Hap Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 om mig: Är 22 år, aktiv musiker och går en musikproduktionslinje i Stockholm. Har spelat poker sporadiskt i några år men aldrig särskilt seriöst förrän i vintras då jag bestämde mig för att försöka styra upp mitt spelande på allvar. Jag har lirat så mycket som min bankrulle har tillåtit upp till NL200. Hade funderat ett tag på att starta en dagbok för att utveckla mitt spel. Men eftersom pokern gick så bra efter min comeback så har jag inte riktigt haft behovet. Hursomhelst gick jag nyligen upp i nivå, på en ny dator och med ny skärm (smart), och det gick åt pipan. Delvis hade jag några oturshänder, och delvis tiltade jag på att programvaran hängde sig då och då (rosetta). Sammanlagt förlorade jag 20% av min BR. Nu startar jag den här dagboken för att skärpa till mig, få fokus på mitt spel och sluta tilta för att ingen ser/hör. mål: Mitt mål är att så småningom ha 30 buyins för NL400 och börja grinda där. Jag ska försöka ta ut så lite pengar som möjligt för att bygga rullen snabbare. Jag har begränsad tid för pokern men hoppas att jag ska kunna spela 30k händer i månaden. Ska försöka skriva intressant och göra detta till en rolig dagbok att följa. Jag ska också i framtiden försöka fixa några videos och kommentera dem. do's and don'ts Jag tiltar enormt på SNG's och MTT's. Ska försöka att hålla mig undan så mycket som möjligt men kanske klämmer in en turre då och då när man är pokersugen men känner att man inte skulle lira sitt A-game. Ska inte gå upp i nivå om jag känner att jag inte är redo, oavsett om jag har rullen. Om jag går upp i nivå får jag inte förlora mer än 2 inköp innan jag går ner igen. Ska försöka bli av med mina tvångstankar och min vidskepelse. Sluta spela när jag känner tilten, även om jag tror att jag skulle spela okej. Detta blir nog svårast att klara av. Citera
Hap Postad 9 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2007 Dagboken börjar stadigt med att jag tokbackar. En sån där dag när man inte träffat ett enda set. Man förlorar alla all-ins mot shortstacks och inte ett ENDA drag sitter. Inte ett enda! Bankrullen har gått från över 8k till 6,5k. Har bara haft massa hemska händer. Dags att gå ned till NL200 då... No Limit Holdem Ring game Blinds: $1.50/$3 6 players Stack sizes: Hero: $353.86 UTG+1: $238.93 CO: $120.69 Button: $41.25 SB: $113.78 BB: $373.41 Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with Hero raises to $10, UTG+1 calls, CO folds, Button raises all-in $41.25, SB folds, BB calls, Hero raises all-in $343.86, UTG+1 folds, BB calls. Flop: ($679.47, 1 player + 2 all-in - Main pot: $135.25, Sidepot 1: $534.22, Sidepot 2: $10) Turn: ($679.47, 1 player + 2 all-in - Main pot: $135.25, Sidepot 1: $534.22, Sidepot 2: $10) River: ($679.47, 1 player + 2 all-in - Main pot: $135.25, Sidepot 1: $534.22, Sidepot 2: $10) Results: Final pot: $679.47 Hero shows Kh :Kd BB shows Ah Ac Button shows 5c 5d Citera
Hap Postad 9 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2007 Har knegat lite NL200 nu. Ligger plus minus noll. Den här handen var ganska sjuk. Visste nästan exakt vilken hand han hade. Vad tror ni? Stack sizes: UTG: $187.00 UTG+1: $191.10 Hero: $203.70 Button: $191.00 SB: $392.92 BB: $321.12 Pre-flop: (6 players) Hero is CO with 2 folds, Hero raises to $7, Button folds, SB calls, BB calls. Flop: ($21, 3 players) SB checks, BB bets $16, Hero raises to $48, SB folds, BB calls. Turn: ($117, 2 players) BB checks, Hero checks. River: ($117, 2 players) BB bets $70 Citera
Hap Postad 9 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2007 Orka dubbelpost i all iver. Citera
Hap Postad 10 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2007 KRÄKREFLEX. Stack sizes: UTG: $347.97 Hero: $177.13 SB: $161.31 BB: $149.58 Pre-flop: (4 players) Hero is Button with UTG folds, Hero raises to $8, SB calls, BB folds. Flop: ($18, 2 players) SB checks, Hero bets $14, SB calls. Turn: ($46, 2 players) SB checks, Hero bets $33, SB calls. River: ($112, 2 players) SB checks, Hero bets $42, SB calls. Results: Final pot: $196 Hero shows Ah As SB shows Ks Qh Citera
Hap Postad 10 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2007 ORKA. Låg $800 plus men torskade massa stora potter med set i ess och kungar, som handen ovan, och hamnade på $400 plus. Så jävla tiltande. Var sjukt nöjd med $800 vinst. Sen tappar man hälften allt sista timmen man lirar på dagen. Citera
Asagud Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 Intressant läsning! Lycka till med spelet Undrar ifall det går att skriva ut vad motståndarna visar vid showdown? Citera
Hap Postad 10 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2007 Intressant läsning! Lycka till med spelet Undrar ifall det går att skriva ut vad motståndarna visar vid showdown? Du kan se dem om du markerar den vita texten under "Results". Apropå JJ handen så synade jag för jag trodde han satt på bustat combodrag, med tanke på hur han betade ut på floppen och blixtcallade min raise. Han visade mycket riktigt 89h och jag kammade hem potten. Jag borde vara nöjd för att jag har plussat idag. Plus är alltid plus. Men det känns så surt för jag var verkligen riktigt NÖJD. Riktigt sådär nöjd så att man känner att man har varit sjukt duktig. Sen torskar jag omedelbart hälften av vinsten och mår skit i stället. Citera
Hap Postad 10 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2007 Bankrulle $6804 + $400. Borde varit mer. Citera
Nicropoker Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 ÄSch va nöjd med plusset! Bra lirat i övrigt.. visa inte bara upp händer där du e badbeat utan ta med händer där du själv kan utvecklas i ditt spel. Detta ska följas! Citera
Hap Postad 10 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2007 ÄSch va nöjd med plusset! Bra lirat i övrigt.. visa inte bara upp händer där du e badbeat utan ta med händer där du själv kan utvecklas i ditt spel. Detta ska följas! Ska försöka. Svårt att undvika när man har haft ständig antiklonk de senaste dagarna. Men den här är för dig: Fi i handen verkar vara en komplett idiot som kan syna med ganska vid HD. Han har väl en 60/70/2 stats över 100 händer. Stack sizes: UTG: $69.70 UTG+1: $155.12 CO: $148.95 Button: $196.02 SB: $190.00 Hero: $354.38 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with UTG folds, UTG+1 calls, CO folds, Button calls, SB folds, SB folds, Hero raises to $12, UTG+1 calls, Button folds. Flop: ($29, 2 players) Hero bets $24, UTG+1 raises to $48, Hero calls. <- Jag vill inte släppa överpar på den här brädan mot en miniraise, men samtidigt så kan Fi i princip ha vad som helst. Turn: ($125, 2 players) Hero checks, UTG+1 is all-in $93.12 Hero? Jobbigt läge. Tror inte han vågar beta såhär med flushdraget, och jag tror inte han skulle beta såhär med ett set heller. Citera
Hap Postad 10 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2007 Fi är typ tight/passive-passive. Vad ska han ha som jag slår? Lätt fold? Killen bakom kan ju också ha en bra hand. Stack sizes: UTG: $167.33 UTG+1: $174.16 CO: $201.75 Button: $39.20 SB: $265.35 Hero: $224.70 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with UTG folds, UTG+1 raises to $4, 2 folds, SB calls, Hero calls. Flop: ($12, 3 players) SB bets $6, Hero calls, UTG+1 calls. Turn: ($30, 3 players) SB bets $20, Hero? Citera
Gyre Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 River: ($112, 2 players)SB checks, Hero bets $42, SB calls. Results: Final pot: $196 Hero shows Ah As SB shows Ks Qh Snygg att syna river med nötstegen... Citera
Hap Postad 11 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2007 Åh helvetesdag. Ska försöka att inte tilta nu. Började spela för någon timme sedan och har bara blödit bort pengar. Tappat ett helt inköp i att bara förlora alla potter på floppen mot floaters och checkraises. Sen kommer den här handen: Stack sizes: UTG: $203.40 Hero: $199.00 CO: $198.05 Button: $661.30 SB: $29.20 BB: $65.30 Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with UTG raises to $12, Hero raises to $33, 4 folds, UTG calls. Flop: ($69, 2 players) UTG bets $34.5, Hero? Han har väl som sämst AK här eller bluffar han med en sämre hand? Citera
cOP Postad 11 Februari , 2007 Rapport Postad 11 Februari , 2007 Har du reraisat AK pre kan du inte krypa under stolen på den där floppen. Höj direkt eller vänta eventuellt till turn om du känner dödslängtan Citera
Hap Postad 11 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2007 Har du reraisat AK pre kan du inte krypa under stolen på den där floppen. Höj direkt eller vänta eventuellt till turn om du känner dödslängtan Jag reraisade all in. Tycker inte man kan släppa den handen där. Han synar och visar AJo. Well played, sir. Det är synd att det blivit så många "bad beat" händer här, men jag vinner ju knappt några händer så det finns inte så många såna att posta. Citera
Hap Postad 11 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2007 Stack sizes: UTG: $222.17 CO: $200.00 Button: $256.26 Hero: $208.00 BB: $218.52 Pre-flop: (5 players) Hero is SB with UTG calls, 2 folds, Hero calls, BB checks. Flop: ($6, 3 players) Hero bets $5, BB folds, UTG calls. Turn: ($16, 2 players) Hero bets $12, UTG calls. River: ($40, 2 players) Hur spela här? Fi är hyffsad men kan också bluffa. Citera
Hap Postad 11 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2007 Lirat några timmar idag. Tokbackade de första timmarna men kom ikapp på slutet och slutade -$33 för dagen. Innan jag stängde ned borden kom flickvännen över och gnällde att jag skulle sluta spela. "Ska bara spela en runda till", säger jag och efter en hand påstår flickvännen att jag nu faktiskt hade spelat en runda och började gnälla ännu mer. "Jag ska spela tills blindsen når mig", förklarar jag. När jag spelat en hand till frågar hon om "blajnssen" har nått mig än. Sista handen får jag 66 utg och säger att det blir min sista hand. Jag raisar till $6 och får 3 calls framför mig. Floppen kommer Jag förklarar att jag kommer spela en stor pott och checkar först ut. Självklart är riggen emot mig och alla bakom checkar också. Turnen är och jag förklarar för min flickvän att det var ett okej kort för mig och betar $20 i en $24 pott, varpå hon säger att hon har dåliga vibbar och att det inte kommer gå bra. TILT! WTF säger hon så för? Jag får en syn och jag säger ut högt "ingen hjärter nu!". River är och jag håller min käft och betar $35. "Ingen jävla raise nu!" utbrister jag och flickvännen säger att jag inte kommer vinna. Sen blir jag raisad all in och drämmer handen i bordet och blir skitarg på flickvännen för att hon förde otur med sig och störde mig och inte respekterar mitt pokerspelande!!! Bankrulle: $7204 - $33 = $7271 Citera
Lajjen Postad 11 Februari , 2007 Rapport Postad 11 Februari , 2007 Hur spela här? Fi är hyffsad men kan också bluffa. Hyfsade spelare kan såklart bluffa, annars är de ohyfsade! Citera
Snaso Postad 12 Februari , 2007 Rapport Postad 12 Februari , 2007 Lirat några timmar idag. Tokbackade de första timmarna men kom ikapp på slutet och slutade -$33 för dagen. Innan jag stängde ned borden kom flickvännen över och gnällde att jag skulle sluta spela. "Ska bara spela en runda till", säger jag och efter en hand påstår flickvännen att jag nu faktiskt hade spelat en runda och började gnälla ännu mer. "Jag ska spela tills blindsen når mig", förklarar jag. När jag spelat en hand till frågar hon om "blajnssen" har nått mig än. Sista handen får jag 66 utg och säger att det blir min sista hand. Jag raisar till $6 och får 3 calls framför mig. Floppen kommer Jag förklarar att jag kommer spela en stor pott och checkar först ut. Självklart är riggen emot mig och alla bakom checkar också. Turnen är och jag förklarar för min flickvän att det var ett okej kort för mig och betar $20 i en $24 pott, varpå hon säger att hon har dåliga vibbar och att det inte kommer gå bra. TILT! WTF säger hon så för? Jag får en syn och jag säger ut högt "ingen hjärter nu!". River är och jag håller min käft och betar $35. "Ingen jävla raise nu!" utbrister jag och flickvännen säger att jag inte kommer vinna. Sen blir jag raisad all in och drämmer handen i bordet och blir skitarg på flickvännen för att hon förde otur med sig och störde mig och inte respekterar mitt pokerspelande!!! Bankrulle: $7204 - $33 = $7271 Kan tänka mig att hon inte tycker så bra om ditt pokerspelande nu? du får se till att få en bra dag och bjuda henne på en fin middag. Citera
cOP Postad 12 Februari , 2007 Rapport Postad 12 Februari , 2007 Stack sizes:UTG: $222.17 CO: $200.00 Button: $256.26 Hero: $208.00 BB: $218.52 Pre-flop: (5 players) Hero is SB with UTG calls, 2 folds, Hero calls, BB checks. Flop: ($6, 3 players) Hero bets $5, BB folds, UTG calls. Turn: ($16, 2 players) Hero bets $12, UTG calls. River: ($40, 2 players) Hur spela här? Fi är hyffsad men kan också bluffa. Det kan säkert ofta vara billigare att blockbetta här, förutsatt att fi inte är så trixig att han vågar raisa splitthänderna. Själv är jag dock väldigt (allt för?) sugen på att ta den här typen av händer till showdown. Check/syn med andra ord. Det är väl splitt väldigt ofta. Citera
Hap Postad 12 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2007 Kan tänka mig att hon inte tycker så bra om ditt pokerspelande nu? du får se till att få en bra dag och bjuda henne på en fin middag. Hon har aldrig tyckt om det. När jag vinner blir hon arg för att jag inte alltid spenderar pengarna på henne/oss, och när jag inte vinner blir hon sur för att jag förlorar. Lose-lose situation. Citera
Hap Postad 12 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2007 Det kan säkert ofta vara billigare att blockbetta här, förutsatt att fi inte är så trixig att han vågar raisa splitthänderna. Själv är jag dock väldigt (allt för?) sugen på att ta den här typen av händer till showdown. Check/syn med andra ord. Det är väl splitt väldigt ofta. Hmm... split? Jag har ju nötfärgen. Citera
Gyre Postad 12 Februari , 2007 Rapport Postad 12 Februari , 2007 Jag förklarar att jag kommer spela en stor pott och checkar först ut. Logiken är slående Skämt å sido man jag tycker du måste betta här. Visst, flopptexturen gör ju att du ofta kommer plocka upp denna potten med ett CB, även mot så här många spelare, men jag tycker det är värt det så vi kan plocka upp den när vi CB tomma också. Sen om vi får syn är det ju inte fel att få in pengar i potten med ett sett heller. Citera
Recommended Posts