Gå till innehåll

Vilka hänger här?


Blattanfejan

Recommended Posts

Ja va satan, 38, fru, dotter, radhus, staket, kombi och inköpschef på ett hyffsat stort( 2900 pers) företag i Göteborg. Började spela poker på högstadiet när det fortfarande fanns kafeteria och alla hade blekta slingor och håkky frilla.

Fick se en WSOP final för kanske 3 år sedan och har terroriserat grabbarna sedan dess med cash och turneringskvällar med medhavd dryck. Signade upp för PS 1,5 år sedan och körde lite play och vann någon frirulle och fick deg som jag omvandlat till liten bankrulle.

 

Läste första tråden på pokerforum för kanske 2 år sedan och det handlade om money managment, blev hänvisad till 2+2 och har försökt bättra på kunskaperna lite, Harrington och Sklansky ligger på nattduksbordet.

 

Spelar en del på PS, mest SNGs, men väldigt oregelbundet och försöker spela vår månatliga live turre, ca 18-25 pers, så ofta jag kan.

 

Hittills har pokern gett ny Marantz stärkare och proaudio högtalare, Mp3 spelare och en golfresa till mallis så jag antar att de flesta trådar jag läst på forumet är skrivna av personer som vet vad de talar om.

 

När väl någon kul dröm att åka till vegas och lira någon gång, fast hittills har det krockat med familjesemester planerna:lol:

 

Vore ju sjukt dumm i hövet att inte säga att man spelar för pengarna men är facinerad av de olika taktiska och strategiska grepp det finns oändligt av i poker.

 

Dessutom gammal rocker( går aldrig ur) och handbollspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 145
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dessutom gammal rocker( går aldrig ur) och handbollspelare.

 

Yeah baby!!!

Iron Maiden, Kiss, Metallica, Helloween och framför alla andra Yngwie J Malmsteen. Har aldrig kunnat förlåta mig själv för att jag sålde min 70tals USA strata för 2500spänn för att jag inte fattade bättre.......:evil:

För er som tycker det är grekiska så är det som att lägga sig med str8 flush för man tror att A hög är en bättre hand:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeah baby!!!

Iron Maiden, Kiss, Metallica, Helloween och framför alla andra Yngwie J Malmsteen. Har aldrig kunnat förlåta mig själv för att jag sålde min 70tals USA strata för 2500spänn för att jag inte fattade bättre.......:evil:

För er som tycker det är grekiska så är det som att lägga sig med str8 flush för man tror att A hög är en bättre hand:-)

 

Thats the way to rock.

Lägg till några ytterligare och vi har musikväldens främsta på listan. Smör och andra typer av sk musik har inte förstått att det ska svänga8-) .

 

Life goes on without money, but without rock it dies!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omfg, Tilta mig inte!!!!!:shock:

 

:lol: Jag fattade ingenting när jag blev fullkomligt nedringd av 08 som var beredda att kasta sig i bilen och köra 15 mil. Finns väl hur många strator som helst i 08 lixom??:lol: :lol:

Jaja, jag gillar inte att spela på strator men jag hade ändå gärna haft den kvar bara för att ha en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En man och kvinna kom till doktorn och doktorn frågade vad han kunde hjälpa dem med?

- Jo, sa mannen. Det är så att vi undrar om doktorn skulle vilja titta på oss när vi hmhmhmhmar. Vi har svårt att få till det liksom.

- Konstig fråga, sa doktorn, men visst. Hoppa upp på sängen där och kör igång.

När paret va klara sa doktorn:

- Ja, jag ser då inget fel, utan ni kan nog sluta orora er fortsätta som vanligt.

- Jaha, då tackar vi för det, sa paret och gick.

 

Nästa vecka kom samma par till samma doktor med samma förfrågan och resultatet var det samma.

 

Så här pågick det några veckor tills doktorn till slut sa:

 

- Ursäkta jag måste fråga, ni kommer varje vecka med samma fråga och får samma svar av mig. Ni ser dessutom ut att vara i utmärkt kondition bägge två och ni verkar ju uppenbarligen älska varandra, så jag förstår inte vad ni har för problem?

 

- Problem och problem, sa mannen, men det är så här:

- Hon e gift, jag e gift men inte med varandra. Doktorn har tystnadsplikt och hon har frikort.:oops:8-):shock:8-):lol::mrgreen::oops:

 

Tja det va väl inget pokerinlägg men en liten fredagsfräckis.

 

Ha en skön helg, själv ska det bli lite livepoker med svärsöner och deras bekanta i helgen. Vi är ett gäng på 8-10 st som lirar regelbundet.

 

Vill oxå säga att min första vecka här på forumet varit mkt intressant med många bra inlägg och diskusioner. Ser fram emot att genom er utveckla mitt spel ännu mer och få en ännu bättre ROI. -Thats what friends are there for, va det nån som sjöng en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan!

är en bonde på 39 år med fru och hennes vuxna ungar,kossor,hundar,katter å BMW.

har hängt här i ett halvår nu men skriver väldigt lite:oops: .

har spelat real money sng ca 1 år och byggt rulle fån en freerollvinst på 15$ till ca. 1000 spänn i dagsläget.

spelar max 4st per dag så den växer inte så snabbt.

måste säga att allt man lärt sig om sng har jag lärt mig här så ni får gärna ta åt er.:-)

har nu börjat pröva på 10$ nivån och plussat hittills så än finns det hopp för en gammal gubbe.

