GreenCap Postad 4 Februari , 2007 Rapport Postad 4 Februari , 2007 Skulle vilja ha lite hjälp med den här handen. Vad är "standard" här. Själv tycker jag att en bet på rivern istället för check vore det bästa spelet men kunde jag spela handen på (ytterligare) något annat sätt? Min motståndare har spelat ok tycker jag. Lite svårläst är det dock för det har suttit en person vid bordet som exempelvis synar all-in preflopp med låga par och synar hela vägen med par i femmor och en tvåa som kicker mot flera motståndare och läskigt bord. Sålunda var samtligas spel anpassat efter denna spelare som nu har lämnat bordet. Alltså vet jag inte nödvändigtvis något om hans normalspel. Så vad göra? Seat 1: GreenCap ($136.75 in chips) Seat 2: Hagger1 ($64.25 in chips) Seat 3: blakcatI ($126.50 in chips) Seat 4: PoundHead ($98.50 in chips) Seat 5: Milama ($85.75 in chips) Milama: posts small blind $0.50 GreenCap: posts big blind $1 dealt to GreenCap [Td Kh] Hagger1: raises to $3 blakcatI: calls $3 PoundHead: folds Milama: folds GreenCap: calls $2 Vissa kanske skulle höja redan här men det är inte min stil riktigt nu när jag är ur position ----- FLOP ----- [9s Jc Qh] GreenCap: checks Hagger1: bets $5 blakcatI: calls $5 GreenCap: calls $5 Floppar ju då nötterna och synar bara. Eftersom det inte finns färgdrag vill jag gärna låta min motståndare behålla initiativet och beta igen. Gör han inte det på turn kommer säkert/förhoppningsvis spelare tre att beta så jag inte riskerar att ge bort ett kort. Min plan är att höja turn, helst efter en bet och en syn så klart. ----- TURN ----- [9s Jc Qh] [9d] GreenCap: checks Hagger1: bets $9 blakcatI: folds Pokerdam joins the table at seat #6 GreenCap: calls $9 Här byter jag linje och checkar av två orsaker. Spelare tre slängde sina kort så det är mindre pengar att vinna här och nu än om han synat. Dessutom parade kortet bordet och det är inte allt för ovanligt att folk synar floppen med nian på denna nivå, vilket kan göra honom rädd för trissen. Vill inte ha ett kast och därför blev det som sagt en check istället för en höjning. Rätt eller fel? ----- RIVER ----- [9s Jc Qh 9d] [4s] GreenCap: checks Hagger1: checks Har egentligen ingen aning om varför jag checkar här. Han måste(?) ju ha något. Bet på flopp som synas av två pers och min översyn skriker ju styrka (nåja, kanske inte skriker på denna nivå). Ändå väljer han att beta turn. I detta läge är det väl få som bluffar och det är väl bara om jag misstänker att han gör just det som det är någon idé att checka fram en ev. tredje bluff? Eftersom jag inte tror att han är tom men samtidigt borde inse att han kan checka många händer av rädsla för bordet så borde väl en bet på kanske halv pott vara rimligt att få syn av något annat än kåken? Eller är en annan betstorlek att föredra? Som sagt anser jag att en bet på rivern borde vara "rätt". Men finns det andra sätt? Eller andra betstorlekar? Tackar på förhand Citera
Kollikock Postad 4 Februari , 2007 Rapport Postad 4 Februari , 2007 Ett sätt som funkar rätt bra är att potta på varje gata. Kanske inte precis pott, men >2/3 på flopp och turn och sen en CRAI (check raise all-in på river) alternativt beta halvpott. Jag ser nu att han bara hade 60bb i stacken, så riverspelet ovan får nog bli det andra alternativet. Som spelat (gata för gata): höj på floppen höj turn beta river Citera
jojje2k Postad 4 Februari , 2007 Rapport Postad 4 Februari , 2007 Folda preflop. Check-raisa floppen om preflopraisen kommer från tidig pos. Om preflopraisen kommer från sen pos så bettar jag rakt ut och hoppas att någon raisar. Citera
GreenCap Postad 4 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2007 Kanske inte precis pott, men >2/3 på flopp och turn och sen en CRAI (check raise all-in på river) alternativt beta halvpott. Jag gillar absolut detta spelet, men den här gången kände jag att jag hade råd med en rundcheck om han hade valt en passiv linje samtidigt som spelare tre lätt skulle kunna hitta en syn om han har något om beten kommer från preflopphöjaren. Jag tänker även på det att jag hemskt ogärna vill att han släpper något utan åtminstone en bluff. Men visst, jag har ju nötterna samtidigt som bordet lätt skulle kunna passa en preflopphöjare så mycket att han väljer att höja, så det är absolut ett lockande alternativ. Men tror du inte att han gärna skulle checka ner rivern om han har en hand som han "bara" synar med på flopp och turn? Gör han en värdebet på rivern med en hand som han inte höjer med tidigare om jag betar? För han vågar väl inte syna till rivern med det bordet med en hand som bara är en bluff om han betar där? Folda preflop. Menar du det? Skulle inte det vara lite väl tight vid ett 6-manna bord? Har inte spelat det så mycket så jag vet inte... Citera
Jerico Postad 4 Februari , 2007 Rapport Postad 4 Februari , 2007 Folda denna skithand preflop. Att spela en lättdominerad hand ur position mot en UTG raisare är att be om problem. Tre linjer jag gillar och skulle variera mig mellan: 1. check-call flop, check-raise turn, dega river. 2. check-call flop, led ut för fullpot på turn. 3. donka pot-pot-pot Gillar nog pot-pot-pot bäst på en sån här board som oftast träffat en UTG raiser rakt i magen. Citera
Kollikock Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Jag gillar absolut detta spelet, men den här gången kände jag att jag hade råd med en rundcheck om han hade valt en passiv linje Har råd har du ju så klart. Men vill du få in hela stacken så får du ju jobba för det. Jag väljer inte att donkpotta för att jag är rädd att bli utdragen utan för att det är det bästa sättet att få in stacken. Och det måste väl vara det du vill? Citera
GreenCap Postad 5 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2007 Gillar nog pot-pot-pot bäst på en sån här board som oftast träffat en UTG raiser rakt i magen. Det är nog så ja! Tack för synpunkterna allihop. Citera
psatiw Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Kanske inte precis pott, men >2/3 på flopp och turn och sen en CRAI (check raise all-in på river) alternativt beta halvpott. Jag ser nu att han bara hade 60bb i stacken, så riverspelet ovan får nog bli det andra alternativet. No offense (och jag ser att du skrivit en alternativ linje också) men att bet/bet/CR här är riktigt iskallt, oavsett hans stackstorlek. Bettar vi flop och turn har vi tagit bort alternativet att CR river. Citera
GreenCap Postad 6 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2007 No offense (och jag ser att du skrivit en alternativ linje också) men att bet/bet/CR här är riktigt iskallt, oavsett hans stackstorlek. Bettar vi flop och turn har vi tagit bort alternativet att CR river. Vad hade ditt spel varit? Citera
Tiggr Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Fold/syn PF Betta ut flop och resterande gator. Checkraise flop betta ut turn. Bettar nog helst ut på flop Citera
Recommended Posts