Max Cady Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Har du läst de två senaste trådarna av tarmac i Handanalysdelen? Nu spelar ju du på PS och inte FT men det ska väl inte skilja sig så mkt på hur duktiga averagespelaren är. Jag är nämligen lite nyfiken på om de verkligen är så genomusla som vissa får dom att framstå. Jag är inte riktigt säker på vad du är ute efter? Menar du om jag tycker att FI i de båda händerna (som tarmac postat) spelar dåligt eller menar de motståndet generellt på $5.5 på Stars? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Jag är inte riktigt säker på vad du är ute efter? Menar du om jag tycker att FI i de båda händerna (som tarmac postat) spelar dåligt eller menar de motståndet generellt på $5.5 på Stars? Det senare, om man verkligen kan anta att normalspelaren på denna nivå på en så stor sida som FT å PS är så dåliga som FI verkar vara och som vissa, vad jag uppfattar det som, framhäver är standardnivå på kommpetens. hoppas det var tydligt nog, har brottom å inte sovit mer än 2,5h inatt. edit: ja, typ det senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tarmac Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Det senare, om man verkligen kan anta att normalspelaren på denna nivå på en så stor sida som FT å PS är så dåliga som FI verkar vara och som vissa, vad jag uppfattar det som, framhäver är standardnivå på kommpetens. hoppas det var tydligt nog, har brottom å inte sovit mer än 2,5h inatt. edit: ja, typ det senare. Kan nog vara värt att betänka att de flesta både på Stars o FTP på dessa nivåer med stor sannolikhet är folk som depositat $22 eller $50 att starta med, och är alltså förhållandevis få som verkligen tokgrindar dessa nivåer, och de som ändå gör det är väl i dom flesta lägen inte folk som har dunderkoll på vare sig potodds, outs eller implicita odds. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Jag har ju inte spelat på FT så jag kan bara uttala mig om Stars och en average SnG-spelare där är inte speciellt bra. När man scopar ramlar man ofta på fiksar eller åtminstone FI med -ROI. Men vad jag förstått så är tydligen mottåndet på Stars bättre än på FT. Men som sagt, har ju inte själv spelat på FT... Edit: Händer att jag sitter vid samma bord på Stars som en eller flera FI med 1500+ spelade och en ROI på 20% eller högre... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Idag var det storklonk på Max Cady´s konto, 24K netto från FK! Måste dock stoppa undan en del till restskatten jag kommer få eftersom pellejönsarna bara drar 20% skatt hela tiden. Sen ska det ju betalas tillbaka en jävla massa pengar vi lånat under hösten så vi får se hur mycket det blir kvar. Men, en liten slant borde det väl bli över... Jag har ännu en gång blivit erbjuden en stejkdeal. Den här gången går det inte att säga nej, den är så in i helvete schysst! Om inget oförutsett händer(tex att jag klonkar fett framöver) så kör vi igång stejken först efter nyår eftersom jag ska lira mot nån bonus någonstans. 30 inköp för spel på $11 är det sagt och jag väljer site själv. I dagsläget lutar det väl åt Tower eftersom de verkar ha de bästa bonusarna, eller? Har dock bestämt (tillsammans med min sambo) att jag bara ska lira två kvällar i veckan framöver, det blir lite för mycket annars känner vi båda. Detta gör att jag troligen bara hinner spela ca 100 SnG's/månad. Har mailat Tower och frågat om bonus om jag spelar endast 100st/30 dagar. Antar att det blir $100 i bonus då? Ville maila och fråga för att vara helt säker. Tills vidare lirar jag vidare på Pokerstars ($5.5or) och försöker förbättra mitt spel. Har numer SnGWiz (vilket verkar skitbra!) så jag kommer kolla en del i det efter att jag lirat. Har kollat de senaste sessionerna och det verkar som att jag är lite för bred när det är 4-6 pers kvar, får jobba på det. Nä, nu ska det liras! Man ska ju vara aggressiv när man spelar poker så i kväll blir det Hatebreed i lurarna... Simma lugnt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Har dock bestämt (tillsammans med min sambo) ! Jojo, det vet man hur de besluten går till. Hon säger: - Max nu har vi bestämt att .......... Precis som här hemma . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Börjar bra...AK hand 1 och sen AA hand 2 på samma bord. Har 3100 nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 Jojo, det vet man hur de besluten går till. Hon säger: - Max nu har vi bestämt att .......... Precis som här hemma . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 För vågat? PokerStars Game #13689852994: Tournament #69433750, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2007/12/06 - 15:59:05 (ET) Table '69433750 1' 9-max Seat #3 is the button Seat 2: BGHLyle (1060 in chips) Seat 3: fettoge (1460 in chips) Seat 4: Mr Cady (2740 in chips) Seat 5: Mr. Imola (2895 in chips) Seat 6: holl@b4x (5345 in chips) Mr Cady: posts small blind 100 Mr. Imola: posts big blind 200 *** HOLE CARDS *** Dealt to Mr Cady holl@b4x: folds BGHLyle: folds fettoge: folds Mr Cady: raises 300 to 500 Mr. Imola: calls 300 *** FLOP *** Mr Cady: checks Mr. Imola: bets 600 Mr Cady: calls 600 *** TURN *** Mr Cady: bets 1640 and is all-in Mr. Imola: folds Mr Cady collected 2200 from pot Mr Cady: doesn't show hand *** SUMMARY *** Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 För vågat? OK nu vet jag inte hur du spelar mer än några videos jag såg för några månader sedan där du spelade sjukt vekt. Känns spontant som du träffar guldturnen för detta spelet. Check syn flop är så fruktansvärt dåligt och jag tror att du med spelstilen du uppvisade då checkfoldar turn om en Q faller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 OK nu vet jag inte hur du spelar mer än några videos jag såg för några månader sedan där du spelade sjukt vekt.Känns spontant som du träffar guldturnen för detta spelet. Check syn flop är så fruktansvärt dåligt och jag tror att du med spelstilen du uppvisade då checkfoldar turn om en Q faller. Så vilken syn-hd sätter du FI på i BB här? Vilka händer som träffat floppen alltså... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 6 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 December , 2007 12 st $5.5, ITM 50% (2-1-3), ROI 29%, netto +$19.5 OOTM 4:a (AQ vs QT), 5:a (73 vs 99), 5:a (AQ vs TT), 7:a (AK vs KK), 7:a (Q4 vs AJ) och 8:a (QQ vs KQ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 Då är nog steget från $5.5 till $11 är betydligt större än vad jag trott. Av vad jag har spelat på $11 så, visst, de är inga stjärnor men det är oftast inte heller genominkompetenta idioter. De senare verkar ju iofs förekomma mer eller mindre på varje nivå. Fast tätheten varierar nog en hel del. Edit: Händer att jag sitter vid samma bord på Stars som en eller flera FI med 1500+ spelade och en ROI på 20% eller högre... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 12 st $5.5, ITM 50% (2-1-3), ROI 29%, netto +$19.5OOTM 4:a (AQ vs QT), 5:a (73 vs 99), 5:a (AQ vs TT), 7:a (AK vs KK), 7:a (Q4 vs AJ) och 8:a (QQ vs KQ) *är tyst för att inte jinxa nått* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 7 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 December , 2007 Vad ska man säga? Ibland måste man nog helt enkelt ge upp... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Kolla TheWalrus640, där har vi en som borde skaffa ny hobby... /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 7 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 December , 2007 Ja han verkar jävligt vass! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Ja han verkar jävligt vass! hm. avg buyin $20, backat $42k. hur mår killen? herre... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jensax Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 Ja han verkar jävligt vass! Han verkar ju inte gå ned i nivå heller, han sitter på alla 50+4 och 100+8 bord som jag spelar på ongame nu. En sak är han då bra på, att whina i chatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 10 December , 2007 Rapport Share Postad 10 December , 2007 Haft paus i helgen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 10 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 December , 2007 Japp, har haft paus ett par dagar. Har bestämt med sambon att lira/vara hemmifrån max två dagar/vecka. Spelade i torsdags och var på American Gangster igår som får 4 all in av 5 möjliga! . Ska lägga Noel om en stund och då blir det nog fyra $5.5or på Stars, e så jäkla sugen! Förmodlgen -EV att lira när han kan vakna när som helst men jag kan inte låta bli... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vrakman Postad 10 December , 2007 Rapport Share Postad 10 December , 2007 Jag gav den 5 CRAI av 5 möjliga! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 10 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 December , 2007 Jag gav den 5 CRAI av 5 möjliga! Ja det var på gränsen att den fick 5/5 faktiskt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 10 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 December , 2007 Vafan har hänt på Stars? Brukar vara typ 1-2 $5.5-bord åt gången i lobbyn, idag är det typ 15! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 10 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 December , 2007 Århundradets limp/rrai? PokerStars Game #13767263627: Tournament #69868974, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2007/12/10 - 05:29:12 (ET) Table '69868974 1' 9-max Seat #5 is the button Seat 1: edgie212 (1920 in chips) Seat 2: Mr Cady (1500 in chips) Seat 3: dieExxe (1020 in chips) Seat 4: teltales (1730 in chips) Seat 5: chonkNchonk (1410 in chips) Seat 6: aphex8592 (1380 in chips) Seat 7: depalma13 (1530 in chips) Seat 8: tobsta_85 (1440 in chips) Seat 9: DK1916 (1570 in chips) aphex8592: posts small blind 15 depalma13: posts big blind 30 *** HOLE CARDS *** Dealt to Mr Cady tobsta_85: calls 30 DK1916: calls 30 edgie212: calls 30 Mr Cady: folds dieExxe: folds teltales: raises 60 to 90 chonkNchonk: folds aphex8592: folds depalma13: calls 60 tobsta_85: calls 60 DK1916: raises 1480 to 1570 and is all-in edgie212: folds teltales: calls 1480 depalma13: folds tobsta_85: folds *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** DK1916: shows (a pair of Fives) teltales: shows (a pair of Sevens) teltales collected 3365 from pot *** SUMMARY *** Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts