Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Du väljer å syna preflop med en hand som du inte tycker är tillräckligt bra att spela om stack med trots toptvå? Hur lite hade du varit berädd å spela om vid träff på TPTK? Hur bra hand vill du få för å vara villig att spela om stack, brädan är ju rätt ofarlig om han inte hade maxflyt å floppa färgen. När du tar synen pre bör du helst veta hans trebetrange så du vet om du vågar spela om stack med tvåpar+.

Hur är hans postflop aggression? Vilken trebetprefloprange har han? Han kan ju sitta på par TT-AA där JJ-KK med ett spader möjligtvis kan spelas på det sättet innan river och även AQ+ med ett spader.

Synar du turn måste du syna river här också med dom potodds du får. Det kom ju ett ofarligt riverkort.

Jag tror att han tillräckligt ofta sitter på en hand som ak med ett spader för att du ska ha +EV till en syn.

Postad
Synar du turn måste du syna river här också med dom potodds du får. Det kom ju ett ofarligt riverkort.

Jag tror att han tillräckligt ofta sitter på en hand som ak med ett spader för att du ska ha +EV till en syn.

japp, vanligtvis synar jag alltid där, vet inte hur jag hittade folden, blev så sjukt ställd när en med 17% VP trycker in det som är kvar av 250bb högen, har knappt sett han göra några moves innan

självklart hade han As Kx,

spelet pre-flop var väl lite sisådär mot en rock även fast vi har fina stackdjup

Postad
Gillar inte synen på turn. Det är väl där det egentiga valet är. Har du väl valt att syna pott med topp tvåpar på den brädan och lagt in $560 i det läget har du väl ändå redan valt att gå hela vägen? Är du inte villig till det måste du nog lägga på turn.

Har du 2,5k händer på fi bör du ha en uppfattning om hans postfloppspel också, inte bara hans vp$ip och pfr.

lol 2500 händer och vet ej om han är bra? varför spelar man 2/4 om man har absolut noll reads?

Postad
lol 2500 händer och vet ej om han är bra? varför spelar man 2/4 om man har absolut noll reads?

Av samma anledning som att man skriver skit och kommenterar saker, alltid helt utan att ha nånting vettigt alls att tillföra kanske?

Postad

Eftersom du syna med nästan hälften av din stack på turn så är ju saken självklar, in med degen efter rivern. Har du redan slängt in så mycket så är du ju också ganska säker på att du har han slagen med ditt tvåpar.

Postad
Eftersom du syna med nästan hälften av din stack på turn så är ju saken självklar, in med degen efter rivern. Har du redan slängt in så mycket så är du ju också ganska säker på att du har han slagen med ditt tvåpar.

Läser du vad du själv skriver innan du postar det? Det verkar som om du tror att det är större chans att man vinner ju mer man har lagt i potten innan man synar.

Tycker detta scenario känns totalt readbaserat, känns omöjligt att säga "syn" eller "lägg" utan att veta något om snubben...

Postad
Läser du vad du själv skriver innan du postar det? Det verkar som om du tror att det är större chans att man vinner ju mer man har lagt i potten innan man synar.

Tycker detta scenario känns totalt readbaserat, känns omöjligt att säga "syn" eller "lägg" utan att veta något om snubben...

Det var juh inte det Vict skrev.. Han säger i princip att "du tog beslutet att spela för din stack på turn, stick with it". Om man inte vill stoppa in de sista slantarna på rivern får man folda turn, som andra redan sagt.

Jag håller med eyedols turn push, fi kommer inte lägga AsK där!