MikeTime Postad 18 Mars , 2009 Rapport Share Postad 18 Mars , 2009 Det är synd om mig. Jag är sjuk . Ont i halsen så till den milda grad. Tur för chefen att man knappt kan prata på grund av halsen. Hade det inte varit för att jag ska på en anställningsintervju i eftermiddag så hade jag legat hemma idag oxå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 20 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Mars , 2009 Fortfarande lite ont i halsen. Mer ont i hjärtat idag. Idag börjar nämligen slutet på riktigt. Den första av mina arbetskamrater får idag lämna sin tjänst. Fan va ont det gör i hjärtat. Annars försöker man ju hitta glädjeämnen numera. Två såna kommer i eftermiddag. Jag ska gå hem vid lunch ungefär. Morfars två guldklimpar från Sörmland kommer nämligen på besök. De ska stanna till i morgon eftermiddag. Ikväll blir det nog en hel del lek och stoj skulle jag tro, funderar på en snabbvisit på Toy´s på vägen hem. I morgon funderar jag på Busfabriken eventuellt. Definitivt blir det iaf McDonkan till lunch. Annars händer inte så mkt rent pokermässigt för tillfället. Lirade som vanligt lagpokern igårkväll men just nu så är jag inte bara iskall utan mer åt det nedfrysta hållet. Det är bara att konstatera att turneringar inte funkar just nu. Kortdöd i kombination med att bli utdragen om man mot förmodan får något värt att kalla hand. Det är lite ironiskt att jag ska ha en db på ett pokerforum på vilket jag troligen är den medlem som lirar minst nätpoker. Senaste veckan har det blivit den fabulösa tiden av 4½ timme på sju hela dagar. Å då va ju ändå ca 1½ i lagpokern igår. Däremot är jag nog löjligt running good rent vinstmässigt. Så vad hände framöver då? Jo om 8 dagar så fyller man ju mitt livet. Har ju valt att åka på en weekendresa till Köpenhamn. Fredag-Söndag. Ska mest bara mysa med frugan och förhoppningsvis kunna sitta i solen någonstans och klämma en pilsner eller två. Äta gott och sen hoppas jag förståss på att frugan ska med mig på nått roligt på lördagskvällen, något som glädjer en gubbe att se på (). Helgen därefter ska jag ha en liten tillställning här på jobbet för min arbetskamrater (chefen är inte inbjuden). Vi ska väl äta gott och ha lite kul ihop en sista gång innan skeppet sjunker. Därefter är det ju påsk och då kommer visst alla barna med barnbarn hem och ska gratta. Blir en himla massa jobb för så lite. Fast å andra sidan är det alltid lika kul att få hem allihopa. Det blir liksom fullt hus när vi samlas alla tretton höll jag på att skriva av gammal vana, fast numera är vi ju fjorton med lille Melvin. Sen äntligen efter efter en hel djävla månads väntan är det dags för för lite livepoker igen. Man måste nog säga att om det fanns möjlighet så skulle vi ha öppet ett par dagar i veckan på klubben. Gäller bara att hitta en bra lokal till ett rimligt pris. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 24 Mars , 2009 Rapport Share Postad 24 Mars , 2009 Är det något lir på pokerklubben imorgon? Ska slagga i Norrköping och istället för arr ruttna på ett hotell kanske en liveturre vore ett trevligt alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 24 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2009 Tyvärr inte . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 24 Mars , 2009 Rapport Share Postad 24 Mars , 2009 Tyvärr inte . Surt. Kommer säkert fler tillfällen, kommer troligtvis sova i Norrköping ca 1 natt i månaden framöver... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Hur många anmälningar till aprilpokern? Du & jag Ängeln än så länge? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 25 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Surt. Kommer säkert fler tillfällen, kommer troligtvis sova i Norrköping ca 1 natt i månaden framöver... Se då till att sova lördag till söndag . Vi har inga veckospel än då vi inte har fast lokal. Hur många anmälningar till aprilpokern? Du & jag Ängeln än så länge? Är bara du än så länge . Vi vill ju gärna garrantera att våra långväga gäster vinner. Inbjudan har inte gått ut än (lokal inte 100 än) men vi räknar med, efter vad jag hört, att de flesta som va där förra gången kommer tillbaka och sen räknar vi med några som va med första gången men hade förhinder förra, plus att det borde väl dyka upp några nya ansikten oxå. Summa sumarum ett 20 till 25 tal fröhoppningsvis. Edit: Värdet i form av "-Jag var inte medveten om att det skulle komma en flopp" är till 99% klar för den kvällen. Edit 2: När jag pratade med honom efter förra gången fick man detta: -Fan jag hade mer deg i plånboken när jag kom hem än när jag gick och då hade vi ändå varit på Harrys eller var det var. Vann jag något? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 26 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Jahaja. En hel dag kvar till mitt nya liv (de säger att 50 är speciellt). Sticker till Köpenhamn i morgon bitti för att få en lung helg med frugan. Ska enbart koppla av och äta gott. Hon ska nog shoppa vad jag förstått. Tror inte det blir så mycket mer poker denna månad förutom lagpokern ikväll då. Har inte lirat övedrivet mycket kan man lugnt påstå. Har däremot sprungit bra på de ca 40 timmar som jag tillbringat framför datorn. +$3k drygt vilket väl får anses som helt ok på den lilla tiden. En sak som dock är lika irriterande som en vagel i ögat är att jag är fullständigt, då menar jag fullständigt, iskall i alla MTTs som jag lirar. Får nästa aldrig nått som kan kallas bra starthan och om jag nån gång får det så kan man lugnt räkna med att nån annan har bättre. Har egentligen inte råkat ut för speciellt många badbeats utan mera att FI har haft bättre hand när till slut tryckt in keramiken med en så där 9-13BB. Detta har nog varat i 4-5 månader nu så det är väl dags att någon kopplar ur den där riggen ett tag nu. En som däremot sprungit oerhört bra är tanta. En dag va hon -6 inköp på SvS 172 men slutade med 6 inköp plus. Har inte riktig koll men hon har iaf köpt ett par nya skor och en ny väska så då lär hon ha gått bra . Nu lagpoker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Se då till att sova lördag till söndag . Vi har inga veckospel än då vi inte har fast lokal. Synd, men det kanske löser sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Till Mannen, myten, konceptet, the ängeln: GRATTIS PÅ 50-ÅRSDAGEN! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Grattis på 50-årsdagen farbror Ängel! Ps. Den 18/4 bjuder jag givetvis på en öl! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lillsvensson Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Grattis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Va fan, gå runt så där och fylla år? Grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 50 är ingen ålder på en häst, grattis! Ja må du leva, ja må du leva! Tack för påminnelsen förresten, morsan fyller ju idag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
route66 Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 GRATTIS!!! Livet funkar på den här sidan 50-strecket också. Fråga mig. PS Dylan i Malmö Arena ikväll. DS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roob Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 grattis =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Itmon Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 grattis!!! Hoppas "ynglingen" har en toppendag! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
argenius Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Grattis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 28 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Tack, tack allihopa. Det där med Dylan i Malmö låter iofs lockande. Är ju inte längre bort än en bro men har ett bord reserverat på ett stekhus ikväll. Där ska vi käka och dricka gott frugan och jag. Annars har faktiskt dagen flutit fram i slöhetens tecken. Långfrukost på hotellet och sen lite strosande i Köpenhamn. En fika i solen och några öl i samma sol, en röpölse och allmänt slappande. Är egentligen frugan som brukar stå för shoppingen och skoinköpen fast dag hittade jag ett par som jag bara va tvungen att köpa. Jag köper inte många skor varje år men de jag köper är speciella och inte direkt några "vanliga" skor. Älskar att sticka ut med skor ingen annan har. Att de dessutom satt som en smäck gjorde inte valet sämre. Nu blir det en dusch och sen en lååååååååång god middag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Jag instämmer i hyllningskören - grattis mannen!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Devalanteriel är på semester men sänder via mig sitt grattis också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bentus Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Grattis på 50 års dagen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Stort Grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts