Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag skulle vilja att nån tittade på mina siffror och ger mig lite support för vad jag kan ändra på.

Jag tar bara med statsen för NL50 6 manna

Mina stats ser ut så här:

Händer: 60K

VP$IP: 26.31

PFR: 11.46

Ats: 20.08

Wts: 22.87

WaSD: 50.68

Taf: 1.20

Det som jag känner som jag kan ändra på, enligt siffrorna är Ats, stjäla mer från knappen. Sen är jag lite osäker på om WTS är låg, hur ser det ut hos andra?

Grymt tacksam om nån vill titta över statsen och berätta vad man kan ändra på, om det är möjigt efter den här informationen?

Postad

Generellt sett verkar du limpa lite väl ofta. Som Myssion skriver, är du först in i potten finns det inga egentliga skäl att limpa och ge bort onödig info om din hand. Om du alltid höjer först in kommer din hand vara betydligt bättre maskerad och det blir lättare att bluffa bort motståndare och trappa med monster etc.

Aggressionsfaktorn är också ganska låg. Om du rättar till limpproblemet kommer af att öka automatiskt iom att du också vill fortsättningsbeta sisådär 80% av gångerna, särskilt om du hamnar man mot man.

Om du konsekvent är aggresiv kommer motståndaren att ha betydligt svårare att veta var dom har dig och du blir betydligt mera svårläst. Och som en konsekvens kommer du betydligt oftare få skön action med dina monster.

Ta alla siffror som jag eller någon annan nämner med en nypa salt. Den viktigaste siffran är egentligen BB/100. Det finns många olika sätt att tjäna pengar på poker och på låga nivåer kan en passiv stil funka i stor utsträckning.

Postad

okej, jo mitt preflopspel är väl det jag jobbar på mest just nu, men det känns inte som att jag limpar speciellt mycket. Men statsen kan ju inte ha fel.

Min BB/100 ligger på 3.73 på NL50 6man och 3.14 på NL100 6man (20k händer)

Vad ligger ni andra på i BB/100??