Gå till innehåll

NLT400 JJ får reraise på T77-flopp


Recommended Posts

Vi har lirat mot varandra en del och Fi är lite LAGish men inte helt borta. Jag har spelat stabilt och jag täcker Fi.

 

You Were Dealt (Js, Jh)

GrandpaJoe Folds

StefanProdan Calls $4.00

twobigaholes Folds

ikilledyrcat Raised to $16.00 <- hero

JayNYC Folds

gabbyoo Calls $12.00

StefanProdan Calls $12.00 <- fi

Dealing Flop (Th,7s,7c)

gabbyoo Checks

StefanProdan Checks

ikilledyrcat Bets $32.00

gabbyoo Folds

StefanProdan Raised to $120.00

ikilledyrcat ?

 

Hur ofta är han tom här? Finns folden med den readen jag har?Om inte, hur spela för att få ut mest värde? Vilka händer kan han tänkas göra såhär med om han inte är jättetom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den enda infon du gav i handen viker jag utan större tvekan här. Jag tror du duktigt ofta kommer bli donkad in i direkt på turn om du bara tar synen, och jag orkar sällan spela 125BB med en ganska kasst överpar på en parad bräda om jag inte har mer info om fi än du verkar ha.

 

Däremot tycker jag det kan vara ett bra läge att checka bakom på den där floppen mot den där typen av spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den enda infon du gav i handen viker jag utan större tvekan här. Jag tror du duktigt ofta kommer bli donkad in i direkt på turn om du bara tar synen, och jag orkar sällan spela 125BB med en ganska kasst överpar på en parad bräda om jag inte har mer info om fi än du verkar ha.

 

Däremot tycker jag det kan vara ett bra läge att checka bakom på den där floppen mot den där typen av spelare.

Jag vill inte gärna checka bakom där mot två motståndare. Jag stekte ett tag men jag tyckte att hans raise made no sense. brädan var helt torr, varför reraisa så stort me TT eller 7x? Då tänkte jag på vad mer som slår mig, men inte kan han väl limp-syna QQ/KK/AA pre? Iallafall, jag synade och bestämde mig för att check-syna alla blanka kort och om ett scarycard skulle falla skulle jag gå på magkänsla :].

 

You Were Dealt (Js, Jh)

GrandpaJoe Folds

StefanProdan Calls $4.00

twobigaholes Folds

ikilledyrcat Raised to $16.00

JayNYC Folds

gabbyoo Calls $12.00

StefanProdan Calls $12.00

Dealing Flop (Th,7s,7c)

gabbyoo Checks

StefanProdan Checks

ikilledyrcat Bets $32.00

gabbyoo Folds

StefanProdan Raised to $120.00

ikilledyrcat Calls $88.00

Dealing Turn (2d)

StefanProdan Checks

ikilledyrcat Checks

Dealing River (8d)

StefanProdan All In

ikilledyrcat Calls $376.55

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte särskilt överraskande resultat. Jag antar att du är medveten om att du i princip bara klår bluff varför ditt spel knappast kan anses standard men ibland har man ju en sån där sjuk känsla.

 

Utan känsla eller read lägger du flop många dagar i veckan. Men det tror jag du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...