Gå till innehåll

NLT2000 - Par+flushdrag oop


Recommended Posts

Ingen större read på CO, han verkar solid och kompetent. Är checkraisen bedrövlig? Hur fasen ska jag fortsätta i handen efter turn?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

5 players

 

Stack sizes:

UTG: $1970

CO: $2157

Button: $1162.50

SB: $2083.90

jello: $3642.30

 

 

Pre-flop: (5 players) jello is BB with 5♦ A♦

UTG folds, CO raises to $70, 2 folds, jello calls.

 

 

Flop: 5♣ T♦ 8♦ ($150, 2 players)

jello checks, CO bets $125, jello raises to $525, CO calls.

 

 

Turn: J♣ ($1200, 2 players)

jello ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan read bombar jag inte turn speciellt ofta här. Checka och hoppas på en billig river. Med ganska stor säkerhet sitter han på ett överpar. Det beror väl ganska mycket på din image om du tror att han kan släppa ett sådant i denna situationen. Om inte jag är helt borta har han väl inte mkt mer än pot kvar här. Hur ofta passar han för ett ställ? Inte tillräckligt skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar att leda eller c/c floppen. Din CR är ju uppsizad så du har ett lite mer än ett PSB kvar på turn och om du ska ställa eller c/f beror ju bara på vad han tror om dig, typ. Eftersom du satte dig i en sådan situation ur position och förhoppningsvis har mkt outs om du blir synad skulle jag nog ställa om du tror att han ger dig respekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Storleken på checkraisen var inte alls bra. Nu är all in runt ett pottbet och han lär i princip aldrig lägga eftersom han till 90% sitter på ett överpar. Det mesta som har sagts verkar rätt, tycker jag. Jag skulle ha betat ut på floppen och ställt mot en raise, för att få maximal FE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen större read på CO, han verkar solid och kompetent. Är checkraisen bedrövlig? Hur fasen ska jag fortsätta i handen efter turn?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

5 players

 

Stack sizes:

UTG: $1970

CO: $2157

Button: $1162.50

SB: $2083.90

jello: $3642.30

 

 

Pre-flop: (5 players) jello is BB with 5♦ A♦

UTG folds, CO raises to $70, 2 folds, jello calls.

 

 

Flop: 5♣ T♦ 8♦ ($150, 2 players)

jello checks, CO bets $125, jello raises to $525, CO calls.

 

 

Turn: J♣ ($1200, 2 players)

jello ????

 

Om jag skulle spelat handen så hade jag nöjt mig med att checksyna på flop och lagt mig vid ett ev bet på turn då min hand är så gott som död mot överpar eller set. Jag personligen gillar inte att spela drag hårt 2-way.

 

ett alternativ till ditt, om du frågar mig något häftiga, raise på flop skulle väl vara att ställa med en gång för att slippa jobbigt beslut på turn och hoppas på färg, triss eller två par och att då FI inte sitter på AA lr Q-9diamonds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle spelat handen så hade jag nöjt mig med att checksyna på flop och lagt mig vid ett ev bet på turn då min hand är så gott som död mot överpar eller set. Jag personligen gillar inte att spela drag hårt 2-way.

Det är en tokdålig spelstil. Man måste spela en del drag hårt för att inte bli slaktad när motståndarna börjar bli bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en tokdålig spelstil. Man måste spela en del drag hårt för att inte bli slaktad när motståndarna börjar bli bra.

 

en del drag ja, med det sagt behöver man ju inte spela varenda drag hårt, eller?

 

Spelar du varenda draghand hårt mot en redan färdig hand så kommer du ju torska i längden.

 

Jag sa inte att jag inte spelar draghänder, jag sa att jag inte gillar att göra det, speciellt inte 2-way. Min spelstil är det nog inget fel på eftersom jag är en vinnande spelare.

 

I ovan givna hand är det ju uppenbart att du är underdog, stor sådan, så kanske inte sådär jättebegåvat att ösa på för man vill väl minimera förlusterna likväl som man vill maximera vinsterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en del drag ja, med det sagt behöver man ju inte spela varenda drag hårt, eller?

 

Spelar du varenda draghand hårt mot en redan färdig hand så kommer du ju torska i längden.

 

Jag sa inte att jag inte spelar draghänder, jag sa att jag inte gillar att göra det, speciellt inte 2-way. Min spelstil är det nog inget fel på eftersom jag är en vinnande spelare.

 

I ovan givna hand är det ju uppenbart att du är underdog, stor sådan, så kanske inte sådär jättebegåvat att ösa på för man vill väl minimera förlusterna likväl som man vill maximera vinsterna?

Frågan är om man inte nästan kan det? Lite beroende på vilken starthand man har men man borde i alla fall oftare träffa en relativt stark hand jmf att man träffar ett drag. Så om man bombar så borde man ju ha den starka handen oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en del drag ja, med det sagt behöver man ju inte spela varenda drag hårt, eller?

Nä, men de flesta. Och absolut superstarka drag som färgdrag + tillägg.

 

Spelar du varenda draghand hårt mot en redan färdig hand så kommer du ju torska i längden.

Helt fel.

 

Min spelstil är det nog inget fel på eftersom jag är en vinnande spelare.
Det innebär att du är något bättre än dina motståndare. Gissar att du inte krossar 10-20.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om man inte nästan kan det? Lite beroende på vilken starthand man har men man borde i alla fall oftare träffa en relativt stark hand jmf att man träffar ett drag. Så om man bombar så borde man ju ha den starka handen oftast.

 

Självklart kan man det, om man är loose-aggressive. Men då får man räkna med ganska höga variationer på sin BR också. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en del drag ja, med det sagt behöver man ju inte spela varenda drag hårt, eller?

 

Spelar du varenda draghand hårt mot en redan färdig hand så kommer du ju torska i längden.

 

Jag sa inte att jag inte spelar draghänder, jag sa att jag inte gillar att göra det, speciellt inte 2-way. Min spelstil är det nog inget fel på eftersom jag är en vinnande spelare.

 

I ovan givna hand är det ju uppenbart att du är underdog, stor sådan, så kanske inte sådär jättebegåvat att ösa på för man vill väl minimera förlusterna likväl som man vill maximera vinsterna?

 

Bara för att du ser jellos kort betyder det inte att motståndaren gör det. Om man bombar på med detta, som för dig ser ut som ett par i femmor med ett hyggligt drag, kan du få fi att lägga en jäkla massa händer som slår dig. Detta gör att du vinner pengar i längden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, men de flesta. Och absolut superstarka drag som färgdrag + tillägg.

 

Absolut!

 

 

Helt fel.

 

Hmm, säg att du spelar din draghand med 8 lr 9 outs mot en redan bättre hand 100 gånger och att du spelar den hårt med potsizebet varje gång. Det måste isf betyda att de 75% av fallen du inte träffar ditt drag måste bluffa dig ur minst 25% av dessa för att inte förlora...Lycka till!

 

Det innebär att du är något bättre än dina motståndare. Gissar att du inte krossar 10-20

 

Nej det gör jag helt säkert inte, jag spelar max på NL100 :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

led flop å pusha mot hans raise.

som spelat så pushar jag turn.

 

QFT. Och som nämnts så gillar jag inte storleken på CR-bettet om du nu ska välja den linjen, men jag tror absolut fortfarande vi kan folda ut en del överpar med en push här, särskilt mot en vek motståndare. Även om det bara är ett PSB kvar att spela om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nisse77, vill inte vara taskig, men dina analyser är inte direkt klockrena hittills om man säger så. Testa att ta in vad andra skriver istället för att försöka lära upp en vinnande (?) NL2000-spelare.

 

Ok, jag skriver bara efter eget huvud. Klart jag tar in vad andra skriver, det är just därför jag diskuterar. Jag måste ju få ge mina synpunkter för att kunna bli uppläxad och därmed lära mig något, lr hur?

 

Om jag sedan framstår som en nolla så tar jag det som en man, np! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...