Gå till innehåll

NLT600 - Riverbluff mot duktig LAG


Recommended Posts

Fi är riktigt duktig LAG som inte funnits speciellt länge på nivån men verkar ha riktigt bra koll och är en av få jag har respekt för på denna nivå och nätverk. Vi har battlat rätt hårt sessionen igenom.

 

 

 

Texas Hold'em $6-$12 NL (real money), hand #

Table Awes0meMan's HE, 26 Jan 2007 1:20 PM ET

 

 

Seat 1: HaltPolizei ($898.50 in chips)

Seat 2: sevens48 ($432.00 in chips)

Seat 3: infiniter ($802.00 in chips)

Seat 4: Fredag [ :Ac: , :5c: ] ($2,137.90 in chips)

Seat 6: foldingisfun ($662.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Fredag posts blind ($3), foldingisfun posts blind ($6).

 

:Ac::5c: på sb

 

PRE-FLOP

HaltPolizei bets $21, sevens48 folds, infiniter folds, Fredag calls $18, foldingisfun folds.

 

 

 

 

 

FLOP [board cards :8c: , :Js: , :Tc: ]

Fredag bets $40, HaltPolizei calls $40. Leder ut, standard.

 

 

 

 

 

 

TURN [board cards :8c:,:Js:, :Tc: ,:7s: ]

Fredag $101, HaltPolizei bets $255, Fredag calls $154.

 

 

 

 

RIVER [board cards :8c:,:Js:,:Tc:,:7s:,:8h: ] Fredag $1,801.90 and is all-in,

 

Poff, Pushar, han har ungefär ett pottbet bakom, drygt 600. Vad tycks?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot hans linje: me like. Jag tror han är semistark (TPTK, PP) på turn här väldigt ofta och du kan folda ut en stor del av HD:n på river, din något suspekta linje till trots. Bästa bluffarna är dem där man vet att det ser suspekt ut, men man vet samtidigt att fi aldrig kan syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ok push, ända problemet är att det är suspekt spel från en stege, men setet är representerat. Frågan är om han köper det när färgdraget fanns..?? Har han koll på att du kan göra moves kanske han sätter dig på färgdrag, han ska in med 600 för pott på 1800, räcker med att han har rätt 33% av fallen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ok push, ända problemet är att det är suspekt spel från en stege, men setet är representerat. Frågan är om han köper det när färgdraget fanns..?? Har han koll på att du kan göra moves kanske han sätter dig på färgdrag, han ska in med 600 för pott på 1800, räcker med att han har rätt 33% av fallen..

 

Varför suspekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är lite mkt scarecards och man sitter ur pos med stegen. Fi visar styrka på turn och potten e stor så varför inte re-rasie all-in redan där? Plus att när scare cardet kommer för stegen på river så pushar vi ändå... alltså det är fortf tänkbart spel men i mina ögon är det iaf något suspekt spelad stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är lite mkt scarecards och man sitter ur pos med stegen. Fi visar styrka på turn och potten e stor så varför inte re-rasie all-in redan där? Plus att när scare cardet kommer för stegen på river så pushar vi ändå... alltså det är fortf tänkbart spel men i mina ögon är det iaf något suspekt spelad stege.

 

Joo du har rätt, trodde först det gick bet-syn på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag äri ej nykter ivddetta tillfälle men vad betydfer spew?

 

Spew är typ "splash around", som det används på 2p2. Typ "slöseri" är väl kanske bästa översättningen här.

 

Ang. handen gillar jag det nog fortfarande; jag tror inte alltid han är så stark att han har en 9:a här. Hans minraise på turn används ibland som ett "off-balance"-move för att få oss att tappa momentum och agera defensivt och jag tror - givet beskrivningen av båda spelarnas misstroende och spelstil - sällan att hans turnspel är en 9:a eller tvåpar. Desto oftare nånting semistarkt eller air.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...