Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kära dagbok, igår var det tänkt att jag skulle spela på kvällen men jag var så trött så det blev sängen istället. Det tär på en att gå upp med lillkillen kl 06 varje dag. I kväll blir det dock lir, siktar på att hinna med minst tre set, dvs 18 $22or. Om jag lirar 30 $22or varje vecka kommer jag hinna cleara hela bonusen på $400 vilket vore najs.

Idag blir det en tur till landet med lite grillning och kortspel. :-)

• Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Shit, d e jobbigt att köra sex bord! :lol: Åkte på en hel del skithänder som vanligt...

Seat 1: Near59 ($1,500 in chips)

Seat 2: gordie333 ($1,500 in chips)

Seat 3: A.Babar ($1,500 in chips)

Seat 4: plebs100 ($1,500 in chips)

Seat 5: Miss Maja ($1,500 in chips)

Seat 6: Cortsen1 ($1,500 in chips)

Seat 7: krom_kloon ($1,500 in chips)

Seat 8: bibifff1 ($1,500 in chips)

Seat 9: oneluv15 ($1,500 in chips)

Seat 10: Baronlo ($1,500 in chips)

ANTES/BLINDS

plebs100 posts blind ($10), Miss Maja posts blind ($20).

PRE-FLOP

Cortsen1 folds, krom_kloon calls $20, bibifff1 folds, oneluv15 calls $20, Baronlo folds, Near59 folds, gordie333 folds, A.Babar calls $20, plebs100 bets $80, Miss Maja folds, krom_kloon folds, oneluv15 calls $70, A.Babar calls $70.

FLOP [board cards: 9 of Clubs,King of Diamonds,10 of Hearts ]

plebs100 bets $140, oneluv15 folds, A.Babar bets $400, plebs100 calls $260.

TURN [board cards: 9 of Clubs,King of Diamonds,10 of Hearts,9 of Diamonds ]

plebs100 checks, A.Babar bets $550, plebs100 bets $1,010 and is all-in, A.Babar calls $460 and is all-in.

RIVER [board cards: 9 of Clubs,King of Diamonds,10 of Hearts,9 of Diamonds,King of Spades ]

SHOWDOWN

plebs100 shows [ King of Clubs,King of Hearts ]

A.Babar shows [ 10 of Clubs,10 of Spades ]

plebs100 wins $3,130.

Seat 1: frauending ($7,060 in chips)

Seat 3: myselect ($1,330 in chips)

Seat 4: msspiderman ($5,420 in chips)

Seat 9: A.Babar ($1,190 in chips)

ANTES/BLINDS

A.Babar posts blind ($200), frauending posts blind ($400).

PRE-FLOP

myselect bets $1,330 and is all-in, msspiderman calls $1,330, A.Babar calls $990 and is all-in, frauending folds.

FLOP [board cards: 9 of Clubs,Queen of Diamonds,5 of Hearts ]

TURN [board cards: 9 of Clubs,Queen of Diamonds,5 of Hearts,8 of Hearts ]

RIVER [board cards: 9 of Clubs,Queen of Diamonds,5 of Hearts,8 of Hearts,7 of Hearts ]

SHOWDOWN

myselect shows [ 6 of Diamonds,King of Diamonds ]

msspiderman shows [ King of Hearts,10 of Hearts ]

A.Babar shows [ Queen of Spades,Ace of Hearts ]

msspiderman wins $280, msspiderman wins $3,970.

Seat 4: super_beber ($3,160 in chips)

Seat 7: A.Babar ($8,125 in chips)

Seat 10: DoctorCue ($3,715 in chips)

ANTES/BLINDS

super_beber posts blind ($200), A.Babar posts blind ($400).

PRE-FLOP

DoctorCue bets $1,000, super_beber folds, A.Babar bets $7,725 and is all-in, DoctorCue calls $2,715 and is all-in.

FLOP [board cards: 2 of Spades,10 of Diamonds,King of Clubs ]

TURN [board cards: 2 of Spades,10 of Diamonds,King of Clubs,4 of Spades ]

RIVER [board cards: 2 of Spades,10 of Diamonds,King of Clubs,4 of Spades,Ace of Clubs ]

SHOWDOWN

A.Babar shows [ Queen of Spades,Queen of Hearts ]

DoctorCue shows [ Ace of Diamonds,10 of Spades ]

A.Babar wins $4,410, DoctorCue wins $7,630.

