Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter på ett NL400 på prima. Är själv NL200 regular så har inte spelat mot särskildt många av killarna innan. Fi i handen sitter med ca 300bb och jag själv med närmare 200bb. Fis stats är 20/16 på 276 händer, har inte sett honom trebetta pre nån gång tidigare och han har gett intrycket av att vara en tight solid spelare. Först in raisaren känns Obetytdlig och tror inte han håller nåt av värde.

** Game ID 1161367820 starting - 2007-01-25 15:38:28

** Judithe [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Hjälten sitting in seat 1 with $747.16

- pingis sitting in seat 2 with $353.50

- tomo25 sitting in seat 3 with $925.03

- HalvSame sitting in seat 4 with $476.50

- Obetydlig sitting in seat 5 with $400.00

- Fienden sitting in seat 6 with $1146.20

pingis posted the small blind - $2.00

tomo25 posted the big blind - $4.00

** Hjälten får sina kort: 9 of Diamonds, Ace of Diamonds

HalvSame folded

Obetydlig raised - $14.00 <-- Lägger ingen vikt vid hans höjning

Fienden raised - $44.00 <-- Första treraisen pre jag ser från honom, tänker AA/KK/QQ

Hjälten called - $44.00 <-- Känner i efterhand, att synen här är lite väl vild men blev kåt på hans stora stack

pingis folded

tomo25 folded

Obetydlig folded

** Dealing the flop: 10 of Clubs, 7 of Hearts, 8 of Diamonds

Fienden bet - $70.00

Hjälten called - $70.00<-- Tyder fortfarande på AA/KK/QQtycker jag och med öppet stegdrag känns en så billig syn given.

** Dealing the turn: 4 of DiamondsGott kort som ökar outsen rejält

Fienden bet - $200.00 <-- AA/KK/QQ?

Hjälten went all-in - $633.16 <-- Semibluffar och representerar ett set, har ju många utvägar ifall jag får syn och en tight spelare borde väl vika överparet här?

Kommentarer på alla gator välkomnas men preflopspelet försvarar jag inte själv utan det var en mest, "stundens infall syn".

Postad
Fis stats är 20/16 på 276 händer, har inte sett honom trebetta pre nån gång tidigare och han har gett intrycket av att vara en tight solid spelare. Först in raisaren känns Obetytdlig och tror inte han håller nåt av värde.

Fi har trebettat kanske 10ggr de senaste 5 min, mot obetydlig och varit inne med degen 2 ggr pre.

Postad

pre är ju riktigt dåligt som du sa.

annars funkar ju det där spelet.. medför stora swings som du förstår.. men han bör ju ha set för att syna där nästan.. och slår han inte om särskilt ofta pre så bör han inte ha set där ofta, om inte TT. har han set lr synar me AA så drar du ut bara.

Postad

Först: du har nicket med i "dealing cards" fortfarande.

Ang. handen är ju preflop rätt osexigt, ja. Sen är det väl generellt inte världens bästa sätt att tjäna pengar att försöka få nits av deras överpar, men är han vek och du har en juste image kan det kanske funka. Hade gärna sett att det var typ 100-200 till för honom att syna för att jag skulle gilla det bättre. Din hand känns ju rätt mycket som :Td::9d: eller som den du har, och jag tror du får räkna med att bli uppkollad en del, brädans äcklighet till trots.

Postad
Samma action med brädan 2367 rainbow hade jag gillat bättre. Inget

är mer tillfrädstallande än när man foldar ut en äcklig tight nits överpar.

jo det är sant men att köra det movet på den brädan har jag absolut inga outs.

i den här handen har jag ju iaf alla alla ruter, sexor och jacks om det nu är så att han håller överpar. eventuellt till och med tre ess.