Gå till innehåll

Vilka hänger här?


Blattanfejan

Recommended Posts

Jag är förmodligen den enda här som var och såg New Kids On The Block när de "spelade" i globen.....:-D

 

Ja Skanke, vad är ursäkten? Gick fel? Var full? Gick med en brud? Var allmänt ung och dum? Tiltad? ;-)

 

En polare jobbade förresten extra i Solnahallen som vaktis. När NKTB var här spelade han basket med dom på dagen innan konserten. Det är nästan värre än att ha sett dom uppträda! :-D

 

T9suited: Du har rätt, nu får det räcka med musiksnacket! SnG-snack och presentationer ska det vara! Du har det bra du med en personlig coach! Välkommen till SnG-gruppen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 145
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En polare jobbade förresten extra i Solnahallen som vaktis. När NKTB var här spelade han basket med dom på dagen innan konserten. Det är nästan värre än att ha sett dom uppträda! :-D

 

Saba vasadu!

Mina gamla hemtrakter, växte upp i gamla Solnahallen (Vasalundshallen som den egentligen hette), morsan sa alltid att det va bättre jag hade sängen där än hemma, så slapp jag gå hem 20 meter för att sova.

Fast du kanske menar "nya" ungerfär vid Skytteholms fotbollsplaner?

 

Fick kalla kårar av gammal nostalgi när jag läste Solnahallen. Där vann man sitt första SM-tecken8-) 1972 tror jag det va. På stenåldern alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst den här gruppen ganska länge men postar sällan - ska förhoppningsvis bli bättre på det. Till att börja med vill jag fortsätta på off topic-spåret och bara sådär i förbifarten nämna några bra band. Joy Division, The Smiths, Stone Roses, Franz Ferdinand, Belle & Sebastian, Love is all. Så, långt ifrån allt jag lyssnar på men det täcker min musiksmak ganska bra. (Om någon mot förmodan nu inte vet vilken typ av musik jag lyssnar på så kan du sluta läsa nu, jag vill inte veta av dig.) Vidare hoppas jag att alla förstår att jag gillar att dricka whisky, Macallan är dock inte nödvändigtvis favoriten - det beror på när, var och hur. Annars har jag också ett stort fotbollsintresse, United är laget (men snälla, inga frågor om Henke - mitt tålamod för Henke-frågor är sedan länge slut).

 

Jag är en 25-årig nattarbetande (bageri) kille från Örebro. Som många andra här läste jag natur på gymnasiet och flydde sedan till Chalmers alldeles för tidigt och blev inte kvar där så länge. Tanken är att jag ska göra något vettigare i framtiden, frågan är bara vad.

 

Nätpoker har jag spelat sedan maj 2005 (ja, egentligen började jag ju lite tidigare med låtsaspengar men det räknas inte). Det började med WPT på femman (eller, tja allra först tror jag faktiskt att jag lyckades se något annat pokerprogram på Viasat Sport) och ett intresse föddes. Jag började med SNG på Betsson ($5,5) med hyfsade resultat (vilket jag nog i mångt och mycket har Mike Sexton att tacka för) - efter 50 spel låg jag på plus och därefter har mina totalsiffror varit gröna. Jag spelade också enstaka MTT med usla resultat (MTT-karriären är i stort sett uppgiven och mina siffror där kommer antagligen att vara röda till tidens slut).

 

Jag hade antagligen tur i början och i takt med att vinsterna blev större och fler flyttade jag ganska snabbt upp i nivå - två och en halv månad efter debuten spelade jag 22or och vann (33% roi på 151 11or är jag mycket nöjd med, även om 27% över 508 22or torde vara bättre). Här började jag testa cashgame (NLT i början, sedan FLT, senare också diverse andra spel, främst PLO) också och det gick skitbra i början. Sedan gick det skitdåligt, sedan skitbra, sedan skitdåligt... Och så har mitt CG-spel fortsatt. Tilt. Mycket tilt. Just nu ligger det på is.

