Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ingen jätteread på fi, men han har ca 28/2 på ca 100 händer och ganska normal aggfaktor enligt GT och verkar anständigt stabil.

Jag har varit tight vid bordet och har ca 15/3 och ganska hög aggfaktor. Har inte heller blivit avslöjad med några bluffar.

Hur fortsätter jag härifrån?

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2.5/$5 OBS SEK på Svenska Spel

9 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $495

Hero: $1362.1

MP1: $932.63

MP2: $348.55

MP3: $223.65

CO: $496.15

Button: $1066.5

SB: $497.08

BB: $422.92

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG+1 with :7g::7b:

UTG raises to $25, Hero calls, MP1 calls, MP2 calls, 5 folds.

Flop: :7s::2h::2g: ($107.5, 4 players)

UTG checks, Hero checks, MP1 bets $35, 2 folds, Hero calls.

Turn: :8g: ($177.5, 2 players)

Hero bets $80, MP1 raises to $185

Vad gör man här? Ser gärna att ni har lite förklaringar varför osv.

Ev. kommentarer på mitt spel såhär långt är också välkommet.

Postad

Eftersom Fi sitter i förtur så skulle jag nog bara syna. Om han har pocket 2or så kommer du ju förlora allt hur som helst.

Är han ute och bluffar så vill du ju att han ska bluffa även river.

Har han överpar och du slår om i det här läget kanske han drar åt sig öronen så du inte får ut tilräckligt.

Slå om på honom på rivern istället.

Postad

Vilka händer kan han spela så förutom rena bluffar?

Definitivt 88+ då har han ju överpar och försöker ta potten direkt.

de enda händer du egentligen är rädd för nu är just 22 och 88. Tror inte du kan komma undan denna handen utan du får nog spela den till slutet. Så frågan är nu bara vill du få in alla pengar i potten eller vill du försöka få till en billig visning? (om man nu fruktar det värsta)

Chansen borde vara bra mycket större att han sitter på överpar JJ-AA eller tillochmed A2s här än att han har 22 eller 88 och därav borde ju en all-in i långa loppet vara EV+

Utan någon speciell read som säger att han på denna bräda inte kan reraisa utan nötterna så skulle jag nog syna turn och ställa på river. Han kan ju mycket väl reraisa dig tom här för att han tror du sitter på AK och försöker stjäla potten från honom.

Postad

Fi är 28/2 och kan därmed ha typ A2s eller nåt eller ett slowspelat överpar. Jag skulle nog syna här och sen check/raisa river all in. Alternativet är ju att höja nu till ca 500 och få in degen.

Fold är inte att tänka på.

Postad

Hur det gick? Jo inte gick det så bra...

Jag reraisade till 315, han till 420, jag ställde, han syna.

88 hade han. Inte mycket att säga om hans spel, hade nog spelat ungefär lika själv.

Vad jag har funderat på så här i efterhand är om det verkligen finns nåt värde i att reraisa på turn. Han slänger knappast nåt som har mig slagen och det finns få händer han synar med som jag slår. Kanske A2s, JJ-AA andra händer som jag slår känns inte så sannorlika att han synar med om han ens synar med dom.

Så när jag har tänkt lite så känns syn på turn som bästa spelet. frågan är hur man spelar river. Check-syn, Check-raise eller Bet?

I just den här handen hade iof fold på turn varit bäst...

Gillar Appel och grebgokz analyser. Fast ställa rakt av på river kan det verkligen vara så bra?