Gå till innehåll

NLT 2.5/5 kr FR. Försiktigt spelad nötstege mot katastrof på river.


Recommended Posts

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, January 28, 2007 12:44:33 AM

David 10 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Jerico (1684.80)

Plats 2: rasmus99 (987.50)

Plats 3: Fubbe82 (500.00)

Plats 4: masseman56 (479.60)

Plats 5: TDPBeno (1254.05)

Plats 6: Kangelane (1143.15)

Plats 7: lumplump (638.70)

Plats 8: eki0027 (1519.75)

Plats 9: VDOP (995.00)

Plats 10: robbbban (362.00)

Kangelane lägg LM 2.50

lumplump lägg SM 5.00

** Giv **

Jerico [10r, Knr]

*** Bet Runda 1 ***

eki0027 Lägg

VDOP Lägg

robbbban Lägg

Jerico Höj till 20.00

rasmus99 Lägg

Fubbe82 Lägg

masseman56 Syna 20.00

TDPBeno Syna 20.00

Kangelane Syna 20.00

lumplump Lägg

*** Flop(Board): *** : [Dk, Er, Kh]

*** Bet Runda 2 ***

Kangelane Satsa 25.00

Jerico Höj till 85.00

masseman56 Lägg

TDPBeno Lägg

Kangelane Syna 85.00

*** Turn(Board): *** : [Dk, Er, Kh, 4h]

*** Bet Runda 3 ***

Kangelane Passa

Jerico Satsa 200.00

Kangelane Höj till 400.00

Jerico Syna 400.00

*** River(Board): *** : [Dk, Er, Kh, 4h, Es]

*** Bet Runda 4 ***

Kangelane Satsa 295.00

 

Fi är en 43/5/1.80 fisk över 630 händer. Jag är 15/7/2.7 och är en aning på tilt. Jag hade haft en otroligt dålig räcka med kort och är stuck (inte på detta bord dock som man ser på stacken). Jag ville inte langa in allt på turn med stor risk att bli utdragen så synade bara hans c/r i hopp om en säker river. Jag räknar med att han inte kommer kunna släppa sin hand oavsett river. Jag fick ju dock inte riktigt det riverkort jag ville ha...

Nån som foldar här trots de fina oddsen? det enda jag slår nu är en förfalskad KQ och en mycket osannolik bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville inte langa in allt på turn med stor risk att bli utdragen så synade bara hans c/r i hopp om en säker river. Jag räknar med att han inte kommer kunna släppa sin hand oavsett river..

 

 

Jag får det inte att gå ihop.

Du sitter med nuts.

Du vet att han inte kommer att lägga sig.

Han höjer dig.

Det finns massor med marker i potten.

Om han inte skulle kunna släppa sin hand på river hur skulle han då släppa den på turn?

 

Gå all in på turn!

 

EDIT: Släng preflop 9 av 10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, du kanske kan säga vad du hade? (jag foldade river)

Hade blivit utdragen med stege mot kåk tre gånger redan samma session så tänkte inte riktigt klart. Jag är även normalt en enorm nit, men det kan bli lite extremt ibland när det går dåligt.

 

Preflop är verkligen inte standard för mig men jag höjer denna typ av hand några gånger ibland från mittpos, särskilt när bordet är en rock-garden som det var just nu.

 

Tanken med att inte ställa turn var att om boarden parade sig så skulle jag eventuellt kunna hitta en fold medan han antagligen inte skulle kunna komma bort om jag fortfarande hade nötterna. På så sätt tänkte jag förlora så lite som möjligt om jag blev utdragen och vinna allt om jag inte blev det. man tänker lite konstigt när inget verkar gå ens väg ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle du höja floppen till? 130?

 

Inte ok att variera sig med att höja detta preflop typ en gång på 5?

Tycker nästan att det behövs för att få action när det nästan bara är regulars på bordet som dessutom ändå kommer vika sig mot ett cbet om de inte floppar nåt stort. Sen är JTs en hand som gör sig bra i stora potter mot sets och överpar vilket är bra när folk har så enormt djupa stackar som på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle du höja floppen till? 130?

 

Inte ok att variera sig med att höja detta preflop typ en gång på 5?

Tycker nästan att det behövs för att få action när det nästan bara är regulars på bordet som dessutom ändå kommer vika sig mot ett cbet om de inte floppar nåt stort. Sen är JTs en hand som gör sig bra i stora potter mot sets och överpar vilket är bra när folk har så enormt djupa stackar som på SvS.

 

Oj ursäkta, såg fel preflop, trodde du hade KTo. Luriga HHs på svenska spel:roll: . Klantigt av mig.

Höj pre 99 ggr av 100.

Ok floppen är inte farligt kass, men 130 eller nåt sånt är mkt bättre. Det stora felet är ju på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att höja så mkt på flop etc när det inte finns några direkta drag ute är att fisken ofta hoppar av kroken när de blir lite rädda, och stora höjningar som kommer när potten fortfarande är ganska liten gör dem ofta rädda (senare är de "committade" och synar ändå). Min erfaranhet säger att såna höjningar är bättre när man har med andra TAGs att göra eller när det ligger drag ute som man vill skydda sin hand mot.

 

Håller med om att turn är under all kritik, skulle aldrig tveka att ställa in i normala fall.

 

Vet inte riktigt hur fiskig denna fi är exakt, kollade mest på hans PF stats när jag bestämde spelet, tror han är bättre postflop än de flesta med 40+ VP$IP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...