Gå till innehåll

En änglabok går i graven.

Ängeln17

Recommended Posts

Tack ska du ha det var vänligt att du kan lägga din heder åt sidan...wp!

Jag nickar MrsLabero,: :

Alla gnagare är gentlemen, så det så ;-). Jorå, det nicket känner jag igen. Så vi har nog mötts.

Jahaja, igårkväll när man skulle avrunda här så gick sidan inte att öppna. Alla andra sidor funkade så jag antar att PF hade något problem med sin server.

Kvällen CG gick ju lysande och där hämta man hem några av de förlorade barnen. Just det ja. Gick i skolan med. Körde en dryg timme på NL. Plus där med :lol:, men det räknas ju inte in i rulle då jag satt in terminsavgiften vid sidan om.

Lirade som avslutning 3 SnG oxå. Och kors itaket, hitta tillbaka till spelet och hamna ITM i alla tre (2-0-1). Gjorde att gårdagen inte blev en katastrofdag utan knappt märkbart back.

Första veckans utveckling är ju helt ok:

2003162221510358364_rs.jpg

Nu ser det ut som så:

Dagsresultat -95 sek

Bankrulle 25506 sek

Så då så. Ha en bra dag så hörs vi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ängeln, hur många SnG har du lirat i maj? Skulle du inte upp i 30 om dagen?

30 om dagen :shock:. Nä 11 i snitt blir 330 i månaden på 30 dagar.

Ööhh, tror ja är uppe i 74 på sju dagar (sitter på jobbet så har inte boken här). Inte riktigt snittet men nästan.

BTW, såg att ditt skolprojekt utspelar sig på 5 manna borden. Tror du inte att du skulle göra det lite lättare för dig själv om du körde 10 manna?

Va, tjuvkikar du på mig? Trevligt. Men du sa inget i chatten va?

Vem har sagt att jag vill att det ska va lätt ;-). På FR får man ju bara spela en hand i månaden, typ. Hur ska man då lära sig. Som att lära sig läsa och bara få läsa ett ord i månaden. Nä, inget för mig. Ungefär som när man lär barn simma, släng i dom utan flytväst så ska ni se att de lär sig :roll:. Så gjorde iaf min farfar med mig :mrgreen:.

Stabil månad för övrigt:-)

WP

TY

Länk till kommentar

30 om dagen :shock:. Nä 11 i snitt blir 330 i månaden på 30 dagar.

Såklart....Jag yrar:roll:

Va, tjuvkikar du på mig? Trevligt. Men du sa inget i chatten va?

Vem har sagt att jag vill att det ska va lätt ;-). På FR får man ju bara spela en hand i månaden, typ. Hur ska man då lära sig. Som att lära sig läsa och bara få läsa ett ord i månaden. Nä, inget för mig.

Näe, sa inget, hade 4 bord igång. Klarar inte av att chatta då...

Fast 5 manna e ju ganska olika FR. Helt olika starthandskrav vad jag kan förstå...Jaja, du gör förstås som du vill. FR e iaf relativt enkelt att plussa på med lite vanlig ABC poker. Jag brukar tilta loss där ibland.:twisted:

Ungefär som när man lär barn simma, släng i dom utan flytväst så ska ni se att de lär sig :roll:. Så gjorde iaf min farfar med mig :mrgreen:.

E du säker på att du är världens bästa moffa??:-D

Länk till kommentar

Tjolahoppsan där ute i cyberrymden. Idag blev det bara 3 SnG på jobbet. Men vann den ena så lite + blev dock. Sen ringde ´telefonen när man va på väg hem.

- hej, farfar.

- tjena grabben, hur mår du.

- bra. Vet du?

- nä vadå?

- det är mindre än 14 dagar kvar till vi ska åka.

- hehe, det stämmer.

- när ska vi växla?

- tja, lördagen innan vi åker.

- varför inte nu? kan vi inte göra det i morgon, snälla.

- tja, varför inte. jag hämtar dig efter jobbet då.

- jaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

- hur mycket ska du växla då?

- ............."tystnad"............ vet inte. PAPPA, hur mycket ska jag växla, farfar undrar.

