r3mix Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Andra handen i en sitngo, spelar tight i början därför valde jag att inte höja. Folk går med hursomhelst vid låga blinds... men men ... vill gärna höra kommentarer på mitt spel, om jag spelade dåligt eller om jag hade otur.. ***** Hand 221691278 ***** 10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 28 januari 2007 22:15:44 Gers (Vanlig /Turnering ) Plats 1: FI (1000.00) Plats 2: FI (1100.00) Plats 3: FIo (920.00) Plats 4: HERO (1000.00) Plats 5: FI (1000.00) Plats 6: FI (1000.00) Plats 7: FI (1000.00) Plats 8: Lottobarn (1000.00) Plats 9: FI (1000.00) Plats 10: FI (980.00) FIo lägg LM 10.00 HERO lägg SM 20.00 ** Giv ** FI [N/A, N/A] FI [N/A, N/A] FIo [N/A, N/A] HERO [8r, 8s] FI [N/A, N/A] FI [N/A, N/A] FI [N/A, N/A] Lottobarn [N/A, N/A] FI [N/A, N/A] FI [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** FI Lägg FI Syna 20.00 FI Lägg Lottobarn Syna 20.00 FI Lägg FI Lägg FI Lägg FI Lägg FIo Lägg HERO Passa <-- troligen hade han gått med om jag hade höjt *** Flop(Board): *** : [Knh, 8k, Ds] *** Bet Runda 2 *** HERO Passa FI Passa Lottobarn Satsa 60.00 HERO Höj till 120.00 <-- höjt mera kanske? han skulle säkert gått på stegdraget då.. FI Lägg Lottobarn Syna 120.00 *** Turn(Board): *** : [Knh, 8k, Ds, Kns] *** Bet Runda 3 *** HERO Passa Lottobarn Satsa 120.00 HERO Höj till 360.00 Lottobarn Syna 360.00 *** River(Board): *** : [Knh, 8k, Ds, Kns, 10s] *** Bet Runda 4 *** HERO All-in 500.00 Lottobarn All-in 500.00 *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2030.00 HERO [8r, 8s] Kåk Vinst :0.00 han hade k10o... Citera
Fido Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Brädan ligger Jh, Js, Ds, Ts, 8c. Du har 88. Han har KTo. Förmodligen menar du KnTo, men det blir lite förvirrat som du skriver det nu. Vilket som är det väl lätt otur, men inget att dö för. Satsa hårdare nästa gång, du får garanterat syn av tomtar ändå. (Dessutom är river livsfarlig då QJ, JT är händer som alla spelar på lågnivå) Citera
r3mix Postad 29 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2007 Brädan ligger Jh, Js, Ds, Ts, 8c. Du har 88. Han har KTo. Förmodligen menar du KnTo, men det blir lite förvirrat som du skriver det nu. Vilket som är det väl lätt otur, men inget att dö för. Satsa hårdare nästa gång, du får garanterat syn av tomtar ändå. (Dessutom är river livsfarlig då QJ, JT är händer som alla spelar på lågnivå) aaa, menade JTo.... finns en dålig känsla då tian kom upp, men var tvungen att pusha hursomhelst... tror dessutom om jag hade pushat hårdare så han nog synat anyways .... Citera
Ängeln17 Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 aaa, menade JTo.... finns en dålig känsla då tian kom upp, men var tvungen att pusha hursomhelst... tror dessutom om jag hade pushat hårdare så han nog synat anyways .... Pushat hårdare???? Hade du fler marker i rockärmen? Eftersom han hade andra paret och hålstegdrag på flopp, settet på turn så tror jag aldrig att du fått honom att lägga sig där. Du sätter kåken på turn och även en push där hade nog synats då han hade settet som sagt. Att han sedan träffar en av sin 3 outs på river, tja Shit happens:evil: . Bara att spela nästa. Btw, ser att handen är ifrån SvS (Gers) var har du hittat en handkonverterare som passar till deras HH. Har sökt men ej funnit ljuset än . Citera
r3mix Postad 29 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2007 Pushat hårdare???? Hade du fler marker i rockärmen? Eftersom han hade andra paret och hålstegdrag på flopp, settet på turn så tror jag aldrig att du fått honom att lägga sig där. Du sätter kåken på turn och även en push där hade nog synats då han hade settet som sagt. Att han sedan träffar en av sin 3 outs på river, tja Shit happens:evil: . Bara att spela nästa. Btw, ser att handen är ifrån SvS (Gers) var har du hittat en handkonverterare som passar till deras HH. Har sökt men ej funnit ljuset än . med pushat hårdare menar jag att efter floppen så kanske jag skulle ställ in... men som du sa, så skulle han troligen syna mig där ... använde inte HH-konverterare, notepad funkar alltid "sök efter" "eftersätt med" Citera
r3mix Postad 29 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2007 Bomba hårdare. Vet inte hur bara, höjt mer preflop? han hade ju säkert synat hursom, andra handen, låga blinds, kostar typ inget för honom ... och gå allin känns lite överspelat och ännu en gång så knu**ar SvS-rivern mig ***** Hand 222747757 ***** 150.00/300.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 29 januari 2007 23:38:56 Gers (Vanlig /Turnering ) Plats 1: FI (706.00) Plats 5: HERO (3005.00) Plats 10: Fi2 (6289.00) HERO lägg LM 150.00 Fi2 lägg SM 300.00 ** Giv ** FI [N/A, N/A] HERO [Kh, Kk] Fi2 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** FI Lägg HERO Höj till 600.00 Fi2 Höj till 900.00 HERO All-in 3005.00 Fi2 Syna 3005.00 *** Flop(Board): *** : [3k, 8k, 10s] *** Turn(Board): *** : [3k, 8k, 10s, 3r] *** River(Board): *** : [3k, 8k, 10s, 3r, Ek] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 6010.00 HERO [Kh, Kk] Par i kungar Vinst :0.00 Fi2 [Eh, Knk] Två par, ess och treor Vinst :6010.00 Vet inte om jag bara skulle har raisat honom istället för att gå allin eller bara synat, fått en flop och pushade då istället .... Citera
Ängeln17 Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Vet inte om jag bara skulle har raisat honom istället för att gå allin eller bara synat, fått en flop och pushade då istället .... När du har KK vill du ju ha lite action, så det är en avvägning. Nu uppnådde du ju det som du ville. Du fick action och med 1500 chips i potten efter FIs reraise så har du inget alternativ än att pusha. Du är megafavorit mot allt utom AA. Tacka pokergudarna att FI med AJ är så dvla dålig att han synar med AJ i det läget. Att han sedan har turen att träffa ett av sina tre outs, tja shit happens . Spela en ny. PS: finns en avdelning för handanalys. Använd den. Citera
r3mix Postad 30 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2007 När du har KK vill du ju ha lite action, så det är en avvägning. Nu uppnådde du ju det som du ville. Du fick action och med 1500 chips i potten efter FIs reraise så har du inget alternativ än att pusha. Du är megafavorit mot allt utom AA. Tacka pokergudarna att FI med AJ är så dvla dålig att han synar med AJ i det läget. Att han sedan har turen att träffa ett av sina tre outs, tja shit happens . Spela en ny. PS: finns en avdelning för handanalys. Använd den. mjo, det är ju sant men det roliga är att FI med 703 chips var på väg att bli utblindad, kunde ju ha väntat på att han skulle åka ut och istället kunde jag har bara synat har raise, fått se flop [3k, 8k, 10s] .. och pushat då istället, troligen hade han inte synat min "helan går" då .... P.S jo, jag vet, kände bara att mitt tillfälliga oflyt skulle få vara med i den här posten också Citera
eurythmech Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Hur tänker ni när ni ALLTID minraisar ert stål? Citera
Ruterkung Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Hur tänker ni när ni ALLTID minraisar ert stål? Som jag har förstått det så betar man mycket när man inte vill ha syn och lite när man vill ha syn. Ganska logisk egentligen. Citera
Ängeln17 Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Hur tänker ni när ni ALLTID minraisar ert stål? Vadå tänker? Måste man det? Finns ju autoknapp för miniraise. Skämt å sidor. Jag miniraisar nästan aldrig stålet. Varierar raisen från 4 -6 ggr (om inte push är enda alternativet) beroende på action innan min tur. Om jag miniraisar är det möjligen när jag är SB vid HU för att få action av FI och sedan ställa in som svar. Citera
Ängeln17 Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Som jag har förstått det så betar man mycket när man inte vill ha syn och lite när man vill ha syn. Ganska logisk egentligen. Inte om du har många spelare efter dig som ska tala. Du vill ju inte gärna ha 4-5 syn preflopp om du har QQ+. Värdet på dessa faller ju ganska radikalt då, eller hur. Betar mkt repektive lite är väl mer vid monsterträff på brädan och man funderar på hur man ska kunna mjölka kon på bästa sätt. Så tänker i alla fall jag. Citera
derra Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Hur tänker ni när ni ALLTID minraisar ert stål? Huvudet på spiken.. och är det möjligt att avslöja sin hands styrka mer än om man CHECK-miniraisar någon? Citera
r3mix Postad 30 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2007 Hur tänker ni när ni ALLTID minraisar ert stål? jag miniraisade för att jag ville ha syn och få en flop, men då han re-raisade mig kände jag att pusha att det en rätta hår .... skulle det vara rätt om jag raisade 3-4xBB då eller? Citera
Recommended Posts