Gå till innehåll

WPX never again?


Opteron

Recommended Posts

Efter att i så gott som hela min pokerkarriär ha spelat uteslutande på WPX ( D805 nickar jag där, endast fullring fram till för 3 månader sen då jag bytte till SH) så får jag ett bra erbjudande om spel på Full Tilt.

 

Eftersom jag inte hade skaffat PAhud börja jag på 2/4$ och jag har ALDRIG aldrig under mina 8 mån på WPX sätt i närheten av så dåligt spel ens på 1/2 (som jag spela mina första veckor som SH-spelare). Helt sjukt dåligt och jag undrar verkligen hur dåligt spelet var för ett par år sedan innan folk började klaga på att att folk blev för bra på fixed o bytte till NL?

 

På wpx 2/4$ händer det max någon gång per session att din openraise blir coldcallad och då får man ändå känslan av att det är början av nån sorts "move", på FT blir varannan hand fyr-vägs och har fi en jättebra hand trebettar han men oftast vill han bara tvunget se floppen och callar.

 

Dessutom är raken på 2/4 bara 2BB/100 - 30% - bonus vilket inte är så värst högt jämfört med WPX 3BB/100 - 100%.

 

De som börjar spela på wpx och säger att de är lika stora fiskar som nån annan stans är fiskar, jag kommer iallafall inte spela så överdrivet mycket på wpx i framtiden men tiden har gjort mig till en hyfsat fixed-spelare iallafall :)

 

5BB/100 Första 7 dagarna (ja, syftet med tråden är att skryta)

vecka1sm4.th.jpg

 

Skaffade nyss PAhud, hur mycket skillnad borde det hjälpmedlet ha på resultatet om man är en tänkande spelare som bara spelar 4 bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade på WPX i några veckor. Bytte sedan sajt och tänker nog inte återvända. Värdet i 100% RB försvinner när du inte har bra edge mot motståndarna.

 

På wpx 2/4$ händer det max någon gång per session att din openraise blir coldcallad och då får man ändå känslan av att det är början av nån sorts "move"

 

Det här känner jag igen. Jag kommer också ihåg när jag hade bytt nätverk hur skön känslan var när folk faktiskt lade sig mot mina CBs.

 

Sen minns jag också hur Zer_gut (eller liknande) krossade alla bord jag satt på. Han var helt otrolig. Han satt med 4-5 inköp, raisade hela tiden, och när pengarna åkte in hade han nötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger inte att spelarna på wpx är bra på "Riktigt" på något sätt. Säger bara att på full tilt är de verkligen sjukt mycket sämre.

 

På FT 2/4 vet 80% av spelarna inte vad varken odds, försvara sin hand eller semibluff är. På wpx vet fortfarande 70% inte vad odds är men de har börjat fatta vad försvara sin hand och semibluff är :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg graf. =)

 

Tror iof inte att någon som klaga på att spelarna var för bra och sen bytte till NL lira 2/4.....

 

Säg hur mkt det skiljer sig i win rate när du lirat ett tag, ska bli kul att se hur mkt mer du plussar när det är mer fisk jämfört med vad du hade på WPX inkl rb. Jag har så svårt att se att det är bättre på FTP, men vad vet jag? (utgår från att du plussade på WPX, annars är det ju inte så svårslaget)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Snygg graf. =)

 

Tror iof inte att någon som klaga på att spelarna var för bra och sen bytte till NL lira 2/4.....

 

Säg hur mkt det skiljer sig i win rate när du lirat ett tag, ska bli kul att se hur mkt mer du plussar när det är mer fisk jämfört med vad du hade på WPX inkl rb. Jag har så svårt att se att det är bättre på FTP, men vad vet jag? (utgår från att du plussade på WPX, annars är det ju inte så svårslaget)

 

Blev lite sugen på att dra upp tråden igen nu när jag spelat 30 dagar på Full Tilt.

Jag kan säga att jag är väldigt nöjd med att ha bytt:

 

30dagardk7.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Spelar man 5 eller 6st på ett fullt fulltilt SH bord.

Hur många bord spelar du? 1000 händer i snitt per dag?! det lät mycket

 

Hur många timmar per dag spelar du?

Själv spelar jag typ 300-500händer på 1-2st SH (5bord) per dag i snitt :roll:

 

Skulle också gärna testa Fulltilt(spelar ongame nu) De stödjer ju Mac också så jag kan köra med min Bärbara MacBook :-D

 

spelar också 2/4 fixed, ibland 3/6 och när jag tiltat 5/10 :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...