Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU

SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

• Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59

Recommended Posts

kul att det går så bra med sngsen

(från filmerna) men skulle nog vilja se att du spelar mindre tight passivt i mellan nivåerna med händer som 99-jj och AK-AQ. Dom är för bra för det.

Kanske e så... Med "mellannivå" antar jag att du mena 25/50 ENBART. Eller tycker du att jag ska börja dunka på redan på 15/30? Inte så sugen på det, men kanske du har rätt. Motivera! Om ens strategi är att spela tajt post flop vid icke-träff, så är ju en hand som AK/AQ inte fantastisk på typ 15/30 leveln, om du menar att jag bör raisa typ 4bb. Det e lite antingen eller. Antingen lirar jag AK som i CG, dvs höjer pf och CB oavsett flopp. Av många anledningar gillar jag inte det spelet i SNG på tidiga/mellannivåer. Dessa anledningar redogörs det för tidigare i min db och conspiracys och i ett flertal andra trådar. Andra alternativet är att man bestämmer sig för att inte riskera att läcka marker överhuvudtaget i början, vilket är min strategi :)

Aja, blev inte så utförligt det här, men kommentera gärna vidare! Grymt att fler pallar kolla videosarna!!!

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket jag tycker är en sund strategi. Första 3 nivåerna handlar ju mkt om att överleva.

Framförallt om att de andra INTE ska överleva :mrgreen:, vilket ett gäng brukar fixa så fint på egen hand ;-)

Att hålla sig runt startstack fram till 25/50, stjäla några M i slutet av denna och börja pumpa på 50/100, det e min modell rent generellt. Sen som alltid, så spelar ju motstånd och position avgörande roll för exakt när man växlar tempo och så.

/SK

Länk till kommentar

Så avundsjuk alltså :-( .

Försöker lära mig hur man lägger in sånt men fn vad jag måste va obildbar när det gäller sånt här :oops:.

BTW, "snygg" kurva.

Men vadå?! Vad e det som strular? Du har ju diagrammen under "charts" i Hagbards bok. Markera cellerna som diagrammet är i (du får ta med lite marginal runt om) och tryck ctrl+c. Öppna Paint och tryck crtl+v. Finputsa bilden där och spara som jpg. Sen måste du ha ett ställe å lägga upp bilden på, eftersom pokerforum inte har filförvaring.

Testa, det e inte svårt! /SK

ty btw

Länk till kommentar

Men vadå?! Vad e det som strular? Du har ju diagrammen under "charts" i Hagbards bok. Markera cellerna som diagrammet är i (du får ta med lite marginal runt om) och tryck ctrl+c. Öppna Paint och tryck crtl+v. Finputsa bilden där och spara som jpg. Sen måste du ha ett ställe å lägga upp bilden på, eftersom pokerforum inte har filförvaring.

Testa, det e inte svårt! /SK

ty btw

My bad, det e ju inte så jag gör. Print Screen när du har diagrammet öppen, SEN in i Paint å klistra in. Du kan säkert göra på en miljon andra sätt oxå, men så gör jag.

/SK

Länk till kommentar

Heeeeeeeeeeeeeelt sjukt!

På semibubblan floppar jag tvåpar, killen bettar ur, jag raisar, han ställer. Killen har toppar och Hålpipa. Klart hålpipan sitter på turn. Så jävla tiltande när man sitter å säger "ingen jävla nia nu så" så trillar fanskapet in på turn!!! Helvete!!!!!!

/SK

Länk till kommentar

Jaha, har just dragit igång två 109or till. Nu ska motriggen få sig en känga! På ena bordet som jag scopat sitter tre med shark-märke och en med helt disablad stats! :shock: Bara tre med negativ ROI och inte så farligt minus heller. Aja, "du regerar Krippa, det här klonar du hem!" får bli kvällen mantra...

Cross ur fingers!!!!

/SK

Länk till kommentar

Ca 03:30 - Maria väcker SoderKrippa med repliken "Det var någon som ringde på dörrn!"

SoderKrippa svarar sömndrucken med nötrepliken "Äh, vi struntar i det", men börjar väl så småningom inse att man kanske borde kolla vad som står på.

Utanför i trappen sitter en kvinna, spritt språngande naken, och då vi öppnar dörren så är hon helt förvirrad och ringer på alla grannarnas dörrar också. Hon ser inte alls ut som någon missbrukare, och är heller inte alkoholpåverkad i en sådan grad att det kan vara pga alkoholen hon är så förvirrad. Efter att ha fått lånat en morgonrock och vi gått in ett ögonblick, så är hon borta. Vi ringer polisen och förklarar vad som hänt - de skickar en bil. Vi ser att det lyser hos andra grannen på bottenplan - hon är där!

När polisen kommer fram får vi efter ett tag reda på att kvinnan inte minns någonting omvad hon gör där. Fatta vilken mardröm!!! Att vakna upp naken i offentliga lokaler och inte veta var man är, dete fan klassiskt ju!

Aja, vi får se vad som händer. Vi väntar fortfarande på att få tillbaks morgonrocken, som mamsen sytt åt mig...

Gnatt /SK

Länk till kommentar

good luck med morgonrocken

Kanske e så... Med "mellannivå" antar jag att du mena 25/50 ENBART. Eller tycker du att jag ska börja dunka på redan på 15/30? Inte så sugen på det, men kanske du har rätt. Motivera! Om ens strategi är att spela tajt post flop vid icke-träff, så är ju en hand som AK/AQ inte fantastisk på typ 15/30 leveln, om du menar att jag bör raisa typ 4bb. Det e lite antingen eller. Antingen lirar jag AK som i CG, dvs höjer pf och CB oavsett flopp. Av många anledningar gillar jag inte det spelet i SNG på tidiga/mellannivåer. Dessa anledningar redogörs det för tidigare i min db och conspiracys och i ett flertal andra trådar. Andra alternativet är att man bestämmer sig för att inte riskera att läcka marker överhuvudtaget i början, vilket är min strategi

Jag förstår, men då kan du inte syna pf-raises med 88-JJ preflop, då måste du folda dom pre om det skall vara konsekvent.

Om ens strategi är att spela tajt post flop vid icke-träff,
Du menar passivt, inte tajt.
Länk till kommentar

Jag förstår, men då kan du inte syna pf-raises med 88-JJ preflop, då måste du folda dom pre om det skall vara konsekvent.

.

Varför det? Kan ju spelas uteslutande för setvärdet iaf 88-TT. JJ är dock lite beroende på brädans utseende efter floppen.

BTW; Man får hoppas den va snygg, badrocken alltså.

Länk till kommentar

Utanför i trappen sitter en kvinna, spritt språngande naken, och då vi öppnar dörren så är hon helt förvirrad och ringer på alla grannarnas dörrar också. Hon ser inte alls ut som någon missbrukare, och är heller inte alkoholpåverkad i en sådan grad att det kan vara pga alkoholen hon är så förvirrad. Efter att ha fått lånat en morgonrock och vi gått in ett ögonblick, så är hon borta. Vi ringer polisen och förklarar vad som hänt - de skickar en bil. Vi ser att det lyser hos andra grannen på bottenplan - hon är där!

Nån som sett serien Kyle XY?

Samma fast en tjej här. Soderkrippa, hade hon en navel?

Länk till kommentar