Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

QueenAmidala har hittills spelat aggressivt och vad jag kan se ganska kompetent, det här är nog första potten han inte öppnat med en raise pre flop(vi har spelat ett par timmar).

$5/$10 Texas Hold'em - Monday, February 05, 11:52:03 ET 2007

Table Jackpot #1304213 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: GiantBantam ( $163.50 )

Seat 3: QueenAmidala ( $460.86 )

Seat 5: TheAnalyst2 ( $246 )

Seat 4: m1272 ( $228.78 )

Seat 2: waynesmith4 ( $208.91 )

m1272 posts small blind [$2].

TheAnalyst2 posts big blind [$5].

waynesmith4 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to TheAnalyst2 [ Js Jd ]

GiantBantam folds

>You have options at Jackpot #1309467 Table!.

waynesmith4 checks

QueenAmidala calls [$5]

m1272 calls [$3]

guniegugu has joined the table.

TheAnalyst2 raises [$5]

waynesmith4 calls [$5]

QueenAmidala calls [$5]

m1272 calls [$5]

** Dealing Flop ** [ 9d, Th, 6h ]

m1272 checks

TheAnalyst2 bets [$5]

waynesmith4 calls [$5]

QueenAmidala raises [$10]

m1272 folds

TheAnalyst2 raises [$10]

waynesmith4 folds

QueenAmidala calls [$5]

** Dealing Turn ** [ 7c ]

TheAnalyst2 bets [$10]

QueenAmidala raises [$20]

TheAnalyst2 ???

Postad

Han sitter nog på 8h 9h skulle jag tro...då har du 3 outs, knappt 7% chans...då finns det inte riktigt odds tror jag.

Han kan förstås även sitta på Jh Qh som han har spelat aggresivt, då leder du knappt med ganska stor chans att bli utdragen.

Jag hade nog försökt att lägga mej med argumenten att jag antingen ligger under väldigt stort alt. att jag leder knappt med risk att dra mot en död 8:a, samtliga hjärter å 3Q

Postad
E det FL föresten?....:roll: ...puh fasen vad svårt isåf... Men jag hade nog gett upp den tror jag....men det kostar bara 20 till för typ 130 eller nått för att få se skiten....svårt.

:oops: oj...hela tråden e ju FLCG....

Postad

Trebeten på floppen är rätt onödig eftersom väldigt många drag tjänar mer än dig på att höja.

På turn är det heads-up så det är att checksyna ned. Särskilt som QA faktiskt limpade och därmed ofta har tvåpar/set/stege och annars kan vara rätt tom.

Postad

chansen att han har QJ när han c/r turn är minimal i mina ögon. när du 3bettar floppen så vill han nog se rivern för ett bet till istället för att försöka sno en pott som du tydligt visar att du inte tänker lägga dig i.

jag skulle gissa att du antingen är uppe mot set eller färdig stege och bör folda.

Många checkar bakom på turn vilket jag tycker är fel. han kan mkt väl ha händer som QJ KJ JT osv på floppen och man vill inte ge gratiskort till såna händer, däremot så om man bettar turn och blir reraisad så får man lov att folda de gånger man blir reraisad då chansen att man leder är väldigt liten.