mape Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Tyckte detta var svårt, men så här i efterhand borde jag nog tryckt Vid detta tillfälle är det 16 st kvar och 15 får betalt... ville verkligen inte torska på 16:e plats, men visst borde jag tryckt? ångrade mig ganska rejält efteråt, men det kändes ok att lägga där.. Plats 1: Playmate (11111.00) Plats 2: hgy (28776.00) Plats 3: bompa (18738.00) Plats 4: bunkerkung (13333.00) Plats 5: Valter2 (18180.00) Plats 6: Ankan2k (18876.00) Plats 7: Nypan10 (14340.00) Plats 9: Hero (10460.00) Ankan2k lägg LM 750.00 Nypan10 lägg SM 1500.00 ** Giv ** Playmate [N/A, N/A] hgy [N/A, N/A] bompa [N/A, N/A] bunkerkung [N/A, N/A] Valter2 [N/A, N/A] Ankan2k [N/A, N/A] Nypan10 [N/A, N/A] Hero [Knh, Knk] *** Bet Runda 1 *** Hero Syna 1500.00 Playmate Lägg hgy Lägg bompa Lägg bunkerkung Lägg Valter2 Lägg Ankan2k Syna 1500.00 Nypan10 Passa *** Flop(Board): *** : [7s, 9r, 6s] *** Bet Runda 2 *** Ankan2k Satsa 4500.00 Nypan10 Lägg Hero Lägg *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 4500.00 Ankan2k Vinner potten Vinst:4500.00 Citera
vetgirig Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Eh ???? Ställ preflopp! Du har 7BB - skall du spela handen skall du spela handen! Det är endast 1 hand du är rädd för och det är AA. Mitt mantra på bubblan - AA eller KK - AA eller KK; foldar alla andra händerna... nästan. Citera
baller Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 All-in pre, tack. Hero [Knh, Knk] Han borde iofs vara "rädd för" KK och QQ också iofs (AKs mfl hittar säkert syn också men då ligger du ju bra till) Att syna på knappen är att be om problem... Citera
hampulito Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Vad i helvete! Ursäkta språket men det här var för mycket för mig. Vad var planen med preflop synen, att lägg om floppen visar underkort? Nej jag fattar ingenting. Skulle bubblan vara en ursäkt? Det är ju då du ska växla upp, jag ställer lite allt möjligt skit på bubblan det är ju då man har chans att bygga innan finalbordet. Citera
MacDaddy Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Beror på hur mkt du tjänar på o komma ITM. ÄR det som vanligt, lite mer än buy in så ä det ju inte värt o spela flera timmar o när du får handen som kan ta dig in i tourneyn på allvar så foldar du. MTT spelar man för o vinna, det är i sngs ITM är viktigt. Citera
Cyntax Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Mape, detta var verkligen inte bra alltså. Om du är rädd för att åka på bubblan ska du ju inte se floppen ens. "men det kändes ok att lägga där.." -Nej det är inte OK att lägga KK här. Raise till ca 4000 preflop och all-in på floppen. (Jag går inte all-in för jag vill ha en eller två syn. Kommer A på floppen får vi väl fundera en gång till. Blir jag re.raised preflop så går vi all-in.) Citera
maxinhoe Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Vet inte om ni missat det, men det är JJ och inte KK som hero har. Jag trycker pre förutsett att det inte är wsop-bubblan. Citera
Snabelguy Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 All in pre. Håller med Baller: "Att syna på knappen är att be om problem..." Citera
hampulito Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Knektar eller kungar spelar ingen roll. Det är push på alla bubblor, även wsop bubblan. Citera
Olyckan_77 Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 MTT spelar man för o vinna, det är i sngs ITM är viktigt. Och jag som i min enfald trodde att det var att maximera sitt $EV. Vad puckad jag känner mig nu... Citera
Ängeln17 Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Mape, detta var verkligen inte bra alltså. Om du är rädd för att åka på bubblan ska du ju inte se floppen ens. "men det kändes ok att lägga där.." -Nej det är inte OK att lägga KK här. Raise till ca 4000 preflop och all-in på floppen. (Jag går inte all-in för jag vill ha en eller två syn. Kommer A på floppen får vi väl fundera en gång till. Blir jag re.raised preflop så går vi all-in.) Nu va det väl inte KK han hade utan JJ (skrivet KnKn). Det innebär att man har tre händer som kan va bättre preflopp. Men å andra sidan så är "FOLD" inget alternativ så antingen Raise 3-4 ggr BB eller "in me skiten i mitten" preflopp det enda rätta i det här läget, och om någon annan har en hand så blir det nog det senare alternativet med automatik. Det verkar som om de flesta är överens om det. Citera
eurythmech Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Limpa för setvärde med fjärde bästa handen för 1/7 av stacken? Citera
Cyntax Postad 20 Januari , 2007 Rapport Postad 20 Januari , 2007 Nu va det väl inte KK han hade utan JJ (skrivet KnKn). Det innebär att man har tre händer som kan va bättre preflopp. Men å andra sidan så är "FOLD" inget alternativ så antingen Raise 3-4 ggr BB eller "in me skiten i mitten" preflopp det enda rätta i det här läget, och om någon annan har en hand så blir det nog det senare alternativet med automatik. Det verkar som om de flesta är överens om det.Ändrar inte speciellt mycket. Då trycker vi in allt pre-flop istället. Citera
mape Postad 22 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2007 hehe ja har knappt spelat multi på flera år, bara en massa cash, vilket gör att jag inte alla hästar hemma än... jag hade kvalat in via en satelit så pengar jag vann/skulle vunnit var en flera gånger min insats, men sjäälvklart så här i efterhand är det skitkonstigt spelat... men har börjat spela mer och mer tur. och tror jag blir alldeles för passiv när det börjar närma sig några pemgar att prata om... ngt jag måste förbättre, roligare att vinna en än itm 10... Citera
TEMP Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Vad var planen med preflop synen, att lägg om floppen visar underkort? Folda alla floppar ??? Profit Citera
Inter_Mike Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 JJ, skulle ha ställt pre där. Citera
Converze Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Konstig fördelning det är mellan spelarna som är kvar i turneringen och hur de är fördelade mellan borden. Ni är 16 spelare kvar och det är 10 spelare på ditt bord? Även jag hade ställt före floppen. Citera
Recommended Posts