Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha, sista två timmarnas grind gav $50 till :) Ingen nötROI på de timmarna, men vafaan plus e plus.

 

Från och med idag så ska jag plocka ut 50% av dagsvinsten och låta 50% gå tebax in i rullen.

 

Rulle: $10'176

 

Dagsresultat: +$352

 

Uttaget: -$176,04

 

 

 

Det verkar som att det kan vara en idé att spela in en video trots allt om man tittar på omröstningen. Hinner kanske med det imorrn, annars blir det efter påsk. Åker till Finland imorrn kväll och kommer hem torsdag nästa vecka, så det blir grinduppehåll. :roll:

 

Ha d gott allesammans å gnatt!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En skön syn jag gör ITM. Helt säker på att jag har FI i detta läget. Han skulle nog inte instapusha med K här, utan vilja ha betalt istället, och med raise PF så sätter jag honom inte på en 6a. Det enda han kan ha som slår mig i mitt huvud är högre pp.

 

Everest Poker — Hand Details

Hand ID: 1353409050

Table ID: -58253095

Play Mode: Real Money

Tournament Table: Sangay-1

Game Type: Hold'em

Blinds: 150/300

Stakes: 300/300

Currency: USD

Starting Date: 2007-04-05 GMT

Starting Time: 11:25:49 GMT

 

 

 

Seating Arrangement:

 

thomass is at seat 3 with 4560.

Balibalo72 is at seat 4 with 2225.

Krippa83 is at seat 9 with 3215.

 

Post Blinds:

 

The button is at seat 3.

Balibalo72 posts the small blind of 150.

Krippa83 posts the big blind of 300.

 

Deal Pocket Cards:

 

thomass: -- --

Balibalo72: -- --

Krippa83: :Jc::5h:

 

Pre-flop:

thomass folds.

Balibalo72 says "finally pay !"

Balibalo72 raises 750.

Krippa83 calls 600.

 

 

Flop (5s Kh 6d):

Balibalo72 raises 1325.

Krippa83 says "i think i have u"

Krippa83 says "this is quite a call"

Krippa83 calls 1325.

 

 

Turn (:5s::Kh::6d::Js::2c:):

 

Showdown:

Balibalo72 shows :7s::Ah:.

Balibalo72 has :6d::7s::Js::Kh::Ah: High Card

Krippa83 shows :Jc::5h:.

Krippa83 has :5h::5s::Jc::Js::Kh: Two Pair

Balibalo72 is eliminated.

 

 

Pot Summary:

Total Pot: 4450

Krippa83 wins 4450.

No Rake is taken for this hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja har du synat j5 preflop så verkar det ju dumt att inte syna när du får träff

 

Jag antar att du insinuerar att synen PF e dålig. :) Men faktum är att jag tycker att jag att det är när man ibland synar med skit och FI vägrar släppa en hand som AQ/AK/KQ utan träff som jag får ut FI. Självklart får man vara sparsam med dessa ageranden, men det är ett sätt att utnyttja en kort FIs desperation...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offence, men oavsett hur du än resonerar dig fram till synen så är det jättejättedåligt spelat...pf alltså.

 

EDIT: Exakt hur hjärndöd är Fi som inte pushar pf? Extremt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du insinuerar att synen PF e dålig. :) Men faktum är att jag tycker att jag att det är när man ibland synar med skit och FI vägrar släppa en hand som AQ/AK/KQ utan träff som jag får ut FI. Självklart får man vara sparsam med dessa ageranden, men det är ett sätt att utnyttja en kort FIs desperation...

 

/SK

 

Korrekt analys av min kommentar :P. Asså fi:s move är ju 1000ggr sämre än ditt. Att de inte släpper AQosv är ju för han i princip har halva stacken inne o får säkert 25% på att träffa överkort efter floppen. Jävligt kul att du börjar lägga in HH:s iaf fortsätt med det!

 

Gla Påsk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FIs move är värelöst och mitt dåligt :)

 

Däremot att syna motsvarande raise med händer som 78s är det jag egentligen menar är bra att göra ibland mot en annan shortstack efter bubblan. Självklar är J5 värdelös att syna med, att påstå annat vore idiotiskt av mig :)

 

Men push av FI ärett måste...

 

Sitter i Finland och kommer inte kunna posta mycket. Fler HHs kommer efterhand!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan kan han bara syna? "Nja, men asså, han har nog AA"..

 

Starting game 1361433349.

 

J-et is at seat 0 with 3,640.

JoaoPereira is at seat 1 with 1,905.

olivier78000 is at seat 5 with 4,455.

 

The dealer is seat 1.

 

olivier78000 posts a blind of 30.

