Gå till innehåll

En änglabok går i graven.

Ängeln17

Recommended Posts

Låter grymt! :)

Jag ska börja med att njuta av min kommande sons sällskap, men hoppas på barnbarn såsmåningom jag oxå - verkar helt underbart :)

Ha så skoj imorrn, å skäm inte bort din lilla älskling alldeles för mycket ;)

Sov gott

/SK

Det är inte underbart. Det är bättre än så.

Ett tips då. Lämna inte bort barnet till mor/farföräldrar om du inte vill att det ska bli bortskämt :lol:. Massor.

Hade du pottodds så var det säkert helt rätt. Vad jag förstår så e det ju snarare så att implicita odds kan väga upp bristande pottodds i NL CG, men aldrig att det kan va fel å syna med pottodds. Men det e jag det, och jag går knappt ens i skola vad gäller CG :)

/SK

Jo men det va det jag mena. Det börja med att jag valde att limpa i mittenpos efter 1 eller 2 limpare. Sen limpar en till och Fi höjde med 3xBB vilket gjorde att jag fick 7-8x i synodds pre.

På floppen kom 2 ruter och jag beta 1/2 pott och Fi höjde så lite att jag fick 5-6x i odds för att syna. Här skulle han ha skyddat sin hand bättre och höjt så jag inte hade fått dragodds till färgen. Resten är historia för på turn kom ruter A som gav mig nötfärgen och Fi settet i An.

så får jag fråga vad är roligast cg eller sng, turnering???? såg att du spelade igår men vi har ej spelat samma bord ännu.

fint o få färgstege, men håller med kan vara svårt o veta hur mycket man ska betta för att få syn,

Nä man vill ju få ut så mkt som möjligt och hoppas att det ska tas för en bluff när man stoppar in skiten. Kan ju va lite konstigt om man typ betar och ger Fi 5-6x i synodds. Kan ju verka lurigt.

Går inte att svara på riktigt. Varje speltyp har sin egen charm och sitt eget strategiuplägg. Själv är det variationen jag giller. Blir inte enformigt. Iofs är SnG det jag drar in mest dollares på just nu men tanken är att när jag tagit universitetexamen i NL då djvlr :mrgreen:.

Fast å andra sidan är nog FL den skönaste typen av spel. Jag är nämligen maschosist :lol: och gillar utdragningarna man åker på där varje gång. Blir liksom sexuellt stimulerad varje gång :oops:.

hoppas helgen har varit bra med erat barnbarn du verkar vara en jättebra morfar/farfar inte läst vad du är :-D

hur många barnbarn har du???

Helgen går fantastiskt. Fast inte riktigt som jag planerat. Åkte för att hämta grabben i morse och när man kommer dit sitter en rödgråten lillsyrra på farstutrappen. Livet var så orättvist att storebror skulle få va hos farmor och farfar i helgen, men inte hon :cry:. Jahaja, va ju inget att snacka om utan de blev två ungar på besök. Men det gör inget. De får gärna vara här allihopa. Man blir liksom ung på nytt i barnbarnas sällskap. Vi har iaf varit på stan och shoppat och sen käka vi lunch/middag oxå. Inte på MacD utan det blev pizza på allas begäran. Sen kom vi hem och farmor och de små har precis bakat bullar. Huva så det ser ut i köket. Tur man inte utför hushållsnära tjänster :mrgreen:.

Jag är farfar och morfar och har fyra barnbarn. Om ryktet är sant lär det va en till på g och då blir man morfar igen.

Ska faktiskt lira en PLMTT på SvS nu klockan 16.00. Sen så lira jag en enkel 22:a snabbis förut eftersom jag inte vet när man måste gå ifrån. Den gick bra. Kom 5:a i den och samtidigt drog man in lite på cg NL. på SvS för en gångs skull.

Edit: Blev lite mycket smileys va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yes, eller inte :cry:.

***** Hand 353513345 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 16 juni 2007 19:14:39

Texas (Vanlig /Turnering )

Plats 1: skeet (1845.00)

Plats 2: Ängeln17 (6135.00)

Plats 3: singsing (3405.00)

Plats 4: Klirr (2440.00)

Plats 5: zorro720 (2845.00)

Plats 6: Mupponen (3410.00)

Plats 7: korp (5785.00)

Plats 8: mange53 (1390.00)

Plats 9: dreamzzz25 (1135.00)

Plats 10: jajjavisst (3690.00)

mange53 lägg LM 50.00

dreamzzz25 lägg SM 100.00

** Giv **

Ängeln17 [:5h::5s: ]

*** Bet Runda 1 ***

jajjavisst Lägg

skeet Syna 100.00

Ängeln17 Syna 100.00

singsing Lägg

Klirr Lägg

zorro720 Lägg

Mupponen Lägg

korp Lägg

mange53 Syna 100.00

dreamzzz25 Passa

*** Flop(Board): *** : [:Ts::5c::Th:] Yes, hur ska jag nu få ut maximalt?

*** Bet Runda 2 ***

mange53 All-in 1290.00 Wow, strålande :lol:

dreamzzz25 Lägg

skeet Syna 1290.00 E ju inte sant :shock::lol: :lol:

Ängeln17 Höj till 2580.00

skeet All-in 1745.00 :lol: :lol: yes han syna

*** Turn(Board): *** : [:Ts::5c::Th::9c:] Yes, Please, ingen sjuoutare nu på river

*** River(Board): *** : [:Ts::5c::Th::9c::Ah:] :cry::evil::cry::evil::cry:

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 5180.00

skeet [10r, Es] Kåk Vinst: 5180.00

Ängeln17 [5h, 5s] Kåk Vinst: 0.00

mange53 [6r, Dr] Par i tior Vinst: 0.00

Länk till kommentar

Sedan några händer senare har man mer meflyt.

Blinds 75/150.

Limpar i mitten pos med :8h::9h:. Vi blir fyra i potten.

Floppen kommer :As::Kc::8s: Rundcheck.

Turn kommer :9c: En betar 150, en synar. Jag ställer. En fold. En steker, men synar till sist. Siste foldar. Fi har :Ah::Qs:Wheeeaaa :lol: Tillbaks på banan igen.

River :Kd:är ju för fn inte sant alltså.:cry: :cry: :evil: :evil:.

Börjar allvarligt tro att någon på SvS som håller i korten har ett horn i sidan på mig. Antagligen pga att jag har haft en mailkonversation med dem om att det är fel i deras HH då alltid den handen man bustar på aldrig finns med i HH. Och eftersom det varit så i över ett halvår så har jag kallat dem inkompetenta. Så nu sitter det nån djvla programerare och varje gång jag spelar så, - hehe, nu ska vi se till att dra ut den där Ängeln, hehe:twisted:.

Nu ska jag ägna mig åt några som inte har ett horn i sidan på mig. Enda utdragningen där är tii gården möjligen :lol:.

Länk till kommentar

Börjar allvarligt tro att någon på SvS som håller i korten har ett horn i sidan på mig. Antagligen pga att jag har haft en mailkonversation med dem om att det är fel i deras HH då alltid den handen man bustar på aldrig finns med i HH. Och eftersom det varit så i över ett halvår så har jag kallat dem inkompetenta. Så nu sitter det nån djvla programerare och varje gång jag spelar så, - hehe, nu ska vi se till att dra ut den där Ängeln, hehe:twisted:.

QFT

Efter så där en 20 min i MTTn så efter att ha foldat varenda hand fram till det så får man AK i UTG. Höjer 3xBB och får en syn och en reraise till 9xBB av en tomte som höjt så förut med QJS bl.a. Ställer in och han synar med AT.

Så då plockar programeraren fram en T på floppen givetvis. TY SvS.

Länk till kommentar

:.

Q very much FT

I sista MTTn för ikväll så va man ITM och va lite short eftera att ha losat en pott straxt innan. 48 kvar. Plockar upp KK i mellanpos. UTG+1 höjer till3xBB (4500) Jag ställer med ca 9k. Fi synar. Visar QJ. Då klev programerarna in i handlingen med ett flin på läpparna. La upp JJQ på floppen :twisted:.

Annars måste jag säga att jag är ganska nöjd med mitt spel och om bara de där programerarna kan somna snart så kommer nog klonken. Lirar stabilt i MTTna faktiskt så kan inte var missnöjd med spelet. De flesta bustningarna har gjorts när jag fått in skiten i mitten och varit stor favorit eller iaf favvo. Man kan ju inte mer än spela så.

I skolan har det gått bra faktiskt. Plussa 169 sek i en sittning och håller på med den sista just nu. lirat några SnG oxå. 5 st och ITM i tre (1-1-1) så totlat är det en plusdag. Ja förståss, hade det varit ändå. Jag menar leka med barnbarnen är alltid plusdagar.

Träffa Sahla vid ett bord på SvS. va nog rätt dryg då (inte mot honom), men lite halvtilltad efter utdragningen i MTTn. Och det första som hände var att en fisk drog ut mig med en 4outare på rivern så kan jag ju inte va tyst. Var en som tyckte jag behövde bidrag för jag hade så liten stack. Han trodde nog inte jag kunde köpa in ett helt inköp :lol: . Brukar nämligen bara köpa in ett halvt.

Nu e det sängdags.

Dagsresultat: +677 sek

Bankrulle: 31940 sek

Natti.

Länk till kommentar

Idag har meflytet har fortsatt idag. Ute ur 2 MTT ena med KK mot 66, andra med QQ mot 77. Sen har det fortsatt i skolan där jag backa 300 ca. Anser att jag spelat rätt och att Fi spelat fel. Måste va så när de sätter färg eller stege på river och har synat först en raise på 5xBB och sedan pottbet på både flopp och river. Om någon som kan det här med NL och är av annan uppfattning skriv gärna det här så jag får lära mig hur man undviker dylika utdragningar/misstag.

