Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

***** Hand 428583645 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 september 2007 21:00:54

Sej (Vanlig /Turnering )

Plats 5: Pjasin (2830.00)

Plats 6: Julia E (3865.00)

Plats 7: All inAA (1385.00)

Plats 10: 12bin (1920.00)

All inAA lägg LM 100.00

12bin lägg SM 200.00

** Giv **

 

Julia E [8h, Ek]

 

*** Bet Runda 1 ***

Pjasin Lägg

Julia E Höj till 500.00

All inAA Lägg

12bin All-in 1920.00

Julia E ?

 

Vad gör man här? Blixtfold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kolla den här!

 

PokerStars Game #11831674352: Tournament #60047418, $1.00+$0.20 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2007/09/02 - 15:12:41 (ET)

Table '60047418 1' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: Mr Cady (1500 in chips)

Seat 2: RVHM (3120 in chips)

Seat 3: Taajtoe (2970 in chips)

Seat 4: jony_Chan27 (1515 in chips)

Seat 6: debbie_h2o (30 in chips)

Seat 7: Macskaszem (1500 in chips) is sitting out

Seat 8: hitch1971 (1365 in chips)

Seat 9: Gillush (1500 in chips)

debbie_h2o: posts small blind 10

Macskaszem: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady Ace of HeartsQueen of Diamonds

hitch1971: calls 20

Gillush: folds

Mr Cady: calls 20

RVHM: raises 20 to 40

Taajtoe: raises 2930 to 2970 and is all-in

jony_Chan27: folds

debbie_h2o: calls 20 and is all-in

Macskaszem: folds

hitch1971: calls 1345 and is all-in

Mr Cady: folds

RVHM: calls 2930

*** FLOP *** 9 of Diamonds4 of Clubs6 of Clubs

*** TURN *** 9 of Diamonds4 of Clubs6 of Clubs9 of Clubs

*** RIVER *** 9 of Diamonds4 of Clubs6 of Clubs9 of ClubsQueen of Hearts

*** SHOW DOWN ***

RVHM: shows Queen of SpadesQueen of Clubs (a full house, Queens full of Nines)

Taajtoe: shows Ace of Spades5 of Clubs (a pair of Nines)

RVHM collected 3210 from side pot-2

hitch1971: shows 3 of Diamonds3 of Clubs (two pair, Nines and Threes)

RVHM collected 4005 from side pot-1

debbie_h2o: shows 5 of Spades3 of Hearts (a pair of Nines)

RVHM collected 160 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot 7375 Main pot 160. Side pot-1 4005. Side pot-2 3210. | Rake 0

Board 9 of Diamonds4 of Clubs6 of Clubs9 of ClubsQueen of Hearts

Seat 1: Mr Cady folded before Flop

Seat 2: RVHM showed Queen of SpadesQueen of Clubs and won (7375) with a full house, Queens full of Nines

Seat 3: Taajtoe showed Ace of Spades5 of Clubs and lost with a pair of Nines

Seat 4: jony_Chan27 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: debbie_h2o (small blind) showed 5 of Spades3 of Hearts and lost with a pair of Nines

Seat 7: Macskaszem (big blind) folded before Flop

Seat 8: hitch1971 showed 3 of Diamonds3 of Clubs and lost with two pair, Nines and Threes

Seat 9: Gillush folded before Flop (didn't bet)

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 428583645 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 september 2007 21:00:54

Sej (Vanlig /Turnering )

Plats 5: Pjasin (2830.00)

Plats 6: Julia E (3865.00)

Plats 7: All inAA (1385.00)

Plats 10: 12bin (1920.00)

All inAA lägg LM 100.00

12bin lägg SM 200.00

** Giv **

 

Julia E [8h, Ek]

 

*** Bet Runda 1 ***

Pjasin Lägg

Julia E Höj till 500.00

All inAA Lägg

12bin All-in 1920.00

Julia E ?

 

Vad gör man här? Blixtfold?

 

Japp....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag kväll är spelkväll för mig som för de flesta här på forumet verkar det som. Började med att spela frirullen på FT där jag tänkt mig att slå ut vår vän Ängeln. Kände dock ganska snabbt att det är så jävla segt med MTT´s. Antagligen därför som jag klantade ut mig som 93:a. Hade varit trevligt med en FT-tröja. :-D

 

Samtidigt som jag spelade frirullen tänkte jag slaska iväg det som fanns kvar på kontot på SvS sen mitt SnG-test för nån vecka sen. Satte mig vid ett 50+5 bord och slutade som 3:a. 8-) Minns tyvärr inte hur jag åkte ut men stacken blev en aaaning sårad av toksynen som jag postat ovan...

 

När jag var klar med spelet på SvS (det blev bara en SnG) så startade jag upp 4st $1.2 på Pokerstars. Klantade mig lite även där och åkte ut i en som 7:a men kom 2:a, 3:a och 1:a i dom andra! :mrgreen:

 

Dagens spel:

 

1st 50+5 på SvS, 1:a

4st $1.2 på Pokerstars, ITM 75% (1-1-1), ROI 125%

 

Totalt på Pokerstars $1.2:er...

 

24st spelade

ITM 54% (5-2-6)

ROI 34%

Nettovinst hela $9.9 :mrgreen:

 

Måste posta kvällen utdragning...

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button (t3150)

SB (t2515)

BB (t5085)

Hero (t2750)

 

Preflop: Hero is UTG with Aspade.gif, Kclub.gif.

Hero raises to t250, 2 folds, BB raises to t400, Hero raises to t2750, BB calls t2350.

 

Flop: (t5550) Qheart.gif, 9spade.gif, 5spade.gif(2 players)

 

Turn: (t5550) 7spade.gif(2 players)

 

River: (t5550) Kspade.gif(2 players)

 

Final Pot: t5550

 

 

BB has Qs Qc (flush, king high).

Hero has As Kc (flush, ace high).

Outcome: Hero wins t5550

 

8-)

 

Nu är det sovdags, simma lugnt alla pokerhajar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det inte så hårt, men jag skulle lägga ner :mrgreen:

 

Hahahaha, ja det är fan så man funderar när man så här dagen efter tittar på hh´n!

 

 

Här kommer förresten en till från igår. Är inge vidare heads up (heller) så ni får hjälpa mig lite här...

 

Blinds 50/100

Hero 4580

FI 8920

Hero lägger SB 50

FI lägger BB 100

 

Hero :Jc::3c:

 

Hero completar 50

FI raisar till 200

Hero synar 100

 

Flop

:As::8s::Ac:

 

FI betar 400

Hero?

 

 

 

Lite hur jag tänker: J3s är inte ens på övre halvan av starthänder enligt Harringtons lista men det ligger 300 i potten och kostar endast 100 att syna. Får dessutom spela handen i position.

Fi miniraisade från BB (vad nu det kan betyda?) och betar ut pott på floppen. Beten är väldigt stor och FI borde inte beta om han sitter på ett A? Så alternativen jag funderade över var att reraisa eller pusha. Syn kändes uteslutet eftersom jag inte satt på stål direkt och ett kort till skulle kunna träffa FI´s hand. Är emellertid väääldigt osäker på hela den här handen...

 

1. Hur är synen preflop? Rätt/Fel?

2. Hur agerar vi på floppen? Fold/Call/Reraise/Reraise allin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kastar nog rätt ofta den pre där förvisso är ni så djupa och om du vet att Fi inte höjer så ofta kan väl limpen vara på plats. Annars fold eller en lite raise kanske:).

 

Efter att limpat måste du ju syna och jag ställer in degen på flopen med tanke på att vi är ITM och han har dubbelt så mycket är det ett bra läge att plocka en liten pott eller om vi får syn inte vara tok efter iallafall.....

 

Vid ställ kan han förvisso hitta syn med 99-KK oxå men frågan om vi kan få honom att vika de på något annat sätt. I dont think så....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop så kände jag att jag fick okej odds och att vi båda hade djupa stackar, därav limp/synen. På floppen tänkte jag att FI definitivt inte satt på ett A, varför skulle han beta ut pott då? Att han raisade preflop tolkade jag som att han satt på ett högt kort eller ett pocketpar. Att folda på floppenkändes som jag skrev tidigare ganska vekt då jag var rätt säker på att FI inte träffat något...

