Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

I forumregler för pokerforum.nu står det:

1.6 - Hot, personangrepp, rasism och sexism tolereras inte.

Var går gränsen för personangrepp?

Jag läste en tråd; http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=27168 och det första svaret där var inte så trevligt tyckte jag. Är det över gränsen eller inte att kalla någon idiot? Ska man rapportera ett sånt inlägg eller ska det vara grövre för att kallas personangrepp?

Postad

Det är när man angriper en persons karaktär.

Saken är den att när han skriver "idiot" så vet man inte om han menar att personen är en idiot eller om att han är en idiot på grund av hur han spelade handen.

Ska diskutera det med de andra moderatorerna.

Postad

Betydelsen av stalmannens svar ser lite oklar ut.

AT med 12BB i stacken mot AK. Vet inte om han menade att hero var idiot för att han degade in i det läget eller om han tyckte fi var en idiot eftersom han tyckte hero var en idiot som degade in i det läget.

Postad
I forumregler för pokerforum.nu står det:

1.6 - Hot, personangrepp, rasism och sexism tolereras inte.

Var går gränsen för personangrepp?

Jag läste en tråd; http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=27168 och det första svaret där var inte så trevligt tyckte jag. Är det över gränsen eller inte att kalla någon idiot? Ska man rapportera ett sånt inlägg eller ska det vara grövre för att kallas personangrepp?

Citerade ju en i chatten. Kan du inte läsa? Du kan ju inte anmäla ett inlägg här om någon skrivit "bye idiot" i chatten på nån pokerklient! Du är så överdrivet petnoga så det är löjligt!!! Det var ju inte ens menat som ett personangrepp, förrän du vred på allt och påstår att det var ett personangrepp. Jag har aldrig sagt att trådskaparen är en idiot. Jag kanske skulle skrivit "bye idiot lol"???

Usch vad jag ogillar småpetiga människor!!

123ezmny4me: shows [Kh Jd] (two pair, Kings and Sixes)

JIMEURCHIPSS said, "bye idiot"

Det där är väl han jag syftar på om du förstår? Det är inte nisse!!!!!

Postad
Citerade ju en i chatten. Kan du inte läsa? Du kan ju inte anmäla ett inlägg här om någon skrivit "bye idiot" i chatten på nån pokerklient! Du är så överdrivet petnoga så det är löjligt!!! Det var ju inte ens menat som ett personangrepp, förrän du vred på allt och påstår att det var ett personangrepp. Jag har aldrig sagt att trådskaparen är en idiot. Jag kanske skulle skrivit "bye idiot lol"???

Usch vad jag ogillar småpetiga människor!!

123ezmny4me: shows [Kh Jd] (two pair, Kings and Sixes)

JIMEURCHIPSS said, "bye idiot"

Det där är väl han jag syftar på om du förstår? Det är inte nisse!!!!!

Jag såg att en i chatten hade skrivit "bye idiot" och jag förstod att det var det du syftade på när du skrev idiot. Som jag tolkade det kallade du postaren för idiot och det var det jag reagerade på. Om du inte gjorde det ber jag om ursäkt, då misstolkade jag ditt inlägg.

Om det å andra sidan var så att du kallade postaren för idiot tycker jag att det var väldigt otrevligt gjort.

Jag påstår inte att det var ett personangrepp, det var därför jag startade den här tråden för att diskutera var gränsen går. Jag har inte heller anmält ditt inlägg eftersom jag inte vet om moderatorerna tycker det är över gränsen eller inte.

Återigen: om jag misstolkade ditt inlägg ber jag om ursäkt, men jag skulle gärna ändå få ett svar/en diskussion i den här tråden om var gränsen går för personangrepp.

Postad
Eller så ville han bara vara lite rolig

Ja det kan vara så, jag kan ha misstolkat hans inlägg.

Det skulle ändå vara intressant att veta var gränsen går för personangrepp, hur otrevlig får man vara innan det går över gränsen?

Postad
Jag såg att en i chatten hade skrivit "bye idiot" och jag förstod att det var det du syftade på när du skrev idiot. Som jag tolkade det kallade du postaren för idiot och det var det jag reagerade på. Om du inte gjorde det ber jag om ursäkt, då misstolkade jag ditt inlägg.

Om det å andra sidan var så att du kallade postaren för idiot tycker jag att det var väldigt otrevligt gjort.

Jag påstår inte att det var ett personangrepp, det var därför jag startade den här tråden för att diskutera var gränsen går. Jag har inte heller anmält ditt inlägg eftersom jag inte vet om moderatorerna tycker det är över gränsen eller inte.

Återigen: om jag misstolkade ditt inlägg ber jag om ursäkt, men jag skulle gärna ändå få ett svar/en diskussion i den här tråden om var gränsen går för personangrepp.

Menade inget illa iaf. Tyckte ba de va en typiskt kommentar man får då man åker ur en turnering. no hard feelings"

Postad
Han kommer tillbaka om en vecka eller två.

Kort OT nu: Finns det funktion för att tidsbestämma en ban, och får den bannade reda på denna tid? Eller måste ni manuellt häva avstängningen?

Postad
Går att automatiskt ställa in hur länge en ban gäller, antar att den bannade får reda på tiden.

Det kommer upp en stor ruta där det står när man får komma tillbaka samt vad den moderator som bannat skrivit för kommentar om banningen.

Riktigt mysigt nästan...

Postad
Det kommer upp en stor ruta där det står när man får komma tillbaka samt vad den moderator som bannat skrivit för kommentar om banningen.

Riktigt mysigt nästan...

Erfarenheten talar, eller hur Marcel? ;-)