Gå till innehåll

Myssion + Conspiracy = Sant!

Recommended Posts

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Har spanat in sng wiz jag med och gått igenom en massa sedan gårdagens misär och även en del hh idag med.

Jag har inte så många fel som jag trodde, men något jag aldrig nästan gör är detta som sngwiz vill jag skall göra i dessa lägen med X Starthand

Sngwiz säger Push, jag säger varför ta onödig risk i detta läge. Skulle ni pusha ?

#Game No : 5893391752

***** Hand History for Game 5893391752 *****

NL Texas Hold'em $22 Buy-in Trny: 32999406 Level: 5 Blinds(200/400) - Friday, April 20, 10:04:37 ET 2007

Table Speed #1330092 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 7

Seat 1: Nooutsorodds ( 3,410 )

Seat 4: Pokerfisen ( 2,100 )

Seat 6: Doonaldoo ( 2,890 )

Seat 7: Rolandinho23 ( 90 )

Seat 2: BLOODMONSTER ( 3,740 )

Seat 8: Magyo_1 ( 6,560 )

Seat 3: borismo020 ( 1,210 )

Trny: 32999406 Level: 5

Blinds(200/400)

** Dealing down cards **

Dealt to Nooutsorodds [ Js 9s ]

>You have options at Speed #1330157 Table!.

BLOODMONSTER folds

>You have options at Speed #1330156 Table!.

borismo020 calls [400]

Pokerfisen folds

Doonaldoo folds

Rolandinho23 folds

Magyo_1 calls [200]

Nooutsorodds checks

Postad

Push!

För helvete speciellt om sng wiz säger det.. Eller hur conspiracy?

Jag pushar alla sådana händer numera..

Senast idag puha jag från bb med 23 off suit då sb limpa med AA..

Träffa stegen på turn.. Det är magi för helvete !! MAGI!!!!

Postad

hajen...

Den här typen av händer är väldigt readberoende imo. Har borismo020 limpat mkt tidigare på höga blinds så talar det såklart för push. Att SNGWIZ vill pusha säger inte sååå mkt eftersom det är jättesvårt att sätta Fi på en HD. Jag brukar leka runt och testa olika HDs på Fi för att se var break-even går. Oftast är det nog push dock. SB är jag för övrigt inte särskilt oroad för, att han är med i potten borde innebära att push är ännu bättre mtp att det ofta är döda pengar.

Postad
hajen...

Den här typen av händer är väldigt readberoende imo. Har borismo020 limpat mkt tidigare på höga blinds så talar det såklart för push. Att SNGWIZ vill pusha säger inte sååå mkt eftersom det är jättesvårt att sätta Fi på en HD. Jag brukar leka runt och testa olika HDs på Fi för att se var break-even går. Oftast är det nog push dock. SB är jag för övrigt inte särskilt oroad för, att han är med i potten borde innebära att push är ännu bättre mtp att det ofta är döda pengar.

lol william :)

Ok cons, det är lite svårt at få reads på FI när man spelar 4 bord på party (kort tanketid), men fattar vad du menar, har en J**vla massa sådana här situationer på BB med limpare. Ja det kan nog var push i detta fall ändå.

Med alla beslut som skall tas så hade detta inte varit ett jättestort misstag i detta fall.

Postad
lol, kollar lite på TV och det va reklam så jag passade på :)

Fast jag hänger här på tok för mkt, brukar ofta ha forumet igång när jag spelar o så...

Får återkomma ang kryssningen.

Haka på!!!! Du får dela gaslukt med mig å Joey, men räkna med överslaf... 8-)

/SK

Postad

suck...

Full Tilt Poker Game #2252430414: Table Momentos (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 20:40:18 ET - 2007/04/20

Seat 1: FundMyAudi ($97.60)

Seat 2: evan18wv ($98.30)

Seat 3: ATM4Life ($302.75)

Seat 4: ils1225 ($100.50)

Seat 5: grinditout22 ($101)

Seat 6: LJJones ($100)

ils1225 posts the small blind of $0.50

grinditout22 posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ATM4Life King of SpadesKing of Clubs

LJJones folds

FundMyAudi folds

evan18wv calls $1

ATM4Life raises to $4.50

ils1225 folds

grinditout22 raises to $15

evan18wv folds

ATM4Life raises to $46.50

grinditout22 raises to $101, and is all in

ATM4Life calls $54.50

grinditout22 shows Jack of DiamondsJack of Hearts

ATM4Life shows King of SpadesKing of Clubs

*** FLOP *** 7 of Spades2 of ClubsJack of Clubs

*** TURN *** 7 of Spades2 of ClubsJack of Clubs4 of Clubs

*** RIVER *** 7 of Spades2 of ClubsJack of Clubs4 of Clubs5 of Hearts

grinditout22 shows three of a kind, Jacks

ATM4Life shows a pair of Kings

grinditout22 wins the pot ($200.50) with three of a kind, Jacks

*** SUMMARY ***

Total pot $203.50 | Rake $3

Board: 7 of Spades2 of ClubsJack of Clubs4 of Clubs5 of Hearts

Seat 1: FundMyAudi didn't bet (folded)

Seat 2: evan18wv folded before the Flop

Seat 3: ATM4Life (button) showed King of SpadesKing of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 4: ils1225 (small blind) folded before the Flop

Seat 5: grinditout22 (big blind) showed Jack of DiamondsJack of Hearts and won ($200.50) with three of a kind, Jacks

Seat 6: LJJones didn't bet (folded)

Postad

Spelat knappt 500 händer på NL100 6-max nu på natten, +$15 på det :) Torskade dock ~$150 på NL100 HU tidigare på dagen, men det är okey. Känns som att jag verkligen börjar hitta nötgrinden på 6-max, vilket känns väldigt skönt.

GN!

Postad
WTF, 9-manna SNG till HU-SnG till HU-Cash till 6-max Cash på typ 2-3 veckors tid!

Har du svårt att bestämma dig? =)

Haha, ja lite :)

Nej men NL 6-max och HU SnG/HU cash känns bra. 9-manna SnG is no more baby!

Postad
Anledning? Lusta eller strategi?

/SK

Orkar inte med variansen i 9-manna plus att det finns mkt mer pengar att hämta i CG om man tänker på sikt.

SnG (precis som limit) är på väg att dö ut, främst pga lagen i USA.

Postad
Vaaa (kallsvettig), kommer den påverka sng mer än cashgame eller vad menas?

Mkt av SnG-fisken kom ju från USA. Titta på $200-nivåerna på Stars exempelvis, en DUKTIG regular har en ROI på ~5%, för nåt år sedan hade samma regular förmodligen en ROI på uppåt 10-15%.

Visst påverkas ju CG oxå av lagen men eftersom man i SnG inte får lika mkt "värde" ur fisken jämfört med CG så påverkas det mer. Svårt att förklara hur jag menar men om man tänker på det lite så är det ganska uppenbart ;)

Postad
Vadå sng & limit dö ut ? Skulle inte NL Omaha HU m.m dö ut oxå i sådant fall ?.

Att säga att det kommer dö ut va kanske att ta i. Men jag är rätt säker på att det försvunnit mer fisk från SnG och limit spelarbasen jämfört med NL osv. Plus det jag skrev ang SnG i inlägget ovan.

Postad
Att säga att det kommer dö ut va kanske att ta i. Men jag är rätt säker på att det försvunnit mer fisk från SnG och limit spelarbasen jämfört med NL osv. Plus det jag skrev ang SnG i inlägget ovan.

ok taget. Men du borde styra ditt 10 tablande sinne till Party, för där dyker mängder av nya nationaliter upp och därmed säkert många nya spelare.

Partypoker marknadsför sig hårt i Beneluxländerna, sydamerika, asien. Albanien liksom.

Postad
ok taget. Men du borde styra ditt 10 tablande sinne till Party, för där dyker mängder av nya nationaliter upp och därmed säkert många nya spelare.

Partypoker marknadsför sig hårt i Beneluxländerna, sydamerika, asien. Albanien liksom.

Jo jag har faktiskt funderat på det rätt länge men aldrig blivit av. Men som det känns nu så spelar jag mkt hellre 6-max eftersom det är mkt roligare :)