Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hua, mina första spel på stars har ju gått riktigt bra! :)

 

Mina placeringar sen jag började lira på Stars:

 

6

2

3

3

7

1

1

7

3

5

3

1

3

2

1

 

starsstats_1174660578.jpg

 

Helt ok :D Lirade två 109or och en 55a nu på morgonen. Kom 1a och 3a i 109orna och 2a i 55an. Hann dock inte tvätta allt jag hade tänkt, EV-...

 

 

Inleder därmed dagen med ett plus på $492.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig målsättning! Det här ska följas. Håller själv på och bygga mig uppåt som du gjort väldigt snabbt. Har dock målsättningen att lira ca 1000 st sng´s bara under april:roll:. Dock spelar jag shorthanded och lirar typ 10-12 st/h så 100h under april ska inte vara så svårt. Målsättningen för ROI ligger på 8-12%typ. Får jag över 10% är jag jäkligt nöjd faktiskt. Håller på att gå upp i nivå så en 50/50 har jag räknat med att kunna spela på, 11 och 22 dollars bord.

 

Blir verkligen mer motiverad av att läsa din framfart då man börjar tro mer och mer på att det gå hyfsat för en själv. Lycka till i fortsättningen iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig målsättning! Det här ska följas. Håller själv på och bygga mig uppåt som du gjort väldigt snabbt. Har dock målsättningen att lira ca 1000 st sng´s bara under april:roll:. Dock spelar jag shorthanded och lirar typ 10-12 st/h så 100h under april ska inte vara så svårt. Målsättningen för ROI ligger på 8-12%typ. Får jag över 10% är jag jäkligt nöjd faktiskt. Håller på att gå upp i nivå så en 50/50 har jag räknat med att kunna spela på, 11 och 22 dollars bord.

 

Blir verkligen mer motiverad av att läsa din framfart då man börjar tro mer och mer på att det gå hyfsat för en själv. Lycka till i fortsättningen iaf!

 

Låter bra mannen! Jag vet att jag lirar väldigt få spel, men jag hatar verkligen turbolir och har inte som ambition att multi-table fler än 4 åt gången. Kommer man i pengarna så blir det ju minst en dryg timme per session.

 

Dessutom lirar jag mycket färre timmar per dag nu än när jag började bygga rulle. Jag pallar inte sitta 6-10 timmar varje dag samtidigt som man vill vara med tjejen och ska palla plugget. Ser att mitt snitt ligger på 4,4h/dag sedan jag började bokföra, och tror kanske att jag kommer gå ner en del i tid. Kanske snittar jag på 3h/dag under året. (Fast det vettefan ;-) )

 

Kul att man kan inspirera andra! För bara nån månad sedan var man ju en riktig färsking som aldrig hört talas om alla termer och alla strategier! :)

 

gl!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra mannen! Jag vet att jag lirar väldigt få spel, men jag hatar verkligen turbolir och har inte som ambition att multi-table fler än 4 åt gången. Kommer man i pengarna så blir det ju minst en dryg timme per session.

 

Dessutom lirar jag mycket färre timmar per dag nu än när jag började bygga rulle. Jag pallar inte sitta 6-10 timmar varje dag samtidigt som man vill vara med tjejen och ska palla plugget. Ser att mitt snitt ligger på 4,4h/dag sedan jag började bokföra, och tror kanske att jag kommer gå ner en del i tid. Kanske snittar jag på 3h/dag under året. (Fast det vettefan ;-) )

 

Kul att man kan inspirera andra! För bara nån månad sedan var man ju en riktig färsking som aldrig hört talas om alla termer och alla strategier! :)

 

gl!

 

/SK

 

Okej! Ska snitta 3-3,5h per dag i april så får jag ihop ca 1000 bord för shorthanded tar typ ca 20 min och jag spelar fyra bord åt gången. Spelar dessutom regular med 10 händer per blindnivå så man kan lira poker också:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var som sagt ute och rajrajade ikväll. Bjöd polaren på mat, lirade biljard och drack öl. Sugen på poker som vanligt vid halv ett, så jag drog till sviten och satte mig med 1100 i chips. Får KK i första handen, ställer efter en raise och får syn av QQ. Såklart kommer en Q på floppen. Hämtar 1200 till och floppar ett set som jag får max betalt för. Gör en snygg semibluff också och går därifrån 1000kr plus. Så det blev en pluskväll totalt, både ekonomiskt och trevlighetsmässigt :D

 

På söndag blir det klonk season och på måndag SM-kval på Everest.

 

Gnatt /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rena rama bankomaten på PS ikväll! Har lirat 1h20min idag, fyra lir, och plussat knappt $650! Helt ok timlön för mig iaf ;-)

 

Ska ta två st 109or och en $215 (!) till och hoppas att jag inte backar på dessa. Även om jag loosar alla så blir dagsresultatet helt ok ändå. Rapporterar efter dessa.

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan! Hade kunnat bli en riktig klonkkväll! I $215-liret: När vi e fem kvar så trappar jag BB då jag sitter på SB genom att bara syna med KK (efter fold framtill mig). BB ställer, och har iofs AK så att...

 

Klart han klonkar in A:et på RIVER!!! Annars hade jag varit fet-chippie med typ 4 spelare kvar :(

 

Jag hamnade OOTM i ena $109an också, men vann den andra, så det blev typ $16 plus ändå på sessionen :)

 

Fortsätter gå bra på PS.

 

 

Rulle: $10'000

 

Dagsresultat: +$816,5 (hade räknat fel en tidigare dag, så detta är inklusive pengar jag "hittade" så att säga...

 

Uttaget: -$816,5

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det håller i sig och du slipper någon stor svacka bara

 

Skulle kunna vara kul om du kunde hålla din ROI:mrgreen:

 

Hehe, vore kul om jag höll samma ROI efter 2500 spel som efter 25 spel på PS :D

 

Bad streaksen kommer att komma, det e jag inställd på. Hoppas bara att de inte blir så djupa!

 

ty ty /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla skit!!!

 

Loosar tre st 70/30-lägen på raken. Loosar sista då jag springer in i KK. Det var inte meningen att jag skulle klonka idag... :(

 

/SK

 

Ungefär lika kul som att jag hamnade all-in efter 15 min med 99 på brädan 9JJT, Fi har TT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ju bara så rakt uppåt på Stars. Tycker att det är mycket sämre motstånd än på Everest $109-bord. Andra har lättare på Everest dock, så det passa väl mig helt enkelt.

 

 

Kolla in min första PS-vecka, helt sjukt! Har aldrig haft så många plusdagar på raken tidigare...

 

veckores_1174859666.jpg

 

 

Rulle: $10'000

 

Dagsresultat: +$815,50

 

Uttaget: -$815,50

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du tar ut till?

 

En tanke kan ju vara att spara säg 25% av dagsvinsterna till rullen så den växer.

 

Det är planen, när jag fått till min TV och kanske en ny dator. Då blir det kanske 50/50 mellan rullebygge och höjd levnadsnivå :) Har ju ingen ambition att levla upp än (även om jag e liiite sugen på $215 ;)), så jag e inte i behov av större rulle just nu. Men tack för tipset, och för påhejandet idag på PS :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...