Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU

SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

• Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59

Recommended Posts

Mors mors!

Hata CG, loosade drygt $400 på CG i mobilen när jag stod med Lukas utanför Lärarhögskolan å väntade på Maria som hade lektion. JJ möter 99 AI PF, 9 på flopp. 4-vägs allin, jag har floppat nötfärgdrag och hålpipa - bara att trycka in. Vi var bara 3 som var allin, den fjärde hade vikt efter att synat monsterbetten och foldat efter ställ från FI efter. De hade JJ och AA helt utan drag, så jag måste varit favorit där (väl? orka räkna just nu :D).

Aja, vad som är kalasskönt är iaf att jag fårr pengarna från SM och lite andra moneybookers utbetalningar, så nu har jag satt in pengar på Marias och mitt gemensamma konto så att det räcker till månadsutgifter till i början av mars. Det innebär att det fr.o.m. nu kan bli lite lyxgrind! ;)

Först ska en trådlös router grindas in, sen ett TV-spel med tillhörande guitar hero :) Tänkte först slå till på en PS3a, men XBOX360 går att chippa, vliket är en stoooor fördel :roll:

Ska försöka hitta en del grind ikväll, imorrn blir det istället julbord med jobbet på Mongolian BBQ på Regeringsgatan - mums! Massa mat å dryck skulle jag tippa, gratis mat! :)

Yaya, ha d gott /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du ska inte slå till på Rock Band istället för guitar hero när du ändå håller på? Vi ska ha modträff någon gång i stockholm nästa år och har du köpt det så kan jag gissa att du får finfrämmat ;-)

På vilken sajt spelar du via mobilen? Funkar det bra?

Hehe, Rock Band har jag inte hört talas om. har sett Guitar Hero en ggn bara, så jag e öppen för påverkan :D

Välkomna välkomna :)

Lirar på bestpoker, men borde inte. Har plussat två ggr, backat typ 10. Det funkar rikttigt bra. Har disconnectat ett par ggr, men inga stora probs.

/SK

Länk till kommentar

Slår vad om att paketet kommer ligga under granen och stå "Till Plutten från pappa" på ;) För övrigt ska jag köpa Guitar Hero till tjejens lillebrorsa i julklapp, han är 11...

Alla e inte mossiga institutionstroll som tycker att Maxim Gorkij i mysfåtöljen med en kopp hederligt bryggkaffe (nej just det, inte ens det - du blir väl lite för pirrig i kroppen då!) är vuxenversionen av Gröna Lund... ;)

lol, underbara elakhet :D

Ikväll ska MANSION KROSSAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Om jag blir tomteutdragen idag så ska jag skicka en feeet jävla brevbomb till den där tobakskungen (ja FBI, ni kan tolka detta som ett HOT!).

/SK

Länk till kommentar

View Previous Next

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-55261664-8

played at "Douala" for USD TC from 2007-12-04 13:44 until 2007-12-04 13:45

Seat 1: B1R ($1,440 in chips)

Seat 2: pooqi ($2,400 in chips)

Seat 3: Osirius23 ($2,600 in chips)

Seat 4: kebot ($2,770 in chips)

Seat 5: solsen1 ($2,000 in chips)

Seat 6: NICOLASOTTO ($1,900 in chips)

Seat 7: helmut1970 ($1,630 in chips)

Seat 8: ntsikal ($1,970 in chips)

Seat 9: Pluttens_Dad ($1,970 in chips)

Seat 10: maltek777 ($1,320 in chips)

ANTES/BLINDS

kebot posts blind ($10), solsen1 posts blind ($20).

PRE-FLOP

NICOLASOTTO folds, helmut1970 folds, ntsikal folds, Pluttens_Dad calls $20, maltek777 folds, B1R bets $80, pooqi calls $80, Osirius23 calls $80, kebot folds, solsen1 folds, Pluttens_Dad calls $60.

FLOP [board cards: 7C,3H,6H ]

Pluttens_Dad checks, B1R bets $200, pooqi calls $200, Osirius23 folds, Pluttens_Dad calls $200.

TURN [board cards: 7C,3H,6H,8S ]

Pluttens_Dad checks, B1R bets $1,160 and is all-in, pooqi bets $2,120 and is all-in, Pluttens_Dad folds.

RIVER [board cards: 7C,3H,6H,8S,4H ]

SHOWDOWN

pooqi shows [ 7S,7D ]

B1R shows [ QC,QS ]

pooqi wins $960, pooqi wins $3,270.

SUMMARY

Dealer: Osirius23

Pot: $4,230

B1R, loses $1,440

pooqi, bets $2,400, collects $4,230, net $1,830

Osirius23, loses $80

kebot, loses $10

solsen1, loses $20

NICOLASOTTO, loses $0

helmut1970, loses $0

ntsikal, loses $0

Pluttens_Dad, loses $280

maltek777, loses $0

Kan jag hitta viket där tidigare? Jag satt med JJ. Jag känner mig tokdominerad redan från flopp, men ska jag hitta vik redan där? Vad väntar jag mig på turn lixom?! Klart att det blir vidare action. Synar jag flopp så måste jag väl iaf syna om en FI ställer eller?

