Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU

SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

• Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59

Recommended Posts

Helvetes skit!!! Hittar AA, 3xbb raise + call innan mig. Jag Raise till 3,5xhans raise. Båda synar! Han som raisat först är tokstabil och jag känner mig rätt säker på att han sitter med KK/QQ. Flopp KJ8 rainbow, vilket jag haaaaatar!!!!!! båda checkar, och jag ställer, känns som att jag måste det i detta läge, eller hittar jag folden?!?!?!?!?!?! Sa högt till Maria, "fan, han sitter med kungarna", så man kanske skulle lita på sin intuition ibland. Men den e sjukt svår å lägga. Min read på FI1 är dock asstark, så kanske att jag borde bettat mindre och utvärderat...

Ute ur 215 som 9a efter <10 händer...

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Helvetes skit!!! Hittar AA, 3xbb raise + call innan mig. Jag Raise till 3,5xhans raise. Båda synar! Han som raisat först är tokstabil och jag känner mig rätt säker på att han sitter med KK/QQ. Flopp KJ8 rainbow, vilket jag haaaaatar!!!!!! båda checkar, och jag ställer, känns som att jag måste det i detta läge, eller hittar jag folden?!?!?!?!?!?! Sa högt till Maria, "fan, han sitter med kungarna", så man kanske skulle lita på sin intuition ibland. Men den e sjukt svår å lägga. Min read på FI1 är dock asstark, så kanske att jag borde bettat mindre och utvärderat...

Ute ur 215 som 9a efter <10 händer...

/SK

Håller med om att det är svårt att släppa men du skriver själv vad du skulle gjort. Men å andra sidan så vad gör du om Fi ställer då? Viker eller synar? Fi kan ju faktiskt sitta på AK/QQ eller?

Länk till kommentar

Håller med om att det är svårt att släppa men du skriver själv vad du skulle gjort. Men å andra sidan så vad gör du om Fi ställer då? Viker eller synar? Fi kan ju faktiskt sitta på AK/QQ eller?

Om FI ställer toksynar jag, framförallt denna killen. Han, och de flesta på denna nivå, checkar tokträff som denna på floppen...

Ska försöka folda denna nästa gång jag känner det, skulle kännas sjukt bra om han visade upp KK och jag foldat :D Men men, e inte så grym, än... ;)

/SK

Länk till kommentar

Lirade NLH första gången i februari -06. Sen lirade jag lite på SvS och gick väl totalt break even. Lirade under sommaren upp från 0-850 dollar på Everest gratisbord, och bustade allt på tio dagar på SvS CG. :cry: Sen började jag kämpa från början med strikta BR-krav och disciplin, vilket har tagit mig dit jag e nu :) Har nått 18k nu btw ;)

Ang skillnaden mellan Everest och PS 100-bord, så kan jag inte säga att skillnaden i skills e speciellt stor. Sen gäller det ju att välja sin tid då man lirar oxå. Som nu när jag skriver t.ex., så sitter det typ bara hajar på det enda bord som e igång på PS. Så jag väljer att vänta en timme, tills det e lite mer uppblandat. Ibland så väljer jag att lira mot bara bra spelare, men då e det i studiesyfte. Man vill ju inte bara vara duktig mot fisk liksom...

Strukturen på PS vs Everest: Rent spontant så tar ett spel ca 10-15 minuter kortare tid på PS än på Everest.

PS: 10/20 15/30 25/50 50/100 75/150 100/200 200/400 400/800 600/1200 osv...

Minns inte riktigt längre hur strukturen e på Everest, e det inte en 150/300 oxå? :roll:

Jag var först rädd att lämna Everest, eftersom jag då jag spelat på en sajt med brant struktur (microgaming) loosat mycket. PS är däremot perfekt för mig, älskar strukturen nu...

Fråga på om det e nå mer.

/SK

Ok! :)

Du har sjukt bra resultat iaf!

Du måste lira ganska många SNG per dag, eller? Hur många snittar du? :P

Länk till kommentar

Herrrrrrrrrrrrrrrregud vilken rush!!!!!!!! :o Har ALDRIG varit med om liknande! Sätter precis allt! Har nog vunnit varje CF senare två timmarna. Har vunnit fyra spel PÅ RAKEN, en 215a och tre 109or. Slår det tidigare dagsrekordet rejält.

Dagsplus: $1813 :)

Helt otroligt. Nu får jag nog se en hel del bad beats framöver, men det kanske var alla bad beatade AAs tidigare idag som jämnades ut nu! ;) Vi hoppas på det.

/SK

Länk till kommentar

Grymt fin statistik du har.

Har du räknat ut vad du ligger på för snitt-timpeng då du spelar?

Spelar själv 5-manna turbo turneringar men funderar om det kanske är mera värde i att omskola sig och spela 9-10 manna.

//Niklas

Läs mitt första inlägg, där har du all statistik :)

/SK

Länk till kommentar

Aha missade timpengen där. :)

Du spelar oftast 2 bord åt gången?

Nja, har nog ökat till 3-4. Beror lite på hur bra det går också, om jag har vunnit och ligger plus på dagen, så lirar jag flera bord. Har det gått dåligt, som idag, så tar jag och avslutar borden innan jag drar igång nya. Då lirar jag ofta bara två också...

/SK

Länk till kommentar

Btw, så har jag lirat in en video nu. Den blev inte så skoj, jag lirade lite ostrukturerat, vilket iofs är bra då det säkert finns en del att diskutera. Ska hitta nåt ställe där man kan ladda upp filer och postar sen videon i första inlägget.

/SK

Hur gör man för att ladda ner den? klickar på länken i första inlägget men hittar inte vart man laddar ner den.

Länk till kommentar

Hörrni, haka på på Pokerkryssningen den 5e maj! Vore skoj å bli ett pf-gäng. Jag å Joey ska åka, samt en till såg jag. Gå in i tråden om Spring Cruise på första sidan i forumet och skriv upp er på listan som jag börjat skriva.

/SK

Har gått och väntat på den här kryssningen och när jag såg att den skulle bli av så gick jag direkt in för mer info. Hittar sedan datumet 5 MAJ :cry: :cry:. Enda djvla datumet det INTE fick vara. Dotter fyller 30 den dagen. Stort partaj. Pappa inte där, hmmm ingen bra kombination. SKIT; SKIT SKIT. Men GL ni andra.

Sen har gammal man äntligen fattat vad han har tittat på (tar lite tid ibland) och tycker att du lirar en stabil poker i tvåan men jag har några funderingar om du inte tycker det är för sent. Ev har du redan fått frågor om dessa då jag inte orkar leta bakåt för att kolla.

Bord 1.

ca 10.30 JJ, du limpar (inget konstigt) i 5-vägspott. Sedan får du fyrtal på river samtidigt som det blir 3-kortsfärg på brädan. Varför betar du. Satte du inte Fi på färgdraget och genom att isf c/r kan du kanske få ut mer.

ca 20.00 A9, raise för stöld på blindnivån 25/50. Personligen tycker jag det är för små blinds för att riskera marker för att stjäla. Men smaksak.

ca 50.00 99, i utg och du raisar. Vad gör du vid omslag? Själv hade jag nog pushat den.

ca ?? Bubbelspel, 88 du väljer att reraisa till 1100 mot storstackens höjning. Samma här. Vad gör du vid omslag? Push i första läget imho.

ca 1.13.00 KK i BB, smalstacken raisar och du reraisar, men inte Allin (lämnar pytte, pytte lite kvar, som mitt bb säger). Varför, och hur gör du då med ett A på floppen?

Bord 2.

Egentligen bara en hand och det är den du åker ut på.

KQs på knappen, du väljer att bara raisa till 500 när BB är shortisen (1465) och får självklart en push emot dig som du synar. Det jag inte förstår är varför du inte pusha från start om du ändå tänker syna Fi. Tajtolle här hade nog valt att pusha från start. Men som du spelade så hade jag faktiskt foldat på Fi´s omslag.

Annars som sagt tycker jag att det ser väldigt stabilt ut och förstår varför du är en vinnare. Måste oxå säga att jag blev inte sååååå imponerad av motståndet på den nivån. Men det är ju å andra sidan lite svårt att avgöra efter att ha sett enbart två bord. Såg att en av spelarna du mötte brukar jag lira mot på 15$ nivån, åtmintone hans avatar :roll:.

En sista fråga i detta långa inlägg som tagit alldeles för mkt utrymme i din intressanta DB. Ditt excellark som skymtade förbi blev jag mäkta imponerad av. Jag tycker jag har stenkoll, men tji fick man :oops:. Var hittar man grunderna till det?

Länk till kommentar

Har gått och väntat på den här kryssningen och när jag såg att den skulle bli av så gick jag direkt in för mer info. Hittar sedan datumet 5 MAJ :cry: :cry:. Enda djvla datumet det INTE fick vara. Dotter fyller 30 den dagen. Stort partaj. Pappa inte där, hmmm ingen bra kombination. SKIT; SKIT SKIT. Men GL ni andra.

Sen har gammal man äntligen fattat vad han har tittat på (tar lite tid ibland) och tycker att du lirar en stabil poker i tvåan men jag har några funderingar om du inte tycker det är för sent. Ev har du redan fått frågor om dessa då jag inte orkar leta bakåt för att kolla.

Bord 1.

ca 10.30 JJ, du limpar (inget konstigt) i 5-vägspott. Sedan får du fyrtal på river samtidigt som det blir 3-kortsfärg på brädan. Varför betar du. Satte du inte Fi på färgdraget och genom att isf c/r kan du kanske få ut mer.

ca 20.00 A9, raise för stöld på blindnivån 25/50. Personligen tycker jag det är för små blinds för att riskera marker för att stjäla. Men smaksak.

ca 50.00 99, i utg och du raisar. Vad gör du vid omslag? Själv hade jag nog pushat den.

ca ?? Bubbelspel, 88 du väljer att reraisa till 1100 mot storstackens höjning. Samma här. Vad gör du vid omslag? Push i första läget imho.

ca 1.13.00 KK i BB, smalstacken raisar och du reraisar, men inte Allin (lämnar pytte, pytte lite kvar, som mitt bb säger). Varför, och hur gör du då med ett A på floppen?

Bord 2.

Egentligen bara en hand och det är den du åker ut på.

KQs på knappen, du väljer att bara raisa till 500 när BB är shortisen (1465) och får självklart en push emot dig som du synar. Det jag inte förstår är varför du inte pusha från start om du ändå tänker syna Fi. Tajtolle här hade nog valt att pusha från start. Men som du spelade så hade jag faktiskt foldat på Fi´s omslag.

Annars som sagt tycker jag att det ser väldigt stabilt ut och förstår varför du är en vinnare. Måste oxå säga att jag blev inte sååååå imponerad av motståndet på den nivån. Men det är ju å andra sidan lite svårt att avgöra efter att ha sett enbart två bord. Såg att en av spelarna du mötte brukar jag lira mot på 15$ nivån, åtmintone hans avatar :roll:.

En sista fråga i detta långa inlägg som tagit alldeles för mkt utrymme i din intressanta DB. Ditt excellark som skymtade förbi blev jag mäkta imponerad av. Jag tycker jag har stenkoll, men tji fick man :oops:. Var hittar man grunderna till det?

Du tar iiiiinte för stort utrymme!!!! Klockrena kommentarer! Ska kommentera dessa senare.

Riktigt trist att du inte kan haka på kryssningen! :cry:

Excelarket är Haggbards excelbok som du hittar under "forumets bästa inlägg". Heeelt fantastisk! Ett tips är att du laddar ner hans exempelbok och raderar innehållet iden och ersätter med dina stats, istället för att ladda ner den tomma boken. Anledningen är att i exempelboken så finns en massa förklaringar med som är sköna att ha. Ladda hem!!!

/SK

Länk till kommentar