Max Cady Postad 9 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2007 Ja det är mycket bättre att posta i HA faktiskt. Undrar vad man ska skriva om i sin DB dåra... Ser förresten fram emot att spela Klonk SnG Leguae from söndag och 5 veckor framåt! När det gäller mitt spelande så kommer jag inte att flytta rullen till SvS (fan vad jag velar om d här!). Känner att jag gillar strulturen och klienten bättre på Stars. Citera
Ängeln17 Postad 9 Mars , 2007 Rapport Postad 9 Mars , 2007 När det gäller mitt spelande så kommer jag inte att flytta rullen till SvS (fan vad jag velar om d här!). Känner att jag gillar strulturen och klienten bättre på Stars. Jag funderar på att flytta hela rullen till PS eller halva och lägga halva på antingen FT eller PP eller någon annan. Orkar snart inte med alla "randomsyner" på SvS mot en Allin. BTW; frugan hälsar att du ska skicka fästmön på spa. Va visst kanon. Citera
Max Cady Postad 9 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2007 Jag funderar på att flytta hela rullen till PS eller halva och lägga halva på antingen FT eller PP eller någon annan. Orkar snart inte med alla "randomsyner" på SvS mot en Allin. BTW; frugan hälsar att du ska skicka fästmön på spa. Va visst kanon. Orkar heller inte med att få syn av A4 när man pushar! Skiter i SvS nu.... Jag är ju en fattig student så det blir nog inget spa... Citera
Ängeln17 Postad 9 Mars , 2007 Rapport Postad 9 Mars , 2007 Jag är ju en fattig student så det blir nog inget spa... Har aldrig träffat en FATTIG student. Ni är ofta rika på det som viktigt är: Vänner & kärlek. Däremot har jag träffat studenter med ont om pengar. Du kan inteckna en resa på pluskontot tills du studerat klart . Citera
Max Cady Postad 11 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2007 Klonk SnG League Inte helt bra spelad hand (borde kanske raisat preflop ) men ett tråkigt sätt att åka ut som 6:a... PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown CO (t1750) Button (t1940) SB (t845) Hero (t1455) UTG (t3360) MP (t1150) Preflop: Hero is BB with Q, K. UTG calls t30, 2 folds, Button calls t30, 1 fold, Hero checks. Flop: (t105) A, 6, T(3 players) Hero checks, UTG checks, Button bets t60, Hero raises to t200, UTG folds, Button calls t140. Turn: (t505) J(2 players) Hero checks, Button checks. River: (t505) 4(2 players) Hero bets t1225 (All-In), Button calls t1225. Final Pot: t2955 Hero has Qc Kc (straight, ace high). Button has 7h 8h (flush, ace high). Outcome: Button wins t2955. Citera
Ängeln17 Postad 11 Mars , 2007 Rapport Postad 11 Mars , 2007 Tufft. BTW; frugan hälsar till familjen Citera
Cyntax Postad 11 Mars , 2007 Rapport Postad 11 Mars , 2007 Klonk SnG League Inte helt bra spelad hand (borde kanske raisat preflop ) men ett tråkigt sätt att åka ut som 6:a... Men vi spelade den skitkasst. Vi förtjänade nästan den där.Men nästa gång då... JÄVLAR! Citera
Max Cady Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Då var det dags för lite spel igen med coachning av Cyntax. Blir väl runt kl 20 på Stars. Har funderat mycket på att jag ofta åker ut när Cyntax inte coachar pga ganska simpla misstag jag gör, INTE bra! Jag skrev för några veckor sen om att jag ser SnG-kunskaperna längs en axel.... Misstag---------Inga misstag/Inget avancerat spel---------Avancerat spel ...minns ni? Hur som helst så är det FORTFARANDE så att jag ligger mer mot misstags-hållet. Måste helt enkelt minimera misstagen genom att spela lite mer säkert. Att det ska vara så svårt! Känns fortfarande jobbigt att det går dåligt med tanke på att det gått väldigt bra förut. Har bestämt (tillsammans med min sambo som inte är jätteglad över all tid jag lägger på poker och pf) att jag kommer spela tisdagar runt kl 21 och söndagar givetvis när det är Klonk! Utöver detta kommer det nog bli spel onsdagar eler torsdagar också. Så, i kväll blir det spel utan mistag! Citera
Cyntax Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Då var det dags för lite spel igen med coachning av Cyntax. Blir väl runt kl 20 på Stars. Har funderat mycket på att jag ofta åker ut när Cyntax inte coachar pga ganska simpla misstag jag gör, INTE bra! Jag skrev för några veckor sen om att jag ser SnG-kunskaperna längs en axel....Jag är med! Hejja oss!Har bestämt (tillsammans med min sambo som inte är jätteglad över all tid jag lägger på poker och pf) att jag kommer spela tisdagar runt kl 21 och söndagar givetvis när det är Klonk! Utöver detta kommer det nog bli spel onsdagar eler torsdagar också.Tisdag, onsdag, torsdag och söndag? Well, iaf, 4 av 7 dagar. Bra deal! Vad "offrar" hon då?Så, i kväll blir det spel utan misstag! Då börjar vi med att rätta det första misstaget! Citera
Gäst Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Klonk SnG League Inte helt bra spelad hand (borde kanske raisat preflop ) men ett tråkigt sätt att åka ut som 6:a... PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown CO (t1750) Button (t1940) SB (t845) Hero (t1455) UTG (t3360) MP (t1150) Preflop: Hero is BB with Q, K. UTG calls t30, 2 folds, Button calls t30, 1 fold, Hero checks. Flop: (t105) A, 6, T(3 players) Hero checks, UTG checks, Button bets t60, Hero raises to t200, UTG folds, Button calls t140. Turn: (t505) J(2 players) Hero checks, Button checks. River: (t505) 4(2 players) Hero bets t1225 (All-In), Button calls t1225. Final Pot: t2955 Hero has Qc Kc (straight, ace high). Button has 7h 8h (flush, ace high). Outcome: Button wins t2955. pf är standard. Är det en semibluff på floppen? Du har holk och ibland är ett outs dött. Du kommer nästan alltid få syn av AQ/AJ osv, vilket är mkt troliga händer i knappens HD. Jag viker utan tvekan floppen men ska du spela vidare känns fold mkt bättre. Turn/river är ju inte så mkt att göra nåt åt. Citera
Myssion Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Att checka KQs pre där är jätte-ok. CR på flop vet jag inte riktigt vad du vill med, jag checkfoldar floppen jätteofta (såvida man inte har bra odds förstås). Turn måste du beta efter flop-CR'n. Du har visat styrka och han kommer att checka bakom typ alltid. Överbet på river känns sådär, b/f ist. Citera
Max Cady Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Jag är med! Hejja oss!Tisdag, onsdag, torsdag och söndag? Well, iaf, 4 av 7 dagar. Bra deal! Vad "offrar" hon då?Då börjar vi med att rätta det första misstaget! Näe, tisdag, onsdag eller torsdag samt söndag. Tre dagar av sju alltså... Citera
Max Cady Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Blev fem spelade idag, 6:a, 8:a, 3:a, 4:a och 4:a. Spelade mestadels själv då Cyntax piskade i en MTT samtidigt, fick emellertid hjälp på bubblan i den jag kom 3:a. Funderar på hur jag ska spela den här handen: PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) MP1 (t1630) Hero (t1390) CO (t1515) Button (t3495) SB (t1460) BB (t1240) UTG (t1540) UTG+1 (t1230) Preflop: Hero is MP2 with T, T. 2 folds, MP1 calls t30, Hero raises to t120, CO raises to t240, 3 folds, MP1 folds, Hero? Ja hur ska jag spela? Är det rätt att raisa eller ska jag limpa och folda mot raisen från CO med tanke på att det är så tidigt? Som jag spelat nu, vad gör jag när CO reraisar? Citera
Ängeln17 Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Blev fem spelade idag, 6:a, 8:a, 3:a, 4:a och 4:a. Spelade mestadels själv då Cyntax piskade i en MTT samtidigt, fick emellertid hjälp på bubblan i den jag kom 3:a. Funderar på hur jag ska spela den här handen: PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) MP1 (t1630) Hero (t1390) CO (t1515) Button (t3495) SB (t1460) BB (t1240) UTG (t1540) UTG+1 (t1230) Preflop: Hero is MP2 with T, T. 2 folds, MP1 calls t30, Hero raises to t120, CO raises to t240, 3 folds, MP1 folds, Hero? Ja hur ska jag spela? Är det rätt att raisa eller ska jag limpa och folda mot raisen från CO med tanke på att det är så tidigt? Som jag spelat nu, vad gör jag när CO reraisar? Jag hade bara limpat eftersom en synat och tre kvar att tala. Om sedan CO raisat även då så hade jag troligen foldat. Som nu är så folda jag oxå. Men lägg den i HA så får du massor av feedback skulle jag tro. Citera
Gäst Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Blev fem spelade idag, 6:a, 8:a, 3:a, 4:a och 4:a. Spelade mestadels själv då Cyntax piskade i en MTT samtidigt, fick emellertid hjälp på bubblan i den jag kom 3:a. Funderar på hur jag ska spela den här handen: PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) MP1 (t1630) Hero (t1390) CO (t1515) Button (t3495) SB (t1460) BB (t1240) UTG (t1540) UTG+1 (t1230) Preflop: Hero is MP2 with T, T. 2 folds, MP1 calls t30, Hero raises to t120, CO raises to t240, 3 folds, MP1 folds, Hero? Ja hur ska jag spela? Är det rätt att raisa eller ska jag limpa och folda mot raisen från CO med tanke på att det är så tidigt? Som jag spelat nu, vad gör jag när CO reraisar? Limp pf är standard. Från knappen kan du variera med att höja ibland men jag limpar nästan alltid från knappen oxå. JJ höjer jag 50% och limpar 50% ungefär. Citera
