Gå till innehåll

Diskutera EPT Köpenhamn


Nusseman

Recommended Posts

  • Svars 86
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej allihopa.

 

Kul med en klonk, låter kanske konstigt men det kändes tokigt bra genom hela turneringen. Riskade egentligen större delen av stacken 4-5 ggr under hela vägen fram till finalbordet och självklart måste man ha flytet på sin sida i dessa allinsituationer MEN bara 2 ggr allin preflop 1 gång med AK mot QQ och engång mot Wijk med KK mot 1010 (12 kvar första handen dag 3 hyffsat svettigt) men värre än så blev det aldrig de andra ggr var jag sämst 55% (mot Eichardt och då var det pengar inne i potten ca 9k av mina stack ca 25-30k kvar).

 

Var medvetet tight på finalbordet samtidigt som jag var totalt kortdöd. Kände oxå när vi var 8 a kvar att om jag inte blev tokigt badbeatad så skulle jag bli sämst 5 a så det var egentligen bara att chilla och minst få 1 000 000. brukar spela turneringar så när jag är på humör, sätta upp små delmål sen kan allt hända när man väl är där, vilket det gjorde med tre kvar...

 

Att jag sedan som trea drar in degen från BB med en 72 off går inte att förklara mer än med att jag hade bestämt mig redan innan jag såg korten, sen tvekade jag lite när jag ser ner på den sämsta handen man kan ha men va fasen har man bestämt sig innan så har man... Kändes lite som att finalbordet vände för mig där :-) Var helt inne på att utnyttja min tighta image. Pratade oxå med Theo J i pausen som sa samma sak peppade och sa att jag skulle försöka trycka från sb och bb slippa ta beslutet att syna en allin emot mig om jag höjer från knappen (lätt att behöva folda). Ett makalöst bra tips, tack till Theo. Hade nog kört mkt från knappen oxå men helt klart bra att pusha med en tight image från bb och sb. Siktade även in mig på Toth eftersom han hade mest att förlora på att syna mig, ville inte köra för mkt mot ElkY eftersom han hade för mkt chips och kunde syna med sämre händer. I HU kom alla träffar och då skötte det sig självt.

 

Sen hade jag tokigt stor nytta av att ha Samir Shaktoor på mitt bord under senare delen av dag 2 och hela dag 3. Han höll mig lugn och gjorde att jag spelade mitt spel ännu mer, visst gynnade det säkert honom oxå men det gynnade framförallt mig, kul med en win win... och tack så in i satan.

 

Om stinkbock tyckte det var dåligt manner att köra lite trashtalk på Betrand så får han tycka det, gäller det en titel och 5 millar + chansen att sänka ner en kille med ett monsterego på jorden så tar jag gärna den...

 

Att jag hade tur och vann en monsterpot med mina 33 är givet men det var ingen monster från början. Jag fick den till att bli en monster på 3,2 mill MEN från början var det limp in i min BB = 40 k + ante, check flopp på 1072 bet 80 k från ElkY på turn när 2 an kommer med andra ord enbart 200 k innan river. Sen när min magiska 3 a kommer så minibetar jag ut typ 80 k för att få omslag han slår om till 220 då ligger det endast 500 k i potten SEN går jag allin med mina resterande 1 350 000. Han sitter väl och tänker på 72 off och att jag inte spelar bra händer så... Samtidigt är det givetvis svårt att lägga A2med triss. Hade ni varit på plats och sett Elky då, hur sänkt han blev med detta ego som han har så gick det inte låta bli att säga till honom you shouldn´t play bad aces. Han slog huvudet i bordet och när jag satte mig ner igen och kollade på honom så kände jag att han inte hade någon som helst kraft kvar. Sen tog det 5 händer. En bra känsla stinkbock jag lovar och du borde testa...

 

Tack iallafall till alla därnere som gratulerade, här på forumet och alla andra ställen som jag har fått en dunk i ryggen.

 

och ni som är sugna på att spela EPT kör satelliter. Killen från Canada som bubblade finalbordet hade spelat ihop sin plats på frequent player points i en sat på pokerstars. En jäkligt schysst grabb som bara var riktigt lycklig så det går ju helt klart. Jag kvalade oxå i en sat på Stars.

 

Lycka till med pokern.

 

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis igen Magnus. Jo den där 72 satte tomtar i skallen på både Elky men framför allt Toth tror jag. 33 mot A2 avgjorde ju allting, EPT-fotografen tog en grym bild där Elky ligger med huvudet i händerna på bordet och är helt knäckt.

 

Du berättade inte att i AK-handen som du var all-in preflop med så drog du in en stege på turn och river istället för att bara träffa något av korten. Elakt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis igen Magnus. Jo den där 72 satte tomtar i skallen på både Elky men framför allt Toth tror jag. 33 mot A2 avgjorde ju allting, EPT-fotografen tog en grym bild där Elky ligger med huvudet i händerna på bordet och är helt knäckt.

 

Du berättade inte att i AK-handen som du var all-in preflop med så drog du in en stege på turn och river istället för att bara träffa något av korten. Elakt :-)

 

Nä den handen när jag drar ut QQ med AK runner runner steg (har ändå 10 outs till river) är givetvis flyt och elak... Den handen, Eichardthanden, allin på flop med AA mot ElkYs 77 flopp 568 innan middag dag 2 och min QQ på Mycocks (märk namn) extremt dåliga syn med AJ på 310J bräda för en monster slutet av dag 2 var förutom 33 handen de allra viktigaste. Var ser jag bilden på ElkY?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...