J-et posts a blind of 60.

 

(J-et is dealt Ad Ac.)

 

Pre-flop:

JoaoPereira folds.

olivier78000 calls for 30.

J-et checks.

 

The flop comes

4c Ah Qc.

 

olivier78000 checks.

J-et checks.

 

The turn comes 4s.

 

olivier78000 checks.

J-et bets 90.

olivier78000 calls for 90.

 

The river comes Qh.

 

olivier78000 checks.

J-et bets 230.

olivier78000 calls for 230.

 

Showdown:

 

J-et shows

Ah Ad Ac Qc Qh

Full House, Aces over Queens

 

olivier78000 shows

Qc Qh Qs 4c 4s

Full House, Queens over Fours

 

J-et wins pot (760).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle lira en freeroll på CDpoker som jag fått ticket till, men upptäckte att den började för sent. Då hade jag hunnit trycka igång tre st 109or på PokerStars och avslutade dem. 1a, 2a och en suuuur 4e-plats efter att ha varit chippie och torskat två bad beats hastigt...

 

Ändå skönt att bygga på rullen. Dessa 1,5 timmar gav ändå $393 plus för dagen :)

 

 

Nu ska jag sova, blir gitarrlir imorrn förmiddag med Marias farbror och hans brorsa - GUBBROCK ROCKAR!! ;)

 

Gnatt /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På torsdag kommer jag hem från Finland och ska då trycka hit en video hade jag tänkt. Har en inspelad redan som inte blev så bra tycker jag eftersom det var så segt att få igång bord då. Tror jag fixar en ny när det e mer action så jag kan ha iaf 3 igång samtidigt.

 

Påskledigheten har varit lönsam hittills :) Har plussat i snitt 1200:-/dag som jag varit borta, vilket skulle motsvara en lön före skatt på drygt 180:-/tim om jag jobbat 9 timmar varje dag :D Jag kan alltså ha gott samvete trots att jag latat mig hela dagarna ;)

 

Har börjat fundera kring min hembio-konfiguration och börjar plocka in en HTPC i bilden istället för ny DVD. Eventuellt kan den ju också ersätta digitalboxen om man har en CA-modul och DVB-T mottagare. Tror att det skulle kunna bli både billigare och snyggare/smidigare. Har nån erfarenhet/kunskap om detta så tipsa gärna!

 

Ska uppdatera statsen i första inlägget när jag kommer hem, tror ROIen kommer öka lite ;) Det gillar vi!

 

Ha d gott /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemkommen...

 

Det verkar som att tillräckligt många kommer att kika på min video om jag lägger upp en, så jag gör det här nån dag. Lägger den i första inlägget så det blir lätt att hitta.

 

Hur stänger man pollen?

 

Uppdaterade statsen och såg att det hoppat upp lite (ROI, $/h och 2a-platser), känns bra. Rullen har ökat till ca $11'200k, men jag kommer nog snart även att plocka ut till en ny dator.

 

Får se om jag hinner lira nåt ikväll, kanske går på konsert.

 

Nu ska jag å M på mödravårdsmöte och väga, mäta etc etc. Hoppas allt ser bra ut!

 

Känner att min DB blivit lite trist på sista tiden, så en video att tjöta kring tror jag blir bra. Lite fler HHs utlovas oxå! :)

 

Tjillevipp! /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ååååh jag blir så trött! Lirade en $109a där jag sprang in i AK med AQs och åkte ur. Sen skottade jag på en $215 fullring där det gick skitbra fram till bubblan då jag var chiptvåa. CL sitter på BB när jag e på CO, alltså är min position dålig för att sno blindar. De två shortisarna är enligt sharkscope duktiga med rois på 10%/30%. CL har gjort två dåliga syner och dragit ut, och har dåliga stats.

 

På bubblan så sitter han och matar och matar och matar de andra med marker! Jag blir så lack! Han limpar UTG och addar värde så att killen som e riktigt kort kan ställa med fan ATC - och foldar sen omslaget!!! Han fortsätter så och jag plockar sjukt kalla kort. Åker till sist då jag e kort med QJ mot AQ. Helvete asså! :( Nu ska jag försöka jobba tillbaks denna $324-back...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en seeeeeeeeeeeeeeg kväll, så lyckas jag vända minus till plus. Avslutar med tre ITM, vilket ger ett dagsresultat på +$241. Hade hoppats på mer en fredagkväll som denna, men är riktigt nöjd att jag överhuvudtaget plussade efter riktigt trög start.

 

Hade tänkt lira in video ikväll, men blev inte tillfälle eftersom Maria skulle gå å lägga sig rätt tidigt... Kommer snart...

 

 

Gnatt /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...