Gå till innehåll

PLO - wrap+FD oop på turn, deepstack

Recommended Posts

Postad

Den här handen är mot en gammal kompis.

Jag o EB har en lång historia, den här killen är lurig o halvduktig. Han kan slå 2 gator tom om han anar svaghet. Generellt sett synar han med drag o slår om med starka händer men han varierar det. Han skulle kunna kallsyna med en TJQK t.ex. Han gillar INTE att folda mot mig och har varit running g00t en vecka nu.

Jag slår upp ur SB just för jag vill bygga pott med en så fin hand o djupa

stackar. på turn är 200 i poten och vi båda har runt 1500 i effektiva stackar.

Hur gör vi i standardsituationen med 100bb? (som är den verkliga ;) )

Men jag insåg det blir väldigt intressant om man lade på 1k.

Hur spelar ni?

E B is at seat 1 with $1702.85.

Dextsiegler is at seat 2 with $672.80.

cloverflush is at seat 3 with $462.55 (sitting out).

xxxxzxx is at seat 4 with $1594.

BENTBARCREW is at seat 5 with $415.95.

The button is at seat 1.

xxxxzxx posts the small blind of $3.

BENTBARCREW posts the big blind of $6.

E B: -- -- -- --

xxxxzxx : 8d Jh Th 9d

BENTBARCREW: -- -- -- --

Pre-flop:

E B calls. xxxxzxx raises to $24. BENTBARCREW

calls. E B calls.

Flop (board: 5d Qc Ts):

xxxxzxx bets $72. BENTBARCREW folds. E B calls.

Turn (board: 5d Qc Ts 7d):

Postad
Jag slår upp ur SB just för jag vill bygga pott med en så fin hand o djupa stackar.
Jag fattar fortfarande inte varför folk tror att de är större favorit att stacka motståndaren än tvärtom när de spelar ur position. Stackarna är inte en bra feature. Tänk bara fallet när ni har 1 miljard bb.

Anyway, helt ok värdebet pre, men lite konstigt resonemang.

Först skrev jag ett långt resonemang om att du inte vill hamna all-in eftersom din hand oftast är värd nästan noll eller jättestark på river. Det var ett ok resonemang tills jag såg att du hade ett par, som faktiskt gör rätt stor skillnad eftersom det kommer vara bäst hand på river en ok del av tiden men inte på ett sätt som du rimligen kan stoppa in pengar på. Färg-, triss- och KJ9-träffarna är ju också betydligt behagligare att vara all-in på river än att ha ett pottbet kvar, om än inte i samma utsträckning.

Så utan att tänka allt för mycket så tror jag att du antingen vill ha potten all-in eller så begränsad som möjligt. Vilket direkt för tankarna till check (och raise mot bet eller så blir potten liten) eller lillbet.

Postad

i såna här lägen tror jag på spel som maximerar möjligheterna att få fi att släppa på turn, då det inte e nån katastrof om alla pengar åker in. Desutom e det utmärkt för imagen;)

alltså pott med 100bb

checkraise med 1k extra i stacken

Postad

Det är dessutom kul att checkraisa, speciellt när man gör det med sämst hand utan FE :-D

Jag pottade och fick syna hans repott med TTAx, och träffade min 35/65 en gång i livet , men checkraise låter bra