Gå till innehåll

Diskutera EPT Köpenhamn


Nusseman

Recommended Posts

  • Svars 86
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ahha då klanta man sig och åkte ut. Slutade på 14 plats. F*n låg fint till och spelat riktigt bra ända till slutet... Hade jag bara följt mitt mål att inrikta mig på att klara mig dagen ut så hade jag troligtvis suttit på finalbordet nu.... Handen som i princip dödade mig såg ut som så att en höjde innan flopen till typ 22 tusen och jag var BB och hade lagt in 10 tusen redan så med antar så var potten på runt 46 tusen. Jag hade JdQd och bestämde mig för att calla de 12 tusen. Flopen kommer 8d,9,K. Jag checkar och han checkar. Turn är 9d. Han betar typ 40 tusen och jag i mitt trötta tillstånd tänkte att troligtvis har han inte 9 för då hade han inte bettat så mycket på turnen så han har nog typ JJ, QQ, Kx eller total bluff med troligtvis ett A högt. Min tanke var då att om jag bettar upp riktigt stort så kommer han troligtvis lägga tom Kx och om han ändå callar så har jag strightflushdraw vilket ger mig chanser att dra ut honom. Så jag bettade up till 120 tusen och han gick all in med sina resterande 30 tusen och jag var tvungen att calla de såklart. Detta resonemanget kan låta riktigt dåligt men så tänkte jag i mitt trötta, småirriterade tillstånd. Har sett denna handen beskrivas fel i vissa nättidningar inatt så tänkte jag kunde skriva den rätt här (kan skilja på typ tusen upp eller ner på hans bet innan samt efter flopen, eller någon annan småsak jag glömt i sömndimmorna, i min beskrivning men det påverkar inte handen mycket).

 

Mina feta mistag (som jag bara kan skylla på trötthet, dålig luft, irritation av att turneringen avbrutits hella tiden av bla TV-tekniska skäl under de senaste timmarna och att jag blivit för självsäker pga mina framgångar under turneringen ) är att jag i princip uteslöt att han slowplayat ett sett (vilket han gjorde med 88 och jag hade då bara Td att hoppas på) och att jag riskerade allt på ett sånt här idiotiskt drag i detta skedet när jag hade alla möjligheter att vänta på ett bättre tillfälle. Helt idiotiskt!!! Att bara försöka tänka när ens hjärna inte fungerar mer är bara det fullständigt idiotiskt när man egentligen helt kunde skippat att tänka och spelat säkert tills det var slut för dagen så att man sen kunat komma tillbaka nästa dag helt kry i huvudet. Jaja med tanke på att jag kom ditt med hjälp av en freeroll så är det ju inte helt fel att gå hem med ungefär 170 000 skr.

 

Efter den handen hade jag ca 35 000 kvar och när jag blev BB så bestämde jag innan handen att jag skulle gå all in med vilket par som helst eller ett A eftersom jag inte skulle klara att överleva en runda till efter blindsen och antarna. Fick A6 och var uppe mot AT och åkte ut.

 

Så kan det gå, men det var kul och grymt lärorikt.

 

Dags att sova nu kl 6 på morgonen.

Ha de gytt!!!

/Ingemar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var synd Ingemar, du låg ju bra till precis efter pausen. En av många pauser, det var många irriterade spelare där. Men grattis till den fina placeringen iaf GG WP!

 

Det är tänkt att det ska köra igång igen snart, kl 14 är det senaste budet men tidigare har det stått 15 och det var inga spelare inne i spelrummet fem minuter innan start.

 

Vi har fyra svenskar kvar, vi gissar på att tre klarar finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...