/SK

EDIT: Rätt hand

Länk till kommentar

Oxå lite kall, jag 99.

View Previous Next

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-55262071-14

played at "St Louis" for USD TC from 2007-12-04 13:55 until 2007-12-04 13:56

Seat 1: pIaying4fun ($1,880 in chips)

Seat 2: jerryberg ($2,550 in chips)

Seat 3: Pluttens_Dad ($2,210 in chips)

Seat 4: Pokergewiner ($3,290 in chips)

Seat 5: A_to_theG ($1,870 in chips)

Seat 6: GA Escapeee ($1,640 in chips)

Seat 7: antoine777 ($2,660 in chips)

Seat 8: marius2410 ($1,435 in chips)

Seat 9: MuuShuu87 ($680 in chips)

Seat 10: LahnaMarko ($1,785 in chips)

ANTES/BLINDS

pIaying4fun posts blind ($15), jerryberg posts blind ($30).

PRE-FLOP

Pluttens_Dad calls $30, Pokergewiner bets $69, A_to_theG folds, GA Escapeee folds, antoine777 folds, marius2410 calls $69, MuuShuu87 calls $69, LahnaMarko calls $69, pIaying4fun folds, jerryberg folds, Pluttens_Dad calls $39.

FLOP [board cards: 5 of Hearts,6 of Spades,7 of Spades ]

Pluttens_Dad checks, Pokergewiner bets $60, marius2410 bets $200, MuuShuu87 bets $611 and is all-in, LahnaMarko folds, Pluttens_Dad folds, Pokergewiner folds, marius2410 calls $411.

TURN [board cards: 5 of Hearts,6 of Spades,7 of Spades,5 of Diamonds ]

RIVER [board cards: 5 of Hearts,6 of Spades,7 of Spades,5 of Diamonds,3 of Spades ]

SHOWDOWN

MuuShuu87 shows [ 3 of Hearts,4 of Hearts ]

marius2410 shows [ Jack of Hearts,Jack of Spades ]

MuuShuu87 wins $1,672.

SUMMARY

Dealer: LahnaMarko

Pot: $1,672

pIaying4fun, loses $15

jerryberg, loses $30

Pluttens_Dad, loses $69

Pokergewiner, loses $129

A_to_theG, loses $0

GA Escapeee, loses $0

antoine777, loses $0

marius2410, loses $680

MuuShuu87, bets $680, collects $1,672, net $992

LahnaMarko, loses $69

Länk till kommentar

Varför så mycket pre? $400 hade jag slängt in. Annars standard tycker jag, någon gång kan man väl göra in en all-in.

Raisa så mycket ibland om jag vill gå AI mot nån kortis å visa CL att jag har hand. Lite slentrianmässigt beteende som jag fortsatt med... Vet inte om det e så effektivt. :)

Men visst, push där känns ok. Känns bara som att han har superstål, då jag har varit kalastajt i mitt pre-spel hela turren. Men men, ser lite för mycke monster ibland kanske...

/SK

Länk till kommentar

Så när du gör en 2,5x-raise så fånar du dig bara vanligtvis? *takes note*

lol

Jaha, Mansion är riggat som vanligt. Visst hade jag tur ett par ggr, men bara för att komma 5 pers från pengarna när bb synar med 99, jag AK. K på flopp, men 9 på river. I european daily lirade jag kalas och åkte såhär:

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?sRoundReference=T4%2d55269529%2d244

Verkar inte som att det blir nå mtt-klonk för mig. Får sluta med dem å gå tebax till sng :( Trodde verkligen att det skulle kunna hända...

/SK

Länk till kommentar

Jag AKs, vad göra?! Ligger bra till på bordet. Syn känns i efterhand kallt. Var nära att folda mot hans reraise...

https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?sRoundReference=T4%2d55267775%2d49

/SK

Jag kan inte MTT men det där måste väl bara vara reraise all in pre? Känns som sagt kallt att stoppa in halva stacken med AK och sen c/f flopp.

Länk till kommentar

Jag kan inte MTT men det där måste väl bara vara reraise all in pre? Känns som sagt kallt att stoppa in halva stacken med AK och sen c/f flopp.

Som Kraclob sa, det e en SNG. Men syn/fold är nog det i särklass kallaste movet där hur som. Det var som jag skrev till kraclob, "jo men fan, jag vill spela handen och tiden börjar ta slut - SYN!". :)

/SK

Länk till kommentar

Hej Krippa ;)

Ser att vi ofta spelar samma turneringar, tror dock inte att vi spelat så mkt på samma bord. Va tycker du om Mansions byte till ongame? Jag tycker det e grymt bra värde nu.

Hare

Mors!

Jag älskar Mansions byte till Ongame, framförallt eftersom de nu har lite rimligare blindsstruktur än tidigare.

Lycka till med klonksen!

/SK

Länk till kommentar