Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Har du läst de två senaste trådarna av tarmac i Handanalysdelen? Nu spelar ju du på PS och inte FT men det ska väl inte skilja sig så mkt på hur duktiga averagespelaren är. Jag är nämligen lite nyfiken på om de verkligen är så genomusla som vissa får dom att framstå.

 

Jag är inte riktigt säker på vad du är ute efter? Menar du om jag tycker att FI i de båda händerna (som tarmac postat) spelar dåligt eller menar de motståndet generellt på $5.5 på Stars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är inte riktigt säker på vad du är ute efter? Menar du om jag tycker att FI i de båda händerna (som tarmac postat) spelar dåligt eller menar de motståndet generellt på $5.5 på Stars?

 

Det senare, om man verkligen kan anta att normalspelaren på denna nivå på en så stor sida som FT å PS är så dåliga som FI verkar vara och som vissa, vad jag uppfattar det som, framhäver är standardnivå på kommpetens.

 

hoppas det var tydligt nog, har brottom å inte sovit mer än 2,5h inatt. :(

 

edit: ja, typ det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det senare, om man verkligen kan anta att normalspelaren på denna nivå på en så stor sida som FT å PS är så dåliga som FI verkar vara och som vissa, vad jag uppfattar det som, framhäver är standardnivå på kommpetens.

 

hoppas det var tydligt nog, har brottom å inte sovit mer än 2,5h inatt. :(

 

edit: ja, typ det senare.

 

Kan nog vara värt att betänka att de flesta både på Stars o FTP på dessa nivåer med stor sannolikhet är folk som depositat $22 eller $50 att starta med, och är alltså förhållandevis få som verkligen tokgrindar dessa nivåer, och de som ändå gör det är väl i dom flesta lägen inte folk som har dunderkoll på vare sig potodds, outs eller implicita odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju inte spelat på FT så jag kan bara uttala mig om Stars och en average SnG-spelare där är inte speciellt bra. När man scopar ramlar man ofta på fiksar eller åtminstone FI med -ROI. Men vad jag förstått så är tydligen mottåndet på Stars bättre än på FT. Men som sagt, har ju inte själv spelat på FT...

 

 

Edit: Händer att jag sitter vid samma bord på Stars som en eller flera FI med 1500+ spelade och en ROI på 20% eller högre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var det storklonk på Max Cady´s konto, 24K netto från FK! Måste dock stoppa undan en del till restskatten jag kommer få eftersom pellejönsarna bara drar 20% skatt hela tiden. Sen ska det ju betalas tillbaka en jävla massa pengar vi lånat under hösten så vi får se hur mycket det blir kvar. Men, en liten slant borde det väl bli över...

 

Jag har ännu en gång blivit erbjuden en stejkdeal. Den här gången går det inte att säga nej, den är så in i helvete schysst! Om inget oförutsett händer(tex att jag klonkar fett framöver) så kör vi igång stejken först efter nyår eftersom jag ska lira mot nån bonus någonstans. 30 inköp för spel på $11 är det sagt och jag väljer site själv. I dagsläget lutar det väl åt Tower eftersom de verkar ha de bästa bonusarna, eller? Har dock bestämt (tillsammans med min sambo) att jag bara ska lira två kvällar i veckan framöver, det blir lite för mycket annars känner vi båda. Detta gör att jag troligen bara hinner spela ca 100 SnG's/månad. Har mailat Tower och frågat om bonus om jag spelar endast 100st/30 dagar. Antar att det blir $100 i bonus då? Ville maila och fråga för att vara helt säker.

 

Tills vidare lirar jag vidare på Pokerstars ($5.5or) och försöker förbättra mitt spel. Har numer SnGWiz (vilket verkar skitbra!) så jag kommer kolla en del i det efter att jag lirat. Har kollat de senaste sessionerna och det verkar som att jag är lite för bred när det är 4-6 pers kvar, får jobba på det.

 

Nä, nu ska det liras! Man ska ju vara aggressiv när man spelar poker så i kväll blir det Hatebreed i lurarna... :mrgreen:

 

Simma lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För vågat?

