Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

är de inte lite dubbelmoral och heta "Ängeln17" (Ängel=IFK GBG) och så ha en AiK bild? ;D

 

Kan aldrig va dubelmoral att ha en AIKavatar. Mitt namn har inget med det där korpgänget i västsverige att göra utan har en helt annan innebörd som finns förklarad i ett tidigare inlägg här i min dagbok.

 

Du får skapa en FAQ om ditt nick ängeln.

 

Hehe, skulla va rätt bra att ha den kunskapen :lol:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW, lirar en 5-bords SnG. Har aldrig gjort det förut. Lite meflyt har man fått tillbaka.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG+1 (t2370)

MP1 (t1340)

Hero (t1090)

MP3 (t2275)

CO (t1595)

Button (t1030)

SB (t3475)

BB (t1405)

UTG (t4280)

 

Preflop: Hero is MP2 with Kspade.gif, Aheart.gif.

3 folds, Hero raises to t1090, 1 fold, CO raises to t1595, 3 folds.

 

Flop: (t2835) Jclub.gif, Aspade.gif, 2spade.gif(2 players)

 

Turn: (t2835) 4diamond.gif(2 players)

 

River: (t2835) 6spade.gif(2 players)

 

Final Pot: t2835

 

Results in white below:

Hero has Ks Ah (one pair, aces).

CO has Qs Qc (one pair, queens).

Outcome: Hero wins t2835.

 

Kommentare undanbedes :lol: . Skämtar bara. Tyck till om man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, tomtarna fortsätter regera på SvS. Förstår inte att de vinner varenda gång. Såg minst 15 sådana här syner och 10 av dem vann.

 

150.00/300.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 mars 2007 21:18:08

 

Plats 1: Wintermute (5196.00)

Plats 2: qvirra (4448.00)

Plats 3: jassa (6146.00)

Plats 4: redfox (10180.00)

Plats 5: nick24 (3605.00)

Plats 6: lilla E (235.00)

Plats 7: pepsi90 (5780.00)

Plats 8: stegu51 (2610.00)

Plats 9: bossen_ (2175.00)

Plats 10: Ängeln17 (1640.00)

pepsi90 lägg SM 300.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:Ac::Qh: ]

 

*** Bet Runda 1 ***

stegu51 Syna 300.00

bossen_ Lägg

Ängeln17 All-in 1640.00

Wintermute Lägg

qvirra Lägg

jassa Lägg

redfox Lägg

nick24 Lägg

lilla E Lägg

pepsi90 Lägg

stegu51 Syna 1640.00

*** Flop(Board): *** : [:6s::Qc::Jd: ]

*** Turn(Board): *** : [:6s::Qc::Jd::2c:]

*** River(Board): *** : [:6s::Qc::Jd::2c::6d: ]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3730.00

stegu51 [:Qd::Jd: ] Två par, damer och knektar Vinst :3730.00

Ängeln17 [Dh, Ek] Högsta kort ess Vinst :0.00

 

Sen va den Mttn slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomtarna finns även på PS, men där regerar de inte :lol:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP2 (t3280)

CO (t7225)

Hero (t1930)

SB (t4840)

BB (t5725)

UTG (t1365)

MP1 (t4340)

 

Preflop: Hero is Button with Qheart.gif, Aheart.gif.

2 folds, MP2 raises to t600, 1 fold, Hero raises to t1905, 2 folds, MP2 calls t1305.

 

Flop: (t3935) 8spade.gif, 2heart.gif, Qspade.gif(2 players)

 

Turn: (t3935) 3diamond.gif(2 players)

 

River: (t3935) Kheart.gif(2 players)

 

Final Pot: t3935

 

Results in white below:

MP2 has Qc Js (one pair, queens).

Hero has Qh Ah (one pair, queens).

Outcome: Hero wins t3935.

 

 

.... och den fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men de är lika goa på att syna AI på PS bara man har ett A, skit i kickern.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t600 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB (t12975)

BB (t8425)

Hero (t2295)

UTG+1 (t12688)

MP1 (t3615)

MP2 (t12075)

MP3 (t11107)

CO (t2785)

Button (t1535)

 

Preflop: Hero is UTG with Kclub.gif, 8heart.gif.

Hero raises to t2245, 2 folds, MP2 calls t2245, 5 folds.

 

Flop: (t4890) 5heart.gif, 5spade.gif, 4club.gif(2 players)

 

Turn: (t4890) 6diamond.gif(2 players)

 

River: (t4890) Qclub.gif(2 players)

 

Final Pot: t4890

 

Results in white below:

Hero has Kc 8h (one pair, fives).

MP2 has 7c Ad (one pair, fives).

Outcome: MP2 wins t4890.

 

Åsså va den 5-bords SnGn slut.

Kanske lite vågat att pusha där med K8o men blindsen va 300/600 å jag hade ju inte mer än 2200. Det var väl därför han syna, den lilla muppen ;-) , så det kanske inte va så dålig syn ändå. Jo, det va det.

Värsta va att den som synat hade ju sett mina AK förra AI och dessutom varit vid samma bord som jag en längre tid och där jag foldat och foldat och foldat.

7 priser ut på 9onde. Lite ont gör det men jag hade väldigt kalla kort hela tiden förutom 3 monster AA och AKx2 samt även den AQs som jag la in här tidigare. Så att nå finalbordet med de förutsättningarna är jag rätt nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, då va det dags för bingen. Ska ju till hospitalet imorgon igen. De ger sig inte när det gäller prover. De har nog tappat ut allt blod ur kroppen snart.

 

Kvällens resultat var väl inte så lysande inte:

 

MTT 1 OOTM 1

 

SnG 5 ITM 2 1-0-1

 

CG + 37$

 

Man kanske skulle sattsa på enbart CG. Det ju bara å folda, som nån sa. Lätt som en plätt iaf. Att folda alltså ;-) .

 

Jaja, natti natt me er så hörs vi i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske skulle sattsa på enbart CG. Det ju bara å folda, som nån sa. Lätt som en plätt iaf. Att folda alltså ;-) .
jag är den skyldige! :) (jag har sagt/skrivit många kloka saker här ;))

Vad jag menar är att i sng så ökar blindsen och förr eller senare måste du spela dina kort/stacken oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att i sng så ökar blindsen och förr eller senare måste du spela dina kort/stacken oavsett.

 

Mmmm, det var ju å det va ja. Såg det på Klykas signatur nyss.

 

 

05.47 Pling, två blå ögon öppnas med automatik. Ägaren tvingar ner ögonlocken igen med våld. Plong, de öppnas igen. DONK, tvingar ner dem med massor av våld. Uuuhhhh - fck, blåsan hjälper ögona genom att signaler spängningsdags. Upp, göra det man ska, ner i bingen igen och ligga å titta i taket, klarvaken.

 

Är det så mycket begärt att man skule kunna få sov en enda dag till klockan ringer. Jaja, har hunnit med lite lir nu på morgonen och det har varit kul. 4 SnG 4 ITM 1-1-2. CG +48$. Det är mornar man ska lira, helt klart.

 

Ska käka frulle nu och sedemera transporteras till Draculas eget storkök, där de tappar folk på blod som den filuren sen har till sina fester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag ska skriva till någon myndihet eller någon som ser efter våra mänskliga rättigheter.

På plåsterhusets rehabavdelning så försöker då tortera ihjäl folk genom att under tvåtimmarspass med olika rehabövningar, TVINGA den stackars saten som redan genomlidigt någon form av hjärtproblem, att OAVBRUTTET lyssna till VIKINGARNA och RATTFYLLERISTEN SVEN-INGVARS :shock: :shock: :shock: :shock:

 

Höll på spy ner hela avdelningen flertalet gånger. Trots lite snälla påpekanden om att de kanske kunde skruva ner volymen till noll så skrattade bara tortyrexperterna. Hade de inte haft lås på fönstren så hade jag nog hoppat (13 våningar). DET hade aldrig kunnat göra lika ont som att behöva utstå det andra i två timmar.

