Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU

SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

• Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59

Recommended Posts

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pluggar på Stockholms Universitet. Går ifrån pokern nu tills ikväll. jorå, har varit med om downs förr :) Lirar inte CG alls nu, eftersom stejkdealen e en renodlad SNG-deal. Har större edge på sng oxå, så ingen anledning.

Ska kämpa ikväll. Ska fan hitta even steven ikväll!

Måste säga att det e stor skillnad på spelarna dagtid vs kvällstid. Som idag, visst, jag har åkt ur på bad beats i typ 3 lir tror jag, men i resten har jag varit tvungen å ställa för coin flips eller 40/60. Sjukt kallt kortsnitt bidrar givetvis, men man e betydligt fler vid höga blinds än på kvällarna. Ska försöka å hålla liret till kvällarna nu i början iaf, tills jag förhoppningsvis ökat på min edge lite till... Plockat AA en ggn, annars ingen JJ, QQ, KK och AK två ggr. Fått AQ två gånger men loosat båda.

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kliv inte in på Ongame ikväll, jag ska gula hela nätverket...

Alow: Ja, har ju ingen egen rulle, så jag e stejkad för FR SNG $54. Kör på Ongame mot $600 bonus just nu. Har väl lirat stejkad i typ 5 dagar eller nåt. Inledde jävligt segt, släppte på ett par dagar, men backade nästan all vinst idag på dan. Som det brukar va mao :)

Har varit ute å gått med min lilla som och min lilla sambo. Ärkenöten... Känns som att livets lägstanivå har höjts till typ att bara må "jättebra" ;) Gick förbi en öppen förskola som har grisar å getter å grejer här på söder, blir kanon i vår. Så pappa får gunga lite å åka linbana! ;)

Tog en fika på väg hem, och slank in på Time, vår närbutik, å tjackade två 3,5or - här ska klonkas!

Tänkte komma igång med grinden så fort som bara möjligt. Måste pejla in läget lite med familjen bara. Ska inleda med att bara trycka upp två bord, å verkligen nejla dem.

Snälla pokergudar - ge mig averagekort åtminstone så ska jag piska skiten ur fisken! SK E REVANSCHSUGEN!!!! :twisted:

/SK

Länk till kommentar

Har ett spel igång och loosar jag det ligger jag +$68! Det e fan sjukt!

Har varit så nöjd varje ggn jag fått in degen och kände verkligen att "vikken kalas-session det här blir!" Rätt va det e sitter man med ett jävla bord kvar. Fattar inte hur det gick till.

/SK

EDIT: Hittade KK två ggr! Fick walk båda ggrna...

Länk till kommentar

Den här e skön.

Seat 1: boxmann17 ($3,960 in chips)

Seat 2: Txuk ($1,525 in chips)

Seat 3: yoyo1888 ($1,805 in chips)

Seat 4: DrIVinen ($1,625 in chips)

Seat 5: Luckor ($2,000 in chips)

Seat 7: bongofuries1 ($1,200 in chips)

Seat 8: HERO ($6,445 in chips)

Seat 9: nettynoo ($1,440 in chips)

ANTES/BLINDS

Luckor posts blind ($25), bongofuries1 posts blind ($50).

PRE-FLOP

HERO bets $150, nettynoo folds, boxmann17 folds, Txuk folds, yoyo1888 folds, DrIVinen calls $150, Luckor folds, bongofuries1 bets $1,150 and is all-in, HERO calls $1,050, DrIVinen folds.

FLOP [board cards: Ace of Clubs,Jack of Hearts,7 of Hearts ]

TURN [board cards: Ace of Clubs,Jack of Hearts,7 of Hearts,9 of Spades ]

RIVER [board cards: Ace of Clubs,Jack of Hearts,7 of Hearts,9 of Spades,TC ]

SHOWDOWN

bongofuries1 shows [ 7 of Spades,7 of Clubs ]

HERO shows [ Ace of Diamonds,Jack of Diamonds ]

bongofuries1 wins $2,575.

SUMMARY

Dealer: DrIVinen

Pot: $2,575

boxmann17, loses $0

Txuk, loses $0

yoyo1888, loses $0

DrIVinen, loses $150

Luckor, loses $25

bongofuries1, bets $1,200, collects $2,575, net $1,375

HERO, loses $1,200

nettynoo, loses $0

Länk till kommentar

Jaha, 4e 40%s-flushen som FI sätter mot mig idag med allin på floppen. Jag har inte satt nån.

Seat 1: Guantanamo ($1,934 in chips)

Seat 2: Bal23 ($1,590 in chips)

Seat 3: kikimu ($4,850 in chips)

Seat 5: HERO ($2,983 in chips)

Seat 6: billybillard ($3,140 in chips)

Seat 7: KpytouXpeh ($1,827 in chips)

Seat 9: astarothh1 ($1,163 in chips)

Seat 10: DamnedToWin ($2,513 in chips)

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($50), billybillard posts blind ($100).

PRE-FLOP

KpytouXpeh folds, astarothh1 calls $100, DamnedToWin folds, Guantanamo folds, Bal23 folds, kikimu folds, HERO calls $50, billybillard checks.

FLOP [board cards: Ace of Diamonds,9 of Clubs,8 of Diamonds ]

HERO checks, billybillard checks, astarothh1 bets $400, HERO bets $1,000, billybillard folds, astarothh1 bets $663 and is all-in, HERO calls $63.

TURN [board cards: Ace of Diamonds,9 of Clubs,8 of Diamonds,5 of Clubs ]

RIVER [board cards: Ace of Diamonds,9 of Clubs,8 of Diamonds,5 of Clubs,3 of Diamonds ]

SHOWDOWN

astarothh1 shows [ 2 of Diamonds,King of Diamonds ]

HERO shows [ Ace of Hearts,:Tc: ]

astarothh1 wins $2,426.

SUMMARY

Dealer: kikimu

Pot: $2,426

Guantanamo, loses $0

Bal23, loses $0

kikimu, loses $0

HERO, loses $1,163

billybillard, loses $100

KpytouXpeh, loses $0

astarothh1, bets $1,163, collects $2,426, net $1,263

DamnedToWin, loses $0

Länk till kommentar

Sista spelet: Trots att CL e en jävla aptomte somdubblar kortisen två gånger (synar med 68 och 44 - IDIOT!) så lyckas jag ta mig itm. Ställer med öppet stegdrag plus färgdrag mot AK (som missat helt). Jag träffar givetvis inget å han får sitt ess på turn.

Tjurigaste pokerdagen på väldigt länge. Har slitit som ett jävla djur å inte fått nåt åt mitt håll. E såååå wajnig just nu.

Ska bli najs å grindpausa lite å dra till solen å klonka miljoner.

Resultat sen stejkstart: +$244

/SK

Länk till kommentar

Kom igen Arubamannen, du VET att det vänder! Det är kanske bra att du är lite förbannad om det gör att du kommer vara ÄNNU mer fokuserad på den där lilla skitön du ska till. :roll:

Fattar inte vafan det ska vara bra att åka tvärs över hela jorden för, långtråkig resa, miljöbovigt ressätt, äcklig mat på planet, tråkiga flygplatser, illaluktande stolsgranar och vad ska du göra där på ön egentligen? Det är ju bara en massa sand, pissljummet vatten, syndigt lättklädda damer på stränderna och ingen pratar svenska ju? Och poker? Det finns ju CC, Sviten och Klubb Parti här hemma, det duger väl? Näe, Krippa, jag tycker du ska stanna hemma...

:mrgreen:

Edit: Tror inte jag har nåt speciellt för mig på fredag och 11 dagar framåt? Eller jo, grabben fyller 1år men va fan han fyller ju år nästa år igen...:roll:

Länk till kommentar

Kom igen Arubamannen, du VET att det vänder! Det är kanske bra att du är lite förbannad om det gör att du kommer vara ÄNNU mer fokuserad på den där lilla skitön du ska till. :roll:

Fattar inte vafan det ska vara bra att åka tvärs över hela jorden för, långtråkig resa, miljöbovigt ressätt, äcklig mat på planet, tråkiga flygplatser, illaluktande stolsgranar och vad ska du göra där på ön egentligen? Det är ju bara en massa sand, pissljummet vatten, syndigt lättklädda damer på stränderna och ingen pratar svenska ju? Och poker? Det finns ju CC, Sviten och Klubb Parti här hemma, det duger väl? Näe, Krippa, jag tycker du ska stanna hemma...

:mrgreen:

Edit: Tror inte jag har nåt speciellt för mig på fredag och 11 dagar framåt? Eller jo, grabben fyller 1år men va fan han fyller ju år nästa år igen...:roll:

Hahaha.... När får vi se dig på Parti btw...hör av dej. Är ett par turrar i helgen.

Håller med Maxmannen här krippa....du vet det vänder. TILTA INTE...:). Du är så pass bra att det kommer vända, bara lite running bad.

Länk till kommentar

Hahaha.... När får vi se dig på Parti btw...hör av dej. Är ett par turrar i helgen.

Håller med Maxmannen här krippa....du vet det vänder. TILTA INTE...:). Du är så pass bra att det kommer vända, bara lite running bad.

1. Jag har aldrig spelat live och är lite för otålig för MTT's.

2. Jag är fattig som en kyrkråtta.

3. Jag är för gammal för att vara ute efter att "Go kväll" slutat på kvällen.

Men, visst vore det kul, vi får väl se!

Länk till kommentar

Skratt eller gråt?

Det slutar ju inte!

Första spelet idag:

Seat 1: topdenmark ($1,080 in chips)

Seat 2: kaddaf ($3,705 in chips)

Seat 3: Bronke1984 ($2,910 in chips)

Seat 4: mukke ($3,697 in chips)

Seat 5: PlsRiverMe ($2,187 in chips)

Seat 6: prosten ($3,081 in chips)

Seat 8: benj13 x ($1,565 in chips)

Seat 10: HERO ($1,775 in chips)

ANTES/BLINDS

PlsRiverMe posts blind ($25), prosten posts blind ($50).

PRE-FLOP

benj13 x calls $50, HERO bets $250, topdenmark folds, kaddaf folds, Bronke1984 folds, mukke calls $250, PlsRiverMe folds, prosten folds, benj13 x folds.

FLOP [board cards: Jack of Hearts,5 of Hearts,6 of Clubs ]

HERO bets $1,525 and is all-in, mukke calls $1,525.

TURN [board cards: Jack of Hearts,5 of Hearts,6 of Clubs,9 of Hearts ]

RIVER [board cards: Jack of Hearts,5 of Hearts,6 of Clubs,9 of Hearts,7 of Clubs ]

SHOWDOWN

HERO [ King of Diamonds,King of Hearts ]

mukke shows [ 9 of Diamonds,9 of Clubs ]

mukke wins $3,675.

SUMMARY

Dealer: mukke

Pot: $3,675

topdenmark, loses $0

kaddaf, loses $0

Bronke1984, loses $0

mukke, bets $1,775, collects $3,675, net $1,900

PlsRiverMe, loses $25