Gå till innehåll

NLT 200 - All in/Fold?


Recommended Posts

Klockan är 02:30 en lördagmorgon och jag skall precis spela min sista hand. Tänker för mig själv att får jag AA så går jag all in innan floppen och hoppas på att någon fylletiltare synar. Till min halvstora förvåning så plockar jag upp KK (UTG, 10/10-bord).

 

Jag höjer till $10. Fi precis efter mig (UTG+1) med 200 dollar i stacken höjer till $77. Resten av bordet lägger sig. Bollen är tillbaka hos mig, vad gör jag? Jag täcker Fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delvis men mer för att du har för lite information för att lägga enligt mig, du har inget annat att gå på mer än att han gjort en abnormt stor höjning. Visst, en toktajt, stabil kille som aldrig höjer men nu vet du ingenting om fi, kan lika gärna vara missklick, tilt, vad som helst.

 

Sen kan du alltid tänka att om du bara synar av med AA, KK där så är det jättebra för dig och tvärdåligt för honom för mot ett bättre spel hade du garanterat fått betala av med en hel del sämre än KK. Samtidigt om han gör det spelet med 57o och du lägger KK så, tja, det är mindre bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tror att en (stor) re-raise betyder AA ser man spöken.

 

Frågan är om du ska gå all-in direkt eller om du ska syna och ställa in på alla floppar.

 

En del gör så med AK och AQ (ända ner till AT oxå) så då kan man ju syna pre och ställe på floop om inget A kommer.

 

Problemet är om han har AA så åker ju smeten in hur du än gör om du inte foldar pre. Men jag skulle nog syna och sen ställa utan A. Dock kan han spela likadant med QQ och JJ oxå så folden om A kommer kan ju oxå vara felaktig.

 

Svårt. All-in eller fold. Jag skulle nog köra all-in men jag spelar fn på NL25 och där är de så tokiga så jag förväntar mig nästan vad som helst på en sån reraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luktar AA, KK eller som sämst QQ eller AKo. Och sista handen för kvällen säger du?! Joo antingen är det väl en coinflop eller så är du favorit (QQ fallet) du känner väl själv om det är värt att förlora det du grindat ihop under några timmar eller inte.

 

Har själv varit i liknande läge några gånger, och tyvärr är det ofta just AA som överspelas på det där viset. Det svider lite när man degar in och inte träffar sin K, men är desto skönare de få gånger (en gång av 5 kanske?) man väl träffar :-D

 

Så... Har du ingen super read, så är det en given all in preflop IMO.

Tvekar du så spelar du kanske på för hög nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är UTG och höjer till 5 big blinds, UTG+1 återhöjer till 38,5 big blinds... Vad skall han ha liksom?

 

Jag hade haft en väldigt lyckad kväll och bestämde mig för att göra årets vik och slängde mina kungar. Tydligen verkar de flesta tycka att det spelet var fel.

 

NoSense: Jag har inte spelat poker på ett halvår och när jag slutade så spelade jag NLT 600 och FLT 15/30. Det känns omotiverat att börja "öva upp sig" på en lägre nivå än NLT 200 och FLT 5/10. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoSense: Jag har inte spelat poker på ett halvår och när jag slutade så spelade jag NLT 600 och FLT 15/30. Det känns omotiverat att börja "öva upp sig" på en lägre nivå än NLT 200 och FLT 5/10. :)

 

varför slutade du?

 

all in btw.. du har den absolut näst bästa handen du kan få... vilka händer vill man få in pengar i potten med PREFLOP med... och mot hur många FI? jo tex AA och KK och helst mot EN FI...

 

känns lite som vi var där med den handen... men som sagt, jobbigt kanske och riskera det du gnetat ihop... spela på en lägre nivå om du inte vågar gå all in pre flop med KK...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...