Gå till innehåll

Sylwester - HU


Sylwester

Recommended Posts

Fi är 23/14/1,7 över 1,3k händer. Han sitter på typ alla mina bord för tillfället och verkar inte vara särskilt bra. Jag har honom back 1k fwiw.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $400

UTG+1: $692.90

CO: $345.20

Hero: $625.10

SB: $437

BB: $340.20

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with T:heart: 9:club:

2 folds, CO calls, Hero raises to $18, SB calls, BB folds, CO calls.

 

Flop: 5:heart: 9:heart: 7:diamond: ($58, 3 players)

SB checks, CO checks, Hero bets $38, SB calls, CO folds.

 

Turn: T:club: ($134, 2 players)

SB checks, Hero bets $90, SB raises all-in $381, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 184
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fniss. Men vafan. Vilken liten reaktion jag fick av tomtarna på loftet. Håll minen för helvete, här skall läras ut att man ska ställa med topp par.

 

Färgdrag är också nöten, syna gärna all in.

 

Fast lite ligger det ändå i det hela, ni är allt bra en vek bunt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är 23/14/1,7 över 1,3k händer. Han sitter på typ alla mina bord för tillfället och verkar inte vara särskilt bra. Jag har honom back 1k fwiw.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $400

UTG+1: $692.90

CO: $345.20

Hero: $625.10

SB: $437

BB: $340.20

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with T:heart: 9:club:

2 folds, CO calls, Hero raises to $18, SB calls, BB folds, CO calls.

 

Flop: 5:heart: 9:heart: 7:diamond: ($58, 3 players)

SB checks, CO checks, Hero bets $38, SB calls, CO folds.

 

Turn: T:club: ($134, 2 players)

SB checks, Hero bets $90, SB raises all-in $381, Hero

 

Om han inte är på tilt så känns det som dagens vettigaste vik?, det känns inte som ett bräde han har en sämre hand på särskilt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEEEEEEEEEEEROOOOOOOOOOOOOOO

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $598.35

UTG+1: $374.60

Hero: $400

Button: $29.30

SB: $438.60

BB: $777.90

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with 4:heart: 4:club:

UTG raises to $8, UTG+1 folds, Hero calls $4 (pot was $14), Button folds, SB calls, BB folds.

 

Flop: 2:spade: 4:spade: Q:club: ($28, 3 players)

SB checks, UTG bets $20, Hero raises to $70, SB folds, UTG raises to $140, Hero raises all-in $392, UTG calls.

 

Turn: J:spade: ($812, 1 player + 1 all-in - Main pot: $812)

 

 

River: 6:club: ($812, 1 player + 1 all-in - Main pot: $812)

 

 

Results:

Final pot: $812

UTG showed 8h Qs

Hero showed 4h 4c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på vad det är för motståndare? Riktigt dragit bräde så visst kan det vara 8Th eller liknande men att säga jättesyn är väl fel, möjligt att det är EV+ men jag är säker på att det är hög varians.

 

 

Gretko: Nu är inte jag guds barn direkt, skriver mycket smörja, men vad är det för fel på dig, kollar man din inläggshistorik kan man ju inte tro att du uppnåt ålder för att få spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att du inte kan vika allt utom nötterna på en sådan här bräda. Att du sen säger att det är EV+ men förespråkar en fold känns ju minst sagt intressant. Gillar du inte pengar?

 

 

 

Sry Sylwester för OT:

Är väl inga större fel på mig, möjligen lite väl bakfull för mitt eget bästa men det är smällar man får ta. Anledningen till att jag skriver massa störda inlägg är väl möjligtvis det faktum att mitt liv är så förbannat värdelöst att jag inte har annat för mig. Förstår inte heller varför du orkar bry dig om att påpeka det, du är ju som du själv sa inte speciellt mkt bättre själv. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är 23/14/1,7 över 1,3k händer. Han sitter på typ alla mina bord för tillfället och verkar inte vara särskilt bra. Jag har honom back 1k fwiw.

