Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Svårt att få posta det här. Det var det jag skulle ha postat i gårkväll.

 

Det är ungefär detta som jag har funderat på de senaste åren. Att bli toppadvokat känns inte lika viktigt för att "klara mig" som det en gång gjorde...

 

Precis. Allt handlar om vilka värderingar man sätter i orden.

 

 

Livet blir för de flesta inte vad det varit, man inser sin sårbarhet, sin dödlighet och om det är värt att betala priset. Vilket det förstås inte är.

 

Hoppas det löser sig.

 

Jag är ändå lyckligt lottad. Jag har inte fått några men och har relativt enkelt och snabbt kunnat återgå till ett "normalt" liv. Men det är rätt det du skriver. Man inser att livet är för kort för att slarva bort. Och eftersom jag är obotlig optimist, så är det klart att det löser sig, sa han som sket i vasken.

 

Har lirat lite ikväll. Har dock fått problem med det där djvla bredbandet igen. Så därför har jag lirat på lite lägre nivå på SvS SnG än annars. Inte kul att köpa in och sedan inte ha nån kontakt på bubbelspelet. Lira 5 st va ITM i två (2-0-0 gav + 275 sek). Prova NL 0,5/1 oxå. Hann med att vinna lite (94 sek) innan man blev nerkopplad.

Sedan till kvällens begivenhet. Forumturneringen. I början gick det ok. Fick lite PP plock hem några småpotter och så där. Sedan kom en pott där jag fick AK och höjde 3xBB pre och fick en reraise på ytterligare 2,5x min. Syna och brädan visade bara låga kort. Av någon anledning kände jag bara att jag ledde. Beta fick raise, syna. Turn crap, beta fick en raise som satte Fi AI, synade. Fi hade AQ, och förståss kommer kärringdjävulen på river :evil:.

ALLTID dessa kärringar som förstör allt. Kan de inte hålla sig borta.

Jaja, blev ju väldigt short då så ställde lite och fick AJ som fick syn men som stog. Då var jag tillbaka på 4000 ca. Sen fick jag årtiondets kortrush. Inte ett kort över 9 på en timme i princip. Fick ställa lite då och då för att rädda blindsen men till slut ställde jag med JT på knappen och SB syna med AJ så var det slut. Jaja, shit happens, me all the time :cry:

 

Har oxå funderat på min framtid, det som e kvar alltså. En plan börjar ta form. Ska ägna lite tid i morgon åt den och sen ska ni få ta del av mina tankar.

 

BTW; såg att det var en pokerkryssning på G igen. Har väntat på att den skulle komma. Kasta mig in på deras hemsida för att kolla när. 5 maj :cry: :cry:. Enda djvla dagen det inte fick vara. Dotter fyller 30 då. Stort partaj. Ingen pappa där ;-). Skulle inte tro det va. Family goes first.

 

Nu ska jag till bingen och se om frugan vill ha lite quality time :lol:.

 

Natti natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste fråga rakt ut i etern.

 

Är det bara jag som har problem med att öpna sidorna här på forumet. Tar typ 1 minut innan de öppnas. Är skitsegt faktiskt. Kan ju bero på vårt djvla bredband i huset som de återigen håller på med underhåll på.

 

Men som sagt. Är det nån mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste fråga rakt ut i etern.

 

Är det bara jag som har problem med att öpna sidorna här på forumet. Tar typ 1 minut innan de öppnas. Är skitsegt faktiskt. Kan ju bero på vårt djvla bredband i huset som de återigen håller på med underhåll på.

 

Men som sagt. Är det nån mer?

 

Ibland går det gör segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: jä...., sa....., föb...... Ska lägga en förbannelse över bredbandsleverantören. Nu håller de på att fixa till det säger dom men det tror jag när det funkar.

 

Klarade av att lira en MTT och två SnG igårkväll. IMT i en SnG (0-1-0) och i både MTT och den andra SnG är det kärringarna som ställer till det så man åker ut. I MTT Hade jag KK mot QQ och själklkart kommer en kärring till till undsättning. I SnG hade jag AQ på bublan och fick syn av CL som hade QQ. Tack å hej, leverpastej.

 

Satans djvla fiskar på SvS som inte förstår hur man lirar poker utan bara synar på. Åkte precis ur en MTT med floppat set när fisken synar sig ai på turn med färgdraget till 1,4 i pottodds. Och sen får kommentarer som wp, n1 i chatten när de sätter färgen.

 

Ikväll blir det roligare dock. Ska åka till Katrineholm och grilla och sen lira lite homegames. Blir visst en 7-8 st.

 

Funderar på att trappa ner och kanske byta jobb eller sluta helt. Ska faktiskt sätta upp ett mål i pokern som om det funkar gör att jag nog kan sluta jobba. Allt är inte pengar som tidigare sagts. Livskvalitet måste oxå räknas in i nettolönen.

 

Ha nu en bra dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suuuuuuck,

lira lite FL CG på SvS. Satt i SM knappen (en lös, aggresiv spelare som höjer på nästan allt) höjde, jag syn med 95. 9J5 på brädan och C/R och sen startar ett vansinnesrace som slutar med att vi höjt totales 8 ggr. På turn 3, C/R/S jag en gång och på river 4, samma visa. Fi visar 67o:shock: . Tror ni inte den fisken satt stegen med hjälp av runner runner. Sesionen sluta med -30BB. Tack för det televerket. Detta finns ju inte i verkligheten.

 

Någon klok man här på forumet sa: Cashgame är som balsam för själen :shock: :shock: , då vill jag ha taggtråd till själen, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv jobbade jag heltid i 10 år på ett jobb som inte passade mig för fem öre. Det var hyfsat bortkastat. När vi sedan fick arbetsbrist och jag fick sluta var det rätt skönt, levde på poker ett tag nu kombinerar jag poker med att vikariera på dagis när jag behövs, fruktansvärt roligt.

 

Det lustiga var att jag funderade på vad jag skulle göra och kollade runt lite efter jobb. Då kom jag på dagis iden och anmälde mig som vikarie. Två dagar senare var jag på mitt förstta arbetspass. De kollade upp mitt brottsregister sedan var det bara att åka. Nu är ju inte lönen den hetaste men just nu ger det en hel del annat så det kvittar lite. Det sköna med att vara just vikarie är att man slipper det överhängand ansvaret med planering, sura föräldrar mm.

Att jag är kille hjälper oxå till en hel del för det saknas killar innom barnomsorgen. Det är förvisso inte så konstigt då det är ett rätt hårt jobb för en ganska ringa lön....

 

Ingen aning varför jag skrev detta men något ska man ju göra:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv jobbade jag heltid i 10 år på ett jobb som inte passade mig för fem öre. Det var hyfsat bortkastat.

 

Jo, även om mitt jobb "passar" mig så känns det ibland som om man "kastar" bort massor av tid.

 

De kollade upp mitt brottsregister sedan var det bara att åka.

 

in, eller :mrgreen:

 

 

Nä, skämta bara ;-). Men ungefär så funderar jag. Jobba halvtid/extra/svart:roll:, och sen lira lite poker vid sidan av.

 

Sen va det kul att du skrev för att dela med dig av dina innersta tankar om livets väsentligheter. Alltid skönt att lätta sitt hjärta. Där har du varför. ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ända som är lite negativt är faktiskt att man får lite dåligt samvete när man säger nej till sina egna barne om de vill leka, spela spel eller något när man har gjort just detta med andras barn hela dagen.

Fast å andra sidan gör man så mycket mer och extravaganta saker med sina egna barn.:). Det gäller ju oxå att anpassa plånboken efter införsel av pengar vilket vi har stora problem med:). Spenderar byxorna är ta mig fan alltid på.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ända som är lite negativt är faktiskt att man får lite dåligt samvete när man säger nej till sina egna barne om de vill leka, spela spel eller något när man har gjort just detta med andras barn hela dagen.

 

Det problemet skulle inte jag få då mina är utflugna.

 

 

Det gäller ju oxå att anpassa plånboken efter införsel av pengar vilket vi har stora problem med:). Spenderar byxorna är ta mig fan alltid på.....

 

Du har alltså oxå en FRU. Ibland undra man om det inte vore bättre att betala varje gång istf en livstid 8-).

 

Men faktiskt har du sått en tanke i gammelgubbens huvud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får det fn va nog med poker på nätet för denna morgon. Lira NL (balsam va Myssion) TT tre gånger på knappen. Höjer 3-5x BB får syn av synmupp på BB varje gång. Resultat:

1. - 47 sek

2. - 19 sek

3. - 72 sek

Utdragningaras mästare satt vid bordet.