 

Är fullständigt slut efter den pärsen så jag måste nog vila några timmar innan man sätter sig vid borden.

 

Va på datorbutiken idag oxå. Säljaren fick något brått in på lagret när han fick syn på mig och min dator. I vilket fall som hellst så kan jag upplysa om att de numera byter ut datorer med fel där. De lagar dem inte. Krävdes en viss "övertalning" med lite "vänliga" ord typ;

- Vill du att vi ska spendera våra 4-600k på datorinköp per år i någon annan butik så visst, inga problem.

- Hmm, vi byter nog ut den här istället för att laga. Verkar inte vara lönt att laga den.

- Nä, det va ju det jag sa från början. 8-) .

- Beställer den senaste de har så får du en automatisk uppgradering och ännu kraftigare och snabbare processor. Du behöver inte betala nått för det. Godwill, vet du. Två-tre dagar, men du kan få låna en så länge.

- Nä, det är ok. Återkommer på fredag då.

- Jajamän, då är den färdig för avhämtning.

 

Ibland är det bra att vara chef :lol:.

 

Nu vila, sen mat, sen fiskeri :roll: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en Duo Core-burk du får kan du få problems på SS:

]

 

Fn, jag vet ju inte ens vad som fram å bak på burken :rolleyes: så jag har inte en aning om det är en vad du nu kallar det. Eller är det märket? För i så fall är det en HP som jag har så då är det lugnt.

 

Kunde inte vila så lira lite CG, det ÄR lätt med CG;

 

PokerStars 3.00/6.00 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with 8club.gif, Tspade.gif.

UTG calls, 1 fold, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (3 SB) 8spade.gif, 6club.gif, 8heart.gif(3 players)

SB bets, Hero calls, UTG folds.

 

Turn: (2.50 BB) Aspade.gif(2 players)

SB bets, , Hero calls.

 

River: (2.50 BB) 8diamond.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

Final Pot: 8.50 BB

 

Results in white below:

SB has Ah 7h (full house, eights full of aces).

Hero has 8c Ts (four of a kind, eights).

Outcome: Hero wins 8.50 BB.

 

Älskar när de 1. tror man e en synmaskin, 2. tror man försöker bluffa hem potten på river. 8-) 8-) 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, ska man åka ut på bubblan ska man göra det med stil.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB (t4620)

UTG (t4665)

Hero (t2875)

SB (t1340)

 

Preflop: Hero is Button with 6diamond.gif, 6spade.gif.

1 fold, Hero raises to t2850, 1 fold, BB calls t2650.

 

Flop: (t5575) Kclub.gif, 8spade.gif, Aheart.gif(2 players)

 

Turn: (t5575) 7spade.gif(2 players)

 

River: (t5575) 6club.gif(2 players)

 

Final Pot: t5575

 

Results in white below:

BB has 8d 8h (three of a kind, eights).

Hero has 6d 6s (three of a kind, sixes).

Outcome: BB wins t5575.

 

Har inte bestämt mig för om det va rätt att pusha här preflopp med 14BB i stacken. Men brukar ha 15 som riktmärke i det här skedet. Men tror att det var det. Måste varit EV+ där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fn, jag vet ju inte ens vad som fram å bak på burken :rolleyes: så jag har inte en aning om det är en vad du nu kallar det. Eller är det märket? För i så fall är det en HP som jag har så då är det lugnt.

 

Kunde inte vila så lira lite CG, det ÄR lätt med CG;

 

PokerStars 3.00/6.00 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with 8club.gif, Tspade.gif.

UTG calls, 1 fold, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (3 SB) 8spade.gif, 6club.gif, 8heart.gif(3 players)

SB bets, Hero calls, UTG folds.

 

Turn: (2.50 BB) Aspade.gif(2 players)

SB bets, , Hero calls.

 

River: (2.50 BB) 8diamond.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

Final Pot: 8.50 BB

 

Results in white below:

SB has Ah 7h (full house, eights full of aces).

Hero has 8c Ts (four of a kind, eights).

Outcome: Hero wins 8.50 BB.

 

Älskar när de 1. tror man e en synmaskin, 2. tror man försöker bluffa hem potten på river. 8-) 8-) 8-)

 

Jag är inget vidare på FL, men du missade en massa bet där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

66: Jättemarginellt EV+, om alls. Hur spelar BB? Om han inte är aggro och utnyttjar det faktum att han täcker dig och att SB är kort (dvs att han är kapabel att pusha över dig med ATC) så höjer jag till 500 med avsikt att syna push från kortisen respektiva vika mot BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte bestämt mig för om det va rätt att pusha här preflopp med 14BB i stacken. Men brukar ha 15 som riktmärke i det här skedet. Men tror att det var det. Måste varit EV+ där.

 

Enligt SNGPT är det $EV- om båda FI:s syn HD är 66+, A10s samt AJo. Hade det däremot varit ante med kunde FI varit galet lösa med en syn HD på 22+,A2s+,A3o+,KTs+,KJo+,QJs så hade det varit marginell $EV+.

 

Jag tycker sådana här situationer är jätteintressanta så jag körde den av intresse. Man får aha av hur mycket ante och säg 2BB hit eller dit spelar roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inget vidare på FL, men du missade en massa bet där.

 

Njaeäo. kanske, men troligen marginellt.

 

1. om jag raisat på flopp så hade jag kanske fått syn men fått leda betande sen, då blir det: pre 3x0,5BB, flopp 2x0,5BB, turn 2xBB, river 2xBB vilket gett 6,5BB. En tanke på att bara syna var att jag gärna sett UTG syna oxå. Men nu folda han ändå.

 

2. om jag raisat på turn hade jag kanske fått syn men fått beta på river ochdå hade det gett: pre 3x0,5BB, flopp 2x0,5BB, turn 4xBB, river i bästa fall 2xBB vilket gett 8,5BB. DVS samma som jag vann.

 

Med det spelet jag spelade försökte jag representera ett stegdrag och hopades att han skulle reraisa mig på river då han skulle kunna ta mitt spel för ett missat stegdrag.

 

Rätt eller felspelat vet jag inte men jag tror inte jag fått ur Fi mer genom att raisa tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

66: Jättemarginellt EV+, om alls. Hur spelar BB? Om han inte är aggro och utnyttjar det faktum att han täcker dig och att SB är kort (dvs att han är kapabel att pusha över dig med ATC) så höjer jag till 500 med avsikt att syna push från kortisen respektiva vika mot BB.

 

Okey, BB hade iofs varit, precis som de andra, tajt men inte aggro. Tackar för informationen och numera har mitt spel ytterligare en dimension.

 

Enligt SNGPT är det $EV- om båda FI:s syn HD är 66+, A10s samt AJo. Hade det däremot varit ante med kunde FI varit galet lösa med en syn HD på 22+,A2s+,A3o+,KTs+,KJo+,QJs så hade det varit marginell $EV+.

 

Jag tycker sådana här situationer är jätteintressanta så jag körde den av intresse. Man får aha av hur mycket ante och säg 2BB hit eller dit spelar roll.

 

Jag satte nog BB på HD för syn av AI inte 66+ utan möjligen 99+, vilket ju var fel eftersom han syna med 88. Saknar SNGWIZ för att kunna köra just såna här.

 

Tycker oxå situationen är intressant och Myssions råd är nog inte helt fel ;-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaeäo. kanske, men troligen marginellt.

 

1. om jag raisat på flopp så hade jag kanske fått syn men fått leda betande sen, då blir det: pre 3x0,5BB, flopp 2x0,5BB, turn 2xBB, river 2xBB vilket gett 6,5BB. En tanke på att bara syna var att jag gärna sett UTG syna oxå. Men nu folda han ändå.

 

2. om jag raisat på turn hade jag kanske fått syn men fått beta på river ochdå hade det gett: pre 3x0,5BB, flopp 2x0,5BB, turn 4xBB, river i bästa fall 2xBB vilket gett 8,5BB. DVS samma som jag vann.

 

Med det spelet jag spelade försökte jag representera ett stegdrag och hopades att han skulle reraisa mig på river då han skulle kunna ta mitt spel för ett missat stegdrag.

 

Rätt eller felspelat vet jag inte men jag tror inte jag fått ur Fi mer genom att raisa tidigare.

 

 

OK en massa var kanske att ta i. Men raisar du turn ger du honom möjligheten att beta ut river ändå vilket inte är osannolikt då hans hand blir mycket starkare. Han kanske till och med går bananas med en cr och då får du in två betar till.

 

Raisar du flop är det iofs möjigt att du missar en liten bet men då kanske han cr turn och du kan raisa honom igen så du får in 3 betar där och minst en till på river.

 

Hade varit skoj att höra vad nån FL-spelare tycker men jag är ganska säker på att det går att spela handen bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, ska man åka ut på bubblan ska man göra det med stil.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB (t4620)

UTG (t4665)

Hero (t2875)

SB (t1340)

 

Preflop: Hero is Button with 6diamond.gif, 6spade.gif.

1 fold, Hero raises to t2850, 1 fold, BB calls t2650.

 

Flop: (t5575) Kclub.gif, 8spade.gif, Aheart.gif(2 players)

 

Turn: (t5575) 7spade.gif(2 players)

 

River: (t5575) 6club.gif(2 players)

 

Final Pot: t5575

 

Results in white below:

BB has 8d 8h (three of a kind, eights).

Hero has 6d 6s (three of a kind, sixes).

Outcome: BB wins t5575.

 

Har inte bestämt mig för om det va rätt att pusha här preflopp med 14BB i stacken. Men brukar ha 15 som riktmärke i det här skedet. Men tror att det var det. Måste varit EV+ där.

 

Mtp på att BB=200 och att SB är rätt mkt kortare än dig så viker jag hellre än pushar. Myssions alternativ är dock förmodligen det bästa, inte säker dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=ebisumaru;606346

Hade varit skoj att höra vad nån FL-spelare tycker men jag är ganska säker på att det går att spela handen bättre.

 

 

Det tror inte jag. Jag vet att nog kan spelas bättre men vad jag ville var att förklara hur jag tänkte. Som jag skrev så vet jag inte om det är rätt eller fel spelat, men jag utgår alltid från att allt jag spelar kan spelas bättre.

 

Normalt så kommer reraisen på turn men denna gång trodde jag att jag skulle få ut mer av att bara syna.

 

Men tack för dina åsikter och förslag på hur jag skulle spelat. Kommer nog att prova det nästa gång för att utveckla mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mtp på att BB=200 och att SB är rätt mkt kortare än dig så viker jag hellre än pushar. Myssions alternativ är dock förmodligen det bästa, inte säker dock.

 

Fn, kan inte ni två komma överens. Nu fick jag ju myror i huvet ;-).

 

Men allvarligt, viker du för att BB är så kort och du tror han synar med ATC eller för att vänta ut prispengen eller för att blindsen är så små att det inte är värt att stjäla dem? Skulle va intressant att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definitivt värt att sno blindsen, men det handlar mkt om att vänta ut prispengen och att du i det läget inte vill göra ett så spekulativt spel som att göra en sån stor push med en relativt svag hand. Så det är kombinationen av relativt stor stack, bubbla och en lillstack som gör att fold > push.

 

Att däremot en liten raise kan vara på sin plats är pga att blindsen är så pass värdefulla och du lätt kan komma ifrån handen efter en eventuell CB på floppen och ändå inte vara alltför illa ute.

 

Typ så skulle jag gissa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...