 

 

PokerStars Game #13689852994: Tournament #69433750, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2007/12/06 - 15:59:05 (ET)

Table '69433750 1' 9-max Seat #3 is the button

Seat 2: BGHLyle (1060 in chips)

Seat 3: fettoge (1460 in chips)

Seat 4: Mr Cady (2740 in chips)

Seat 5: Mr. Imola (2895 in chips)

Seat 6: holl@b4x (5345 in chips)

Mr Cady: posts small blind 100

Mr. Imola: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 7 of ClubsKing of Spades

holl@b4x: folds

BGHLyle: folds

fettoge: folds

Mr Cady: raises 300 to 500

Mr. Imola: calls 300

*** FLOP *** Jack of Hearts6 of Clubs9 of Hearts

Mr Cady: checks

Mr. Imola: bets 600

Mr Cady: calls 600

*** TURN *** Jack of Hearts6 of Clubs9 of Hearts8 of Spades

Mr Cady: bets 1640 and is all-in

Mr. Imola: folds

Mr Cady collected 2200 from pot

Mr Cady: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För vågat?

OK nu vet jag inte hur du spelar mer än några videos jag såg för några månader sedan där du spelade sjukt vekt.

Känns spontant som du träffar guldturnen för detta spelet. Check syn flop är så fruktansvärt dåligt och jag tror att du med spelstilen du uppvisade då checkfoldar turn om en Q faller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK nu vet jag inte hur du spelar mer än några videos jag såg för några månader sedan där du spelade sjukt vekt.

Känns spontant som du träffar guldturnen för detta spelet. Check syn flop är så fruktansvärt dåligt och jag tror att du med spelstilen du uppvisade då checkfoldar turn om en Q faller.

 

Så vilken syn-hd sätter du FI på i BB här? Vilka händer som träffat floppen alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är nog steget från $5.5 till $11 är betydligt större än vad jag trott. Av vad jag har spelat på $11 så, visst, de är inga stjärnor men det är oftast inte heller genominkompetenta idioter. De senare verkar ju iofs förekomma mer eller mindre på varje nivå. Fast tätheten varierar nog en hel del. ;)

 

Edit: Händer att jag sitter vid samma bord på Stars som en eller flera FI med 1500+ spelade och en ROI på 20% eller högre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, har haft paus ett par dagar. Har bestämt med sambon att lira/vara hemmifrån max två dagar/vecka. Spelade i torsdags och var på American Gangster igår som får 4 all in av 5 möjliga! :mrgreen:. Ska lägga Noel om en stund och då blir det nog fyra $5.5or på Stars, e så jäkla sugen! Förmodlgen -EV att lira när han kan vakna när som helst men jag kan inte låta bli... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Århundradets limp/rrai?

 

 

PokerStars Game #13767263627: Tournament #69868974, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2007/12/10 - 05:29:12 (ET)

Table '69868974 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: edgie212 (1920 in chips)

Seat 2: Mr Cady (1500 in chips)

Seat 3: dieExxe (1020 in chips)

Seat 4: teltales (1730 in chips)

Seat 5: chonkNchonk (1410 in chips)

Seat 6: aphex8592 (1380 in chips)

Seat 7: depalma13 (1530 in chips)

Seat 8: tobsta_85 (1440 in chips)

Seat 9: DK1916 (1570 in chips)

aphex8592: posts small blind 15

depalma13: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 10 of HeartsAce of Hearts

tobsta_85: calls 30

DK1916: calls 30

edgie212: calls 30

Mr Cady: folds

dieExxe: folds

teltales: raises 60 to 90

chonkNchonk: folds

aphex8592: folds

depalma13: calls 60

tobsta_85: calls 60

DK1916: raises 1480 to 1570 and is all-in

edgie212: folds

teltales: calls 1480

depalma13: folds

tobsta_85: folds

*** FLOP *** Queen of HeartsJack of HeartsAce of Diamonds

*** TURN *** Queen of HeartsJack of HeartsAce of Diamonds8 of Spades

*** RIVER *** Queen of HeartsJack of HeartsAce of Diamonds8 of Spades5 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

DK1916: shows 5 of Hearts6 of Clubs (a pair of Fives)

teltales: shows 7 of Clubs7 of Diamonds (a pair of Sevens)

teltales collected 3365 from pot

*** SUMMARY ***

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...