Bluwajt Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Japp, limp preflop är att föredra imo också. Som spelat är jag ganska osäker men tror jag viker. Citera
Blattanfejan Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Limp pre som alla tidigare sagt. Som spelat hade jag synat och c/f allt utom träffad triss. Kanske synar jag en minbet på river om brädan ser ofarlig ut. Vet inte om det är korrekt men kan tänka mig att FI har AJ+ i sin HD. Ibland "betalar" jag av mitt misstag fullt ut på tidiga nivåer. På det viset gör jag inte om samma misstag flera gånger samt att man ibland faktiskt är uppe mot en fisk utan make. Det är ju såklart inte $EV att bete sig så, man får se det som en lärpeng. Jag lovar att du kommer få just den känslan som gjorde att du ville posta HH:n nästa gång du funderar på att raisa med 1010 på tidiga levels. Kom igen nu Max! Citera
Max Cady Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2007 Såg precis att jag fått en hoppande fisk på Sharkscope, förtjänar tyvärr den... Citera
Blattanfejan Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Såg precis att jag fått en hoppande fisk på Sharkscope, förtjänar tyvärr den... Nu tycker jag skitsynd om dig. Har också haft fisken i skålen, det är knäckande. Ryck upp dig nu!! Citera
PaleRider Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Klart man har en fisk hoppande i en skål. Sharkscope suger btw. Hade ungefär 50-60% ROI på stars $5 sng:s över ungefär 100 spelade (varians åt rätt håll) och har sedan spelat ett antal $4 180-manna sng:s som inte gått så bra. Resultatet blir givetvis en hoppande fisk. Dessutom missar programmet resultat ibland. Citera
Max Cady Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2007 Idag blev det mer CG än SnG's faktiskt. Slaskade lite på SvS 0.5/1 och gick + ca 200kr vilket jag är rätt nöjd med. Kommer kanske köra lite korta pass där ibland på dagtid när famlijen är vaken, lite lättare att snabbt stänga ner ett CG än en SnG. Mina SnG's är iofs ganska kort... På tal om SnG så spelade jag två ynka på Stars i kväll. Kände att jag spelade riktigt bra faktiskt och kom 3:a i den ena där jag pushade med 66 först in från SB och fick syn av QQ. I den andra åkte jag som 6:a efter jordens tomtespel av FI! PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown UTG (t2635) MP (t4235) Hero (t1240) Button (t3640) SB (t1510) BB (t240) Preflop: Hero is CO with K, K. 1 fold, MP raises to t600, Hero raises to t1240, 3 folds, MP calls t640. Flop: (t2780) T, A, 4(2 players) Turn: (t2780) Q(2 players) River: (t2780) 5(2 players) Final Pot: t2780 MP has 2d Ad (one pair, aces). Hero has Kc Kh (one pair, kings). Outcome: MP wins t2780. Fan va trisst det är att åka på det sättet! Citera
Ängeln17 Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 MP has 2d Ad (one pair, aces). Hero has Kc Kh (one pair, kings). Outcome: MP wins t2780. Fan va trisst det är att åka på det sättet! Tomtesyn, kan nästan tro det va på SvS. Good work i CG Citera
Max Cady Postad 20 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2007 Inte för att jag har varit jätteduktig på att skriva här () men jag tänkte låta min db vila ett tag under mitt och Blattanfejans Torsk på Tallinn-projekt. Vi hörs i den dagboken i stället! Citera
Max Cady Postad 27 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2007 Jag vet att den här db'n skulle vila ett tag men nu är jag förbannad! VARFÖR händer liknande HELA tiden just nu?! PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) BB (t1065) Hero (t1388) MP (t2857) CO (t1100) Button (t3610) SB (t3480) Preflop: Hero is UTG with A, A. Hero calls t100, 1 fold, CO raises to t400, 1 fold, SB calls t350, 1 fold, Hero raises to t1388, CO calls t700 (All-In), SB folds. Flop: (t2988) T, 9, T(2 players, 1 all-in) Turn: (t2988) Q(2 players, 1 all-in) River: (t2988) K(2 players, 1 all-in) Final Pot: t2988 Hero has Ad As (two pair, aces and tens). CO has Kh Kc (full house, kings full of tens). Outcome: CO wins t2700. Hero wins t288. Jag vet att jag whinar nu men det är helt otroligt vad många rivrar och jag åkt ut mot senaste veckorna! Det verkar inte spela någon som helst roll att man har en bättre hand preflop heller! Kolla bara i "Tallinn-dagboken"! När fan ska det vända?! Lägger fan i mej ner pokern snart... Citera
Recommended Posts