Gå till innehåll

NLT 200FR - KK, betta eller checka turn?


Recommended Posts

Hej! Här kommer en hand från NL200 fullring på Bodog. Har tyvärr inga stats på FI i handen, men bordet har varit slaskigt fast FI har nog varit en av de stabilare spelarna.

 

Får KK på UTG+1 (100bb stack) raisar 4bb, MP synar, BB (120bb) synar.

 

Floppen kommer upp: 8h4h4s. BB checkar, jag bettar pott, MP foldar, BB synar.

 

Turn: Qc. BB checkar.

 

Hur gör jag då här? Bet eller check? Om FI sitter på en färdig hand får jag nog inte syn av många sämre händer om jag skjuter rejält en gång till. Han bör nog lägga många sämre PP. Om jag checkar ger jag honom ett gratiskort, men får också en möjlighet att låta honom bluffa river om han missar.

 

Vilket alternativ är bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det alternativ som på bäst sätt väger upp hur du spelar tom här. Är det här en flopp du ofta skjuter en andra tunna på, betta. Ger du alltid upp här tom, checka.

I teorin säkert rätt. men i det här fallet spelar det nog ingen roll tror jag eftersom fi säkerligen måste lägga pp oavsett vår frekvens av andra skott. I alla fall om vi spelar TAG i så fall startar vi väl med AQ+ JJ+ eller något liknande.

- Vidare tror jag inte att fi har träffat Q.

-Han har drag ibland men säkert inte särskilt ofta.

- Han har nog oftast 99-AA. monstret ibland.

-Helt tom någon enstaka gång.

Jag anser att man inte förlorar spec mycket på att ge frikort till draget. Jag tror att mot de andra händerna fungerar min linje bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I teorin säkert rätt. men i det här fallet spelar det nog ingen roll tror jag eftersom fi säkerligen måste lägga pp oavsett vår frekvens av andra skott. I alla fall om vi spelar TAG i så fall startar vi väl med AQ+ JJ+ eller något liknande.

 

Utan att säga att man inte kan checka så undrar jag vad som får dig att tro att fi kommer vara så jättekeen att släppa ett sämre överpar här, som han sen dessutom ska kunna syna ett vb på river med, när dessutom kanske ytterligare ett scarecard landat? Jag personligen tycker det här är ett ganska bra läge för att skjuta både andra tunna och värdebetta KK med faktiskt. Och vi har väl dels varken fått veta att hero spelar TAG och dels är väl den rangen du skriver snarare att klassas som nit än TAG som först in?

 

Jag anser att man inte förlorar spec mycket på att ge frikort till draget. Jag tror att mot de andra händerna fungerar min linje bäst.

 

Än en gång: säger inte att checka är fel, utan fortfarande att man nog bör fundera över hur ofta man checkar/skjuter tom och på sin egen image innan man tar sitt beslut, och basera det i balans till de parametrarna. Jag tycker det är lite för statiskt att bara konstatera att checka här skulle vara den bästa linjen. Rädsla för att ge frikort till draget är inte det största issuet och det har jag aldrig påstått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...