Förresten så är jag åxå en rocker från 80-talet, det är bara håret som är borta nuförtiden....(metallicas första platta är fortfarande en av mina favoriter)

ha de kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har nu börjat pröva på 10$ nivån och plussat hittills så än finns det hopp för en gammal gubbe.

Förresten så är jag åxå en rocker från 80-talet, det är bara håret som är borta nuförtiden....(metallicas första platta är fortfarande en av mina favoriter)

ha de kul!

 

 

Håret borta å andra delar av kroppen större :roll: .

 

Åsså är 39 ingen ålder att prata om.

 

Välkommen ska du va.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håret är tillbaka :lol: och Master of puppets med Metallica är fortfarande en av de bästa skivor som gjorts! I går kväll blev det 11 SnG's och Iron Maidens Best of the beast. Annars är det mycket Goo Goo Dolls, Hardcore Superstar och Deathstars. Var under många år väldigt inne på Bad Religion men har tröttnat lite på dom faktiskt. Sen har ju såklart jag precis som ni andra (antar jag) kopierat Kiss album genom att ställa två bandspelare emot varandra. Liiite före CD och Mp3 kom :-D . Och boys, kom ihåg när ni spelar...

 

It's a long way to the top if you wanna rock ´n roll! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håret är tillbaka :lol: och Master of puppets med Metallica är fortfarande en av de bästa skivor som gjorts! I går kväll blev det 11 SnG's och Iron Maidens Best of the beast. Annars är det mycket Goo Goo Dolls, Hardcore Superstar och Deathstars. Var under många år väldigt inne på Bad Religion men har tröttnat lite på dom faktiskt. Sen har ju såklart jag precis som ni andra (antar jag) kopierat Kiss album genom att ställa två bandspelare emot varandra. Liiite före CD och Mp3 kom :-D . Och boys, kom ihåg när ni spelar...

 

It's a long way to the top if you wanna rock ´n roll! ;-)

 

Nä men va fan nu får ni väl ge er, man blir ju illamående... Synth e nöten!!!:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan, är det bara jag som lyssnar på gangsta shit?

Dock har det blivit en del hårdrock genom åren oxå, Motley Crue var favoriterna när den här grindern var i åttaårsåldern.

 

Japp, Mötley Crue blev det en del. Den första konsert jag var på var Mötley Crue's Theather of pain-turné. Det var coolt! Farsan var inte lika imponerad...:-D

 

Och förresten, du får oxå vara med oss andra här. Fast din musiksmak suger...;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, Mötley Crue blev det en del. Den första konsert jag var på var Mötley Crue's Theather of pain-turné. Det var coolt! Farsan var inte lika imponerad...:-D

 

Och förresten, du får oxå vara med oss andra här. Fast din musiksmak suger...;-)

 

Min första concerto: Scorpions. 1984. Barndomssynder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HCSS är ju riktigt bra, såg dom när dom spelade live här i Borås på x&y. riktigt bra. sen att man får reda på att en kompis är gammal klasskompis till typ allihopa blev man lite sur... Backstage eller nått hade ju vart kul. kul notis för den kvällen var att jag var törstig och söp ner en tjejkompis pojkvän så hon inte hade nån användning av honom den kvällen... ;)

 

synth är väl inte nöten imo men var på en synthklubb i höstas. kände mig lite malplacerad i kavaj där... Men den kvällen var det nått annat än hjärnan som bestämde vart jag gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni börjar spåra ut här med extremt tråkig disskution om värdelös musik här så får ta och försöka skriva någon semiskön presentation..

 

Är förmodligen en av de yngre här, 18 år fyllda och läser tredje året på gymnasiet på en skitskola i mörby. Kom in på pokern tack vare min far som levt på poker i dryga 20 års tid tror jag. Det har varit helt överlägset för mig att ha han som coach, även fast han får ett äckligt självgott smile på läpparna när det visar sig att han har rätt och jag har fel.

 

Jag har prövat på det mesta och har spelat i ungefär två års tid. Många homegames, men väldigt mycket på nätet då jag fick ärva farsans gamla konto för längesen när jag inte hade åldern inne. Har alltid lirat på 24h, sng's allt mellan 10euoros till 100 euros (insåg efter ett tag att motståndet var lite ev-). Specialiten är shorthanded SNG, men håller just nu på att nöta in disciplinen och håller mig endast till 10or och 20or.

 

Livespel uppskattar jag väldigt mkt, blivit ett par slaskiga 100 kr sng's därhemma, även några MTT's men det är självklart mest på skoj. På senare har jag lirat ett antal turneringar inne i stan där jag hamnat in the money och finalbord hälften av gångerna ungefär. Nödvändiga pengar för en fattig student.

 

Märker att den här presentationen var gaaanska så tråkig och intetsägande, men ska väl få några fritidsintressen framförda också innan jag håller käften. Enda semivettiga intresset är väl att jag spelar fotboll i ett korplag (ja, som 18-åring. Nej, jag är inte nästa Dinho). Annars fördrivs dagarna med mkt slappandes och serietittandes. Serier som Scrubs, Lost och Heroes följer jag slaviskt. Musiksmak är väl lite yngre än er andra gamla stofiler här på forumet så kanske inte ens behöver nämna några namn. Ganska typisk musik för min ålder kanske.

 

Ajustfan, morsan har precis flyttat ut så jag bor alldeles ensam i mitt lilla radhus i Åkersberga. Har förstås vänner över 24/7 så jag dör inte direkt av ensamhet.

 

Oh well, det räcker så tror jag. Hoppas det var enough för att få er gamlingar att sluta prata om såsig rock. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...