Ängeln17 Postad 8 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 8 Oktober , 2009 + i längden då man lär sig av de misstag som man begår under de passen. Men visst är det sunkiigt att springa under EV men tror vi alla hamnar där ibland. Jag vet. En till Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Party Hero ($417) BB ($208) UTG ($314) CO ($179) BTN ($510) Dealt to Hero A:club:6:club: Hero raises to $7, fold, fold, CO calls $6, fold, FLOP ($16) 2:club:T:heart:T:club: check, Hero bets $12, CO calls $12, TURN ($40) 2:club:T:heart:T:club:7:club: check, Hero bets $20, CO raises to $74, Hero raises to $398, CO calls $86.25, RIVER ($360) 2:club:T:heart:T:club:7:club:7:spade: CO shows T:spade:J:heart: (Flop 75.1%, Turn 22.7%) Hero shows A:club:6:club: (Flop 24.9%, Turn 77.3%) CO wins $351 Citera
Ängeln17 Postad 8 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 8 Oktober , 2009 Åsså en till Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Party Hero ($426) BB ($397) UTG ($163) CO ($241) BTN ($249) Dealt to Hero A:spade:Q:heart: fold, CO raises to $7, fold, Hero calls $6, BB calls $5, FLOP ($21) Q:spade:T:spade:3:heart: Hero bets $15.75, BB folds, CO calls $15.75, TURN ($52.50) Q:spade:T:spade:3:heart:Q:club: Hero bets $39.37, CO calls $39.37, RIVER ($131) Q:spade:T:spade:3:heart:Q:club:A:heart: Hero bets $65.62, CO raises to $150, Hero raises to $234, CO calls $29.22, CO shows A:club:A:diamond: (Flop 86.1%, Turn 2.3%) Hero shows A:spade:Q:heart: (Flop 13.9%, Turn 97.7%) CO wins $477 Citera
BerraFilur Postad 8 Oktober , 2009 Rapport Postad 8 Oktober , 2009 Dessutom så slutade HHna från SvS att importeras. Är nu tredje gången det händer på kort tid och tidigare har jag under alla år aldrig haft det problemet. Standard på den där jävla runksiten imo. Händer mig en vecka per månad ungefär, samma sak med 2 av mina vänner. Har försökt få en förklaring av SS och loggat exakt när den slutar skapa handhistoriker och när det börjar igen. Dom säger att felet ligger i min dator vilket låter konstigt när det verkar vara samma för en stor del användare. Börjar alltid fungera utan att man gör någon förändring iaf. Man kan ju under den här perioden inte se handhistorikerna under spelets gång men om jag tar fram sessionsfilerna efter jag spelat klart kan jag få in filerna i HM. Citera
Ängeln17 Postad 8 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 8 Oktober , 2009 Åsså straxt efter AQ handen. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Party SB ($198) Hero ($155) UTG ($417) CO ($116) BTN ($511) Dealt to Hero A:heart:K:diamond: fold, CO calls $2, BTN calls $2, SB raises to $12, Hero raises to $36, fold, fold, SB raises to $198, Hero calls $119, FLOP ($314) Q:heart:8:spade:3:heart: TURN ($314) Q:heart:8:spade:3:heart:T:club: RIVER ($314) Q:heart:8:spade:3:heart:T:club:3:diamond: SB shows J:spade:J:club: (Flop 71.7%, Turn 81.8%) Hero shows A:heart:K:diamond: (Flop 28.3%, Turn 18.2%) SB wins $306 Citera
Ängeln17 Postad 8 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 8 Oktober , 2009 Dom säger att felet ligger i min dator . Det säger de om alla fel som dom inte har en susning om. Det vill säga det mesta. De samma sak när jag påtalade buggen om att man blir pausad i vissa lägen när någon som ska posta BB blir pausad typ. - Felet ligger i din dator . Nyss lyckades jag dessutom tappa nätet när jag fick AA. tur man inte han stoppa in något så man hade losat mer deg. Nu sparade man ju några hundra säkert. Började 1100 upp på någon timme. Sen kom SvS på att riggen va satt åt fel håll. Funderar allvarligt på att lägga av och casha ut resterande bankrulle. Nu ska jag på möte. Citera
Ängeln17 Postad 9 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2009 Är ju larvigt varför man ens försöker Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Replayer Hero ($409) BB ($400) UTG ($156) CO ($37) BTN ($75.92) Dealt to Hero K:club:K:spade: fold, fold, Hero raises to $7, BB raises to $12, fold, Hero raises to $44, BB calls $32, FLOP ($90) 5:spade:9:spade:J:spade: check, Hero bets $67.50, BB raises to $200, Hero calls $132, TURN ($490) 5:spade:9:spade:J:spade:5:club: BB bets $156, Hero calls $156, RIVER ($803) 5:spade:9:spade:J:spade:5:club:3:spade: Hero shows K:club:K:spade: (Flop 51.2%, Turn 70.5%) BB shows J:heart:A:spade: (Flop 48.8%, Turn 29.5%) BB wins $788 Citera
Ängeln17 Postad 10 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2009 Ikväll är inte annorlunda än någon annan kväll Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Party Hero ($731) BB ($596) UTG ($40.16) CO ($399) BTN ($407) Dealt to Hero 8:club:8:spade: Hero raises to $7, fold, fold, fold, BTN raises to $22, Hero calls $15, FLOP ($45) 8:diamond:A:heart:5:diamond: BTN bets $34, Hero raises to $110, BTN raises to $385, Hero calls $275, TURN ($815) 8:diamond:A:heart:5:diamond:Q:heart: RIVER ($815) 8:diamond:A:heart:5:diamond:Q:heart:T:diamond: BTN shows A:club:A:diamond: (Flop 95.7%, Turn 97.7%) Hero shows 8:club:8:spade: (Flop 4.3%, Turn 2.3%) BTN wins $800 Citera
Benny_81 Postad 10 Oktober , 2009 Rapport Postad 10 Oktober , 2009 Funderar allvarligt på att lägga av och casha ut resterande bankrulle. Samma här. 80k är ändå en slant som kommer innebära en betydande skillnad för mig de år kvar jag har kvar som student. För att en pokerspelare idag ska plussa stabilt över 20k i månaden på internetpoker så räcker det inte med att bara vara hyfsad på poker. Du måste vara riktigt jävla vass och tyvärr verkar jag själv aldrig uppnå de färdigheter som krävs. Två BE månader i rad(+2,2k i sep och +0.5k i aug) och den här månaden ser ut på samma sätt. Visst är det kul att spela poker men jag spelar främst för att vinna och vinner jag inte ordentligt så börjar tankarna på att sluta komma. ... Sen så blir man less. För det hör ju till att ha djuriskt otur men direkt man vunnit lite så vet man att oturen kommer att grina en ansiktet inom kort och äta upp det mesta av vinsterna. Det är verkligheten när man inte är tillräckligt bra. ... Sen är jag bra allmänt spyless på poker atm. På SvS har jag aldrig spelat en hand ovan 2.5/5 och det är jag nöjd med. Visst skulle det vara "roligt" att kliva upp och skotta lite. Då känner man att man spelar poker. Men samtidigt fullständigt idiotiskt iom att jag bara vinner marginellt på 2.5/5. Citera
FriSoren Postad 10 Oktober , 2009 Rapport Postad 10 Oktober , 2009 För att en pokerspelare idag ska plussa stabilt över 20k i månaden på internetpoker så räcker det inte med att bara vara hyfsad på poker. Du måste vara riktigt jävla vass och tyvärr verkar jag själv aldrig uppnå de färdigheter som krävs. 5/5. snackas det kronor, $ eller €? Citera
swahnroger Postad 11 Oktober , 2009 Rapport Postad 11 Oktober , 2009 När jag springer riktigt dåligt brukar jag köra site byte ett tag. Brukar ha en bra psykologisk effekt vilket medför att jag lättare tar mig upp ur svackan jag hamnat i Eller så kan man byta till sitt andra nick bara Citera
Ängeln17 Postad 11 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2009 Samma här. 80k är ändå en slant som kommer innebära en betydande skillnad för mig de år kvar jag har kvar som student. För att en pokerspelare idag ska plussa stabilt över 20k i månaden på internetpoker så räcker det inte med att bara vara hyfsad på poker. Du måste vara riktigt jävla vass och tyvärr verkar jag själv aldrig uppnå de färdigheter som krävs. Två BE månader i rad(+2,2k i sep och +0.5k i aug) och den här månaden ser ut på samma sätt. Visst är det kul att spela poker men jag spelar främst för att vinna och vinner jag inte ordentligt så börjar tankarna på att sluta komma. ... Sen så blir man less. För det hör ju till att ha djuriskt otur men direkt man vunnit lite så vet man att oturen kommer att grina en ansiktet inom kort och äta upp det mesta av vinsterna. Det är verkligheten när man inte är tillräckligt bra. ... Sen är jag bra allmänt spyless på poker atm. På SvS har jag aldrig spelat en hand ovan 2.5/5 och det är jag nöjd med. Visst skulle det vara "roligt" att kliva upp och skotta lite. Då känner man att man spelar poker. Men samtidigt fullständigt idiotiskt iom att jag bara vinner marginellt på 2.5/5. Visst är det tufft men efter vad jag läst i din db så verkar du ändå vara en rätt stabil spelare. I mitt fall är det så att mina badbeats/utdragningar/coolers aldrig verkar ta slut. Nu har det pågått (förutom några enstaka dagar) i över en månad och vi pratar då dryga 35k händer. Sen är jag fullkomligt medveten om variansens tuffa villkor, men det vore kul att nån gång få den med sig. snackas det kronor, $ eller €? Tror han syftar på sek och på hans nivå 2,5/5 på SvS. Eller så kan man byta till sitt andra nick bara Om du syftar på min frus nick så lirar jag aldrig på det. Inte hon heller för den delen då vi har glömt både spelkortets nummer och lösen . Jag har provat några nya siter lite smått. Titan, William Hill och Poker World. Det som jag främst ogillar är att de inte har justerbara bord. Visst det finns det minibord men de tycker jag blir för små. Kommer att prova mig fram för att se om jag kan hitta någon site som jag gillar. Har tidigare lirat FL på den gröna siten och gillade den då. Men den är utesluten så länge de sponsrar personer med människoförakt. Lirade ju tidigare på FT en period och därgick det okey men så länge skatteläget är så osäkert som det är idag så får den va. Party lirade jag på i början av min nätpokertid så den kanske är ett alternativ. Vi får väl se. Citera
Illvillja Postad 11 Oktober , 2009 Rapport Postad 11 Oktober , 2009 Jag har märkt att jag fortfarande trivs bäst på de nätverk och klienter där jag började min karriär, eller klienter som jag fick ett positivt intryck till från början. Jag spelade bara någon dag på Unibet 2004 när jag började för att jag ogillade klienten (nuvarande Entraction) och jag har än idag väldigt svårt för det nätverket. Däremot satte jag in pengar på Betsson (ongame) och gillar den klienten skarpt än idag. Jag gillade cakeklienten (PokerWorld) när jag testade den första gången 2006 och trivs där än idag. Mitt största problem där för tillfället e motsatt ditt, borden blir inte tillräckligt små i deras minsta view. Däremot kan du ändra storleken som du vill. Ytterligare en sådan klient där första intrycket satt ett djupt spår är microgaming som jag innerligt hatar. Det blev något bättre efter uppdateringarna för något drygt år sedan, men pga deras struktur i SNGs så orkar jag inte lägga någon större energi där. Andra sidor som jag gillar e PokerStars och Full Tilt för där kan du ändra klientutseendet så pass mkt att det oftast går att hitta ngt sätt man tycker om. Skulle det vara skattefritt att lira på PokerStars skulle jag som SNG spelare troligen enbart grinda där pga överlägset utbud. En klient som jag egentligen gillar men som buggar otroligt e Betfairs...liksom jag hatar Boss... Sen finns det en massa små obskyra nätverk som har en del trevliga klienter, och några med mindre trevliga klienter. Tror jag testat de flesta genom mitt prop team. Fortsätt att testa dig runt och se om du hittar ngn klient du fastnar för. Sådant KAN vara mycket mer värt än bonusar, rb osv... för man spenderar så mkt tid med pokern att det ju är viktigt att man trivs, precis som de e viktigt att man trivs med sitt jobb. Citera
Ängeln17 Postad 11 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2009 Varför inte. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Party SB ($356) Hero ($398) UTG ($83.98) CO ($79.71) BTN ($112) Dealt to Hero A:diamond:A:heart: fold, fold, SB raises to $7, Hero raises to $21, UTG calls $19, SB calls $14, FLOP ($63) 3:club:T:heart:9:club: Hero bets $47.25, UTG folds, SB calls $47.25, TURN ($157) 3:club:T:heart:9:club:J:heart: Hero bets $78.75, SB calls $78.75, RIVER ($315) 3:club:T:heart:9:club:J:heart:2:heart: Hero bets $157, SB raises to $209, Hero calls $51.98, SB shows Q:heart:K:club: (Flop 22.2%, Turn 100.0%) Hero shows A:diamond:A:heart: (Flop 77.8%, Turn 0.0%) SB wins $718 Citera
Ängeln17 Postad 11 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2009 Nu är det slut. Lägger ner pokern. Det är fan inte sant hur mycket 1, 2 eller treoutad man ska bli varenda djävla gång. Lägger ner dagboken och slutar helt. Adjö. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $4(BB) Party Hero ($538) BB ($276) UTG ($798) CO ($340) BTN ($729) Dealt to Hero A:spade:T:heart: fold, fold, BTN raises to $16, Hero calls $14, fold, FLOP ($36) T:club:8:club:T:diamond: check, BTN bets $18, Hero raises to $72, BTN calls $54, TURN ($180) T:club:8:club:T:diamond:3:heart: Hero bets $135, BTN calls $135, RIVER ($450) T:club:8:club:T:diamond:3:heart:K:club: Hero bets $225, BTN raises to $450, Hero calls $90.11, BTN shows K:heart:K:spade: (Flop 8.6%, Turn 4.5%) Hero shows A:spade:T:heart: (Flop 91.4%, Turn 95.5%) BTN wins $1,065 Citera
Ängeln17 Postad 11 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2009 BTW: Slutar som moderator oxå. Slutar med allt som heter poker förutom klubben. Citera
Ängeln17 Postad 11 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2009 BTW2: Det va ett bra inlägg Illvilja. Tyvärr så kommer jag inte att röra en pokerklient mer. Jag har aldrig trott på riggade siter och gör det inte nu heller men det finns en gräns för hur mkt motflyt man ska ha. Kan inte va meningen att man varenda gång ska bli utdragen men aldrig få dra ut själv. Har nu tömt mitt konto på SvS. Citera
Crappy Postad 11 Oktober , 2009 Rapport Postad 11 Oktober , 2009 Nu är det slut. Lägger ner pokern. Det är fan inte sant hur mycket 1, 2 eller treoutad man ska bli varenda djävla gång. Lägger ner dagboken och slutar helt. Adjö. Det här låter riktigt dumt! Du vet med din livserfarenhet att allt inte varar för evigt. Särskilt inte badstreaks. Det vänder! Att ge upp är aldrig någon lösning Du har enl vad jag har sett och är kompetent att bedöma edge på de flesta på nivånerna upp till iallafall 2,5-5 Så fortsätt kämpa det kommer! Citera
TotalFarsa Postad 11 Oktober , 2009 Rapport Postad 11 Oktober , 2009 Fan Ängeln, vi behöver en sån som dig på pf! Erfarenhet, vältalighet, ryggrad, integritet, smidighet... Var hittar vi en ny mod med de egenskaperna? Jag hoppas att du bara tar en rejäl break och kommer åter när det inte känns lika motigt. Har följt din db och det är inga vackra setups du postat... Men det vänder, som Crappy säger så är jag övertygad om att du har det som krävs. Om inte, så tackar jag för den här tiden och hoppas att man på något vis blir underrättad om turrarna på Engeln. Det har vart en sant nöje att få komma dit och spela... Citera
Ängeln17 Postad 11 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2009 Det här låter riktigt dumt! Du vet med din livserfarenhet att allt inte varar för evigt. Särskilt inte badstreaks. Det vänder!Att ge upp är aldrig någon lösning Du har enl vad jag har sett och är kompetent att bedöma edge på de flesta på nivånerna upp till iallafall 2,5-5 Så fortsätt kämpa det kommer! Handlar inte om att ge upp. Handlar om att man inte orkar mer bara. Men tack för ditt förtroende. Fan Ängeln, vi behöver en sån som dig på pf! Erfarenhet, vältalighet, ryggrad, integritet, smidighet... Var hittar vi en ny mod med de egenskaperna? Jag hoppas att du bara tar en rejäl break och kommer åter när det inte känns lika motigt. Har följt din db och det är inga vackra setups du postat... Men det vänder, som Crappy säger så är jag övertygad om att du har det som krävs. Om inte, så tackar jag för den här tiden och hoppas att man på något vis blir underrättad om turrarna på Engeln. Det har vart en sant nöje att få komma dit och spela... Se ovan. Turrarna kommer självklart att finnas kvar här på PF och du är alltid lika varmt välkommen. Kolla i vår klubbtråd. Kommer en inbjudan under dagen till spel om knappt två veckor. Egentligen handlar det inte om edge eller inte. Spelar ingen roll om man har edge när man inte har förmågan att ducka. En del har det och andra är inte födda med den tur som behövs i pokern. För hur man än vänder och vrider på det så måste man ha tur, eller iaf inte otur, i poker. Citera
tompalub Postad 11 Oktober , 2009 Rapport Postad 11 Oktober , 2009 Tycker om att läsa din DB även om jag inte är den flitigaste postaren så kom igen nu Ängeln! Förstår att det känns motigt när man konstant blir utdragen men får sj inte dra ut. Hade en rejäl downswing för nåt år sedan när jag blev brutalt utdragen till höger o vänster, hade en EV kurva som inte var av denna värld. Floppade jag set vs set så tror du inte FI fick quads o liknande. Allting kändes bara skit och hopplöst att spela. Man satt och skrattade när det hände (inte av glädje precis) och var totalt uppgiven. Som tur var så har jag en enorm disciplin när det gäller MM så jag gick ner i nivå när jag droppade under 100BI för nivån. Fortsatte på samma visa där. Varje gång jag spelade och man plockade upp ex AA så vände det sig i magen för man "visste" man skulle bli utdragen. Floppade man trissen så "visste" man att färgen skulle sitta för FI o dyl. Men att spela med inställningen att man kommer bli utdragen är så otroligt demoraliserande och tiltande. Sen hände någonting...Jag blev totalt likgiltig när jag blev utdragen, det bara rann av mig. Skönt på sätt och vis men jag tror det berodde på att jag blev så brutalt utdragen så ingenting förvånade mig längre. Då hade jag precis samma tankar som du har nu att vissa är bara född med otur osv. Men jag tyckte/tycker poker var så jävla kul så jag fortsatte att grinda och tro det eller ej, det vänder Jag visste ju att jag fick in pengar som favorit och var väldigt nöjd med Mitt spel. Hoppas verkligen du bara tar en liten paus för att sedan komma igen och fortsätta lira om du fortfarande tycker poker är roligt. Av dina HHs jag sett så behöver du bara ha en sund MM och grinda på för att det ska vända, ändra inte ditt spel bara som jag sett många gjort när de är i en downswing. Vet ju inte vad du har för krav på antal BI osv men att ha en kudde på 100BI dämpar ganska bra i en downswing. Lycka till! Citera
Crappy Postad 11 Oktober , 2009 Rapport Postad 11 Oktober , 2009 BTW: Slutar som moderator oxå. Slutar med allt som heter poker förutom klubben. Nu är det helt fel att använda det här språket till dig, det gör jag normalt till ungtupparna på jobbet. Men jag gör det ändå Nu tar vi för fan och lugnar ner oss! Byt sait, exempelvis spela några €3 sattar till tallin på Jennes sait. Åk med i Dec. Gör vad som helst, spela poker för att det är kul ett tag. TF har rätt, forumet behöver dig! Svepof behöver dig! Pokern behöver dig! Citera
Ola Brandborn Postad 11 Oktober , 2009 Rapport Postad 11 Oktober , 2009 Av dina HHs jag sett så behöver du bara ha en sund MM och grinda på för att det ska vända, ändra inte ditt spel bara som jag sett många gjort när de är i en downswing. Vet ju inte vad du har för krav på antal BI osv men att ha en kudde på 100BI dämpar ganska bra i en downswing.Tror nog att det i Jockes fall inte spelar någon roll bankrullemässigt, han spelar (precis som jag) för att det ska vara skoj i första hand. Och är det inte roligt längre så är det bara att sluta eller ta ett längre uppehåll. Roligaste spelaren jag coachat i de här sammanhangen var en som jag fick att gå från förlorande på $5 SnG till vinnande på $10 SnG (han förlorade rejken typ, och det var samma rake på 5+1 som 10+1, dvs helt plötsligt var han vinnande). Hans bankrullekrav, om man nu kan kalla det för det, var väl några miljoner buy-ins (han är vd för ett av de större börsbolagen och tog sig en eller två SnG innan han somnade på kvällen, och bara lyckan att se att han gick plus på Partypoker var det viktiga, inte insatsernas storlek). Citera
Ängeln17 Postad 11 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2009 Tycker om att läsa din DB även om jag inte är den flitigaste postaren så kom igen nu Ängeln! ! Tack. Och en intressant läsning i din övriga text. Hoppas verkligen du bara tar en liten paus för att sedan komma igen och fortsätta lira om du fortfarande tycker poker är roligt. Av dina HHs jag sett så behöver du bara ha en sund MM och grinda på för att det ska vända, ändra inte ditt spel bara som jag sett många gjort när de är i en downswing. Vet ju inte vad du har för krav på antal BI osv men att ha en kudde på 100BI dämpar ganska bra i en downswing. Lycka till! Tack. Men det är just det Ola skriver som är viktigt. Bankrullemässigt har jag aldrig haft några problem. Jag har, eller rättare sagt hade till alldeles nyss innan jag cashade ut, så det räckte till för både 1/2, 2/4 & 2,5/5 (200BB) på SvS om jag hade velat. Då går jag på mina egna villkor citerade ur mitt första inlägg i dagboken: Bankrullekrav: Cg = 20 inköp. MTT = 40 inköp SnG = 50 inköp Tror nog att det i Jockes fall inte spelar någon roll bankrullemässigt, han spelar (precis som jag) för att det ska vara skoj i första hand. Och är det inte roligt längre så är det bara att sluta eller ta ett längre uppehåll. ). Huvet på spiken Ola. Citera
Dorrrr Postad 11 Oktober , 2009 Rapport Postad 11 Oktober , 2009 När man känner att pokern går ut över livet så är det dags att pausa/sluta ...speciellt när man inte lever på det. Live-poker är ju en helt annan grejj. Tråkigt dock för forumet men lycka till med allt ! Citera
Recommended Posts