Ängeln17 Postad 9 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2007 :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: AIK - KFF 0-1 :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: vs A9o eller A3s eller KTo eller 9Ts :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Hata är ett starkt ord, men icke älskvärd passar bra just nu på knektarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 9 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2007 Lägg även till A2s i nedanstående inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pumans Postad 9 April , 2007 Rapport Share Postad 9 April , 2007 :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: AIK - KFF 0-1 :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: vs A9o eller A3s eller KTo eller 9Ts :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Hata är ett starkt ord, men icke älskvärd passar bra just nu på knektarna Trodde AIK skulle kunna vinna idag. Spela en dubbel med bl.a. AIK 1X. Ingen kul med händerna där, men kan tyvärr inte lida med dig när det gäller AIK:-P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 9 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2007 men kan tyvärr inte lida med dig när det gäller AIK:-P :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 9 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 April , 2007 Jajo javisst. Kul spel det här poker. Tror det vore bättre att försöka sig på "finns i sjön" eller nått liknande. JJ tillhör inte favvohänderna som ni kanske förstått. KK e oxå en marginell hand numera. Funderar på att lira 23o eller 93o enbart hädanefter. Lira en MTT på SvS tidigare i kväll. KK i tror det va fjärde eller femte handen. Raisa till 3xBB två syn (pott 210), flopp 972 regnbåge, beta 180, en syn (pott 570), turn J, beta 400, en syn, river 2, han checka, jag checka, han vinner med tre 2or (A2o). Jobba mig åter har ca 6500 (medel ca 12) med 34 spelare kvar blinds 250/500 plockar upp 55 pushar får en syn som hade 4800 kvar. Fi hade 106o . Fi vinner pott. Jobbar mig tillbaka och får följande hand med 30 kvar (Alla nu ITM): 750.00/1500.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 9 april 2007 20:46:45 Texas Holdem (Vanlig /Turnering ) Plats 1: blekke (25786.00) Plats 2: deniz (5803.00) Plats 3: akebono78 (34862.00) Plats 4: snakeyes (26513.00) Plats 5: Spikarn (6762.00) Plats 7: johnholmes (18065.00) Plats 8: LAZZE112 (20544.00) Plats 9: Ängeln17 (6392.00) Spikarn lägg LM 750.00 johnholmes lägg SM 1500.00 ** Giv ** Ängeln17 [ ] *** Bet Runda 1 *** LAZZE112 Lägg Ängeln17 All-in 6392.00 blekke Lägg deniz Lägg akebono78 Lägg snakeyes Lägg Spikarn Lägg johnholmes Syna 6392.00 *** Flop(Board): *** : [] *** Turn(Board): *** : [] *** River(Board): *** : [] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 13534.00 johnholmes [ ] Färg med högsta kort tia Vinst :13534.00 Ängeln17 [ ] Par i kungar Vinst :0.00 Jepp, nu förstår jag varför poker lyder under lotterilagen. Det är inte skicklighet uatn tur som styr vem som vinner och vem som försvinner. Så nu lägger vi pokern på hyllan för ett tag. I morgon kollar vi på finalhockey istället. Man kanske ska börja med å samla frimärken eller nått. Natti natt. BTW; barnbarnet kommer att försörja farfar när han blir hockeyproffs har han lovat efter deras seger idag . Skönt å veta att ens ålderdom e tryggad när man har gulat i pokern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 10 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2007 Suuuuuuuck. Igår 0-1, massor av utdragningar. Idag massor av utdragningar och 1-3 (efter 2 perioder). Man kanske skulle köpa sig ett rep och gå å hänga sig i närmaste träd. Men då skulle väl repet gå av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 10 April , 2007 Rapport Share Postad 10 April , 2007 Suuuuuuuck. Igår 0-1, massor av utdragningar. Idag massor av utdragningar och 1-3 (efter 2 perioder). Man kanske skulle köpa sig ett rep och gå å hänga sig i närmaste träd. Men då skulle väl repet gå av. har nog inte skrivit tidigare i denna fina dagbok, men ja läser den regelbundet! När ja såg ditt dystra inlägg va ja tvungen att skriva av mig å trösta dig =) Även om riggen är lite väl hög ibland så håll ut, ja vet att du slår fiskarna enkelt, ibland har man helt enkelt inte den tur som behövs för att gå långt. Ja tror på dig ängeln! =) Lycka till med spelet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 10 April , 2007 Rapport Share Postad 10 April , 2007 Japp, ryck upp dig nu:h: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2007 Tack för det. Idag ska man till elD och förhoppningvis sista gången till henne i tortyrkammaren. Utgår (hoppas) från att få återgå till jobbet nästa vecka. Åtminstonde halvtid. Skit med hockeyn igår. Men lappdjvlarna var bättre, utan tvekan. Hade ju lirat 200 på matchen som vanligt men dock inget på resultatet denna gång. Ju mer jag läser om det ju ångrar jag att man inte åkte som "Torsk" till Tallin. Men det går väl fler tåg antar jag. Har börjat fundera på vad det finns för pokerklubbar här i Linköping. Någon som har ett tips. jag har kollat lite på nätet och även mailat några men inte fått nått svar. Kanske förståligt iofs. Men som sagt. Tips mottages. I annat fall får man väl börja fundera på att starta en själv. Kan bli kul spel där. Jag och mina löss . Javisst ja, svärsonen oxå. Frugan kanske kommer med. Kul å vinna sina egna pengar . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2007 :-) :-D :lol: Jippijajakayajajäe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! On monday I´ll be back 8-). Den snälla omtänksamme elD sa idag de magiska orden: - Nu e du tillräckligt frisk för att börja jobba igen. :lol: - På halvtid :rolleyes:. Jaja, det är ju bättre än inget som frugan sa första gången hon fick se lill änglen. Det viktiga va ju att jag fick reda på att man e återställd efter operationen. Fn så jvla glad jag är idag. Glädjen smittade nog av sig på pokern. Lira 8 SnG under dagen, 6 ITM (3-2-1). Nu sak jag vila lite å sen åka och hjälpa grabben med en sak. Mer poker ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JockePett Postad 11 April , 2007 Rapport Share Postad 11 April , 2007 Härligt. Välkommen tillbaka till arbetarklubben. Har läst och låtit mig roas (och oroas) av dina framfarter i SnG-träsket likväl som dina lyckade ansträngningar som morfar. Bara att gratulera till framgångarna inom båda områdena. Men du, blir det inte mindre tid till poker nu, när du förväntas vara på jobbet typ 20-25 tim/vecka? Känns det inte lite sorgligt, eller är det bara skönt med lite "hederligt kneg" för att blanda upp tillvaron lite? Hur som helst, keep on going strong. FTW! ... Jocke Ps. Verkar som det är EV+ att låta frugan spela upp MTT-insatserna, så kan du ju koncentrera dig på SnG istället. Bara en tanke. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 11 April , 2007 Rapport Share Postad 11 April , 2007 Va kul! Grattis eller vad ska man säga? Hoppas att det känns bra när du väl kommer igång med jobbet och ta det lugnt nu för fan, inte fullt ös direkt! Angående ditt spel säger jag det ännu en gång, jävlar (med stort eftertryck) vilka bra resultat!!! Jag är imponerad ännu en gång! Lycka till nu med jobbet och spelet! Ses på SvS... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2007 Ps. Verkar som det är EV+ att låta frugan spela upp MTT-insatserna, så kan du ju koncentrera dig på SnG istället. Bara en tanke. Tror du inte jag får höra det här hemma då :lol: :rolleyes: Nice namn föresten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2007 Men du, blir det inte mindre tid till poker nu, när du förväntas vara på jobbet typ 20-25 tim/vecka? Känns det inte lite sorgligt, eller är det bara skönt med lite "hederligt kneg" för att blanda upp tillvaron lite? . Klart att det blir det. Men jag har å andra sidan haft som regel (ingen utan undantag) att inte lira allt för mycket på "kontorstid" nu när jag varit hemma. Har försökt ägna dagarna åt annat. Både och, har ett utmanande arbete som jag gillar, arbetskamrater som är fantastiskt roliga och underbara (inte fältsäljarna, de är bara lata ) på alla sätt och det är den sociala biten där som jag saknat mest. Sen är ju det så att gillar man sitt jobb och har roligt där så mår man ju bättre även privat. Självklart kommer jag inte sluta med pokern utan det blir bara lite mindre av den. Skrivandet här i dagboken (och på pf överhuvudtaget) kommer jag att fortsätta med. Det är fördelen med att vara chef, ingen ifrågasätter vad man gör om man knappar på ett tangentbord . Däremot så blir nog inläggen något färre per dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2007 Va kul! Grattis eller vad ska man säga? Hoppas att det känns bra när du väl kommer igång med jobbet och ta det lugnt nu för fan, inte fullt ös direkt!Lycka till nu med jobbet Ses på SvS... elD sa ju att jag är frisk så det är väl bara att köra? Nä, skämt å sida. För det första så har jag en hök till fru som kommer att se till att det inte blir mer än halvtid, det kan jag lova. Dessutom har jag ju haft en del tid att fundera och insett att livet går vidare på jobbet även om jag inte är där så jag behöver inte jobba jämt. Kanske ikväll . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 11 April , 2007 Rapport Share Postad 11 April , 2007 Jaja, det är ju bättre än inget som frugan sa första gången hon fick se lill änglen. Grattis kanske inte är rätt ord, men ändå. Grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2007 Jaha, dags för kvällens pass. Kommer lira lite CG och SnG så får vi se om flytet är kvar sedan em. Intressanta saker kommer hit under kvällens lopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 11 April , 2007 Rapport Share Postad 11 April , 2007 Skönt att pumpen och rören äntligen passerat "nålsögat". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2007 Grattis kanske inte är rätt ord, men ändå. Grattis! Hmm vet inte om det är bra eller dåligt . Skönt att pumpen och rören äntligen passerat "nålsögat". TY Nu ska bara hjärnan börja funka med så blir det bra. Idag har varit en bra dag. Tittat på när ena svärsonen blev tvåa i två SnG på SvS. Har även kollat lite på vår vän MaxC. Själv han jag med lite SnG och CG oxå. Här är resultaten för idag: SnG SVS 12 = ITM 9 (5-2-2) = Roi 60% vilket ger + sek 2180 CG SvS låglimitträsk + sek 845 CG PS låglimitträsk + $ 48 Yyiipiiieee, idag fick fiskarna betala tillbaka , ligger faktiskt rejält plus i månaden tots alla dåliga utdragningar. Satt vi ett CGbord på SvS när en fråga: -Bloggar du på PF. -Öööh ja. Varför frågar du? - Jag läser den . Fi hette studsturre, trevligt att råkas. I morgon ska jag ner på stan och köpa present till min älskari... nä visst ja, fru va det ju. Ska köpa ett halsband vi såg för ett tag sedan. Nä hon fyller inte år. Det är bara för att jag älskar henne så mkt och att hon står ut med mig. Ska oxå in på resebyrån och ta ett snack med dom. Håller på att planera en resa när jag ska fylla 50. Ja, jag vet att det är två år dit. Men ska man till Hawai 10 dgr, San Fransico 6 dgr och LV 3 dgr så är det mycket som ska klaffa. Vill i nuläget bara kolla upp priser och om det är möjligt att göra som vi tänkt. LV på slutet är ju för att vinna tillbaka allt man spenderat under resan . I morgon blir det nog inte så mkt poker. Är ju finaldags igen. Tror faktiskt att LHC vinner så en 200 får man nog stoppa in där. Dessutom så avgör de sen på lördag hemma, och gissa vem som har biljett till den guldfesten , vi sponsrar lite där nämligen. Nä nu e det dags för att krypa ner i bingen och ta ett varv med herr höger då frugan jobbar nattskift hela veckan. Natti natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 11 April , 2007 Rapport Share Postad 11 April , 2007 I morgon ska jag ner på stan och köpa present till min älskari... nä visst ja, fru va det ju. Ska köpa ett halsband vi såg för ett tag sedan. Nä hon fyller inte år. Det är bara för att jag älskar henne så mkt och att hon står ut med mig. :heart: :heart: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 11 April , 2007 Rapport Share Postad 11 April , 2007 Nä nu e det dags för att krypa ner i bingen och ta ett varv med herr höger då frugan jobbar nattskift hela veckan. HAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 12 April , 2007 Rapport Share Postad 12 April , 2007 SnG SVS 12 = ITM 9 (5-2-2) = Roi 60% vilket ger + sek 2180 Måste börja raila dig lite mer! Tack för igår förresten, alltid kul att bli railad! Edit: Skulle verkligen verkligen vilja se en eller några SnG-videos av dig Ängeln! Köp ett headset och ladda ner Camtasia som man får testa gratis i 30 dagar och spela in ett gäng. Jävlar vad kul och lärorikt det vore att se och höra när du spelar!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 12 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2007 Alltså, köpa in och ladda ner ochh ladda upp och diverse andra tekniska utföranden undanbedes, tack. Inte my cup of tea. En alldeles förträfflig lunch på Gula Huset här i stan idag. Med trevligt sällskap i form av dotter som man snällt nog fick bjuda ut. Just nu kan man inte må mkt bättre, tror jag. Möjligen om man va i Tallin. Fn vad man ångrar att man inte åkte dit. Har hunnit med lite lir på fm innan man stack till stan och införskaffade halsbandet. Lira 5 SnG och hamna ITM i 3 (1-1-1). Däremot funkade inte CG så bra: - sek 143. Har petat in 200 på LHC och oxå 50 på att de gör första målet. Plus 50 på resultaten 1-3, 2-3, 2-4, 2-5. Känns kanon. Var på resebyrån oxå. Blir till att lira mycket poker innan man ska resa. Men helt klart är att vi ska åka när jag ska till att basta 50. 3 veckor varav 10dgr på Hawai. Nu har man nått att se fram emot istället för att våndas över att bli halvsenil. Söker med ljus å lykta efter trevliga bra pokerklubbar i närområdet men det är fn så svårt just nu. Nu blir det lite lir och sen vila inför kvällens match. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 12 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2007 Bara så man vet att det är SvS man spelar på så möter man sånt här: 150.00/300.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 12 april 2007 14:37:05 Plats 1: Ängeln17 (1085.00) Plats 2: sais (3715.00) Plats 6: coppola (2420.00) Plats 9: Jpaa (2780.00) sais lägg LM 150.00 coppola lägg SM 300.00 ** Giv ** Ängeln17 [ ] *** Bet Runda 1 *** Jpaa Lägg Ängeln17 All-in 1085.00 sais Lägg coppola Syna 1085.00 *** Flop(Board): *** : [ ] *** Turn(Board): *** : [ ] *** River(Board): *** : [] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2320.00 Ängeln17 [] Högsta kort ess Vinst :0.00 coppola [ ] Två par, kungar och sexor Vinst :2320.00 Men det borde man förstått. Detta bord inleddes med en Allin från utg+2 AA och en syn JJ. Så man kanske inte ska förvånas över dessa syner. man vinner ju i längden även om det svider till ibland . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 12 April , 2007 Rapport Share Postad 12 April , 2007 http://www.camstudio.org -> Som CamTasia fast gratis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts