Ängeln17 Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 April , 2007 Förbjudet att ge konkreta tips angående ämnet här på forumet så jag säger: Google is your friend! Allready done . Gubben e lite me sin tid . Suuuck. Tung kväll det här. Lira en MTT på SvS åkte som 34 (30 ITM) på rent ut sagt idiotspel. Hade varit hur stabil som hellst låg straxt över medel, och i SB (250/500) får man 89o. Alla foldar till mig så då tänker jag (inte ) stjäla BB så jag ställer. Swosch, pooff, kladonk. Syn snabbare än blixten kom. AQ hadde den och dessutom täckte Fi mig så då va det tack o gonatt i den. För skojs skull lira jag FTP Freerullen med pokerkryssningen som 1;sta pris. Samma visa. Lira stabilt, hamna på samma bord som Cyntax btw, Fick AK i mellanpos, Utg (eller utg+1) höjde 3xBB, syna Fi satte stegen med AQ åsså fick man betala av. Sen va man ju short och ställde med QQ fick syn av en ännu shortare så det va inte mkt man vann där, AT utg limpat plus en till. Ställde, fick syn, AK åsså va den slut. Lirat 5 SnG oxå. OOTM i alla fem. I den sista 22, flopp 2TA regnbåge, turn T då åkte skiten in, AT på den som vann, lol högre kåk. Tack för det televerket. På NL-fronten fortsätter den fantastiska utdelningen. -137 sek idag. Och jag försöker verkligen spela ABC poker men vad hjälper det när man ex.vis höjer 3xBB med AKs och får syn av J7o som ju träffar J7 på floppen. En gång blev jag småfrustrerad och höjde 8xBB med QQ, och fick tre syner :shock:. Jo jag tackar. Floppen kom Axx så jag folda och vid showdown visades det upp A3o och 68s. Det är då man tänker på Myssions ord: NL är som balsam för själen , möjligen balsam gjord av taggtråd då. Nu ska jag överväga två alternativ. 1. Sluta med NL, som jag tydligen inte kan spela, eller 2. Gå upp till 2,50/5,00 och donera min insatts där för att se om mitt spel funkar där. Nu blir det lite mer SnG och FL istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 22 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 April , 2007 Jo det borde man förstått. Varför skulle man vinna nått ikväll för. Jag menar, den här kvällen är ju en sån däringa förlorarkväll. Tre ny SnG och ut på bubblan i alla. QQ på knappen 14BB = push, BB synar med 15BB med A4. Jaha, nästa AQs i utg 8BB = push, SB 19BB synar med TJs, gissa vem som vann. Åsså den verkliga förnedringen, KK i BB med 12BB efter postat, knappen höjer 2xBB jag pushar, knappen synar med 67o. Då va det nära att man fått köpa en ny bärbar igen. Och det räckte inte med tvåpar utan fyrtal skulle Fi få. Lira lite FL paralellt. Det e min grej det . + 372 sek där så det får va dagens glädjeämne. Kul å se att några har röstat, ska bli intressant och se vad forumet tror. Nu e det natti natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2007 Nu har man sovit och hunnit fundera på lite väsentligheter. När det gäller NL så kommer jag INTE att gå upp i nivå förrän jag är en stabil vinnare på denna nivå. Sen får det finnas hur mkt synmuppar som hellst. Kan jag inte besegra dom på den här nivån så lär jag inte kunna besegra nån på högre nivåer, så det så. Va bara så frustrerad igårkväll att man inte tänkte klart. Nu ska jag till jobbet för mina 4 () timmars arbete. Förra veckan slutatde det ju med att man hamna i Uppsala. Intressant jobb får man nog påstå . Hoppas få tillbaka min dator idag så man kan mt lite SnG ikväll. Svårt på den bärbara med 15" skärm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2007 Hmm, undrar hur min omröstning fortlöper. Har inte tänkt kolla på den förrän den 1/5. Om gårdagen var en sån däringa förlorarkväll så är kvällen något bättre. Lirat 6 SnG ITM i 4 (2-1-1). Dessutom + på NL, det ni. Mega summan 10,70 sek. Känns sååååååååå skönt. Funderar på vad jag investera vinsten i . Ska nog lira lite mer efter jag fikat med frugan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlLee Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 Lirar du enbart Sng´s eller var riktar du in dig på att tjäna god deg? Vad har du för mål? Tidsgränser? Hur ska du uppnå dina mål? Tror på dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2007 Tackar för det CL. Nä jag lirar SnG, MTT, CG FL (låglimit 3/6$ och 15/30sek). Har även börjat i skolan för NL som du kan läsa om här i DB. Hittills är väl inte de resultaten direkt lysande , men de ska nog bli bättre. Plan å plan. Tanken är att jag ska vinna mer än jag losar , räcker inte det? Skojjar bara, klart jag har en plan. Kommer att redovisa den här i DB den 1/5 när det hela börjar. Är inte helt på det klara exakt hur jag ska fördela mina spel men det kommer jag att vara då. Kan du vänta tills dess? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlLee Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 Jag är idel öra! Återkommer i Maj då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2007 Dags att sluta för dan/kvällen då. Har railat SK lite på PS, han har haft en sån kväll som jag hade igår. Tufft. Själv har det varit en bra kväll. Pokergudarna har lett mot mig. Lirat 10 SnG på SvS och 7 ITM (3-2-2) vilket gav ett överskott på 1400 sek. Även lirat en på PS när jag railade SK. Kom tvåa i den så där blev det $16 i överskott. Så nu kan man somna nöjd och glad . Idag har jag i stort sett hela min BR på SvS, funderar på att lyfta en tredjedel till PS och lira SnG $11 och $22 på allvar. Sen har jag funderat på att skaffa ett Nettellerkonto eftersom jag tillhör en typ av människor som inte har kreditkort. Verkar vara bra om man ska flyta pengar till andra siter nån gång. Natti natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Sen har jag funderat på att skaffa ett Nettellerkonto eftersom jag tillhör en typ av människor som inte har kreditkort. Verkar vara bra om man ska flyta pengar till andra siter nån gång.Att skapa ett Netellerkonto som är verifierat osv tar tid. Det är ingen lek alltså. Räkna med att bråka länge och sitta många timmar i telefonkö... Good Luck! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Att skapa ett Netellerkonto som är verifierat osv tar tid. Det är ingen lek alltså. Räkna med att bråka länge och sitta många timmar i telefonkö... Good Luck! Va? Tog typ 10 min för mig att regga på nätet och så ringde dom mig för verifiering efter typ en timme eller nåt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Va? Tog typ 10 min för mig att regga på nätet och så ringde dom mig för verifiering efter typ en timme eller nåt! Hade inte heller några problem. Mig ringde dem efter 10 min, men jag hann inte till telefonen. Finns ju andra företag som sköter betalningar via nätet också. Kolla lite i delen för ekonomi mm här på pf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Jag har bara positiva upplevelser av alla procedurer som involverar NETeller. Inklusive registrering och alla former av kontakt med support. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2007 Delade åsikter ser jag. Men får väl kolla in den där ekonomidelen innan jag gör nått. Kul jobb man har. I morgon "får" man flyga till Gotland. Ska fixa en sponsordeal med ett sommararrangemang där. 2 tim i bil till Bromma, 35 min flyg till Visby, möte 1 timme, flyg 35 min, bil 2 timmar = Effektiv arbetstid 1 timme. Jag jobbar mindre än halvtid . Nu ska man straxt åka hem och då blir lite lir. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Kul jobb man har. I morgon "får" man flyga till Gotland. Ska fixa en sponsordeal med ett sommararrangemang där. 2 tim i bil till Bromma, 35 min flyg till Visby, möte 1 timme, flyg 35 min, bil 2 timmar = Effektiv arbetstid 1 timme. Jag jobbar mindre än halvtid . Åk taxi, läs pokerliterratur = semiproffs:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Åk taxi, läs pokerliterratur = semiproffs:-) eller fisk, om företaget vägrar lägga ut för taxin.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2007 Åk taxi, läs pokerliterratur = semiproffs:-) 22 mil :shock: eller fisk, om företaget vägrar lägga ut för taxin.. :lol: Har lirat 4 SnG på SvS och har 2 ITM (2-0-0) hann med lite CG oxå + 147 sek där. Men nu kan man inte lira poker DERBY på Canal+ AIK-Hammarby 200 på seger, 50 på varje resultat 2-0, 2-1, 3-1 och 1-1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2007 VÓLA känner hur degen växer 1-0 :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pumans Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 VÓLA känner hur degen växer 1-0 :lol: ska man våga på sig ett grattis? ...grattis! Hoppas jag får tillbax på lördag när MFF segrar:-P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2007 Tackar tackar, tyvärr hade jag inte satt nått på 1-0 men fick ju in matchen, har faktiskt glömt kolla oddset. Har fyllt på med några SnG efter det. Totalt 8 på SvS 5 ITM (2-2-1) ger + 920 sek. Lira två $11 på PS med, 1 ITM (1-0-0) ger + $23 där och sen va det cg tidigare så idag = bra dag. Nä nu måste jag sova ska upphyffsat tidigt i morgon. 07.00 Ha det. Natti natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 25 April , 2007 Rapport Share Postad 25 April , 2007 22 mil :shock: Tåg då? BTW, det verkar gå grymt bra för dig på SvS, vad har du för ROI och ITM där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 25 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2007 Tåg då?BTW, det verkar gå grymt bra för dig på SvS, vad har du för ROI och ITM där? Det fick bli bilen ändå. Vet inte . Har datorn på service och har mitt hemmagjorda excellark i den. Får den åter i morgon hoppas jag. Då ska jag svara. Skulle bli ett besök på ca 1 timme på Gotland. Flyget dit försenat en och halv timme. Flyget hem försenat 2 timmar. Tack för det Gotlandsflyg . På Bromma upptäckte jag att Luftfartsverket har trådlös uppkoppling på alla flygplatser. Tur man hade med sig den bärbara. Va bara å köpa en vouher och sen logga in. 2 SnG hann man med. 1-0-1 blev det resultatet. Sista tredjeplatsen lira man klart medan man var på vär ut genom gaten . Kankse därför man ställde med 94o som chiptvåa i SB mot CL . Jaja, hade varit svårt att spela klart den på väg ut över plattan till flyget. Pluss 480sek minus 70 sek för vouchern. På Gotland hade man betydligt bättre tid och hann lira 4 st, 1-1-0 och två OOTM. + 360 sek minus 140 sek för vouchern där. Som sagt -TACK GOTLANDSFLYG . Nu ska jag kolla lite hockey och sen CL Chelsea-Liverpool. 200 på Liverpol har man. BTW; Frugan skulle visst lira nån MTT på SvS. Selman tror jag det va. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 25 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2007 Inte fn kunde Liverpol vinna när man bettat på dom. 3 segrar mot Chelsea denna säson, men inte när en annan lirar på dom inte. Har även hunnit med några SnG. Ingen bra session. 4 st ITM 0-0-1. Bubblade i två och sexa i en. Men det är något jobbigt när man som chiptvå på bubblan har en storstack som envisas med att syna AI från småstackarna med typ J9o, 78s etc. I bägge bubblarna så blev jag shorty pga av CL idiotspel(syner). Och sen när en annan ställde med 66 så träffar den fn Q förståss i den ena. I den andra så va det favvohanden KK som fick stryk av CL J9o. Suuuuuuuuuuck. Fattar inte att de alltid träffar mot just en annan men aldrig mot de andra på bubblan . Ska bli skönt och få tillbaka datorn i morgon och kunna spela på 19" skärm och inte 14 eller om det är 15" i den bärbara. Jaja, bara att glömma kvällens dystra resultat och gå vidare. Blev ju ändå en pluss dag tack vare Gotlandsflyg . Nu är det bingen som väntar. Natti natti. BTW; Idag så blev vi bjudna av bekanta på Intiman på lördag. Såg att Skanke skulle dit ikväll så man kanske kan få lite förhandsinfo därifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 25 April , 2007 Rapport Share Postad 25 April , 2007 Jag lånar lite utrymme att whina i. 8 bubblor på 11 spelade borde man inte behöva tåla. Vad säg om denna? 50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 26 april 2007 00:27:35 Gers (Vanlig /Turnering ) Plats 1: masterW (3240.00) Plats 5: Forjak (1565.00) Plats 7: TomasCrown (3040.00) Plats 8: VBS MIO (2155.00) TomasCrown lägg LM 50.00 VBS MIO lägg SM 100.00 ** Giv ** masterW [N/A, N/A] Forjak TomasCrown [N/A, N/A] VBS MIO [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** masterW Höj till 400.00 Forjak All-in 1565.00 TomasCrown Lägg VBS MIO Lägg masterW Syna 1565.00 *** Flop(Board): *** : *** Turn(Board): *** : *** River(Board): *** : *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3280.00 masterW Stege med ess i topp Vinst :3280.00 Forjak :Js:Par i knektar Vinst :0.00 TILT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mejer Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 Jag lånar lite utrymme att whina i.8 bubblor på 11 spelade borde man inte behöva tåla. Vad säg om denna? 50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 26 april 2007 00:27:35 Gers (Vanlig /Turnering ) Plats 1: masterW (3240.00) Plats 5: Forjak (1565.00) Plats 7: TomasCrown (3040.00) Plats 8: VBS MIO (2155.00) TomasCrown lägg LM 50.00 VBS MIO lägg SM 100.00 ** Giv ** masterW [N/A, N/A] Forjak TomasCrown [N/A, N/A] VBS MIO [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** masterW Höj till 400.00 Forjak All-in 1565.00 TomasCrown Lägg VBS MIO Lägg masterW Syna 1565.00 TILT Ja fy vilken fruktansvärd otur att förlorar en coinflip? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 26 April , 2007 Rapport Share Postad 26 April , 2007 Ja fy vilken fruktansvärd otur att förlorar en coinflip? Såklart inte, jag vara supertiltad igår och det bör man ha i åtanke. Men känns ju extra surt när man floppar trissen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts