Gå till innehåll

77 88 99 tt tidigt i 10 pers sng?


hampulito

Recommended Posts

Varför skulle jag inte limpa 22 i tidig position på lägre nivåer om bordet inte visat sig helt crazy? Myssion är min gud och jag följer självklart hans instruktioner slaviskt:

 

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=17052

 

Dessutom var det någon mycket klok och vis spelare som skrev någon gång att "det är möjligt att man ändå har odds att limpa 22 UTG på de flesta bord, bara för setvärde". Jag tror han heter Eurytmech, du kanske känner honom?

 

Crazy som i megapassivt?

 

Jo, som sagt, det går säkert att göra det profitabelt. Men jag ger hellre upp lite värde på lägre SnG för att inte spela som en tomte, kalla mig gärna fucktard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crazy som i megapassivt?

 

Jo, som sagt, det går säkert att göra det profitabelt. Men jag ger hellre upp lite värde på lägre SnG för att inte spela som en tomte, kalla mig gärna fucktard.

 

Om bordet är skönt passivt, så är det klart att 22 limpas i tidig pos. Det är standardspel modell ABC. Kalla det tomtigt om du vill, men du kanske tycker det är tomtigt att reraisa med AA och KK för att då vet alla vad du har med?

 

Att du ger upp värde för att inte spela tomtigt får mig bara att tänka på White men can't jump" där Harrelson säger till Snipes "You'd rather look good and loose, than look bad and win".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag slår upp till 250 med KK+ pre kan ingen exploatera det.

 

Jag är inte SÄKER på att jag ger upp värde, däremot är jag säker på att det är lättläst och jag vill inte behöva ändra på min inställning till spelet när jag klättrar upp i nivå.

 

(Självklart spelar jag inte LIKADANT mot bra som mot dåliga spelare, men jag försöker bara göra bra spel mot båda, jag är lite fåfäng. Whatever, jag ska posta i andra trådar istället. Holla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hrm, i de senaste tjugotremiljonersjuhundraåttiotvåtusentrehundratjugo låg-limits sng's (10 euro) jag spelat så är det extremt limpvänligt med få höjningar preflop tidigt och inte en kotte kan släppa tpnk. Pocketpar är helt klart stålet, överlägset lättast sätt att håva in pengar mot motståndare som inte tänker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, från min vinkel som dock fortfarande är på de lägre nivåerna så tycker jag att man kan limpa med i de tidiga blindsen med upp till 99. För de ggr när man träffar ett set så får man oftast riktigt bra betalt här.

Däremot så brukar jag höja med 1010 för att ev få väck mindre draghänder som 89 off och neråt som gärna limpar med på dessa nivåer. De med 910 off och högre släpper ändå inte den på SvS på mina nivåer.:shock: .

 

Tror dock att jag även på nästa nivåer skulle spela likadant förutom 1010 som jag troligen då även skulle limpa med.

 

OBS. Yttrandet avser mitt standardspel och inte tiiiiilltavvikelser eller liknande :lol: .

 

Måste rätta mig själv.

 

Fn jag lirar inte längre pp QQ- de första 30 händerna förutom eventuellt möjligen kanske vid co eller knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker snacket om nivåer hit o dit är överskattat, när jag lira 50-100$ sng på laddies o halva fältet var regulars fanns det ändå värde i att limpa PP, samma sak med att alltid göra standardbet a la re-raise med starka pockets. Anledningen är att med en billig slant i 1:a o 2:a nivån finns det fortfarande nån fisk på banan som du kan skinna.

 

Vet inte hur många gånger jag sett folk folk syna sig allin med KJ o AJ på J94-flopp då jag skrikit hela vägen att jag har KK eller AA, och detta i tidiga blinds.

 

För övrigt håller jag med de tidigare talare som hävdar att limp inte alls betyder lågt pocket. Vill stämma in på den HD palerider ger. Och även om 3/10 läser dig som pocketlimpare finns det alltid några som inte lyckas göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heads-up displays, typ som PAHUD eller Poker Offices motsvarighet

 

So...? Förstår inte riktigt vad du menar, men läget vi pratar om är ju de första rundorna i en sng med blindsnivå 1-2. Att de har program till hjälp som sätter oss på en hand hjälper möjligen dem, men att det trots allt kvarstår 3-4 utan direkt koll, någon fisk, några med halvkoll men utan denna typ av hjälp gör att det finns värde i att lira dem. Och pratar vi de nivåer jag lirat upp till 100$ är jag tämligen säker på att om de ev har ett hjälp-program är det såpass dåligt att det är en väldigt marginell hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

So...? Förstår inte riktigt vad du menar, men läget vi pratar om är ju de första rundorna i en sng med blindsnivå 1-2. Att de har program till hjälp som sätter oss på en hand hjälper möjligen dem, men att det trots allt kvarstår 3-4 utan direkt koll, någon fisk, några med halvkoll men utan denna typ av hjälp gör att det finns värde i att lira dem. Och pratar vi de nivåer jag lirat upp till 100$ är jag tämligen säker på att om de ev har ett hjälp-program är det såpass dåligt att det är en väldigt marginell hjälp.

 

Nu vet jag inte hur länge sen det var du spelade $100 SnGs men Stars $27's motsvarar antagligen laddies $100 för ett halvår / ett år sen ungefär. Förmodligen är Stars $27 till och med svårare att slå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur länge sen det var du spelade $100 SnGs men Stars $27's motsvarar antagligen laddies $100 för ett halvår / ett år sen ungefär. Förmodligen är Stars $27 till och med svårare att slå.

 

Korrekt, var ett tag sen jag lirade, och antagligen har även fisken där vässat sig. Men har lirat 10$ på stars senaste veckorna och med den sega strukturen har jag inga som helst problem. Hur som lirar jag prima 10-30$ och där uppfattar jag också att det är rätt att limpa PP i tidigt skede, trots fruktansvärd brant struktur.

 

Vi lär nog inte bli klokare av att disskutera detta här iofs, beror ju på många faktorer, kanske är Prima-lirare mer benägna att pusha tidigt just pga brant struktur medans dina FI på stars vet att det går att avvakta och släpper TP mot starka bet på ofarlig bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka stats rekomenderar du att ha vid bordet? Använder, eller ja, kommer använda PO...

 

Jag har verkligen inte optimerat min display, jag kör bara på VPIP, PFR, antal händer och postflop agg factor, samtliga filtrerade efter spelarantal.

Men jag vill ha med fold to steal, att to steal och kanske CB också.

Det blir bara så plottrigt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka stats rekomenderar du att ha vid bordet? Använder, eller ja, kommer använda PO...

 

VPIP, AggTot, PFR och Number of hands kommer man otroligt långt med. I en sng så kan det nog vara viktigt att ha fold sb/bb to steal också. men som sagt, man kommer långt med de första 4..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...