 

Förresten, skrev jag precis samma sak nu som jag gjorde i hh-posten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen... :-D

 

Tänkte fråga er pokerrävar om PokerOffice. Varför kommer inte den sista handen i varje SnG med i PO? Går det att ställa in på nåt vis eller? Förmodar att det är därför placeringen inte heller kommer med. Är lite trött på att behöva mata in vinst och placering manuellt...

 

Kollade förresten stats för de ynka 24 st jag spelat på $1.2:

 

Saw flop ca 29%! :shock:

Pre flop raise 15%

First in raise 4.7%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp!

Första dagen som pappaledig är till ända. Det tog ca 1 timme från att jag och lillkillen blev själva hemma tills jag tiltade. Ja inte på lillkillen utan på min kompis Försäkringskassan. Halv tio var brevbäraren (grabbens pappa? :-D ) här med ett som vanligt trevligt brev från sadisterna. Det gick ganska snabbt att förstå att syftet med brevet var att de ville få mig OTM så att säga. Då mina planer är att vara ITM hos FK så brakade helvetet lös, fan va sne jag blev! Är det helt jävla unikt att någon som pluggar gör uppehåll en termin för att vara hemma med sitt barn! :shock: Jävla dumhuven...

Det hela gick ut på att jag ju "inte haft någon inkomst under studietiden och därför inte kunde få någon ersättning vid föräldraledighet"! VA! Har de hasch i hela luvan på FK?! När jag ringde dem talade jag om att jag fanimej hade pratat med nån tomte förra hösten och denne försäkrade mig om att jag skulle få behålla min SGI som föräldrapenningen är grundad på. Det är ju lite skilnad på att få ca 800kr om dagen jämfört med de 180kr som sadisten svamlade om när hon till slut gick med på att det var orimligt att jag inte skulle få några pengar alls. Jaja, vi får se hur det går med det där. Det var väl inte sista gången de ska jävlas antar jag. Förresten, jag kan ju alltid leva på pokern...

 

2006199398327282277_rs.jpg

 

Eller kanske inte... :lol:

 

När den värsta tilten lagt sig efter förmiddagssömn och lunch blev det en promenad till globen. Fika (machomeny, dvs enbart en dubbel espresso) och lite affärsstrosande blev det. De e fan va lattemammor det drar runt i globen på dagarna. Antar att jag också kommer gå där och släpa tofflorna efter mig en del i höst...

 

Hade tänkt försöka hinna läsa lite i Moshman i dag men jag har fan inte hunnit. Har inte heller hunnit börja på artiklarna (eller vad man ska kalla det för) om Moshmans strategi än. Kanske i morgon, får se.

 

I kväll blir det pokerfritt. Tänkte kanske kolla nån film med sambon.

 

Simma lugnt! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att se att du snart kan dra dig tillbaka från pokern rikare än knösus sork :-), Försäkringskassan har för övrigt alltid varit knepiga att ha och göra med. Alltid olika svar från olika handläggare. Om inte ens dom kan hålla reda på alla regler hur ska vi dödliga skattebetalare göra det?

 

Håller med, alltid olika svar beroende på vem man pratar med! Sjukt!

 

 

Tänkte förklara (inte bortförklara ;-) ) lite angående sharkscopegrafen i inlägget ovan.

 

Fram till ungefär 22st spelade så var det endast $5.5 som gällde med som synes blandat resultat. Kände mig ovan vid strukturen på Stars och att det (faktiskt) var förhållandevis tight spel jämfört med CDpoker som jag spelade på innan.

 

Från 23st spelade och fram till 38st spelade så gick det som synes apdåligt. Tvivlade hårt på mina kunskaper vilket ledde till ett skitdåligt spel av mig. Här skulle jag ha bromsat lite och tagit hjälp av någon för att rätta till problemen.

 

Från 38st spelade till 43st spelade är $11 SnG´s som spelades i "Klonk 2". Som synes så var detta kanske inte helt smart med tabnke på att rullen redan var på väg nedåt samt att mitt självförtroende var i botten redan innan Klonk.

 

Mellan 44st och 52st spelade var det åter igen $5.5 som gällde. Hade här fått lite hjälp av Cyntax med mitt spel.