 

Jag har aldrig varit någon skottare och blev kvar på 22orna för länge. Testade 33or ett tag och även 54orna på Ongame men trafiken var för dålig så jag återvände till 22orna. Lagom till förra sommaren kände jag mig redo och flyttade till Party och deras 55or. Pang! Jag vann, vann och vann lite till. På 481 spel plussade jag $6795 (25,7% roi). Så bra kunde det givetvis inte gå överdrivet länge - 180 spel senare hade jag tappat ungefär $1200. Jag backade också en hel del på CG. Tilt. Samtidigt kom den nya lagen i USA.

 

Jag tog en paus. Fyra pokerfria veckor. Fyra veckors spel med nya förluster följdes av ytterligare fem pokerfria veckor. Poker är bara kul när man vinner.

 

Comeback blev det för ett par veckor sedan. Jag nöjde mig med att spela fyra bord samtidigt på Stars 27or. Vann en del men framför allt kändes det kul att spela igen. Testade Full Tilt och deras 36or. Vann mycket. Upp på $60 (som jag sedan tidigare hade röda siffror på över typ 100 spel) och torskade varenda jävla coinflip - värst var ett set på 15 spel med 5 fjärdeplatser. Jaha, jag får väl gå ner i nivå tänkte jag - tja, ett sista försök kanske, fredag natt. Full Tilt fungerar inte - så in på Stars och jag klonkade åtta raka ITM, varav fyra segrar. Och ungefär där är vi nu.

 

Framtiden? Just nu är det $60 SNG som gäller - Full Tilt och Stars (jag föredrar Tilts klient), fyra bord samtidigt ett tag till, försöka anteckna så mycket som möjligt om de spelare som ständigt återkommer. Kanske blir lite smått CG slask också men SNG i huvudsak.

 

Livepoker? Tja, som de flesta har det blivit lite mörkpoker och på senare tid någon enstaka pokerkväll med Texas men jag har inget större intresse för livepoker som det är just nu. Det skulle i så fall vara Vegas då - eller någon större liveturnering (men då måste jag ju klonka en satellit och med tanke på att jag aldrig spelar satelliter blir det svårt).

 

(Ja, jag gillar parenteser.)

 

Rackarns vad långt det blev. Var inte riktigt meningen. Och det tragiska är ju att det egentligen bara är jag som bryr mig om det jag har skrivit. Nåväl, kanske borde bli en dagbok så jag får tänka ännu mer på mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NKOTB, Scorpions, Iron Maiden, påminn mig att aldrig komma hem till nån av er på home game :)

 

 

Ha ha ha!

 

En av de absolut bästa konserter jag varit på var Iron Maiden "slavery tour" (eller vad den hette, "power slave" plattan var det ivarjefall) och då har jag varit på en del eftersom jag jobbade med/på konserter i ett par år. Motley värmde upp och det var med deras "Shout at the devil" skiva. Ett makalöst drag från första låt Motley spelade tills sista Maiden låt. Typ push från första till sista hand i en SnG.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidare hoppas jag att alla förstår att jag gillar att dricka whisky, Macallan är dock inte nödvändigtvis favoriten

 

Och det tragiska är ju att det egentligen bara är jag som bryr mig om det jag har skrivit. .

 

1. There can only be one - and thats Macallan. Du finns i 4 olika varianter i mitt skåp och du är gudomlig :-D . Den senaste förvärvad på en tjänsteresa 40 år gammal - men såååååååå ungdomlig i smaken.

 

2. Tja, säg inte det, man ska aldrig säga aldrig. :roll:

 

3. Så enligt punkt ett. Du är så välkommen. (även om du haft ett annat namn)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd det, har haft ett litet trevligt HG precis med både SnG och CG. Ur högtalarna strömmade Gun´s and Roses i fyra timmar.

 

Man får inget riktigt grepp om dig Ängeln? Gun´s and Roses, Kiss mm och barn i typ 20-25års åldern, spelat poker i hur länge som helst, tjänsteresa för 40 år sen? Ena stunden känns du som 25-30 bast och nästa som 65+! :shock::-D Jag är förvirrad... ;-)

 

Edit: Jasså, det var Whiskey´n som var 40 år gammal! Inte din tjänsteresa! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får inget riktigt grepp om dig Ängeln? Gun´s and Roses, Kiss mm och barn i typ 20-25års åldern, spelat poker i hur länge som helst, tjänsteresa för 40 år sen? Ena stunden känns du som 25-30 bast och nästa som 65+! :shock::-D Jag är förvirrad... ;-)

 

Edit: Jasså, det var Whiskey´n som var 40 år gammal! Inte din tjänsteresa! :lol:

 

Precis, lite dålig svenska där bara :oops: . Tycker 5 dgr är länge på tjänsteresa, va skulle då inte 40 år va :shock: .

 

Me 48, äldsta barnet 29, yngsta 23 + två därimellan (produktiv i min ungdom, numera är det inte så ofta men när det väl är, så är det lääänge :lol: ).

Musik = All hårdrock (även pudlarna), som nån sa: dock något tunnhårigare nu :-D .

Alkohol = dricker (nästan) aldrig. Whiskey räknas inte, det är guds gåva och jag lobbar hårt för att det ska ersätta vinet vid nattvarden :mrgreen: .

 

Capiche (eller hur det nu stavas)?8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem igår från Glasgow med en flaska Caol Ila som jag skall hem och traktera med häpnadsveckande frenezi.

 

Har satt upp lite pokerregler för mig själv för att utveckla mitt spel, kom fram till detta efter ett par veckors flamsande i SNG träsket utan fokusering och allmänt mesigt spel = löst, synrikt och med immortal syndrom.

 

- när det skall spelas så skall det vara ett par timmar med bara fokus på poker inte en halvtimme mellan middag och barnnattning.

- känner du inte för det till 111% skit i det, gör något annat

- inte mer än 3 sngs samtidigt

 

hoppas att detta skall räcka för att styra upp mitt uppfuckade slasklir.

 

för övrigt funkar metallica men stooges, AC, Kyuss, monster magnet och motörhead lirar fortfarande miltals före klungan.

 

Han är ju inte dum egentligen, han har bara otur när han tänker.

Källa: Bert Karlsson om Bosse Ringholm, skolkamraten från Skövde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem igår från Glasgow med en flaska Caol Ila som jag skall hem och traktera med häpnadsveckande frenezi.

 

 

Han är ju inte dum egentligen, han har bara otur när han tänker.

Källa: Bert Karlsson om Bosse Ringholm, skolkamraten från Skövde

 

Nice, själv kom jag hem igårkväll från mässa i Stockholm i fyra dagar. Det enda jag fick med mig var en rejäl förkylning med feber, hosta och hela paketet. Snäääääälla, nån tycka synd, för frugan bara skrattar:-( . Orkar inte ens spela poker för hjärnan verka ha härdsmälta.

 

Btw, har sett att vår vän Conspiracy inte har lagt ner helt utan deltagit i en del diskusioner senaste dagarna. Kul, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaha, nu när hjärnan slutat koka och febern nått en något så när anständig nivå så har jag börjat återvända från de döda. Eftersom jag ska va hemma denna vecka och kurera mig så har jag i gårkväll inlett ett litet projekt på SnG. Har dels gått upp en nivå(30+3) men oxå gått ner ett par nivåer(5+0,5) för att prova lite annorlunda spel än vad jag normalt spelar.

På den högre nivån är jag så där äckligt tajt att man undrar om jag överhuvudtaget tänker va med i spelet. Funkar kanon och har en ROI på 68% på de första 20 sng. Målet = 45 %.

På den lägre är jag äckligt lös och spelar i princip allt preflopp genom limpmetoden. Därefter är jag superaggresiv postflopp, oavsett bräda. På 20 sng där har jag en ROI på 17% (pengarna tillbaka i princip). Mål = 50%

Tänkte spela en 100 på varje innan jag utvärderar men som det verkar just nu så är det tajt som gäller.

Så för de som är intresserade så återkommer jag när jag spelat 100 st på varje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...