Gå till innehåll

UTMANING: Testar "The Ferguson Experiment"


pangela

Recommended Posts

Jag har sagt det tidigare och säger det igen. ALLA miljonärer till pokerspelare berättar om hur de lyckats i sin pokerkarriär med att de spelade en frirulle som de vann några dollar på, och efter många hårda timmars arbete var de uppe på high-stakes borden......

 

Jag tror att Chris vill att FT-spelarna ska tänka att... hmm Chris är säkert 1000 gånger bättre än jag. Så jag måste sätta in 1000 dollar för att kunna öka min rulle till 20k dollar....

 

Håller med några föregående inlägg. sätt in 100 dollar och grinda upp dem till 2000000 dollar. Vi följer utvecklingen med spänning :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade $11 på mitt everestkonto som jag skulle spara till forumets nordicsummit nästa helg. Eftersom jag fick en bonus där i veckan tänkte jag ladda in lite deg så jag tänkte bränna mina $11 på en sng. Vann. In med $50 på 0.5/0.5. Allin första handen. Vann. Allin andra handen mot tre spelare vann. $280 nu. Hoppas över till 2/4 FL SH. $1200 när jag slutar för kvällen. Fem timmar. Riktigt bonnröta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller själv på med ett liknande experiment, har dock inget direkt mål utan jag får helt enkelt se var det landar.

För några veckor sedan gjorde jag en lite korkad grej på cdpoker, vilket resulterade i att jag hade prick 1$ kvar på kontot. Tänkte testa att spela FL vilket jag aldrig gjort tidigare, satte mig vid ett $0,02/$0,04 och började grinda, det gick rätt hyfsat så jag började multitabla. Ökade sedan till $0,05/$0,10 när rullen tillät det och har precis gått upp till $0,10/$0,20.

Saldot är i skrivande stund: $66,47, ville med detta bara säga att det inte är helt omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Testade det där själv för ca 7 månader sedan fast utan att köra med samma hårda br krav som han hade, jag tog lite större risker då jag satte mig och spelade större turneringar.

Alltid roligt då de stora spelarna hittar på sådant så att man själv får mäta sig lite med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter mycket efterforskning och mycket funderingar har jag tänkt och göra ett försök att göra om Chris Fergusons bedrift. Spela upp $1 till $20k. Enligt honom själv ska han gjort det med enbart stenhårda bankrullekrav. Jag ska göra ett försök då jag vill utmana mig själv, då jag har tiden och passionen.

 

Hör Ferguson berätta om vad han gjorde här.

 

Är det någon stor sannolikhet att man klarar av det? Åsikter!

 

Det är ju ganska likt vad så många av oss redan har gjort. När jag började spela poker online gjorde jag några inköp som jag förlorade. Sedan hade jag inte råd att lägga ned mer pengar, utan fick hålla hårt om dom 70 cent jag hade kvar på Everest samt spela en massa freerolls överallt.

 

Om inte vinnande spelare kan börja från noll, så kan dom väl knappast börja med $100 heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...