ulaf Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Varje gång jag åker taxi ensam i stockholm har jag satt mig i framsätet av vana, är detta det rekommenderade? I filmer från USA sitter folk alltid i baksätet och i vissa länder har jag hört är framsätet endast för hundar? Har precis börjat åka rätt mycket taxi, så hjälp en nybörjare. Tar chaffisen det som man ska samtala i framsätet och hålla tyst i baksätet? Citera
Appel Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Åker jag ensam så sätter jag mig själv alltid fram. Känns både skönare på ngt sätt, samt att det är enklare att betala när man ska av sen. Är man flera i taxin så är ju baksätet att föredra, eftersom det är han/hon som sitter fram som betalar Citera
eyedol Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Jag sitter aldrig fram. Är det inte kutym att sitta bak om man åker själv? Citera
Appel Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 ... aldrig hört talas om den formen av kotym... Men det går ju att kolla upp de närmaste gångerna framöver vi tar taxi. Citera
ulaf Postad 24 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2007 Kul med delade meningar, klarhet måste bringas i frågan. Posta resultat av eventuella efterforskningar här, tack! Citera
Goose_strike Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Det ar ju olika i olika lander, men aker jag taxi i Sverige sjalv sa sitter jag alltd i framsatet. Ar vi flera sa sitter jag sjalvklart i baksatet. Jag har varit en heldel i Kina och da sitter man alltid i baksatet oavsatt om man ar sjalv eller inte. Skulle tro att det ar samma i liknande lander. Citera
eurythmech Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Ja, Frankrike är t.ex hemskt likt Kina.... I Sverige sitter jag alltid i framsätet om jag åker ensam. Även om jag är trött och vet om att chauffören inte har något att bidra med i konversationsväg i mitt liv, så känns det skumt att hoppa in i bak. Citera
all_ur_horses Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Satt alltid i baksätet tills jag blev stammis hos en snacksalig polack som prompt ska ha in mig i framsätet så han kan prata oavbrutet hela resan. Känns som att baksätet är standardlinjen att ta. Citera
SouthEast Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Om själv, framsätet. Om inte själv, blandat beroende på hur snabb man är (vill ju slippa framsätet då)... Citera
Hjort Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Framsäte som standard. Kan leva med lite hundhår på arslet. Citera
Nusseman Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Jag säger som brorsan: - Vad är det för fel på folk som sätter sig fram i Taxin och frivilligt konverserar med chauffören? Jag är mer åt hållet "Kan jag sitta i bakluckan"? Citera
ulaf Postad 24 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2007 Jag säger som brorsan: - Vad är det för fel på folk som sätter sig fram i Taxin och frivilligt konverserar med chauffören? Jag är mer åt hållet "Kan jag sitta i bakluckan"? Ett ÄKTA lol på den. Med ljud. Citera
Jennez Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Alltid bak. Snubben du ger pengar till är din tillfälliga chaufför, inte din samtalspartner. Citera
Appel Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Jag säger som brorsan: - Vad är det för fel på folk som sätter sig fram i Taxin och frivilligt konverserar med chauffören? Jag är mer åt hållet "Kan jag sitta i bakluckan"? Lider du av torgskräck, eller vägfobi? Klart man vill sitta i framsätet och se allt som händer. Är ju nyfiknast av alla!! Citera
psatiw Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Sätter man sig nånsin frivilligt fram mår man inte bra. Citera
Appel Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Sätter man sig nånsin frivilligt fram mår man inte bra. se inlägg #2 på den här tråden. Citera
Haggisen1 Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Sätter mig alltid motvilligt fram då många taxichaufförer/bolag ej gärna tar emot ensamma kunder i baksätet pga rånrisk, dock så vill jag alltid sitta bak. Citera
Myssion Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Jag har ingen alfahanne honey, så du får sitta längst fram i taxinDet är inte lätt å verka manlig, så du får sitta längst fram i taxin Snook Citera
tobbe102 Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Ja, Frankrike är t.ex hemskt likt Kina.... I Sverige sitter jag alltid i framsätet om jag åker ensam. Även om jag är trött och vet om att chauffören inte har något att bidra med i konversationsväg i mitt liv, så känns det skumt att hoppa in i bak. Nej, Frankrike är inte särskilt likt Kina. Utesluter detta att man i länder som liknar Kina sitter i baksätet? Citera
Jennez Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Snook Halleluja, ännu en nöttext... Citera
eurythmech Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Nej, Frankrike är inte särskilt likt Kina. Utesluter detta att man i länder som liknar Kina sitter i baksätet? ffs, postar du såna nötinlägg en gång i kvartalet? Citera
elvis77 Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Alltid utan undantag bak, oavsett i vilket land. Citera
PeO Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Sätter mig alltid bak. Orkar inte sitta där framme och prata med chauffören. Citera
Hjort Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Jag säger som brorsan: - Vad är det för fel på folk som sätter sig fram i Taxin och frivilligt konverserar med chauffören? Jag är mer åt hållet "Kan jag sitta i bakluckan"? Jo, för vi vet ju alla att Ector undviker alla möjligheter att snacka skit... Citera
Recommended Posts