 

Jag tycker inte som gretko att det är nån direkt jättesyn, men jag håller nog med om att vi ska syna iaf. Anledningen är att hans floppspel inte stämmer in på nån färdig hand (förutom kanske :6h::8h:, som han borde kunnat spela så) mtp snubben bakom och hur dragig brädan är, och de enda händer som passar in på hans floppspel, som förbättats av turn och nu har oss slagna borde bara TT och :Jh::8h:, men TT känns mindre sannolikt eftersom du har en T-blocker och då har vi alltså bara en färdig hand som passar in riktigt bra på hans spel hittills. Vänder vi då på det så finns ett rätt stort antal draghänder som antingen har förbättrat på turn eller som ser chansen att reppa en färdig hand med den (reppa T9 t.ex), och faktorerar vi in hans bild av hur stor FE han borde tycka sig ha på den där brädan (som är riktigt äcklig / "osynbar" för ett överpar t.ex) så har han ett riktigt bra semibluffläge där. När vi då är mycket starkare än vi "borde" vara lutar det åt att vi måste ta den här synen. Skulle nog inte vilja kalla det en marginell syn, men ingen instasyn på något sätt heller. En sak som t.ex oroar en del (och kan tala för det motsatta) är hans låga AGR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att du inte kan vika allt utom nötterna på en sådan här bräda. Att du sen säger att det är EV+ men förespråkar en fold känns ju minst sagt intressant. Gillar du inte pengar?

 

Rättare sagt väldigt marginellt EV+ mot en normal motspelare eller högst marginellt (EV+-0) men då till följd massa onödig varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte som gretko att det är nån direkt jättesyn, men jag håller nog med om att vi ska syna iaf. Anledningen är att hans floppspel inte stämmer in på nån färdig hand (förutom kanske :6h::8h:, som han borde kunnat spela så) mtp snubben bakom och hur dragig brädan är, och de enda händer som passar in på hans floppspel, som förbättats av turn och nu har oss slagna borde bara TT och :Jh::8h:, men TT känns mindre sannolikt eftersom du har en T-blocker och då har vi alltså bara en färdig hand som passar in riktigt bra på hans spel hittills. Vänder vi då på det så finns ett rätt stort antal draghänder som antingen har förbättrat på turn eller som ser chansen att reppa en färdig hand med den (reppa T9 t.ex), och faktorerar vi in hans bild av hur stor FE han borde tycka sig ha på den där brädan (som är riktigt äcklig / "osynbar" för ett överpar t.ex) så har han ett riktigt bra semibluffläge där. När vi då är mycket starkare än vi "borde" vara lutar det åt att vi måste ta den här synen. Skulle nog inte vilja kalla det en marginell syn, men ingen instasyn på något sätt heller. En sak som t.ex oroar en del (och kan tala för det motsatta) är hans låga AGR.

Precis som du säger är det ju väldigt svårt att sätta honom på en hand och 68s var väl egentligen den enda jag själv kunde tänka mig vara något sånär rimlig. Å andra sidan vet jag ju inte säkert om han är kapabel att göra något efterblivet slowspel med ett set där.

 

Min slutsats blev mao samma som din; att han har något flashigt drag. Seg som jag var syande jag dock i sista sekunden.

 

Aldrig nånsin sett nåt liknande - hur kan den stå?! ;)

 

Jag sket på mig när det tredje spadret kom på turn.

 

***

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $400

UTG+1: $692.90

CO: $345.20

Hero: $625.10

SB: $437

BB: $340.20

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with T:heart: 9:club:

2 folds, CO calls, Hero raises to $18, SB calls, BB folds, CO calls.

 

Flop: 5:heart: 9:heart: 7:diamond: ($58, 3 players)

SB checks, CO checks, Hero bets $38, SB calls, CO folds.

 

Turn: T:club: ($134, 2 players)

SB checks, Hero bets $90, SB raises all-in $381, Hero calls $291 (pot was $605).

 

River: A:heart: ($896, 1 player + 1 all-in - Main pot: $896)

 

 

Results:

Final pot: $896

SB showed Qs Qd

Hero showed Th 9c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest rigagde rivern i världen och han pushar inte?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $117.20

UTG+1: $682.10

CO: $115.50

Button: $659.10

Hero: $840

BB: $406

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 8:club: 8:heart:

2 folds, CO calls, Button raises to $12, Hero calls $10 (pot was $22), BB folds, CO calls.

 

Flop: 8:spade: T:heart: 9:club: ($40, 3 players)

Hero bets $30, CO folds, Button calls.

 

Turn: 8:diamond: ($100, 2 players)

Hero bets $70, Button calls.

 

River: K:heart: ($240, 2 players)

Hero bets $175, Button calls.

 

Results:

Final pot: $590

Hero showed 8c 8h

Button mucks Kc Ks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest rigagde rivern i världen och han pushar inte?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $117.20

UTG+1: $682.10

CO: $115.50

Button: $659.10

Hero: $840

BB: $406

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 8:club: 8:heart:

2 folds, CO calls, Button raises to $12, Hero calls $10 (pot was $22), BB folds, CO calls.

 

Flop: 8:spade: T:heart: 9:club: ($40, 3 players)

Hero bets $30, CO folds, Button calls.

 

Turn: 8:diamond: ($100, 2 players)

Hero bets $70, Button calls.

 

River: K:heart: ($240, 2 players)

Hero bets $175, Button calls.

 

Results:

Final pot: $590

Hero showed 8c 8h

Button mucks Kc Ks

 

Nötspel att bara syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som att inte livet ska vara nog så tiltande i övrigt liksom? Fan. Mina två på att outa sn på honom, så alla kan gå in och flejma honom i chatten. Alternativt kontakta FT och få tomten bannad.

 

Inte nog med att man tiltar på synen, man måste så klart resa sig upp också bara för att påminnas om att man har den äckligaste träningsvärken så att man knappt kan stå. Vad var mailadressen till FT sa du?

 

***

 

Hur stor chans är det för övrigt att det faktiskt är David Chiu man spelar mot när nicket är in action? Om det var han är jag inte imponerad.

 

Avslutade förresten precis en session, det kanske är jag som är för slö för att ha bra table selection, men vafan, seriöst, tre regulars på varje jävla bord. Och de har position på mig på alla. Nu suger ju iofs flertalet ganska duktigt ändå så det gjorde kanske inte så mycket egntligen. Plus typ två inköp iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin dagbok, Stallone.

 

Jag har inte hittat hit förrän nu. Ska börja kommentera dina HHs så gott det går. Funderade själv på att starta dagbok inför 2007 men det känns som om det finns så många NL200/NL400 dagböcker redan. Annars är det ju kanske kul att följa varandras. Skulle nog sporra mig till att spela mer, vilket jag verkligen borde.

 

Fin syn med T9. Jag skulle nog vikt den faktiskt.

 

88 handen var det sjukaste jag sett. I still med tuff_fish nästan.

http://www.youtube.com/watch?v=5eE8mQoL2c4

Haha.

 

"Six seven. Eight nine ten. Unless he really really really really really.. Ugh this is a horrible..."

 

Klockers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin dagbok, Stallone.

Man tackar! :-D

Jag har inte hittat hit förrän nu. Ska börja kommentera dina HHs så gott det går. Funderade själv på att starta dagbok inför 2007 men det känns som om det finns så många NL200/NL400 dagböcker redan. Annars är det ju kanske kul att följa varandras. Skulle nog sporra mig till att spela mer, vilket jag verkligen borde.

Det är ju alltid skönt att ha någonstans att skriva av sig, I say go for it!

 

 

88 handen var det sjukaste jag sett. I still med tuff_fish nästan.

http://www.youtube.com/watch?v=5eE8mQoL2c4

Haha.

 

"Six seven. Eight nine ten. Unless he really really really really really.. Ugh this is a horrible..."

 

Klockers.

:-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villain är 38/19/2, 44 händer.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $362.20

UTG+1: $169

CO: $489.35

Button: $97.95

SB: $441.50

Hero: $400

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with Q:diamond: Q:club:

UTG raises to $8, 4 folds, Hero raises to $26, UTG calls.

 

Flop: 4:heart: 2:heart: J:spade: ($54, 2 players)

Hero bets $38, UTG calls.

 

Turn: 3:diamond: ($130, 2 players)

Hero bets $97, UTG calls.

 

River: K:diamond: ($324, 2 players)

Hero checks, UTG instapushes all-in $201.2, Hero?

 

Results:

Final pot: $324

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puke.

 

Folda. Du slår ju ingenting. Ska han verkligen ha synat 3-betten pre med :Ah::Xh:, floatat två gator för att sen bluffa där? Känns rätt långsökt faktiskt. Tror du får hälsa på :Ah::Kh: eller troligare ett set (JJ) där rätt ofta.

 

Ja, du har ju förstås rätt. Blev bara lite fundersam när man haft en sån där session där man tvingats lägga sjutton överpar, man får för sig att man blir överkörd och så börjar man tänka.

 

Resultat:

automan13 bets $201.20, and is all in

erusugen has 15 seconds left to act

erusugen folds

automan13 shows [Qs Ad] (Ace King high)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårt men ganska lätt fold. FI verkar inte tillräckligt aggro för att kunna bluffa all-in med flushdraget på river, plus att det vore korkat när du visat styrka hela vägen.

 

Irriterande när man faktiskt gör en bra laydown och de sedan visar bluffen. Småtilt på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...