 

Under perioden mellan 53 och 63st hade jag en riktigt usel period på $5.5 med bara platser OTM, min längsta OTM-period någonsin faktiskt.

 

Efter detta följde en period, även den med $5.5, som det gick upp och ner hela tiden. Nu var rullen ordentligt pressad så jag kände mig rätt stressad över att eventuellt gula.

 

Vändningen kom vid ca 100st spelade och höll som synes i sig till ca 125spelade då ett jätteras kom. Gick snabbt nedåt och rullen var mere på ca$20 från att ha varit på $165 från början.

 

Från 125st och framåt har jag endast spelat $1.2 och som synes går det åt rätt håll, om än långsamt. Innan jag började på $1.2 tog jag en pokerpaus på ca 2 månader vilket troligen var bar för att bryta de negativa spår jag hamnat i samt för att hitta suget igen.

 

 

Vet inte egentligen varför jag skriver det här? Helt ointressant för er få som läser min db! Men, för min egen del så kan jag iallafall se att det INTE är bra att spela på en nivå högre än rullen tillåter. Iallafall inte om man inte känner sig trygg med det (nej, jag gjorde inte det). När jag spelade Klonken så var det ju dessutom spelare som vanligtvis spelar på betydligt högre ivåer än $11, det var liksom dömt att misslyckas från början. Vidare kan jag se på grafen att det är viktigt att ta en paus och fundera över sitt spel när det går dåligt i långa perioder. Ta hjälp av någon är nog också bra.

 

Jaja, tills vidare harvar jag vidare på botten av SnG-träsket tills stunden är kommen att närma sig ytan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vet inte egentligen varför jag skriver det här? 2. Helt ointressant för er få som läser min db! Men, för min egen del så kan jag iallafall se att 3. det INTE är bra att spela på en nivå högre än rullen tillåter.

 

4. Jaja, tills vidare harvar jag vidare på botten av SnG-träsket tills stunden är kommen att närma sig ytan...

 

1. För att det är skönt att sätta saker på pränt och till allmän beskådning. Lättare att ta det allvarligt och försöka rätta till saker som är fel.

 

2. Absolut inte. Det är därför man följer din dagbok för att se hur det går samt hur du funderar och vill rätta till saker. + papparollen förståss.

 

3. Det är helt rätt. Det skapar bara ett sorts tvång att alltid komma ITM för man vet att man inte har "råd" med några längre OOTM-streakes. Vilket i sin tur skapar ett krampaktigt och troligen fegt/vekt spel.

 

4. Den kommer. Du är egentligen för bra SNGare för att lira på de nivåerna men gör rätt i att bygga rulle nerifrån istället för att sätta 10-15% på spel i varje SnG. Det ger dig en trygghet som gör att du kan spela som du normalt kan.

 

 

Heja Max, go, go, go, :h: :h: :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen i kväll...

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero (t1500)

SB (t1500)

BB (t1500)

UTG (t1500)

UTG+1 (t1500)

MP1 (t1500)

MP2 (t1500)

MP3 (t1500)

CO (t1500)

 

Preflop: Hero is Button with Theart.gif, Tspade.gif.

1 fold, UTG+1 calls t20, MP1 calls t20, MP2 calls t20, MP3 calls t20, CO calls t20, Hero calls t20, SB completes, BB checks.

 

Flop: (t160) 4club.gif, Tclub.gif, Kdiamond.gif(8 players)

SB checks, BB checks, UTG+1 bets t20, MP1 folds, MP2 calls t20, MP3 calls t20, CO folds, Hero raises to t160, SB folds, BB folds, UTG+1 calls t140, MP2 folds, MP3 folds.

 

Turn: (t520) Tdiamond.gif(2 players)

UTG+1 checks, Hero checks.

 

River: (t520) Qspade.gif(2 players)

UTG+1 bets t20, Hero raises to t120, UTG+1 calls t100.

 

Final Pot: t760

 

UTG+1 has Qc 7c (two pair, queens and tens).

Hero has Th Ts (four of a kind, tens).

Outcome: Hero wins t760.

 

Synd att FI inte satt färgen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...