Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En hand jag kännde mig rätt vilsen under och inte nöjd med i efterhand, så det får bli att lägga upp den här.

Spelaren vi är uppe emot kan vara lite trixig ibland, spelar 31/17/2.2 enligt PT.

Tror han är glad för att bluffa i hyffsat stora potter. Vi har ingen direkt historia som är relevant här men vi har spelat en del mot varandra sedan tidigare och han borde sig mig som aggro LAGish typ.

Players(max 6):

Gyre (EUR 640.70 in seat 1)

BOTTOS69 (EUR 882.10 in seat 2)

V-A-S (EUR 407.80 in seat 3)

SENEME (EUR 406.00 in seat 4)

bojjen (EUR 394.00 in seat 5)

f1sken123 (EUR 613.95 in seat 6)

Dealer: bojjen

Small Blind: f1sken123 (2.00)

Big Blind: Gyre (4.00)

Gyre was dealt: K:h: - Q:s:

BOTTOS69 Fold

V-A-S Fold

SENEME Raise (16.00)

bojjen Fold

f1sken123 Fold

Gyre Call (12.00)

Flop 5:s: - A:d: - Q:h:

Gyre Check

SENEME Bet (31.00)

Gyre Call (31.00)

Turn 5:s: - A:d: - Q:h: - K:s:

Än så länge är det standard tycker jag(?) då hans range från CO är vid så bör jag leda på floppen rätt ofta och eftersom den är torr så bör han ge upp turn rätt ofta om han är tom.

Träffar sedan tvåparet på turn och funderar lite på vad jag ska hitta på. Vill givetvis ha in mer pengar i potten, men skulle allt åka in här känns det som om jag ligger efter väldigt ofta. Så vad ska jag göra? Lägger upp mitt spel efter lite vettiga inlägg.

Postad
Tycker ändå att din hand är ganska maskerad så att du kan bygga pott med tillförsikt. Han kommer att syna med väldigt dåligt tror jag.

Bara för att min hand är dold lägger han inte in massa cash med skräp. Det jag vill är att få in hyffsat med deg, får vi in allt tror jag på torsk rätt ofta.

Du har noll aning om var du står i handen, känns kallt att försöka "bygga pott". Jag skulle försöka ta mig till showdown så billigt som möjligt.

Det är precis vad jag känner också, får jag inte mycket pengar här leder jag inte.

Jag vet bara inte vilken väg jag ska ta för att få in "lagom med pengar" i potten.

Postad
Varför inte bara checka turn och betta river om han checkar turn?

Låter okej tycker jag men hhur ställer vi oss om han betar turn? Syn? Känns som vi famlar väldigt mörkt på river också då.

Postad
Låter okej tycker jag men hhur ställer vi oss om han betar turn? Syn? Känns som vi famlar väldigt mörkt på river också då.

Känns som vi måste syna turn om han bettar, där emot får vi nog börja fundera om han bettar river också.

Postad
håller med gretko.

han ligger plus totalt.

Haha :)

Var precis så jag gjorde, han bettade 75 på turn som jag synade och sedan checkades river igenom, mhig. Han sa att han satt på ett ess i chatten.

Postad

Säkert har ni rätt grabbar. Själv är jag i maskin mycket tack vare att jag värdebettar för hårt tror jag. Sedan har jag nog haft en del oflyt med väldigt mycket motjuck och har varit tvungen att ta många händer till showdown och jag har sett väldigt många nötter den senaste tiden:shock:

Postad
jag tycker betfold på river
'

Hur mycket ska vi betta då? Potten är 250 på river, vi har 280 i stacken.

Känns som vi blir commitade om vi bettar river och han ställer, får ju grymma odds när vi behöver syna 150 (om vi bettar strax över 100 på river) för att vinna 650ish, framförallt när jag har en read som säger att han gillar att bluffa i stora potter.

Postad
'

Hur mycket ska vi betta då? Potten är 250 på river, vi har 280 i stacken.

Känns som vi blir commitade om vi bettar river och han ställer, får ju grymma odds när vi behöver syna 150 (om vi bettar strax över 100 på river) för att vinna 650ish, framförallt när jag har en read som säger att han gillar att bluffa i stora potter.

Därför han itne bluffar. Gillar inte b/f för den skullen ändå med dom stackarna.