Länk till kommentar

Idag har meflytet har fortsatt idag. Ute ur 2 MTT ena med KK mot 66, andra med QQ mot 77. Sen har det fortsatt i skolan där jag backa 300 ca. Anser att jag spelat rätt och att Fi spelat fel. Måste va så när de sätter färg eller stege på river och har synat först en raise på 5xBB och sedan pottbet på både flopp och river. Om någon som kan det här med NL och är av annan uppfattning skriv gärna det här så jag får lära mig hur man undviker dylika utdragningar/misstag.

Tyvärr så kan ej fiskarna, pottodds m.m bara o bita i det sura äpplet o göra det dyrt för dem att få sina drag, men oftast vinner du o de är förlorarna i längden. Bara o fortsätta o betta o spela sitt vanliga spel i längden vinner du,

Länk till kommentar

Tyvärr så kan ej fiskarna, pottodds m.m bara o bita i det sura äpplet o göra det dyrt för dem att få sina drag, men oftast vinner du o de är förlorarna i längden. Bara o fortsätta o betta o spela sitt vanliga spel i längden vinner du,

Tack tinusen, egentligen vet jag det men man blir så trött ibland. Såg förresten att vi va på samma bord ett tag idag.

Länk till kommentar

Tack tinusen, egentligen vet jag det men man blir så trött ibland. Såg förresten att vi va på samma bord ett tag idag.

jo en liten stund :) blir säkert fler tillfällen

rök själv på en pott men han hade bättre redan på floppen satt med AA han synade med Q4, slutar aldrig undra hur folk kan syna med de korten egentligen men trist o förlora är det iaf man vill ju vinna jämt ju :) föresten spelar du bara 1 bord åt gången??

Länk till kommentar

Du missförstg mig nog. Jag lirar alltid tre eller fyra bord samtidigt men oftast bara ett CGNL.

Jahaja, en dag med fotboll i regnet men med en überstolt kille som satte en rökare från säkert 5 meter i krysset (tja, trdje maskan nerifrån då) men kul va det.

Lira en del med. Motflytet vill inte riktigt släppa. Kom dock ITM i en 55 sek MTT på SvS ikväll. Lyckades oxå plussa tillbaka en del på CGNL. Lirat 9 Sn G totlat idag. ITM i fyra (2-1-1). Inget FL idag dock.

Lira PF´s frirulle på Paradis oxå. Nästklonken. Tvåa och +150$. Räknas inte in i dagsresultatet då den siten inte ingår i min plan.

Dagsresultat: +510 sek

Bankrulle: 32450 sek

Nu e det natti och i morgon ska man på middag och upptåg med jobbet på kvällen så då blir det inget lir.

Länk till kommentar

Så kan de gå :D

PMa gärna info om dig själv. Vi kanske känner varandra...

Btw så måste gnosjö vara den sämsta pokerstaden i Sverige (alla är gula) :mrgreen:

Edit: 90% av invånarna är kineser.

haha det stämmer.

tror ej vi känner varandra, jag är iaf snart 26 år och ingen kines ;-)

Länk till kommentar

Vill bara säga att det är trevligt att ha skapat en mötesplats för smålänningar här i min DB, man kanske skulle ta betalt för sådana tjänster. Men då försvann väl ni snåla smålänningar fortare än blixten :mrgreen:

Sen vill jag bara varna alla NLspelare på SvS. För ikväll kommer pappsen hem full som ett kyrktorn och om man inte somnar i hallen så kanske det blir lite fyllepoker eftersom jag vunnit två av fyra SnG idag och varit tvåa i en och trea i en så känner jag mig fullkomlig oslagbar redan nu. Och då lär man va rena rama dynamiten :roll:.

Edit: Räknar med att bli hemforslad runt 22-tiden. Bara så ni vet.

Länk till kommentar

Vill bara säga att det är trevligt att ha skapat en mötesplats för smålänningar här i min DB, man kanske skulle ta betalt för sådana tjänster. Men då försvann väl ni snåla smålänningar fortare än blixten :mrgreen:

Sen vill jag bara varna alla NLspelare på SvS. För ikväll kommer pappsen hem full som ett kyrktorn och om man inte somnar i hallen så kanske det blir lite fyllepoker eftersom jag vunnit två av fyra SnG idag och varit tvåa i en och trea i en så känner jag mig fullkomlig oslagbar redan nu. Och då lär man va rena rama dynamiten :roll:.

Edit: Räknar med att bli hemforslad runt 22-tiden. Bara så ni vet.

haha ja du är snäll o låter oss snåla smålänningar få vistas i din dagbok, vad bli månadskostnaden???? hmm man aknske skulle spela ikväll mot dig, kanske kan bli trevligt då jag vet att alkoholen ger en oerhört gott självförtroende nästan lite för gott ibland :-D

Länk till kommentar