heltok Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 har lite svårt att få rätt inställning i windows för att paryt inte totalt ska fucka upp sig. innan ville jag minnas att 96dpi och en omstart gjorde susen, men denna gången jag installerade om windows så funkade det inte... ser ut såhär nu: hur går jag vidare, vad prova härnäst? Citera
baller Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 men att välja "normal storlek (96dpi)" bör lösa ditt problem....nu ser det iofs ut som om du gjort det... får du även svart kant när du sätter dig vid borden? Citera
PartyPoker Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Jag har inget vettigt svar att komma med just nu, men ska försöka kolla på det i morgon från en PC (sitter hemma med min Mac just nu). Med bästa hälsningar, PartyPoker Citera
heltok Postad 13 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2007 men att välja "normal storlek (96dpi)" bör lösa ditt problem....nu ser det iofs ut som om du gjort det... får du även svart kant när du sätter dig vid borden? ingen svart kant. Citera
mawam Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 vad har du gjort sen felet uppskommit? testat "ogöra det"? uteslut felkällor, prova enbart en monitor (om jag tolkar din skärmdump rätt har du 2 skärmar in kopplade). uppdatera drivrutiner till grafikkort, uppdatera windows, klassiska "omstart" fungerar ej, eller? prova annan skärm än de du har. tja lite förslag på felsökning. återkom gärna med lite mer detaljerad felbeskrivning för vidare felsökning, lycka till! Citera
heltok Postad 13 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2007 var en nyinstallerad windowsdator. partypoker var typ första programmet jag installerade. har testat att byta teckensnitt i windows, ändra cleartype, ändra fontsize. och utan extraskärmen. frågan är i vilken kombination jag ska göra allt. kanske har missat någon. Citera
mawam Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 hmm kör du nån ny Vista version eller är det vanliga XP Pro eller vilken windows har du? är "problemet" att texten blivit stor i party eller är jag ute och cyklar (utgår bara från din skärmdump)? hur ser texten ut när du surfar i explorer? finns en funktion under VISA ---> Textstorlek ---> där kan du ändra texten när du bla surfar. men verkar skumt att det påverkar party...provat ominstallera party? Citera
Recommended Posts