Gå till innehåll

NL100 - AK, linecheck


Recommended Posts

Som de flesta här säkerligen vet så är jag ingen cashgamestjärna direkt :) Skulle gärna vilja ha lite synpunkter på den här handen, samtliga gator. Spelar jag som en total idiot så påpeka det gärna men tala oxå gärna om varför.

 

Det som är roligt med handen är att Fi är en rättså känd postare i 2+2:s STT-forum. Tror han håller på att gå över till CG. Han har inte utmärkt sig särskilt utan verkar spela rättså ABC. Jag har varit rättså aktiv vid bordet och re-raisat en hel del pf, dock har jag tagit det lite lugnare post.

 

Poker Stars

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $135.20

UTG+1: $115.75

CO: $16.25

Button: $119.30

Hero: $247.65

BB: $60.80

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with A:spade: K:diamond:

UTG raises to $4, 3 folds, Hero raises to $12, BB folds, UTG calls.

 

Flop: 7:diamond: 5:diamond: 2:club: ($25, 2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

Turn: A:club: ($25, 2 players)

Hero bets $15, UTG calls.

 

River: 4:club: ($55, 2 players)

Hero checks, UTG bets $35, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $125

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta floppen.

 

Bet/fold är bättre än check/syn på river. Som spelat är det nog lägg på river, men det är close tror jag. Beror på read.

 

varför fold på river? efter att ha bettat turn och checkat river tror jag knappast fi sätter hero på AK, många känner sig tvungna att värdebetta Ax där plus att färgdraget kan vara ute på en steal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför fold på river? efter att ha bettat turn och checkat river tror jag knappast fi sätter hero på AK, många känner sig tvungna att värdebetta Ax där plus att färgdraget kan vara ute på en steal.

Nä, det kan hända att det är vekt att folda river, men det är som sagt close tror jag.

 

Men vilka Ax har en ABC-spelare här, och hur ofta värdebetar han dem på river? En bet där är ju enbart för att trycka bort AK i så fall. Jag tror han checkar bakom 9/10.

 

Är fi bluffig, så visst kan han floata turn och skjuta river, men det känns inte lite icke-ABC:igt. (Snygg dubbelnegation! Tyty.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det kan hända att det är vekt att folda river, men det är som sagt close tror jag.

 

Men vilka Ax har en ABC-spelare här, och hur ofta värdebetar han dem på river? En bet där är ju enbart för att trycka bort AK i så fall. Jag tror han checkar bakom 9/10.

 

Är fi bluffig, så visst kan han floata turn och skjuta river, men det känns inte lite icke-ABC:igt. (Snygg dubbelnegation! Tyty.)

 

sant, läste ej igenom OP ordentligt som vanligt... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste betta river. Han kommer checka en jävla massa händer bakom där, och som alternativ är c/f > c/c IMO. Att leta bluffvärde från dd-händer (som han då inte skulle bettat på floppen) har garrat < EV än att suga värde av sämre A eller andra svagare, made händer. Det stora problemet med c/c, b/c och sen riverbet i den här handen är dock att din hand blir duktigt transparent och att han, om han vet att du vet att han synar 3-bets pre light, kommer att kunna sno den här potten på river jävligt ofta, eftersom du typ inte "kan" syna ett omslag (även om du måste göra det ibland, och antagligen med AK då, om du vet att han kan göra ett sådant spel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väl helt ok spelat. Kanske lite försiktigt att inte betta flop.

 

Men den som förespråkar fold på river, huh? Vad anser du att han har som slår oss? Säkerligen blir det i en stor andel potter bara en split, men det är väl bättre än att ge bort en klump pengar? Klart större chans att han sitter med en AQs eller t.om AJs där än att han skulle ha raisat KQs och träffat. Känns bara som att mängden händer som slår oss är ganska litet. (Även om jag märkte tre klöver först efter jag skrivit en bit :x)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all input. Jag behöver alla åsikter jag kan få eftersom jag är rätt ny på CG-fronten.

 

Ni har garanterat rätt i att jag skulle betat river. Jag tänkte typ att min hand har ett hyffsat showdownvärde och att jag inte särskilt ofta kommer få syn av sämre händer om jag betar ut. Fast nu i efterhand tror jag iofs att Fi ganska ofta kommer sitta på händer som AQ exempelvis och gråtsyna river, särskilt mot mig eftersom jag varit semilös tidigare.

 

Återigen, kul med alla åsikter. Jag har endel att lära och kommer nog lägga upp en del händer här även i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...