1. 45o = träffad stege på river,

2. J4s satte runner runner färg på river,

3. A2o syna hela vägen utan träff och på river kom ju ????? just det A.

 

Balsam, pffht. Det här med NL, njaeä vet inte. Antingen är jag SKITDÅLIG eller så är jag förutbestämd att donera till fiskarna. Eller så lirar jag på för låg nivå där de inte vet bättre. Jag vet fn inget alls längre.

 

En sak vet jag, moffa ska komma idag och då ska moffa ha med sig en present var till de små liven. Till 3-åringen tänkte jag en racerbil, modell liten batteridriven. Och till han som fyller 2 idag en JÄTTESTOR lastbil.

 

Ha en bra dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu djvlar. Blir man inte årets Moffa så ska jag ta mig fn ha pengarna tillbaka. Det blev inte en jättestor lastbil, det blev en MEGASTOR lastbil med grävskopa. Det ni. Nu kan han bygga om grunden åt dom :lol:.

 

Dessutom blev det inte en batteridriven racerbil, det blev en superhäftig radiostyrd rallybil som går att köra med på deras ojämna gräsmatta 8-). Undrar om inte hans pappa kommer att gilla den ;-).

 

Tror jag hittat lösningen på mitt problem. Skanke väkte en idé som med lite anpassning skulle funka hos mig tror jag. Funderar tills i morgon.

 

Nu bär det av till K-holm för CG. Svärsonen har visst hittat nån i bekantskapskretsen som lär snitta 14k (sek) i månaden på cg online. Ska bli mkt intressant med en sådan donator :roll: vid bordet. Ha en bra kväll och må pokergudarna va me er, själv har jag inte tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med vill jag tacka för en mkt bra och läsvärd dagbok och önska dig all lycka både vid pokerborden som utanför.

 

För det andra:

 

Balsam, pffht. Det här med NL, njaeä vet inte. Antingen är jag SKITDÅLIG eller så är jag förutbestämd att donera till fiskarna. Eller så lirar jag på för låg nivå där de inte vet bättre. Jag vet fn inget alls längre.

 

Detta känner jag så väl igen. Jag försökte länge länge att SPELA poker på dom här nivåerna men blev ständigt utdragen och nästan sobrilberoende på kuppen. ;-)

 

Lösningen för mig var att jag slutade försöka SPELA. Limpade i princip alla höga par och suited connectors. Prickade jag en triss, stege, färg eller kåk på flop eller turn sköt jag alla tankar på att få betalt åt sidan och bara skyfflade in allt på en gång och fick nästan alltid ändå betalt. Kommer ihåg när jag limpade med AA, floppade AAQ, tryckte in allt och fick syn av en tomte som satt med Q-7. Såna gånger tycker man nästan lite synd om fisken....men bara lite. :mrgreen:

 

Som sagt, än en gång tack för en bra dagbok. Jag tror vi är många som läser den utan att för den skull skriva något i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det är lika roligt när floppen kommer xQ7 eller värre och pengarna åker in ...

 

Japp, precis lika roligt eftersom jag enligt samma princip då gjorde mig av med "raketerna" illa kvickt. Finns inget värde i slanta upp för en all-in när man endast lagt typ 2 kr i potten. Anpassa spelet efter motståndet är en strategi som är mycket lätt att glömma bort men som nästan aldrig fallerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu djvlar. Blir man inte årets Moffa .

 

En förutsättning är förståss att man vet hur gammalt ens barnbarn är. Han fyllde 1 år och inte 2 :oops: :oops:.

 

 

.

Svärsonen har visst hittat nån i bekantskapskretsen som lär snitta 14k (sek) i månaden på cg online..

 

 

Va inte helt rätt. Vunnit 14k i en turnering på nätet ja. Viss skillnad. Men han va trevlig för det.

 

 

Som ni förstår är man tillbaka i stan efter kvällens bravader. Funka så där ikväll. +370 sek. Men det var skitkul, vi var nämligen 9 pers. Det däringa pokerbordet svärsonen fick i födelsedagspresent förra året är så jvla smutt att lira på.

 

I morgon har man inget bredband mellan 8.00 och 14.00, för de ska visst fixa till de sista problemen och byta router och segmentera om, vad det nu är. Men det gör inget för då kan man vila ut och ladda inför kvällen.

 

Funderar på att flytta halva rullen till PS och börja lira lite högre SnGs där. Vi får se hur det blir med det. Har även fibblat lite med Hagbards excellbok idag och tror jag börjar förstå hur den funkar. Är bara ett fält som fortfarande visar ######. Men det ska nog lösa sig med. Sen tänkte jag starta upp med den 1 maj. Måste dock lära mig hur man för över sina fina diagram hit och visar upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så verkar det funka. En hel timme utan avbrott på bredbandet. Sidor kommer direkt, hämtningar görs i acceptabel hastighet mm, mm. Hoppas nu det håller i sig framöver oxå.

 

Har efter att jag i diverse trådar läst om att rake back finns, börjat fundera på att lira på dessa siter. Men för en oinvigd så funderart man på vilka som har det och hur man gör för att få det. Men ska nog klura ut det med så småningom.

 

Ikväll blir det ett antal SnG och troligen nån MTT.

 

Just det ja, har i princip bestämt mig för vad göra med mitt liv :lol:. Det lutar åt följande scenario:

 

Idag är gammal man 48. Om två år blir man alltså 50. Då kommer jag att sluta jobba heltid om följande villkor är uppfyllda:

 

1. Lever och mår bra.

2. Inga ekonomiska katastrofer har drabbat mig eller någon i min familj som gör att jag behöver de dinerosen som jag idag tjänar.

 

och så den sista och väl så viktiga:

 

3. Jag ska från och med 1 maj i år 2007 och tom 31 mars 2009, snitta i runda slängar 10k (sek) i månaden. Har räknat ut att det är minimum vad jag behöver bidra med till vår hushållskassa för att vi inte ska behöva gå ner i standard.

Nä, jag får inte ut det idag per månad men eftersom det finns en del undanstoppat som med dessa 10k räcker tills vi blir 65+ för att upprätthålla standarden, så behövs inte mer. Å va fn, inte ska barnen tro att de ska ärva allt :roll:. Låt degen jobba för att underlätta mitt och frugans liv nu.

 

Dessutom kommer jag troligen att se till att skaffa mig ett extra eller halvtidsjobb eller nått, för att inte bara sitta och lira nätpoker.

 

Så, därför tänkte jag starta en omröstning om hurvida jag ska sjösätta projektet eller med andra ord: Ni tror jag kommer att klara det eller inte.

 

Så vad tror ni, fixar jag det?

 

Edit: Omröstningen är öppen tom 30/4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du 50st 33+3 sng på fulltilt i en månad har du 10K sek om du går +-0 på liret. Det kan tyckas lite saftigt men säg att du spelar 30 om dagen med en roi på 3% då får du ut ca 12K sek i månaden.....

 

Alltså, nu är jag inte med riktigt.

 

Lira 50st på en månad = +10K vid +-0 ? Rakebacken eller? Du menar 50 om dagen, nu fattade jag :oops: :oops:. Och då är rakebacken 10k, eller?

 

Lira 30 om dagen = + 12k = rakeback + roi på 3%, eller?

 

Om jag fattat rätt verkar rakeback bra ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får cirkus 1/3 rb så lirar du 1000st 30+3 så blir det: simsalabim -> 1000$ . ;-)

 

:shock: :shock: :shock: :shock:

 

Å det har man "gett bort" hittills under sin "karriär".:cry: :cry:

 

Hur gör man, var registrerar man sig, när kan man få tillbaka. Vill va med

 

BTW; visst e det kul när man påbörjar en MTT och i första handen höjer nån i mellan pos till 9xBB då alla foldat till den. Kul å se att de vill ha typ 30 marker :lol:. Hände precis, 2 händer i rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: :shock: :shock: :shock:

 

Å det har man "gett bort" hittills under sin "karriär".:cry: :cry:

 

Hur gör man, var registrerar man sig, när kan man få tillbaka. Vill va med

 

BTW; visst e det kul när man påbörjar en MTT och i första handen höjer nån i mellan pos till 9xBB då alla foldat till den. Kul å se att de vill ha typ 30 marker :lol:. Hände precis, 2 händer i rad.

 

Förbjudet att ge konkreta tips angående ämnet här på forumet så jag säger: Google is your friend! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...