Gå till innehåll

Värdering av kåk


slanen

Recommended Posts

Det finns dock ett undantag:

 

Om det ligger en hel kåk på bordet, tex

 

QQQKK

 

Så vinner den med högsta sidohanden. Dvs AT vinner över A9, men 22 vinner över AT, för den är ett par.

 

:roll:

 

Visst Klyka, jag förstår att man blir trött ibland, men är det inte lite onödigt att posta sånt här i Nybörjarfrågor ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tiiiilt!

Sila mygg och...

 

Får väl börja med att be om ursäkt om någon tog illa upp av min "dryga" attityd i denna tråd som förklaringen löd. Som Klyka skriver så ser även jag först nu att det var i nybörjaravdelningen, så kan väl delvis förstå avstängningen.

 

Jag har absolut inget emot nybörjarfrågor, men var bara tvungen att dra iväg ett inlägg efter det 4:e exemplet på hur man kan inneha lika triss. Man kan ju tycka att det räckt med 1 ex, men är det nybörjaravdelningen så får man väl ha överseende.

 

Det komiska var att ingen förstod ironin förutom moderatorn som bannade mig.

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag vill be om ursäkt till Olyckan för att jag sa att han skrivit mkt skit förut. När jag nu ser din avatar så kommer jag på att jag blandade ihop dig med nån annan. Det är väl iofs möjligt att du har skrivit mkt skit, men det vet jag isf inte om, så jag tar tillbaks det.

 

Sen är det en annan sak om du var "dryg" i denna tråd.

 

Mvh

Klyka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag vill be om ursäkt till Olyckan för att jag sa att han skrivit mkt skit förut. När jag nu ser din avatar så kommer jag på att jag blandade ihop dig med nån annan. Det är väl iofs möjligt att du har skrivit mkt skit, men det vet jag isf inte om, så jag tar tillbaks det.

 

Sen är det en annan sak om du var "dryg" i denna tråd.

 

Mvh

Klyka

 

:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns dock ett undantag:

 

Om det ligger en hel kåk på bordet, tex

 

QQQKK

 

Så vinner den med högsta sidohanden. Dvs AT vinner över A9, men 22 vinner över AT, för den är ett par.

 

QQQKK på bordet så splittar A9 och 22 på handen eftersom båda har samma bästa hand (QQQKK). Det finns inget som heter sidohand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...