- säg åt pappa att du ska växla 1000

- PAPPA, farfar säger att jag ska växla 1000. i bakgrunden hörs avlägset -okey

- säg euro till pappa.

- euro, säger farfar-vafn säger farsan för nått, får jag prata med honom

- 1000euro farsan fn vet vad kursen är?

- näääääää, men älskar du inte ditt barn :lol:.

Ganska kul ibland med de små liven och dess föräldrar. Kontentan blev att vi växlar i morgon och han får med sig ynka 1000 kronor att shoppa för. Det har han ju köpt opp på en timme ju. Men men, får väl skjuta till en del då. Klart grabben ska få det han vill ha.

Vadå? Skämmer bort? Javisst men det är jag som gör det och han e mitt barnbarn. Så det bestämmer jag. Och till sånt är uttag ur bankrulle helt ok. Finns iaf inget i reglerna som förbjuder det.

Funderar på om det ska bli CG eller SnG idag. Är inte riktigt på humör för SnG men vi får se. Det brukar re sig, sa han som gjorde sås.

Vi hörs då.

Länk till kommentar

Jag vet inte om det är åldern som tar ut sin rätt eller vad det är men jag måste fråga: har du någonstans skrivit var ni ska åka? :lol: Klart grabben ska ha 1000E och inte kr! :mrgreen:

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=28274&page=48

Se inlägg 93.

Edit: var bara tvungen för att visa att jag har lärt mig länka ;-)

Länk till kommentar

Ojojoj, du är verkligen världens bästa moffa! Du kan få bli min också om du vill? Snäääällllaaaa! :mrgreen:

Tackar för erbjudandet. Ska fundera. :lol: Men det är Farfar denna gång.

Drog igång en SnG och första handen gjorde jag nått som jag inte brukar. Limpa me med KQ. Följande hände:

***** Hand 317064482 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 maj 2007 20:59:11

Gers (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Ängeln17 (1000.00)

Plats 2: Hardy20 (1000.00)

Plats 3: rajraj1 (1000.00)

Plats 4: dakke1 (1000.00)

Plats 5: Micke32 (1000.00)

Plats 6: cabman (1000.00)

Plats 7: Jigga (1000.00)

Plats 8: mithrandir (1000.00)

Plats 9: Tommi77 (1000.00)

Plats 10: LillaQ (1000.00)

Hardy20 lägg LM 10.00

rajraj1 lägg SM 20.00

** Giv **

Ängeln17 [Ks, Dk]

*** Bet Runda 1 ***

dakke1 Syna 20.00

Micke32 Syna 20.00

cabman Lägg

Jigga Lägg

mithrandir Lägg

Tommi77 Lägg

LillaQ Lägg

Ängeln17 Syna 20.00

Hardy20 Syna 20.00

rajraj1 Passa

*** Flop(Board): *** : [Dr, 9r, Dh]

*** Bet Runda 2 ***

Hardy20 Passa

rajraj1 Passa

dakke1 Passa

Micke32 Passa

Ängeln17 Satsa 60.00

Hardy20 Syna 60.00

rajraj1 Lägg

dakke1 Lägg

Micke32 Lägg

*** Turn(Board): *** : [Dr, 9r, Dh, 5k]

*** Bet Runda 3 ***

Hardy20 Passa

Ängeln17 Satsa 120.00

Hardy20 Syna 120.00

*** River(Board): *** : [Dr, 9r, Dh, 5k, Ds]

*** Bet Runda 4 ***

Hardy20 Passa

Ängeln17 Vad ska jag beta? Allin för att verka svag? Pott?Halv pott?

Är rätt osäker här faktiskt på hur jag får ut max. Några förslag?

Länk till kommentar

Ojojoj, du är verkligen världens bästa moffa! Du kan få bli min också om du vill? Snäääällllaaaa! :mrgreen:

Skulle helt klart kunna tänka mig det också om det inte vore för det där svartgula....:twisted:

Såg dig bubbla på en SG förut, osis. Han du åkte mot har ingen vidare tableimage, en riktig tråkmåns. Minns inte namnet, men han skriver mest ? världen, åkte själv mot honom i går. Det finns roligare spelare att förlora mot...

Har du chatrutan stängd eller var inte läsglasögonen på? ;-) Försökte kommunicera, men det var inte lätt...

Länk till kommentar

Såg dig bubbla på en SG förut, osis.

Har du chatrutan stängd eller var inte läsglasögonen på? ;-) Försökte kommunicera, men det var inte lätt...

En? bubbla i 3 på raken mot fiskarna ikväll. Och jo de va på, men eftersom jag lirade ett CG bord och två SnG samtidigt så hinner inte gammal man med och titta i den rutan oxå. Men tack för att du kika :-D.

Tror inte du kan få ut så mycket mer ur handen, fortsätt beta halvpott så viker han sitt missade färgdrag.

Var väl ungefär så jag resonerade och provade att överbeta med en AI med hopp om att han skulle syna med typ PP eller en 9 på handen och tro att jag missat mitt drag och försökte bluffa. Men så var icke fallet. Utan han folda.

------------------------------------------------------------------------------------------

Jahaja, ingen hitt ikväll direkt. Som sagt bubblade i fyra mot de mest konstiga händerna som synade.

Den sista pusha jag som CL först med AKs mot en limpare och BB och limparen syna med 22 och sedan med bara 9BB kvar i stacken och med AQs som utg va det push och fick syn av KTo. T på turn tror jag det va.

Så utdragningarna har kommit i stim igen och nu är jag uppe på 7 raka OOTM igen. Men totalt ligger ITM på 41% och ROI på 31% på 91 spelade i maj.

:cry:

Bankrulle 25291 sek.

Har inte gått i skolan idag. Har haft "hemläxa" och läst lite i skolboken "No Limit Holdém, teori och praktik" av Sklansky och Miller. Fattar forfarande noll :roll: men det löser sig nog sa han som sket i vasken.

Sist en fråga till moderatorerna: Kan man inte plocka bort omröstningen?

Nu är det natti natt.

Länk till kommentar

GRYYYYYYM ROI!!!!

WP, har liknande ROI på ca 400st 50+5 men endast ca 10% ROI på 300 100+10. Båda är för liten samplsize och spelade jag 3000 på varje skulle de närma sig varandra för skillnaden e ju inte sååå stor på kvalitén. Dock, lägger mig nu och harvar på 50+5 under sommaren.

Länk till kommentar

Måste bara skriva att även om jag suger på SNG är denna dagboken en av de trevligaste/roligaste på forumet. Tror att många dagböcker(eller andra trådar för den delen) skulle må bra av den sköna stämningen som finns här.

Keep up the good work, Ängeln!

Länk till kommentar

Ojoj, tackar för det.

Har faktiskt funderat lite på varför jag skriver här?

Kom fram till att i första hand är det för min egen skull. Får bättre kontroll över mitt spel när jag "tvingas" redovisa det öppet. Dessutom får jag möjlighet att "gnälla" över badbeat och andra triviala saker som utdragningar etc utan att nån ber mig hålla käft :mrgreen:.

För det andra så kanske jag kan inspirera andra till nått, vad vet jag inte.

För det tredje tycker jag det är kul att "bjuda" på mig själv och om jag kan få någon att skratta lite så har det ju roat den personen och jag har skänkt lite glädje till någon. Det känns skönt i en värld där så det pratas så mycket våld, hat och krig. Lite patetisk är jag kanske men :h: :h: tycker jag känns bättre än :evil: :evil:.

För det fjärde så behöver jag nått att göra när det blir för långtråkigt på jobbet :roll:;-). Nääääääääää, jag bara skoja.

Var och växla idag med barnbarnet. Snacka om en grabb som stolt spatserade fram till luckan på Forex och sa:

- Jag vill växla till euro.

- Jaha, hur mycket då, sa tjejen.

- För allt det här. Sa han och la upp tre femhundringar. - Det är jäääättemycket pengar, sa han (för det hade pappa sagt till honom)

- Oj så mycket, sa tjejen och log. (då va hon rätt söt)

- Vi ska se hur mycket det blir. Vad ska du med alla dom pengarna till, frågade hon?

- JAG ska träffa Musse, sa han.

- ????, såg hon ut.

- Ja, Musse Pigg fattar du väl, sa han.(som om det va självklart)

- Jaha, det ska väl bli roligt, sa hon.

- Mmm, jag har världens bästa farfar, sa han.

Då fick man bryta av lite fint och varpå hon titta på mig och log, och jag var åter 20 år och förälskad 8-).

Och i nyförälskelsens tecken så lira man som en gud i eftermiddags och drog in den ena ITM efter den andra. 5 av 10 spelade. Blir schysst ROI det.

Ska bryta lite med en MTT och lite CG nu. Återkommer med närmare detaljer senare.

Åsså blev det en hel djvla roman igen. Fattar inte att det ska va så svårt att sluta skriva.

BTW; Är det någon som vet något, nähä trodde inte det heller :lol:. Nä, om det finns någon PO/PT eller nått som funkar på SvS. Börjar bli trött på att manuellt gå igen HH och analysera mina fel.

Länk till kommentar

BTW; Är det någon som vet något, nähä trodde inte det heller :lol:. Nä, om det finns någon PO/PT eller nått som funkar på SvS. Börjar bli trött på att manuellt gå igen HH och analysera mina fel.

HH converter konverterar till partyformat som går att köra

i PT, dock funkar det bara för CG

Länk till kommentar

HH converter konverterar till partyformat som går att köra

i PT, dock funkar det bara för CG

Och för en obildad gamling som mig. Vad är HH converter (alltså Handhistorik förstår jag) men var hittar jag den?

Edit: Ser att du sommarspelar 4 bord just nu :lol:

Länk till kommentar

Dags att summera denna dag. MTTn gick ju strålande, de första 10 händerna. KK, AK, TT, QJs blev färg, så då hade man nästan dubblat upp utan AI på första varvet.

Sen tog det tvärstopp. Inte en hand med ett kort över 9 på över en timme. Typ 26, 84 etc såg de ut. Sen fick man AK i BB, yes, roundfold till SB som syna, flopp crap, C/C, turn crap, SB check minibet fold.

Sen får man A9s i mellanpos UTG synar (mindre stack än mig) jag ställer med ca 7M i stacken. Alla foldar utan UTG som synar efter lång tankeverksamhet. A6 visar FI, yes äntligen, xxx,6,x :cry: :cry:.

Jaja, handen efter då jag har typ 4M ställer jag först in med QT, ingen syn. Sedan spelas det så jag har aldrig chans att va först in utom när jag va UTG och då fick jag monstret 37.

När blindsen börjar närma sig mig, UTG+2 tror jag ev +3, så ställde jag med K9. Klart att BB som hade typ 30M i stacken syna. Men det va ju delvis ok för jag ville ju ha slantslingliing för att dubbla. AJ visar Fi. Tack å gonatt. xx9, yes,x, dubbel yes, A näää :cry:. 53:a sluta man. 30 va ITM. 243 från start.

Lira lita CG i låglimitträsket oxå. Fick bli 5/10 då det inte fanns plats på 10/20. Men det gjorde inget. + 296 sek och BB/timme 12 (räknat på 10/20).

Lira oxå några fler SnG och 13 blev det till slut och 7 ITM (2-2-3).

Fick lite utbildning oxå på NL. Fick tillbaka lite av terminsavgiften. Dryga hundringen. Men det räknas inte in i rullen. Sammanfattnings vis blev det så här:

Dagsresultat: + 1166

Bankrulle: 26457

Nu e det natti natt, för i morgon ska man till Nässjö och Eksjö och se till att vi får lite nya kunder.

BTW; nedräkningen har startat. 11 dagar kvar till vi åker.

Länk till kommentar

Och för en obildad gamling som mig. Vad är HH converter (alltså Handhistorik förstår jag) men var hittar jag den?

Edit: Ser att du sommarspelar 4 bord just nu :lol:

Finns en tråd under studier eller möjligtvis forumets bästa inlägg.

Sommarpoker e just vad det är eftersom jag håller mig till 55 och tur är väl det som det går ikväl.......

EDIT: 11 spelade...3 ITM(1,0,2) ROI=-25%

Dåligt spel periodvis, missade coinflips, en missklick och en j-vla massa badbetas.......

Länk till kommentar