Blev 14 stycken $22or spelade idag, ITM 35% (3-1-1) + 4 bubblor. :-( Jaja, nettot blev iallafall +$92 så jag ska inte klaga... ;-)

Postad

Ja det var skönt med ett plus speciellt med tanke på att jag kände att jag inte spelade så bra. Kollade precis i SnGWiz och det är en hel del händer jag borde spelat annorlunda, bland annat handen där jag synar mig all in med AQ som tredje spelare i potten. :roll: Enligt SnGWiz är det bara syn med QQ+ där. Måste säga att det kändes som att det var ganska bra spelar vid borden igår. Åkte bland annat som 10:a när blindsen var 100/200! Helt galet, alla var riktigt stabila vid flera bord vilket gjorde att jag liksom kom efter chipmääsigt när blindsen började bli höga. MEN, det som gör att jag känner att jag inte spelade så bra är i första hand bubbelspelet. Fyra bubblor på 14 spelade suger purjo! Visst jag spelade inte askasst (även om AQ-synen jag beskrev ovan är kass...) men jag var lite för passiv och chansade vid fel tillfällen liksom, inte bra... :-(

Idag är det sista dagen på 1½ vecka som Julia är hos oss så vi får se vad vi ska hitta på. Ska ju bli fint väder så ut ska vi väl iallafall. I morrn blir det Maiden på Stadion på kvällen. Har faktiskt aldrig sett dom live (:lol: ) så det ska bli jävligt kul! BTW så var "The number of the Beast" den första skiva jag köpte vilket gör det ännu roligare att gå på konserten i morrn. Ska gå med mina två yngre brorsor som gav mig biljetten i födelsedagspresent i vintras. Innan vi drar till Stadion bjuder de på middag på Fridays på Birger Jarlsgatan, gott och kul! Hoppas bara att lill-Cady inte bestämmer sig för att komma ut i morgon kväll... :roll:

Postad

16 spelade $22or i kväll, ITM 37.5% (2-3-1), netto +$68.

Hade en del oflyt i kväll så jag är nöjd med resultatet. Sprang in i KK när jag satt på QQ, torska med QQ vs JT som rivra färgen, pushade först in med QQ och sprang in i AA och JJ och ut med AJ vs A9. HU var det också helt galet. Kom 2:a i två lir när jag ledde stort när vi hamna HU. I den sista satt jag med 12K och torskade på fem händer. Helt sick! Torska först ett 80/20-läge, sen en coin och slutligen satt FI på AK när jag pushade med AQ... :cry:

Jaja, shit happens. Nu blire sängen...

Postad

En hand från igår som fortfarande grämer mig... :evil:

Seat 1: kirgudu ($1,390 in chips)

Seat 2: bessjens ($1,465 in chips)

Seat 3: latour76 ($3,395 in chips)

Seat 5: DreaddLord ($315 in chips)

Seat 6: A.Babar ($2,095 in chips)

Seat 7: krollvin ($1,555 in chips)

Seat 9: frauending ($3,210 in chips)

Seat 10: Geografica ($1,575 in chips)

ANTES/BLINDS

krollvin posts blind ($25), frauending posts blind ($50).

PRE-FLOP

Geografica folds, kirgudu folds, bessjens folds, latour76 calls $50, DreaddLord folds, A.Babar bets $200, krollvin folds, frauending folds, latour76 calls $150.

FLOP [board cards: 2 of Hearts,10 of Spades,4 of Spades ]

latour76 bets $3,195 and is all-in, A.Babar calls $1,895 and is all-in.

TURN [board cards: 2 of Hearts,10 of Spades,4 of Spades,Ace of Spades ]

RIVER [board cards: 2 of Hearts,10 of Spades,4 of Spades,Ace of Spades,9 of Spades ]

SHOWDOWN

latour76 shows [ 10 of Diamonds,Jack of Spades ]

A.Babar shows [ Queen of Hearts,Queen of Clubs ]

latour76 wins $1,300, latour76 wins $4,265.

Postad

Fan jag hänger inte med... Vad är det som grämer dig? Att du fick in pengarna som favorit i ruggugt bra läge? Nä det är det väl inte... Sånt här kan man ju omöjligt gräma sig över! Händer hela tiden mot fiskar som latour! Bara att försöka trösta sig med att du vinner den 77% av ggrna i längden.

Gräma dig får du göra med de händer där du spelar fel/tveksamt. ;)

Postad
Fan jag hänger inte med... Vad är det som grämer dig? Att du fick in pengarna som favorit i ruggugt bra läge? Nä det är det väl inte... Sånt här kan man ju omöjligt gräma sig över! Händer hela tiden mot fiskar som latour! Bara att försöka trösta sig med att du vinner den 77% av ggrna i längden.

Gräma dig får du göra med de händer där du spelar fel/tveksamt. ;)

Du har rätt såklart. Men du...jag spelar väl aldrig fel/tveksamt. :roll:

Postad
SHOWDOWN

latour76 shows [ 10 of Diamonds,Jack of Spades ]

A.Babar shows [ Queen of Hearts,Queen of Clubs ]

latour76 wins $1,300, latour76 wins $4,265.

Ööööhhh, vill bara kolla att jag fattat rätt.

Du spelar på $22 va? Och inte $0,22, eller?

Han är ju ett geni! ;-)

latour76ju0.jpg

Postad

Bara jag som tycker att den handen inte är överdrivet horribelt spelad från Fi? Säger inte att den är bra nånstans men bara inte så ofantligt dåligt som ni får den att verka. Max borde enkelt hitta 5-6 sjukare händer en vanlig session. Nu är det bara så att fisken drar ut.

Postad
Frågan är inte vad dem gör på 22orna utan vad du gör där ;)

Det är ganska enkelt att svar på. Jag plussar just nu, och har gjort ett tag, på $22orna men backar på $33orna. Eftersom jag behöver bygga egen rulle håller jag mig därför på $22orna. Visst, jag spelade bara ett trttiotal $33or så jag kanske bara haft oflyt men jag har inte tid att vänta på att eventuell varians ska vända och jag känner mig dessutom mycket mer bekväm med $22orna än $33orna...

Angående rullebyggandet så siktar jag på att få ihop minst 40 inköp för $22orna för att börja köra för egen rulle senast i början/mitten av september. Troligen pluggar jag i höst och då behöver vi lite tillskott i kassan. Om vi inte får det kommer nog Maria inte vara så pigg på att jag fortsätter plugga vilket jag verkligen vill! Jag har redan blivit lovad ett kontor på institutionen i framtiden. ;-)

En annan orsak till att det vore bra med lite extrapengar är att vi äntligen (!) eventuellt har en 5:a i samm hus på gång. Ska ringa i kväll för att boka tid för att titta på den. Iofs är det onödigt, vi vet att vi tar den om vi får oavsett hur den ser ut...

Postad
Det är ganska enkelt att svar på. Jag plussar just nu, och har gjort ett tag, på $22orna men backar på $33orna. Eftersom jag behöver bygga egen rulle håller jag mig därför på $22orna. Visst, jag spelade bara ett trttiotal $33or så jag kanske bara haft oflyt men jag har inte tid att vänta på att eventuell varians ska vända och jag känner mig dessutom mycket mer bekväm med $22orna än $33orna...

Angående rullebyggandet så siktar jag på att få ihop minst 40 inköp för $22orna för att börja köra för egen rulle senast i början/mitten av september. ...

Lite knepigt resonerat imo... Du ska väl inte stanna på 22 resten av livet? 33 är inte alls såå mycket bättre att du inte skulle hitta större plus där. helt säkert! Tror mer det handlar om din bekvämlighetszon, och den måste spräckas! Jag lider ju lite av samma sak, så jag vet ju vad jag snackar om ;)

Vad är det du inte har tid till? Det är väl bättre att övervinna rädslan (variansen) för ny nivå med stejkpengar än att behöva göra samma sak på egna pengar?!? Och varför stressa till att spela på egen rulle om dealen är så pass bra att du plussar lika mycket på 33 med stejk än 22 på egen?

Snyggt plus ikväll btw!

Postad
Lite knepigt resonerat imo... Du ska väl inte stanna på 22 resten av livet? 33 är inte alls såå mycket bättre att du inte skulle hitta större plus där. helt säkert! Tror mer det handlar om din bekvämlighetszon, och den måste spräckas! Jag lider ju lite av samma sak, så jag vet ju vad jag snackar om ;)

Vad är det du inte har tid till? Det är väl bättre att övervinna rädslan (variansen) för ny nivå med stejkpengar än att behöva göra samma sak på egna pengar?!? Och varför stressa till att spela på egen rulle om dealen är så pass bra att du plussar lika mycket på 33 med stejk än 22 på egen?

Snyggt plus ikväll btw!

Nä jag ska ju uppåt så klart men som du skriver är min bekvämlighetszon just nu på $22orna. Det är möjligt att jag skulle plussa på $33orna om jag bara kunde komma över rädslan men jag behöver verkligen plocka ut 2-3000 skr/månad under hösten, har därför inte tid att kämpa med rädslan just nu. Angående stejken så har du ju helt rätt i att jag egentligen skulle kunna fortsätta lira med den...

Härligt att se att det flyter på! :)

/SK

Tjena mannen! Det var ett tag sen, får fika nån dag och höra hur sommaren varit so far.

Postad

Jag känner mig bekvämare med 22or än med 33or.

Jag känner mig bekvämare med egna pengar att spela för än med stejk.

Har 931 reggade spel på 3 olika konton på Ongame.

Avg Roi är: 1%, 10% och 14%.

Nivåerna: $11-$54

Postad
Nä jag ska ju uppåt så klart men som du skriver är min bekvämlighetszon just nu på $22orna. Det är möjligt att jag skulle plussa på $33orna om jag bara kunde komma över rädslan men jag behöver verkligen plocka ut 2-3000 skr/månad under hösten, har därför inte tid att kämpa med rädslan just nu. Angående stejken så har du ju helt rätt i att jag egentligen skulle kunna fortsätta lira med den...

Tjena mannen! Det var ett tag sen, får fika nån dag och höra hur sommaren varit so far.

Jag förstår att det kommer behövas pengar, och det är ju inget fel i det. Risken är ju dock att du stannar upp på 22 fast du inte behöver det. Jag vet precis hur obekvämt det kan vara att spela en högre nivå, men som jag sa tidigare så är det ju bättre att försöka vänja sig där med stejkpengar, än att behöva göra justeringen med egna penbgar såsmåningom. Passa på!

Jag känner mig bekvämare med 22or än med 33or.

Jag känner mig bekvämare med egna pengar att spela för än med stejk.

Har 931 reggade spel på 3 olika konton på Ongame.

Avg Roi är: 1%, 10% och 14%.

Nivåerna: $11-$54

Alla känner isg väl bekvämare på lägre nivåer, konstigt vore det ju annars.

De flesta känner sig nog mer bekväma med egna pengar.

Därmed inte sagt att det är det man tjänar mest på...

Postad
Risken är ju dock att du stannar upp på 22 fast du inte behöver det. Jag vet precis hur obekvämt det kan vara att spela en högre nivå, men som jag sa tidigare så är det ju bättre att försöka vänja sig där med stejkpengar, än att behöva göra justeringen med egna penbgar såsmåningom. Passa på!

Jo jag vet att det är skitdumt att stanna upp. Efter 345 lir på $22 så ligger jag på 23% ROI, av. profit $5.1 och en nettovinst på $1760. Borde alltså egentligen klättra vidare till $33orna. MEN det är ju det att jag behöver ha en stabil tillväxt av rullen, både nu och i höst vilket gör att det i dagsläget känns som att gamlba om jag går upp till $33orna. Detta med tanke på att jag tokbackat där när jag testat. Visst, de 35 (eller vad det nu är) som jag spelat säger ingenting men jag har helt enkelt inte råd att backa. Tanken är väl att köra $22or och förhoppningsvis både kunna casha ut och fortsätta bygga rulle under hösten. Om det vore (kommer bli) så att jag jobbar så skulle det vara en annan sak. Då skulle jag utan tvekan köra $33or med stejk för att "komma in i" nivån men nu är det ju som det är tyvärr...

VÅGA SPELA TURBO

Seriöst. Du kommer få in så mycket mer games och prob mycket mer vinst per timme :) glglgglglgggl

Har tänkt på det där. Är väl lite lättare på sätt och viss med turbos, mindre postflopspel och därmed färre jobbiga beslut. Mer push/fold-poker, typ. ROIen är ju oftast lägre (eller?) när man spelar turbos, så hur tror du (och ni andra) att detta påverkar nettoresultatet? Alltså, turbo=fler spel men lägre ROI...